X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
להתווכח עם מאמר הדן באפשרות הפתרון המדיני, או מאמר הדן בסוגיות כלכליות דורש טיעונים מורכבים, ידע ובעיקר אג'נדה הולמת. לבקר את המתלהמים, הקיצוניים והאזוטריים, את זה כולם יכולים לעשות. הבחירה של המבקרים מהסוג הזה באירועים האזוטריים, הקיצוניים, היא בחירה שטחית וצינית המעידה על חולשת טיעוניהם ועל הקושי שלהם לנהל דיון ראוי
▪  ▪  ▪
עמירה הס. פשוט להתעלם [צילום: פלאש 90]

על מאמרה של עמירה הס על מיידי האבנים למדתי ממאמר של אמא של אדל שנפגעה בפיגוע יידוי האבנים ומדברים של יועז הנדל שפורסמו בפייסבוק על מאמרה של עמירה הס. על הפוסט שפרסמה בחורה, שעאז ועתה אינני מכיר את שמה, שהביע שמחה על מותם של טייסי המסוק שנהרגו בתאונה למדתי משיתוף של חבר בפייסבוק לפרסומי ארגון "אם תרצו" שביקרו את אותו הפוסט. את העובדה שיש בקורת כלשהי על העובדה שמנכ"לית משרד האוצר הנכנסת בהיריון, למדתי מסדרת פוסטים בטוויטר שטענו שהדיון בהריונה של המנכ"לית הנכנסת לא ראוי. משם גם למדתי שיש מנכ"לית חדשה לאוצר.
האירוע הוא עצם הפרסום
האירועים המינוריים הללו חוזרים על עצמם אצל רבים, למעשה אצל מרבית צרכני התקשורת. אירוע תקשורתי מינורי קורה, לעיתים פרסום מאמר או ראיון, לעיתים רק כפרסום פוסט באחת הרשתות החברתיות, שיכול להיות מצידו של אדם אלמוני לחלוטין. האירוע עצמו מקבל חשיפה מצומצמת מאד. אלו החושפים אותו לציבור הם מבקריו המשקיעים זמן ומאמצים בהתקפה על הפרסום, הבלתי ראוי לטעמם.
מכל האירועים הללו הפוסט של אותה אלמונית המברכת על מותם של טייסי חיל האוויר הוא המגוחך ביותר. לא רק שמדובר בבחורה אלמונית לחלוטין אלא שהפוסט המינורי והמטופש הזה כוסה בכלל כלי התקשורת המרכזיים ועיתונאים מהמרכז וימינה הבהירו את שעת הנפש שלהם מפרסום זה. הם גם הבהירו שאינם רואים בכך ייצוג למחנה השמאל. כך יועז הנדל, כך בן-דרור ימיני וכך אחרים.
האמת, באירועים אלו, כמו במקרים אחרים, האירוע הוא עצם הפרסום. יידוי האבנים לא יגדל ולא יקטן בגלל מאמרה של עמירה הס, מנכ"לית משרד האוצר כבר מונתה ולגבי טייסי חיל האוויר האסון כבר קרה. אך האמת היא שהפרסום המשמעותי של אירועים אלו לא מגיע לא מפרסום פוסט יחיד ואפילו לא מפרסום מאמר בעיתון הארץ אלא מהסערה המתעוררת עקב הפרסום.
בחירה שטחית
סערה זו מתעוררת, תמיד, בעקבות מבקרים מטעם עצמם את אותו הפרסום המקורי. אף אחד לא שאל אותם לדעתם, ולא מדובר באושיה ציבורית שסיפקה מידע או אמירה סנסציונית. הם מתנפלים על הפוסט או המאמר בשיניים חשופות ומבהירים שזה לא ראוי, לא במקום, ואולי גם חורג מגבולות חופש הביטוי. אחר כך זה גם לא ציוני, לא ליברלי או לא הומני - תלוי במבקר.
האמת, שירות ראוי יותר היו עושים לו היו מתעלמים. כך לא היו מסייעים בחשיפת עמדה הפוכה לזו שלהם. אך הביקורת והסערה משרתים את כלל המעורבים. יועז הנדל, כשהוא מבקר איזו מפרסמת פוסטים עלומה בפייסבוק, או את עמירה הס, בוחר את המלחמות הקלות.
