X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
מסמך: ההסכם הקואליציוני המלא לכהונה בממשלה ה-33 כפי שנחתם בין המפלגות "יש עתיד" ו"הליכוד ישראל ביתנו" [ד' בניסן התשע"ג, 15.03.2013]
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בוועדות השרים הקיימות ובכלל זה בוועדות שיוקמו במהלך כהונתה של הממשלה ה- 33 יכהנו שרים מטעם יש עתיד במספר התואם את חלקה היחסי של יש עתיד בממשלה, אלא אם כן על-פי חוק או תקנון הממשלה קבוע אחרת ואלא אם כן יוסכם אחרת. לעניין זה וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט הביטחוני) לא תחשב כוועדת שרים לעניין סעיף זה.
משרד ההסברה יבוטל. הליך ביטול משרד ההסברה יבוצע ע"י משרד ראש הממשלה וכל הסמכויות שלו יאוחדו במסגרת מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה.
הקבינט המדיני – ביטחוני יהיה בעל סמכויות אופרטיביות לקבלת החלטות ללא אישור הממשלה בכפוף לקבוע בדין.
נשיאה בנטל
הצדדים יגרמו לכך שכל מרכיבי הקואליציה יתמכו במתווה המצורף כנספח ג', שמטרתו הגברת השוויון בנטל.
הצדדים יגרמו לכך שכל מרכיבי הקואליציה יתמכו בכל הצעת חוק, תקנות או כללים משלימים על-פי המתווה האמור. שרי הממשלה יפעלו, כל אחד בתחומו, לשם יישום הצעת החוק וביצועה הלכה למעשה.
עם כינון הממשלה תוקם ועדת שרים בראשות שר מסיעת "יש עתיד" שתורכב מכל מרכיבי הקואליציה במטרה להעביר את חוק השוויון בנטל. וועדת השרים תגיש בתוך 45 ימים מיום הקמת הממשלה את הצעת החוק בנושא. הצעת החוק תעבור במליאת הממשלה לפני הגשת תקציב 2013 לכנסת. ועדת שרים זו תפעל כוועדת מעקב על ביצוע החוק והתקדמות התהליך במהלך כל כהונת הממשלה.
להשלמה מהירה של הליכי החקיקה תוקם בכנסת ועדה מיוחדת, או ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון אשר בראשה יעמוד נציג יש עתיד. ההכרעה איזו ועדה תשלים את הליכי החקיקה תהיה בסמכות יו"ר יש עתיד ולאחר היוועצות עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת.
חינוך
הממשלה תפעל ליישום מנגנון לתקצוב דיפרנציאלי על-פי מסקנות ועדת שושני, במהלך חמש שנים, תוך שמירה על מסגרת התקציב הכוללת.
הממשלה תפעל ליישום החלטה 4088 (העברת אחריות החינוך לגיל הרך והחינוך הטכנולוגי למשרד החינוך) ותקצה משאבים ותקציב ייחודי כבר בתקציב הנוכחי.
שר החינוך יגבש תוך שישה חודשים מיום כינון הממשלה תוכנית לימודי יסוד במערכת החינוך (לימודי ליב"ה) המחייבת את כלל ילדי ישראל. מבלי לפגוע באמור, התוכנית לא תפגע בזכותן של קהילות ייחודיות לגבש בנוסף תוכניות לימודים המשקפות את אורחות חייהם. התוכנית תופעל שנתיים מיום אישורה. התוכנית תכלול את החקיקה הנדרשת לשם ביצועה והממשלה תפעל לשם העברת החוקים בכנסת בהצעת חוק ממשלתית במהירות המרבית.
על-פי מסקנות ועדת טרכטנברג ('תלמידי חו"ל') יבוטל הקריטריון המאפשר תמיכה במוסדות תורניים עבור לימודיו של תלמיד שאינו בעל אזרחות ישראלית, או שאינו תושב קבע בישראל.
מדינת ישראל תכיר לצורך מענק היובל לעובדי הוראה בותק הוראה שצברו בארצות מוצאם ובלבד שותק זה לא יעלה על 5 שנים.
