X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד גרנד פעיל בתנועת רעננים - צעירי הציונות הדתית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
איש השמאל נפתלי רז הציג סדרת שאלות לאיש ימין אלו תשובותיי
▪  ▪  ▪
אין לנו צידוק לארץ הזו, פרט לדת ולתנ"ך [צילום: AP]

נפתלות דרכי האינטרנט. לפני זמן מה הופתעתי לגלות בתיבת המייל שלי את המגזין "על צד שמאל" בעריכתו של נפתלי רז. הכותרת "על צד שמאל | מגזין הסוציאל-דמוקרטיה" הבהירה שמדובר במגזין שמאל מובהק. זו הזדמנות טובה לראות ולהבין כיצד חושב הצד השני של המפה הפוליטית.
מאמר אחד במיוחד צד את עיני: מסוציאל-דמוקרט אל חבר ימני, סדרת שאלות שמציג נפתלי רז לאיש ימין. ובכן, אלו תשובותיי:
כשביבי משנן "מנהיג חזק יבטיח ישראל חזקה" - אתה לא זז במבוכה בכורסה?
לא, אני שמח מאוד ומסכים על הסיסמה הזו. העולם כולו נתון בתהפוכות כלכליות קשות מאוד, האזור בו אנחנו חיים עובר שינויים מהירים ולא צפויים- מישהו יכול לנבא מה יתרחש בסוריה בעוד כמה חודשים? ללא ספק, המצב מצריך מנהיג חזק שידע לאחוז בהגה בזמן הסערה.
כשאתה קורא שאם ייבחר ביבי שוב לראש הממשלה, הוא ייאלץ להעביר מיד העלאה תלולה במסים, וקיצוץ של 20 מיליארד שקל בתקציב (מהחינוך, מהבריאות, מהרווחה), אבל יוסיף להתנחלויות, לחרדים ולתקציב הביטחון - אתה לא כועס?
אני כועס, אבל מסיבות אחרות. אני כועס כי המחאה החברתית שהייתה כאן דרשה שהמדינה תתמוך יותר באזרחים, אבל לא הפנימה שלפני שהמדינה נותנת, היא גם לוקחת - מסים כבדים. זהו המחיר לחינוך חינם ולמדינת הרווחה אותה דרשו המוחים בגרון ניחר. הכסף לא יגיע מהמדפסות של בנק ישראל, רק מהכיס שלי ושלך. לגבי ההתנחלויות - אני תומך בהן ובפיתוחן בכל ליבי ומאודי, כפי שאני תומך בפיתוח של רעננה והרצליה. אין שום הבדל מבחינתי. זהו הבסיס של ראיית עולם ימנית. ולגבי החרדים- הנתונים היבשים, החפים מהיסטריה וגזענות, מראים שהמגזר הזה שואב כמות כסף זניחה ביותר מתקציב המדינה. האם אתה היית מוכן להתחלף עם חיים של חרדי ממוצע? מסופקני.
וכשאתה קורא איך מתגבר הבידוד הבינלאומי של ישראל - אתה לא מודאג?
לא. הדיווחים על הבידוד המדיני אינם אמינים בעיניי בכלל. יש ניסיונות בידוד מגורמים רבים, לצערי רובם ישראלים וישראלים לשעבר. ניסיונות הבידוד לא נוצרו בגלל ההתנחלויות, אלא מריצת האמוק של אותם גמדים טרוטי עיניים לכל בימות העולם והפצת ארס שקרי כדוגמת מאמריו של גדעון לוי, ששקריו הופרכו פעם אחר פעם.
נראה לך הגיוני שנתנגד, כולנו, ל"זכות השיבה" - אבל נספח לישראל 250,000 פלשתינים בשכונות ירושלים המזרחית, כמחנה הפליטים שוועפאט?
כן. לא הרי 250 אלף איש, כהרי מיליוני צאצאי פליטים. הטיעון הזה חסר תוקף.
וכשאתה קורא שבמצע "הליכוד-ביתנו" אין מלה על "שתי מדינות לשני עמים" (והרי גם אתה חושב שכל פתרון אחר יסיים את חזון המדינה היהודית-דמוקרטית) - אתה רגוע?