כך, הסערות הללו מופקות בדיוק על-ידי מי שלכאורה אמורים למנוע אותן. עמירה הס משרתת את יועז הנדל, מפרסמת פוסטים עלומה משרתת את ארגון "אם תרצו" ודיון (שאודה, לא ראיתי ממנו כל עדות למעט מבקריו) על היריון ממנכ"לית האוצר משרת את אלו שרוצים להיאבק במאבק על מעמד הנשים, שהוא ראוי אך למעשה כלל איננו קיים.
בכל יום מפורסמים בכלי תקשורת מרכזיים לפחות עשרות מאמרים שאפשר וראוי להתווכח עמם. עמירה הס היא פובליציסטית שעמדותיה ידועות. אבל להתווכח עם מאמר כה קיצוני (והוא בהחלט קיצוני) הוא המלחמה הקלה, הוא הבחירה להתווכח עם מי שגם השמאל יקיא מתוכו. כי הרי אנשים שתמכו ויתמכו במאמר של הס (או במאמרים אחרים שלה) ואלו שיתמכו בהבעת שמחה על מות טייסים בתאונה הם בודדים ובעיקר אזוטריים.
אך להתווכח עם מאמר הדן באפשרות הפתרון המדיני, או מאמר הדן בסוגיות כלכליות דורש טיעונים מורכבים, ידע ובעיקר אג'נדה הולמת. לבקר את המתלהמים, הקיצוניים והאזוטריים, את זה כולם יכולים לעשות. הבחירה של המבקרים מהסוג הזה באירועים האזוטריים, הקיצוניים, היא בחירה שטחית וצינית המעידה על חולשת טיעוניהם ועל הקושי שלהם לנהל דיון ראוי.

תאריך:  13/04/2013   |   עודכן:  13/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבקרים ובוכים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לא מתווכחים עם קטנים וטיפשים
אורי פ  |  13/04/13 14:31
2
ומה אתה עושה במאמר הזה?
אברהם שלום  |  16/04/13 03:00
3
גוף חפץ חיים אשר יש בו נמק
פלא יועץ  |  16/04/13 09:01
4
עיקר שכחת, את יגאל עמיר.
אהוד פרלסמן  |  16/04/13 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
ההפנימו, לפיד ובנט שעליהם לבחור בין בדק הבית הטוב והמיטיב שהבטיחו, לבין מה מחלוקת על ביצת "שלום" שלא תיוולד לעולם? אם לאו, כל הבל פה של אובמה וכל זיק של אשליה שיפציע מרמאללה יקרעו את "הברית" בין יש עתיד לבית היהודי כקורי עכביש, ואנחנו נמשיך לבוסס במחלוקת חסרת השחר כדאשתקד
אלכס טנצר
על אזרחים ישראלים שמתחתנים בחו"ל, חלה החובה לשרת בצה"ל, לשלם מיסים, וכל יתר החובות החלות על אזרחי ישראל. למרות זאת, מדינת ישראל אינה רואה בזכותם להינשא עניין חשוב דיו, כדי לעגן זכות זו בחוק. עד שיאשרו את החוק, על מדינת ישראל לפצות את אלה שנאלצים להתחתן בחו"ל
איתן קלינסקי
מה שנראה כזכות טבעית של כל אדם, להעתיק את מקום מגוריו ללונדון, במקרה הנוכחי זה אחד מביטויי הכיעור בנורמות החיים של הקפיטליזם בהתנהגותו החזירית
אלברט שבות
רצון הצופה הוא "הסדרה הרצויה" שדומה למסילת רכבת מפותלת המורכבת ממסילות מסועפות, כאשר כל מסלול מהמסילות מוביל בסיומו לכתובת רצויה, והקטר שבראש הרכבת קובע בכל רגע נתון את "המסילה הרצויה", כי הרי הוא יכול לנטוש בכל רגע את המסלול הנוכחי שמוביל לכתובת מסוימת ולעבור אל מסלול אחר שגם הוא מוביל לכתובת מסוימת
עודד עמיחי
חרף הסקרנות האנושית והסגידה לטכנולוגיות חדשות, ההיסטוריה מלאה בדוגמאות על קוצר ראות ביחס למהפכה הטמונה בהמצאות חדשות ודחייתן בטיעוני סרק, שבמבט לאחור נראים מגוחכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il