X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנגלים לא התנצלו על קריעת שלושה רבעים משטח הבית הלאומי היהודי בא"י ועל סירובם לאפשר שימוש בשטח עצום זה לפתרון "הבעיה הפלשתינית", במקום לחתוך עוד מכבשת הרש שנותרה בא"י המערבית
▪  ▪  ▪
מתיו גולד, שגריר בריטניה בישראל. עבר בעייתי ללא התנצלויות [צילום: פלאש 90]

השגריר הבריטי מת'יו גולד עושה נפשות בציבור למען הצבא הפלשתיני "הממלא תפקיד קריטי בבניית המדינה הפלשתינית", מפציר בישראל להעביר לו סמכויות באזורי B ו- C וחושף ש"בריטניה משקיעה בהכשרת כוחות הביטחון הפלשתינים...שילבנו קצינים מנוסים באקדמיות הפלשתיניות".
היהודים, בזיכרונם ההיסטורי, נזכרים בקצינים בריטים "מנוסים" אחרים. למשל, במפקד 'הלגיון הערבי', גלאב פשה וסגל הפיקוד הבריטי, שבנו את צבא ירדן ופיקדו עליו בפלישתו למערב א'י במטרה לסכל את המלצת האו"ם מכ'ט בנובמבר תוך הפרת החוק הבינלאומי. הכוחות האלה הרסו את גוש עציון ואת הרובע היהודי בירושלים, הרגו אלפים, חיילים ואזרחים.
זוכרים גם את דברי הגנרל האנטישמי ברקר, מפקד הכוחות הבריטים בא"י: "להעניש את היהודים בדרך שהם מבינים, להכות אותם בכיסם"; "שיידע הגזע הארור הזה, מה אנו חושבים עליו."
לפניו - בפוגרום של שנת 1920 - פעל הגנרל ווטרס-טיילור, מראשי הממשל הצבאי הבריטי, ש"הסביר" למופתי חג' אמין אל חוסייני שאם תתרחשנה בירושלים מהומות אלימות במידה מספקת, ימליצו הגנרלים בולס ואלנבי לנטוש את הבית היהודי. בתום שפיכות הדמים אמר לכאזם פחה, ראש עירית ירושלים: נתתי לכם הזדמנות, 6 שעות הייתה ירושלים בלי הגנה צבאית, נכשלתם, לא ניצלתם את ההזדמנות! (מיינרצהגן, קצין מדיני ראשי, 'פרקי יומן מזרח-תיכוני').
כך נולדה סיסמת הרוצחים "אד-דאולא מענא" ('הממשלה איתנו'), הקודמת אפילו ל-'אדבח אל יהוד'. וגם זאת זוכרים כאן, שיהודים שניסו להגן על עצמם נשפטו ונאסרו ע"י השלטון הבריטי, ובראשם ז'בוטינסקי, שנדון לשנות מאסר וגורש לצמיתות.
והיה קצין בריטי מעוטר, רוי פארן, שהוא וחבריו חטפו, עינו ורצחו את הנער אלכסנדר רובוביץ', הי'ד, ואת גופתו העלימו. השלטונות האנגלים עשו הכל כדי לחלץ את הרוצח, ומשנאלצו להעמידו לדין זיכוהו מאשמה, למרות שהייתה בידם הודאה בכתב של הרוצח.
וקצין משטרה בריטי רצח את אברהם שטרן ('יאיר'), שלא היה חמוש והיה נתון במעצר.
יחידה בריטית, על קציניה, ששלטה על המקום בו נטבחה השיירה להר הצופים, לא נקפה אצבע שש שעות, עד שהערבים גמרו לרצוח 78 נפשות. גם את כוחות ההגנה מנעו מלבוא לעזרת הטבוחים.
קשה להשתחרר מן האסוציאציות האלה כששומעים על קצינים בריטים ששוב בונים כוחות ערבים בארץ ישראל.
מאמצי השגריר לטובת מדינה פלשתינית בארצנו ייתקלו בקושי נוסף, בריטניה מעולם לא התנצלה. בימינו, ארצות תרבות מתנצלות: על סחר העבדים, על הפליית השחורים, על הכחדת האינדיאנים. הגרמנים התנצלו על השואה, ממשלת צרפת על פשעי משטר וישי. בריטניה, לפני בואה להשיא לנו עצות, מן הראוי היה שתוכיח את כנותה, שתשכנע עם רדוף זיכרונות טראומטיים, כי יש בריטניה חדשה וזו הפנימה את פשעי עברה כלפינו ומתחרטת עליהם.
