X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר רות קלדרון, מפלגתך "יש עתיד" זכתה לאמון גם מצידם של אלפי אזרחים ערבים לעברם היה חסר בנאומך קולה של פרשת קדושים
▪  ▪  ▪
ד"ר קלדרון. מפגשה לא נתחם רק ב-ד' אמות [צילום: פלאש 90]

ד"ר רות קלדרון, אודה, שאני נמנה אל רבים שריגשת אותם בנאום הבכורה בכנסת ישראל. בנועם דיבורך הטבת לבטא מציאות של דור, שגדל כשמשהו ניטל ממנו, וחבל שהמשהו הזה - ארון ספרים יהודי עשיר - היה חסר לו, חבל שהיה נעול בפניו.
הטבת לתאר את כל מה שהיה חסר לדורי, והוא עדיין חסר לדור ילדיי, נכדיי וניניי. חסר המפגש עם עומקו של נכס תרבותי יקר ערך האצור בארון הספרים היהודי, שפנים רבות לו, וכל אחד יכול לבוא וליטול ממנו, כפי שלמדנו בסוף הקדמתו של ראב"ע לפירושו לתורה :"כי שבעים פנים לתורה". ביטוי הנסמך על אותיות דרבי עקיבא וספר חנוך.
הטבת לתאר את חווית המפגש האישי שלך עם נדבכים משמעותיים, הגנוזים דורות רבים בארון הספרים היהודי. נדבכים שיש בהם רק להעשיר את כל הבא אליהם.
מפגשך למעשה לא נתחם רק ב-ד' אמות של התמכרות לחוויה אישית, זה מפגש שגם הניב שנים רבות של עשייה ערכית מבורכת בהקמת "אלול" ואחר כך "עלמא", כדי לנכס לצבורים רחבים אוצרות תרבות ,הטמונים בארון התנאים דרך ארון האמוראים ולהמשיך להעפיל בנתיבי ספרות הגאונים עד ספרות ימינו.
אך דווקא מתוך הערכה רבה לכל מה שאת מסמלת, אני מבקש להסב את תשומת לבך למה שלא היה בנאומך וחשוב שהוא יהיה בלו"ז העשייה שלך ושל מפלגתך. אין ברשימתי זו התנצחות של מבקר, אלא יש בה אמירה של אוהב, המעריך ומכבד את כל מה שאת עושה.
ד"ר רות קלדרון, הבחירות הוכיחו שמפלגתך אספה לחיקה חלק הארי של אנשי מחאת קיץ 2011. אספתם את ים הצעירים, שמאסו במציאות של "מַגִּיעֵי בַּיִת בְּבַיִת שָׁדֶה בְּשָׁדֶה יַקְרִיבוּ", כאילו בעלי שררת הממון הם בבחינת ו"הוֹשַׁבְתֶּם לְבַדְכֶם בְּקֶרֶב הָאָרֶץ".(ישעיה. פר' ה' פס' 8.)
מחאת הקיץ של 2011, ששלחה באמצעות מפלגתך, "יש עתיד" 19 מנדטים לכנסת, מאסה בקוטביות מעמדית בחברה הישראלית, מאסה בפערים החברתיים שתוצאותיה - "מִכְרָם בְּכֶסֶף צַדִּיק וְאֶבְיוֹן בַּעֲווֹן נַעֲלַיִם", (עמוס פר' ב' פס' 6). אלף חייבי משכנתאות שנזרקו מבתיהם ולא זכו לתספורות, כשטייקונים זוכים לתספורת ולתגלחת נאה.
רבבות המפגינים, שהציפו את רחובות ישראל, הפגינו נגד פערים חברתיים. כעבור כשנתיים הם נתנו למפלגתך 19 מנדטים. רבבות שמגרונם עלתה קריאת הזעם של הנוקד מתקוע המוקיע את "פָּרוֹת הַבָּשָׁן הָעוֹשְׁקוֹת דַּלִּים הָרוֹצְצוֹת אֶבְיוֹנִים". (עמוס פר' ד' פס' 1) .
עמוס הוקיע מציאות חברתית בימי עוזיהו מלך יהודה וירבעם בן יואש מלך ישראל. מפגיני מחאת קיץ 2011 הוקיעו מציאות חברתית בימי בנימין בן נתניהו. הם יצאו לרחובות נגד קפיטאליזם חזירי.
רבבות מפגינים התריסו, כשהם נושאים שלטים וקוראים את צעקת ספר הספרים, שאחד מכרכיו נושא את תכניו של עמוס נגד מציאות ההולכת ומתעצמת של חברות קבלן, הרוצצות עובד ביום עבודה ללא תנאים סוציאליים ואף "עַל בְּגָדִים חֲבֻלִּים יַטּוּ" (עמוס פר' ב' 8) .
רבבות המפגינים שביום הבחירות בחרו בך, ד"ר רות קלדרון, לא הבינו מדוע נעדרה מנאום הבכורה שלך כמיהה למציאות של חברה ישראלית, בה חייב להיות שוויון בנטל הביטחון התעסוקתי גם להון האנושי העובד. כמיהה לחברה שההון האנושי בה לא יהיה נתון בסד של העדר ביטחון תעסוקתי. אותו הון אנושי הנושא על כתפיו את נטל העבודה, את נטל המשק ומייצר בזיעתו את ההון, את הכסף, שאתם בצדק שואלים איפה הוא, איפה הכסף.
"כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה הַגֵּר"
ד"ר רות קלדרון, מפלגתך "יש עתיד" זכתה לאמון גם מצידם של אלפי אזרחים ערבים. לעברם היה חסר בנאומך קולה של פרשת קדושים התובעת מאתנו: "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ, כִּי גֵּרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם , אֲנִי ה' אֱלוֹהֵיכֶם".
אני מבקש להסב את תשומת לבך, שעל אותו דוכן שאת השמעת את נאומך הופיע כעבור מספר ימים השר לפיתוח הנגב והגליל, שהתנצל בפני המליאה, כי הוא הצליח להכשיר את חוקיותם של רק 13 חוות בודדים בנגב, כשלצערו, התעוררו קשיים של הכשרה מבחינה משפטית לגבי כשלושים חוות בודדים שלא אושרו.
לצידם של חוות הבודדים, ישנם עשרות אלפי בדואים בנגב החיים בכפרים שלא הוכשרו ולא הוכרו. לחוות בודדים שלא הוכשרו יש מים, חשמל, כבישים וסיוע ממשלתי, לעשרות אלפי בדואים בעשרות כפרים לא מוכרים אין חשמל, אין מים, אין תברואה, אין כבישי גישה.
צעקת פרשת קדושים "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה הַגֵּר" צריכה לקבל ביטוי בקריאה יש בנגב מקום לכולם. יש בנגב מקום לקיבוצים, למושבים, לערים ותיקות, לערים חדשות ולחוות של בודדים, אך יש גם מקום ליותר משליש של תושבי הנגב, הבדואים, שיש להם דרישה ל-3% מאדמת הנגב. רבים מהם רוצים לתת ביטוי לאורח חייהם החקלאי, כמו שאנשי כמיהין וקדש ברנע, רביבים ושדה בוקר מבקשים לתת ביטוי לאורח חיים חקלאי.
תקצר היריעה מלפרט את שלל בעיות החיים של המיעוט הערבי החי בקרבנו, שהיה מקום להתייחס למצוקותיו במיוחד מצידך, הנושאת באהבה רבה את המטען העשיר של ארון הספרים היהודי.
אני מאחל לך , ד"ר רות קלדרון, הצלחה בתפקידך כחברה בכנסת ישראל.