בתוך 60 ימים מכינון הממשלה יתוקן הסעיף בחוק הביטוח הלאומי הקובע תשלום מזערי בגין ביטוח בריאות וביטוח לאומי בסך 121 ש"ח לחודש לתלמיד ישיבה, כך שסעיף זה יוגבל למשך 7 שנים בלבד, לאחר מיצוי הזכאות, יעמדו שיעור דמי ביטוח הבריאות והביטוח הלאומי על השיעור המשולם על שכר המינימום במשק.
בקריטריונים לקבלת זכאות להנחות במעונות יום בסעיף הורים לומדים (שאינם עובדים), במקום הנאמר כיום:
"מסלול לתואר ראשון במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה (תוכנית מלאה)
תלמידי "כוללים" בישיבה תורנית. "כולל"-מסגרת לימודים בישיבה תורנית המיועדת לאברכים נשואים".
ייקבע:
"מסלול לתואר ראשון או שני או שלישי במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה (תוכנית מלאה)- עד חמש שנות תמיכה.
תלמידי "כוללים" בישיבה תורנית. "כולל"- מסגרת לימודים בישיבה תורנית המיועדת לאברכים נשואים- עד חמש שנות תמיכה.
תקופת 5 שנים תמנה החל משנת 2013 ואילך.
יהדות, מדינה וציונות
הממשלה תפעל להעמקת תחושת ההזדהות הציונית בקרב אזרחי ישראל בכלל ובמערכת החינוך בפרט.
הממשלה תפעל להפיכת שירותי הדת נגישים ומסבירי פנים לכל אזרח.
הממשלה תפעל בחריפות כנגד כל תופעה של החרמה או סנקציות כלפי המדינה ו/או מוסדותיה, בארץ או בחו"ל.
המדינה תפעל בנחישות להגן על אנשי כוחות הביטחון ועל נציגיה הרשמיים מפני שימוש בהליכים משפטיים נגדם בחו"ל בשל פעילותם.
דיור
הממשלה תפעל למימוש תוכנית הדיור הלאומי, כל גורמי הממשלה יפעלו בצוותא לטובת יישום התוכנית שתוגדר כפרויקט לאומי בעדיפות עליונה.
לצורך מימוש תוכנית הדיור, יוקם קבינט דיור שבראשו יעמוד יו"ר יש עתיד. קבינט הדיור יורכב מהשרים הבאים: שר המשפטים, שר הבינוי והשיכון, השר להגנת הסביבה, שר הפנים, שר החקלאות, שר האנרגיה והמים, שר התחבורה.
תוך 30 ימים מיום כינונה של הממשלה יתקן שר השיכון את הקריטריונים לתנאי הזכאות לדיור בבעלות במתכונת ״מחיר למשתכן״, של משרד השיכון, כך שמיצוי כושר ההשתכרות יהווה אחד הקריטריונים לזכאות, חלף הקריטריון ותק בנישואין, בהמשך להמלצות ועדת טרכטנברג. שר השיכון יציג את הקריטריונים ששונו במליאת הממשלה, לאחר אישורם במועצת מקרקעי ישראל.
עסקים קטנים
"התוכנית לקידום עסקים קטנים" תוגש לממשלה ע"י שר התמ"ת על-פי טיוטת החלטת הממשלה, כל גורמי הממשלה יפעלו בצוותא לטובת יישום התוכנית.
שיטת ממשל, משילות, דמוקרטיה ושלטון החוק
הממשלה תביא לאישור הכנסת כבר במושבה הראשון את שינוי שיטת הממשל שתחול החל מהכנסת ה-20 ואילך בו יתמכו כל מרכיבי הקואליציה. להלן העקרונות:
מספר חברי הממשלה לא יעלה על 18, בנוסף לראש הממשלה, ומספר סגני השרים לא יעלה על 4.
לא יהיו שרים ללא תיק.
אין לשנות הוראה בסעיף זה אלא ברוב של 70 חברי כנסת.
אי אמון קונסטרוקטיבי מלא- הבעת אי אמון בממשלה תיעשה בהחלטה של הכנסת ברוב של 65 מחבריה להביע אמון בממשלה חדשה.
