X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשת "תרומה" חייבת להנחות את האחראים למערכת המיסוי בישראל ולתופעה העצובה של עול מסים קשה המכביד על האוכלוסיה במדינת ישראל. פרשת "תרומה" חייבת להנחות את אלו שהוסמכו לקבוע כיום את מחירי המים, ולהתייחס למים בבחינת מצרך יסוד ולא מצרך של מותרות
▪  ▪  ▪
מים. לא מצרך מותרות [צילום: פלאש 90]

קיימת עוצמת פער בין עוצמת ערכי הנתינה הכספית של באי החברה לחברה, כפי שבאה לידי ביטוי בפרשת "תרומה", ובין התרגום האלים שנתנה לפרשה המונארכיה הישראלית בתקופת המקרא , במיוחד בימי שלמה המלך. נראה, שאת מימוש ערכי הפרשה בימי המלוכה מאמצת גם מערכת המיסוי של מדינת ישראל כיום.
בשבת נקרא את פרשת "תרומה" הדנה בתרומות הנדרשות להקמת המשכן ואת הפטרת השבוע במלכים א' פרק ח', הדנה בבניית בית המקדש, שלהקמתו נדרשו תרומות כספיות וגיוס אוקיינוס של כוח אדם מהעם. גיוס שהיה מעל ומעבר לכוחו של העם .
המשכן נבנה על-ידי חברה שכל מאווייה היו רוחניים, לכן המשכן קיבל ממדים מאוד צנועים, שהלמו את אופיו הרוחני .
המקדש נבנה בתקופה מונארכית על-ידי מלך ששם את יהבו בהדר, בפאר החיצוני ולא במישור הרוחני הערכי, לכן התרומה כבר אינה תרומה, והתחליף האלים לתרומה התבטא במערכת מסוי מכבידה - "וַיַּעַל הַמֶּלֶך שְׁלמָה מַס מִכָּל יִשְׁרָאֵל , וַיְּהִי הַמַּס שְׁלוֹשִׁים אֶלֶף אִישׁ ". עליהם הפקיד המלך שלמה את אדורם אשר על המס, שהיה אחראי לגביה ולמימון ל"שִׁבְעִים אֶלֶף נוֹשֵׁא סַבָּל וּשְׁמוֹנִים אֶלֶף חוֹצֵב בַּהַר , לְבָד מִשָׁרֵי הַנִּצָּבִים אֲשֶׁר עַל הַמְּלָאכָה שְׁלוֹשֶׁת אֲלָפִים וּשְׁלוֹש מֵאוֹת הָרוֹדִים בָּעָם הָעוֹשִׁים בַּמְּלָאכָה ."
בפתיחת הפרשה ישנה הגדרה מפורשת גם לבית המקדש שייבנה בעתיד. פרשת תרומה מדברת במפורש על תרומה ולא על מערכת מסוי אלימה כפי שבאה לידי בטוי בימי שלמה , והיא הייתה הסיבה למרד ההמוני שבראשו עמד ירבעם בן נבט בדרישה לבנו של שלמה - "אָבִיךָ הִקְשָׁה אֶת-עֻלֵּנוּ וְאַתָּה עַתָּה הָקֵל מֵעֲבוֹדַת אֲבִיךָ הַקָּשָׁה..." (מלכים א' י"ב 4)
מערכת המסוי לבניית המקדש התרחקה מהנימה הערכית והאידאית האופינית לפרשת "תרומה" בכל הקשור לבניית המרכז המיועד לעבודה דתית. פתיחת הפרשה מגדירה במפורש את יחסו של דור יוצאי עבדות מצרים אל המבנה שייבנה. בפרשת "תרומה" מתבקש כל אזרח להשתתף במאמץ הבניה כפי שידבנו לבו - "וַיִּקְחוּ לִי תְּרוּמָה מְאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְבֵנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתוֹ " (שמות , כ"ה 2)
עוצמת פער מכאיבה בולטת בין הנימה הערכית של פרשת "תרומה" בדבר תרומה לבניית המשכן בניגוד ליישום האלים והרודני בימי שלמה. פרשת "תרומה" יוצאת מהנחה שנוסף לתרומה כבסיס ערכי יש גם לנהל מערכת מיסוי , ונקבע בה במפורש מערכת מסודרת וקבועה של מחצית השקל. הפרשה לא דיברה על מערכת מיסוי כפי שהנהיג המלך שלמה, שבסופו של דבר הביאה לתגובה של מרד עממי והמוני, שהתבטא ברגימה באבנים את אדורם אשר על המס - "וַיִּרְגְּמוּ כָּל-יִשְׁרָאֵל בּוֹ אֶבֶן וַיָּמוֹת" (מלכים א' י"ב 18) וכן גם במנוסתו המבוהלת של רחבעם, בנו של שלמה המלך, מנוסה שהביא לכאוס חברתי ולפילוג מדיני קשה, שהתרחש בשנת 930 לפני הספירה .
פרשת "תרומה" חייבת להנחות את האחראים למערכת המיסוי בישראל ולתופעה העצובה של עול מסים קשה המכביד על האוכלוסיה במדינת ישראל. פרשת "תרומה" חייבת להנחות את אלו שהוסמכו לקבוע כיום את מחירי המים, ולהתייחס למים בבחינת מצרך יסוד ולא מצרך של מותרות. לשקול פעם נוספת את גובה מחירי הדלק, המשפיעים השפעה ישירה ומידית על ייקור שלל מצרכי יסוד חיוניים.
את המשכן בנתה החברה הישראלית מתוך נדבת לב. את המקדש בנתה החברה הישראלית עם מערכת "נִצָּבִים...וְהָרוֹדִים בָּעָם הָעוֹשִׁים בַּמְּלָאכָה". אני מעדיף שננהל את אורחות חיינו מתוך הנימה הערכית והאידאית שעיצבה את דור בוני המשכן. ולהם חייבת להיות קשובה המערכת של משרד האוצר.

