X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציונות הדתית שנמצאת בכל המוקדים החשובים בחברה הישראלית מגיעה להיות שותפה בכירה בממשלה החדשה. היא נמצאת ליד השולחן בו נקבעות ההחלטות הגורליות במדינה. נפתלי בנט הבטיח - וכיום הוא מקיים
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי. עומד בהבטחותיו [צילום: פלאש 90]
החרדים קצפו
הגדילו לעשות החרדים שהרגישו מודרים מהמשחק הפוליטי. בכל הכוח הם קצפו על הציבור הדתי שכורת ברית עם גדול אויבם, זה שאינו מסכים שהם יישבו בממשלה. הם איימו בחרמות כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון, הזכירו את ההינתקות כתוצאה של הישיבה של הציונות הדתית עם לפיד האבא ואפילו הארבה גויס לצורך העניין והוצג כעונש משמיים

נפתלי בנט הבטיח לפני הבחירות: "משהו חדש מתחיל בציונות הדתית". זה היה סלוגן הבחירות וזה מה שהוא התחייב אליו עוד בפריימריז בתוככי הבית היהודי. לדבריו, הציונות הדתית מובילה בגיוס ליחידות הקרביות, בהתיישבות, בפרויקטים חברתיים, בגרעינים תורניים, בהתנדבות ובעשייה בכל שדרות החברה, אבל כשזה מגיע לכוח אלקטוראלי לא סופרים אותם. וכך הוא הביס את ותיק המפלגה זבולון אורלב ויצא לדרך חדשה.
הדרך הייתה ארוכה וקשה. בנט חטף מכל הכיוונים. אנשי ארץ נהדרת, תוכנית שכמעט קובעת סדר יום, שמו אותו על הכוונת, עיתון הארץ יצא נגדו במאמרים, כל ספין על יחסיו עם שרה נתניהו הושם באור הזרקורים, והגדיל לעשות ניסים משעל שצלב אותו בראיון תוקפני בפריים טיים של ערוץ שתיים.
אבל נפתלי בנט המשיך. משלב לראשונה אישה חילונית במפלגת הדגל של הציונות הדתית ומצליח לצרף גם את חברי האיחוד הלאומי, לאחר שניסיונות העבר הכושלים והמייגעים לא הבשילו לאיחוד המתבקש.
השיא הגיע כשהליכוד יצר תעמולת בחירות מכוונת כנגד הבית היהודי המתחדש. כל תעמולת הבחירות התמקדה במפלגה אחת, הבית היהודי. העיתון הנפוץ ביותר בישראל, עם מיטב כותביו המוכשרים, הרעימו תותחים כלפיו. מרבית הכותבים, כאלו שכיפה סרוגה מתנוססת לראשם, והם משמשים פה לרבים האומרים שאין צורך במפלגה דתית, אלא יש להשתלב במפלגות הקיימות.
גם האיחוד בתוך ציבור הכיפות הסרוגות נראה כיום קשה מאי-פעם - מצד אחד אלו שאיילת שקד, חילונית בתוך הבית, מציקה להם, שלא לדבר על בנט, שאפשר לדון בגודל הכיפה והמחויבות שלו לרבנים, ומצד שני דתיים שותי אספרסו שאורית סטרוק היא לא בדיוק החלב שהם מוסיפים בצד הכוס שלהם.
בנט כרת ברית, בנט פעל בחוכמה
אחרי הבחירות וההישג השנוי במחלוקת (הרי הסקרים ניבאו יותר וכבר היה מספר דומה בעבר, אם מחשיבים גם את האיחוד הלאומי) עסקה התקשורת ביחסי נתניהו-בנט. נתניהו כמובן סיפק את הסחורה והבית היהודי שוב היה למרמס כשהוזמן לממשלה אחרון ובשפה רפה, למרות השותפות הטבעית לכאורה בתוך גוש הימין. היה נראה שנתניהו חותר להשאיר את המטרד הזה שנקרא בנט מחוץ לקואליציית החלומות שלו, זאת שהוא רצה להקים עם חרדים ומפלגות המרכז שישבו שוב סביב השולחן, שעה שהציונות הדתית תישאר להסתכל על המסיבה מבחוץ.
אך בנט כרת ברית עם לפיד, ובאומץ הלך איתו כנגד כל ההתקפות, מול נתניהו, הקוסם. זה ששלף בלי שאף אחד ידע את מופז מהשרוול אחרי שכולם הלכו לישון עם בחירות, זה שתמיד יודע להפתיע ברגע האחרון עם להטוטיו הפוליטיים. מי לא נכנס לתמונה כדי לנסות לפורר את הברית הלא טבעית הזאת של הבית היהודי ויש עתיד? מה בין יעל גרמן חברת מרצ לשעבר לאורית סטרוק ממתיישבי חברון? שאלו. מה בין לפיד לבנט?
והגדילו לעשות החרדים שהרגישו מודרים מהמשחק הפוליטי. בכל הכוח הם קצפו על הציבור הדתי שכורת ברית עם גדול אויבם, זה שאינו מסכים שהם יישבו בממשלה. הם איימו בחרמות כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון, הזכירו את ההינתקות כתוצאה של הישיבה של הציונות הדתית עם לפיד האבא ואפילו הארבה גויס לצורך העניין והוצג כעונש משמיים.
גם בתוככי הציונות הדתית פרצה רעידה קלה. רבנים הסתייגו מהמהלך. לכאורה ישנה קריאת תיגר על עולם התורה, ומי השותף הבכיר של מכריז המלחמה? האח עם הכיפה הסרוגה. ובכיפות הסרוגות זה נושא רגיש, גם ככה טוענים החרדים שהם לא באמת דתיים, אז הנה עכשיו גם ישנה הוכחה. אבל בנט המשיך למרות המכשולים, וכשיאיר לפיד הפריז בדרישות והיה נראה שהולכים לבחירות ולפיצוץ, הוא הרגיע את המצב והוביל את הברית לקראת סיומה (לא לפני שנתניהו ניסה עוד טריק אחרון שהכניס לעוד טלטלה בדרך).
בנט הבטיח לבוחרים וכיום הוא מקיים. הציונות הדתית שנמצאת בכל המוקדים החשובים בחברה הישראלית מגיעה להיות שותפה בכירה בממשלה החדשה. היא נמצאת ליד השולחן בו נקבעות ההחלטות הגורליות במדינה. לא עוד משרד המדע והחלל, כפי שהגדיר זאת בנט בזלזול, על התפקידים השוליים שהיו תמיד, אלא שותפה משמעותית.
מה שעוד יפה הוא שבכל מסכת ההשמצות כלפי הבית היהודי, מכיוון הליכוד ומכיוון החרדים, הקפידו בבית היהודי לא ללכלך חזרה. לא תקפו את נתניהו, כי "לא יורים בתוך הנגמ"ש", והסבירו בסבר פנים יפות שהברית עם לפיד היא חלק מהמשחק הפוליטי ואין שום אנטי לחרדים בתוך המפלגה.