רגוע ושמח על כך, כיוון שאני מתנגד לרעיון העוועים הזה בכל תוקף. האדמה הזו שייכת לעם ישראל, ולשאלה באיזו נקודה גיאוגרפית נעצרו כוחות הצבא שלנו בשנת 1967 אין שום חשיבות.
וכשאתה שומע שבכנס שנערך השבוע למען סיפוח כל הגדה לישראל, השתתפו גם ליכודניקים כשר יולי אדלשטיין, יושב-ראש הקואליציה ח"כ זאב אלקין, ח"כ יריב לוין והמועמד משה פייגלין - שאף קרא שם לטרנספר - טוב לך עם זה?
כן. אתה מוזמן לספר לי היכן הוזכרה המילה "טרנספר" בדברי פייגלין. אני קראתי את תמלול דבריו, דובר על עידוד הגירה בתשלום. טרנספר, לטובת הקורא חסר הידע ההיסטורי, הוא דוגמת חילופי האוכלוסין הכפויים בין טורקיה ליוון בסיום מלחמת העולם הראשונה - מיליונים הועלו על משאיות בניגוד לרצונם ונזרקו מעבר לגבול.
וכשאתה קורא שנפתלי בנט רוצה לספח 60% מהגדה (שטח C) ומבטיח להחליש את בתי המשפט ו"לאזן" את התקשורת, ומועמדים לצדו הרב הקיצוני בן דהאן והמתנחלת הקנאית מחברון אורית סטרוק - זה מוצא חן בעיניך?
מאוד, וזו הסיבה לכך שאני אצביע לו. הרב בן דהאן היה חביבם של ארגוני הנשים, אתה מוזמן לבדוק זאת, ואורית סטרוק יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע אישה ראויה. הדבקת התווית "קיצוני" נעשית רק במשטרים המחפשים לדכא מחשבה ולהשתיק כל ביקורת. לא ארשה זאת בארצי. בנוגע לבתי המשפט - מהפכת "הכל שפיט" איננה דמוקרטית ומעניקה משקל רב מדי לרשות השופטת, באופן שמפר את האיזון העדין בין הרשויות.
אתה ואני נלחמנו ב-3 מלחמות, כשנקראנו לדגל. תגיד, נגזר גם על הילדים והנכדים שלנו להילחם? ובשביל מה - בשביל ארץ ישראל השלמה? בשביל מדינת אפרטהייד של מתנחלים וחרדים? תגיד, איזו מדינה אנחנו מורישים לילדים ולנכדים שלנו?
אכן, נגזר עלינו להלחם. זה לא מוצא חן בעיני, כפי שאני לא אוהב את המיסוי ואת הלחות בארץ. כל עוד העולם המוסלמי מובל על-ידי פאנאטים הרואים ביהודים קופים וחזירים, כאשר במצרים עלה לשלטון איש האחים המוסלמים - תנועת האם של החמאס, כאשר יהודי אשר נקלע בטעות לאזור ערבי זקוק לחילוץ משטרתי, נגזר עלינו לחיות על חרבנו.
נפתלי רז היקר, לאחר שעניתי על שאלותיך, אני רוצה לשאול גם אותך מספר שאלות.
מאז הקמת מדינת ישראל, הושטנו את ידינו לשלום. תהליך השלום מתנהל כבר שנים רבות, ביצענו אין ספור מחוות, מסרנו אדמה רבה לאוכלוסיה הפלשתינית. השלום לא הגיע, להפך. לאחר כל נסיגה, המצג התדרדר. לפני מספר חודשים עפו טילים על תל אביב, מטריטוריה שהייתה ישראלית ונמסרה לאוכלוסיה הפלשתינית.
האם לא הגיע הזמן להפסיק עם ניסיונות הסרק הללו, שגוזלים את כספי משלם המסים הישראלי? מאז הסכמי אוסלו, הוצאות הביטחון של ישראל נסקו. הידעת שתושבי נווה דקלים שבגוש קטיף נהגו לקנות פירות וירקות ולקבל טיפולי שיניים אצל הרופאים של חאן יונס השכנה? לאחר הסכמי אוסלו נאלצנו להקים חומת בטון אדירה בין שני הישובים כדי להפסיק את הצליפות הפלשתיניות לתוך נווה דקלים. כמה בתי ספר, כמה מחלקות בבתי חולים היה ניתן להקים בכספים המסים המועברים בכל חודש לרשות הפלשתינית?