אחוז החסימה יעלה ל-4%.
תינתן לממשלה אפשרות להגיש את תקציב המדינה במועד מאוחר יותר, ותמשיך לפעול על-פי המנגנון של 1/12 עד לקבלת הצעת חוק התקציב גם לאחר תחילתה של שנת הכספים.
חוק נורבגי- מובהר כי הצדדים חלוקים באשר להחלת החוק הנורבגי במסגרת השינויים הנדרשים בשיטת הממשל וימשיכו לדון בעניין זה. ככל שלא תושג הסכמה בין הצדדים על סוגיה זאת, תוגש הצעת החוק הממשלתית עד תום המושב הראשון של הכנסת ה-19 ללא רכיב זה.
התפלגות סיעה- חברי סיעה שהתפצלו לא יהיו זכאים לכספי המימון זאת למעט רשימת מועמדים המורכבת ממספר מפלגות אשר הגישו הסכם והודעה בהתאם לחוק הכנסת.
פיזור הכנסת ע"י ראש הממשלה- נוכח ראש הממשלה כי קיים בכנסת רוב המתנגד לממשלה ושעקב כך נמנעת אפשרות לפעולה תקינה של הממשלה, רשאי הוא, תוך מתן הודעה לנשיא המדינה, לפזר את הכנסת בצו שיפורסם ברשומות. הצו ייכנס לתוקפו 28 ימים אחרי יום פרסומו.
הצדדים יגרמו לכך שכל מרכיבי הקואליציה יתמכו בעקרונות שהוצגו לעיל בשלב החקיקה.
הממשלה תתקן את חוק יסוד: משק המדינה, כך שתידרש הסכמה של 61 חברי כנסת לאישור חוק שעלותו התקציבית היא מעל ל - 50 מיליון ש"ח.
צירוף של מפלגות נוספות לקואליציה המרכיבה את הממשלה ה-33, יעשה אך ורק בהסכמה מפורשת ובכתב של ארבע המפלגות המרכיבות את הקואליציה: הליכוד-ביתנו, יש עתיד, הבית היהודי והתנועה.
הממשלה תפעל למניעת פגיעה בזכויות האזרח בכלל ושל המיעוטים בישראל בפרט.
בתוך 30 ימים מכינון הממשלה תקים הממשלה ועדה בינמשרדית לגיבוש תוכנית למלחמה בגזענות. התוכנית תוצג למליאת הממשלה תוך 90 ימים ממועד הקמתה של הוועדה הבינמשרדית. מיד עם הצגת התוכנית תעביר הממשלה תקציב הולם ליישום התוכנית.
פריפריה
הממשלה תבחן חקיקה לפיה יחולקו הכנסות כלכליות בין רשויות מקומיות ומועצות אזוריות על בסיס קריטריונים, שיקבעו בחוק.
מדיני
עם כינון הממשלה, תפעל הממשלה לחידוש התהליך המדיני אל מול הפלשתינים.
לצוות השרים לעניין תהליך השלום עם הפלשתינים בראשות ראש הממשלה, שהוקם מכח ההסכם עם מפלגת התנועה" יתווסף נציג מסיעת יש עתיד, שימונה ע"י יו"ר הסיעה.
קידום קבוצות ומגזרים
הממשלה תטפל בסוגיית הדרת הנשים ותבחן שימוש בכלים משפטיים למניעתה במרחב הציבורי.
שר הרווחה יתקן את הגדרות מבחני התמיכה למוסדות ציבור של משרד הרווחה כך שאלה יתאפשרו אך ורק למוסדות שיקומיים או טיפוליים.
הממשלה תפעל לאישור הצעת חוק שיקום, קידום ושילוב אנשים עם אוטיזם בקהילה.