תאריך:  08/03/2013   |   עודכן:  08/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לא היה בנאומה של ד"ר רות קלדרון
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
בורות גמורה והטעיה
מגיב ותיק  |  8/03/13 15:50
2
דר׳ קלדרון יכולה לקשקש גמרה,
תמימות קדושה  |  8/03/13 16:14
 
- לתמימות קדושה
איצי   |  9/03/13 07:43
 
- לטמבל המתקרא איצי
מגיב ותיק  |  9/03/13 13:31
3
ערבים מתעבים שמאלנים לא פחות מ
קורןנאוה טבריה  |  9/03/13 05:41
 
- טבריינית היא עיר רגועה ל"ת
יהודה רא.  |  10/03/13 10:06
4
איפה שתי המדינות לשני העמים.
איצי  |  9/03/13 07:32
5
פרדוכס של בחירות
qwertyui  |  9/03/13 17:51
 
- qwe וכו'
י.ש  |  10/03/13 10:35
6
חובת השוויון בתעסוקה מאורגנת
יהודה רא.  |  10/03/13 10:00
7
ציפית לנאום על שוויון חברתי?
זיווה בן בסט  |  10/03/13 10:19
8
הערבים אינם גרים
איריס כהן  |  10/03/13 10:24
 
- לפי התורה נחלקים הגרים לשניים,
פלא יועץ  |  10/03/13 12:35
9
איתן,אתה מתרפס בפני רות קלדרון
גילה יריב  |  10/03/13 10:41
 
- לגילה יריב
איצי   |  10/03/13 15:29
10
לד"ר רות קלדרון
ממעריך ומוקיר  |  10/03/13 11:11
11
העבודה והעובד
ממוקיר ומעריך  |  10/03/13 11:43
12
מה אין באג'נדה של יש עתיד
אדם //  |  11/03/13 07:24
13
ברית של הונאה
אדם ..  |  11/03/13 07:47
14
נאומה של רות קלדרון היה לרוחי. ל"ת
עלי.עלי  |  11/03/13 15:04
15
נאום פופוליסטי
דוד אדלר  |  14/03/13 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
באסל גטאס
נאום הבכורה של חבר כנסת מטעם בל"ד [כ"ג באדר התשע"ג, 05.03.2013]
שולי מועלם-רפאלי
נאום הבכורה של חברת-כנסת מטעם הבית היהודי [י"ז באדר תשע"ג, 27.02.2013]
יעקב פרי
נאום הבכורה של חבר-כנסת מטעם יש עתיד [י"ז באדר תשע"ג, 27.02.2013]
עדי קול
נאום הבכורה של חברת-כנסת מטעם יש עתיד [י"ז באדר תשע"ג, 27.02.2013]
ערוץ הכנסת
חברי הכנסת חזרו מחופשת פורים במצב רוח משועשע. יעקב אייכלר אסף רגעים מצחיקים ממשכן הכנסת בשבוע האחרון
רשימות נוספות
כשגפני החמיא למרב מיכאלי  /  עידן יוסף
בנט על החשד לשחיתות: "אסור לעמוד מנגד"  /  עופר וולפסון
המשטרה חוקרת חשד לשוחד בבית היהודי  /  עידן יוסף
למען ציון לא אחשה  /  יוני שטבון
לא באות כקורבן  /  מרב מיכאלי
חברה סדוקה מול ממשלות  /  איציק שמולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il