האנגלים לא התנצלו על קריעת שלושה רבעים משטח הבית הלאומי היהודי בא"י ועל סירובם לאפשר שימוש בשטח עצום זה לפתרון "הבעיה הפלשתינית", במקום לחתוך עוד מכבשת הרש שנותרה בא"י המערבית.
הם לא התנצלו על חלקם בטבח תרפ'ט בחברון, כשקצין בריטי, קפארטה, עמד בצד ונתן ל-67 נפשות יהודיות למות בייסורים נוראים.
ולא התנצלו על נעילת שערי הארץ בימי השואה, שמנעה הצלת מיליוני יהודים; על 759 טבועי האוניה 'סטרומה'; על 4554 פליטי השואה על ה-'אקסודוס' שברוע לב גרשו בחזרה לגרמניה וכלאו שם; על 52,000 אומללים שחטפו בלב ים והחזיקו בקפריסין חודשים ושנים.
כבוד השגריר, עם עבר כזה וללא חרטה, איך אתה רוצה שיאמינו שעצותיך אינן המשך המדיניות הבריטית הישנה והרעה - לדחוק את היהודים מארצם בכל דרך, בטוב וברע?

תאריך:  25/04/2013   |   עודכן:  25/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם שטרן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבריטים עוד לא התנצלו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כח,כל מילה אמת צרופה,
פלא יועץ  |  25/04/13 11:18
2
כתבה למופת
דאגנית  |  25/04/13 12:06
3
פולו-אפ
רוני מכפר שלם  |  25/04/13 12:59
4
האם יש תרגום לאנגלית של המאמר?
-  |  27/04/13 13:14
5
מר העצני - המשך ללא ליאות! ל"ת
קורא ותיק  |  28/04/13 00:26
6
רצח יאיר
יונה סוקולובסקי  |  28/04/13 15:00
7
אליקים, סקירה ממצה לא ממש שיכת
פועה  |  30/04/13 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
נאומו של לפיד שעושה רושם שהוא חיכה כל חייו לעלות לדוכן המליאה בכנסת ולצעוק לעבר ח"כ גפני "אתה כבר לא נותן הוראות" היא עלובה מתלהמת ואלימה ושום התנצלות של לפיד ומיקי לוי לא תועיל מלבד התפטרות שניהם מהתפקיד
אליזבט רימיני
לאחר שסגרת את הברז לישיבות, וגילית שאין דבר כזה תקציב ההתנחלויות (הם מקבלים כמו כל ישוב אחר במצב דומה), אתה עדיין מחפש איפה הכסף. הפקידים באוצר לא יגלו לך, ואם נגלה לך, ספק אם תמצא את האומץ לגעת בו, אבל שווה לנסות. אז הנה בבקשה
מאיר שיבר
חברי החרדי הוזמן בעבר לראיון עבודה אצל מנכ"ל עמיתים לשעבר יעל אנדורן ומיד הבין כי העניין אבוד. יכול מאוד להיות שלאנדורן אין שום דבר נגד חרדים, אבל בינינו, מי צריך במשרד הצמוד אליו חייזר?
צביקה גנדלמן
יהיה זה נכון יותר להקביל את הממשלה לעמותה שבה יושבים אנשים בעלי תפיסות מדיניות, כלכליות וחברתיות שהציבור בחר בהם על-מנת להגשים את מטרותיו. לפיכך, אין לראות באנשי הציבור המכהנים כשרים, כמי שצריכים לבוא מרקע מקצועי המכשיר אותם לתפקידם
בלפור חקק
המדבר נתפס כשטַח הֶפקר של העולם, הֶפקר שבין יישוב ליישוב, ודווקא שם במָקום של צימאון וִישִימון, שם בא הצימאון לחיפושׂ הזהות, צימאון לתורה. האדם שם אינו כָּבול לתאווֹת רכוּש ולתאווֹת חומריות, וכשהוא במצב של חיפּושׂ רוחני, שם המקום להעניק לו את הַתורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il