הממשלה תתקן בתוך 30 ימים מיום כינונה את החלטה 3940 מיום 17.8.2008 סעיף ד1, בקשר לשירותים לניצולי השואה ופעולות למיצוי זכויותיהם ותעמיד את התקציב השנתי לשנת 2013 ע"ס 310 מיליון ש"ח, בשנת 2014 ע"ס 360 מיליון ש"ח, בשנת 2015 ע"ס 370 מיליון ש"ח, בשנת 2016 ע"ס 370 מיליון ש"ח, בשנת 2017 ע"ס 360 מיליון ש"ח
מים
על-פי המלצת מבקר המדינה, תיזום הממשלה הצעת חוק ממשלתית לצמצום מספר תאגידי המים, כל מרכיבי הקואליציה יתמכו בהצעה זו.
יו"ר רשות מקרקעי ישראל יהיה מר משה כחלון, והצדדים מתחייבים להעביר בכנסת את שינויי החקיקה הנדרשים לשם הצבת מר כחלון בתפקיד זה. רמ"י תיוותר באחריות משרד הבינוי והשיכון.
הצדדים יתמכו בהחלטות ובהצעות חקיקה בכנסת שראש הממשלה יביא לשם הסדרת משק הגז והאנרגיה.
הצדדים יתמכו בהחלטות הממשלה ובהצעות חקיקה בכנסת בעניין אספקת אנרגיה בהתאם למפורט בנספח להסכם זה.
הצדדים יתמכו בהחלטות הממשלה ובהצעות חקיקה בכנסת בתחום התכנון והבניה בהתאם למפורט בנספח להסכם זה.
הצדדים יפעלו לקידום " חוק להסדרת התיישבות בדואים בנגב, התשע"ב-2012.
שונות
עם הגשת התקציב, יגבש שר האוצר תוכנית לשילוב הדרגתי של קריטריון "מיצוי כושר השתכרות", לכל הטבה או הנחה או פטור המעניקים משרדי ממשלה.
ראש הממשלה לא ישתמש בסמכותו על-פי סעיף 22ב' לחוק יסוד: הממשלה, ובסמכותו על-פי סעיף 26(3) לחוק יסוד: הממשלה ככל שמדובר בשר עם סיעת יש עתיד, אלא לאחר התייעצות עם יו"ר יש עתיד וקבלת הסכמתו.
התבקש ראש הממשלה על-ידי יו"ר יש עתיד, להפסיק את כהונתו של שר הנמנה עם סיעת יש עתיד ו/או למנות שר במקומו, יפעל ראש הממשלה בהתאם לבקשה זו ועל-פי הסמכות המוקנית לו בחוק.
הדירקטורים בחברות הממשלתיות ימונו ע"י ראש הממשלה, שר האוצר והשר הממונה כמשמעותו בחוק החברות הממשלתיות בחלקים שווים.
הצדדים יפעלו לכינון קואליציה משותפת במוסדות הלאומיים לאחר הבחירות למוסדות הלאומיים ונציגי הצדדים יתמכו במועמדים מטעמם על בסיס פרופורציונאלי.
ראש הממשלה יכהן כיו"ר ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי הכלכלי). יו"ר יש עתיד יכהן כממלא-מקום קבוע של יו"ר ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה.

תאריך:  15/03/2013   |   עודכן:  16/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה דחתה בקשה של ריבלין לפגישה עם נתניהו    ראש הממשלה שוחח עמו בטלפון והודיע לו שלא יתמוך בו    הרקע: כעס של נתניהו על התבטאויות של ריבלין נגד הקואליציה    מקורבי ריבלין: "נתניהו הדיח אותו וריבלין מבין את זה"
עידן יוסף
לקרוא לתקופה בה התורה פורחת 'שעת השמד' זה סילוף של היהדות. כאשר היד שמאכילה אותך מבקשת שתתן כתף למאמץ הלאומי ונענית בנשיכה זו כפיות טובה
איתן קלינסקי
ד"ר רות קלדרון, מפלגתך "יש עתיד" זכתה לאמון גם מצידם של אלפי אזרחים ערבים    לעברם היה חסר בנאומך קולה של פרשת קדושים
באסל גטאס
נאום הבכורה של חבר כנסת מטעם בל"ד [כ"ג באדר התשע"ג, 05.03.2013]
שולי מועלם-רפאלי
נאום הבכורה של חברת-כנסת מטעם הבית היהודי [י"ז באדר תשע"ג, 27.02.2013]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il