האם אתה מאמין באמת והתמים שאי פעם התקיימה כאן ישות ריבונית פלשתינית? נסה לענות על שלוש שאלות פשוטות: מי היה ראש המדינה הראשון? באיזו שנה נוסדה הישות הריבונות הפלשתינית? מה היה ההלך החוקי של ישות זו?
נפתלי היקר, במה שונה פתח תקוה מאריאל? בגלל הקו הירוק, אשר מסמל-אך ורק- את המיקום הגיאוגרפי בו נעצר צה"ל לאחר מלחמת העצמאות? הרי לפני כן שלטה ביהודה ושומרון ממלכת ירדן, ישות שהוקמה על-ידי האימפריאליזם הבריטי, שכבש את האזור מהאימפריה העותומנית. היכן במהלך ההיסטוריה התקיימה כאן ישות אחרת שאין לה תיעוד ורישום באף מקום?
מדינת ישראל הוקמה על אדמת ארץ ישראל, האדמה השייכת לעם ישראל מעצם הגדרתנו הדתית כעם. כל השיוך שלנו למקום זה נובע מהתנ"ך והאמונה הדתית, גם מישור החוף, גם הגליל וגם יהודה ושומרון. אין שום צידוק אחר לישיבתנו כאן. 2,000 השנים בהן ניסינו לחיות כיהודים בכל פינה אחרת בגלובוס הסתיימו בפוגרום המאורגן ביותר, השואה.
אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו צידוק אחר לארץ הזו, פרט לדת ולתנ"ך. כל ניסיון להיאחז בגבעת שמואל ובת ים בטיעון אחר איננו אמיתי.

תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  11/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשובה לחבר סוציאל-דמוקרט
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תשובה ניצחת, הגיונית ואמיתית.  ל"ת
מאמר כלבבי.  |  11/01/13 22:40
2
תודה לכותב החכם שכתב דברי אמת-
קורןנאוה טבריה  |  12/01/13 04:44
3
למר גרנד היקר:"מי שלא היה סוצי
קורןנאוה טבריה  |  12/01/13 05:20
4
תשובה בשאלה לנפתלי:1)האם אתה מ
קורןנאוה טבריה  |  12/01/13 07:41
5
"הגדרתנו הדתית כעם"? מה זה?
אהוד פרלסממן  |  13/01/13 00:15
 
- תשובה
סירנו דה ברזרק  |  15/01/13 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אברהם שלום
סרט תעלומת הבחירות "כוכבית גיור" יכלו לייצר רק אנשים המזלזלים בבני קהילת מרוקו, אנשים המשערים כי זאת הדרך שחושבים בה יוצאי מרוקו וזאת הדרך לזכות בקולותיהם
עופר וולפסון
מספר 2 ברשימתה של ציפי לבני לכנסת לא מאמין באפשרות עשייה מהותית שלא במסגרת הממשלה    יחימוביץ' תוקפת את מפלגתו: "אין לה זכום קיום"
אברהם (פריצי) פריד
משהו על צמרת צה"ל ומשמעות המראות והריחות העולים ממנה    ומדריך שימושי קצר לבוחר הנבוך
עמוס אריכא
הדמיון הניכר בהתנהלותו של נתניהו לקברניט אחאב הולך וגדל מדף לדף ב"מובי דיק". שניהם חשדנים ורדופי אימה, ושניהם ברגע בו עליהם לבחור בין אחריותם לשליחותם. אחאב בוחר לרדוף בכל מחיר אחרי הלוויתן הלבן, נתניהו אינו מרפה למרות תזזיתו מאמונתו המשיחית לגבי חזון ארץ-ישראל השלמה
דן אלון
נתניהו מכיר את פירמידת הצרכים של מאסלו. הוא יודע שלדבר אל בסיס הפירמידה, "הפחד", זה חזק יותר מאשר לדבר אל ראש הפירמידה - "התקווה" למימוש עצמי. איש שיווק או לא איש שיווק? למכור תכריכים לאנשים חיים זו אמנות, לא פחות מאשר למכור קרח לאסקימוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il