תאריך:  15/03/2013   |   עודכן:  15/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אמנון יצחק  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דניאלה יקירה  הוצאת עיתון הארץ בע"מ  זבולון אורלב  זהבה גלאון  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  מקסים אוקנין  משה צרפתי  ניסים משעל  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עולם התורה / Olam HaTorah  עיתון הארץ  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ראובן אגסי  שאול מופז  שרה נתניהו / Sara Netanyahu
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט הבטיח - ומקיים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סוף מעשה במחשבה תחילה?
ה.א.  |  15/03/13 10:16
2
מישחק הכיסאות המוסיקלים
נחמד  |  15/03/13 15:32
3
מומלץ לקרוא בעיון כל מאמר של פ
בתיה  |  16/03/13 00:01
4
בנט שקרן עם קבלות
ירדנה  |  16/03/13 12:01
 
- מעט מפקפק
אביאני  |  31/03/13 17:46
5
מאמר נאה, נכון וחשוב. ל"ת
אבידן בן ישראל  |  17/03/13 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
יוסי שחר
אין שום הצדקה ומחויבות לויאלית למנות אותם אישים מהעבר לתפקידי השרים והסגנים מהליכוד. יש לרענן, לשנות ולהצעיר את מועמדי הליכוד לאור המהפך הפוליטי שהתרחש בבחירות לכנסת ה-19 ברשימות האחרות
דן אלון
שני שקרנים יצאו לדרך, ביברמן בים, בם, בום. וכמו החלילן מהמלין, כל העכברושים נאספים ובאים. ואז החל המו"מ, ושני הפטפטנים הגדולים הפכו לשני שתקנים. על הספינים השקריים של נתניהו, לפיד לא עונה. הוא מעדיף לשתוק, ולא לומר את האמת מאשר לשקר. בימים כאלה, גם הימנעות מאמירת שקר בדמות הסתרת האמת היא נחמה. נחמה פורתא, אבל נחמה
עופר וולפסון
בסיומה של הפגישה עם נתניהו במעון ראש הממשלה הסכים לפיד לוותר מעט: 18 שרים + ראש ממשלה    יהיה שר האוצר הבא של ישראל    ההערכה: בנט יקבל את תיק תמ"ת מורחב; הממשלה תוצג ביום ד'
נסים ישעיהו
השינוי המיוחל אמור להתבטא קודם כל בהסרת המחיצות הגבוהות שצמחו בין קבוצות שונות של יהודים. כלומר, כמו שכל בית נורמלי כולל טיפוסי אישיות שונים ודעות שונות ואף מנוגדות, והוא עדיין בית, כך הבית היהודי בארץ ישראל אמור לכלול ולהכיל את כולם באהבה ובאחווה
אפרים הלפרין
יש נושאים דומים ויש נושאים שונים בין הנפקה לבחירות, בואו ננסה לחשוב מה הם
רשימות נוספות
"עמיר פרץ מעורב בפרשת קניית הקולות"  /  מירב ארד
נתניהו הציע לבנט תיק כלכלי בכיר   /  לילך ויסמן
הוועדה המסדרת תחלק ח"כים לוועדות  /  עידן יוסף
שלי הצדיקה  /  ציפורה בראבי
בגנות העורמה והשקר  /  צ'לו רוזנברג
בחירות עכשיו ומיד  /  נסים גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il