תאריך:  14/02/2013   |   עודכן:  14/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת "תרומה" - אתגר למערכת המיסוי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מי ייתן וברכותיך יתמלאו. ל"ת
הנרי  |  14/02/13 11:07
2
תודה רבה ל"ת
תודה רבה  |  14/02/13 11:43
3
תודה רבה ל"ת
תודה רבה  |  14/02/13 11:43
4
ההבדל בין משכן למקדש
איריס כהן  |  14/02/13 12:17
 
- מה עניין שמיטה לצפון קוריאה?
לאיריס.  |  14/02/13 13:55
5
יש לך ציפיות חברתיות מוגזמות.
יואש  |  14/02/13 14:43
6
כשהאתגר הוא קפיטאליזם חזירי
ידידיה  |  14/02/13 17:38
7
מה זה? לקלינסקי מניות בניוז 1? ל"ת
2 בראש העמוד  |  17/02/13 08:00
8
א.ק. וחבורת הזבל....
י.ש  |  17/02/13 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
הפרוטוקול תיעד את עבודת הוועדה אשר התכנסה לבחור שופטים חדשים לבתי-המשפט בישראל. בדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון דאז דורית ביניש את הדברים הבאים: "יש לנו רשימת שופטים שיכולנו לגרום להם לפרוש אילו הבטחנו להם פנסיה"
חיים שאולזון
"המודיע" שובר שיאים של אבסורד. בעוד אדמו"רים רבים מוחרמים, כדי שלא לאבד חלילה מנויים ומודעות, מפרסם בטאונה של אגודת ישראל ידיעה נרחבת על פרישתו של האפיפיור
הרב יובל שרלו
כל עובד במקום בו עלולים חלק מחבריו להיות מפוטרים, יכול להתגייס לעזרתם: בוויתור רוחבי על חלק מהשכר או בהגדלת התפוקה. בכך מקיימים את מצות הצדקה בצורתה המהודרת ביותר
גיא חזן
משקיעים רבים נוטים לחשוב כי החלק הסולידי של תיק ההשקעות הוא כל-כך סולידי עד אשר אין אפשרות להפסיד בו – שהרי הוא סולידי. בחינת החלק הסולידי מעלה מסקנות שונות
נחום דוניצה
מנהלים ומנהלות רבים אומנם כבר הפנימו את חשיבות המדיה החברתית בארגון, ואולי אפילו פתחו עמוד פייסבוק לחברה. אולם, בשטח, נראה כי רבים מהם לא מנצלים בצורה אפקטיבית את כל היתרונות הגלומים בשימוש במדיה החברתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il