X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהנחה שישראל היא שהפציצה פעמיים מטרות בסוריה, יש בכך איתות ברור לאירן על יכולותיו של צה"ל ועל נחישותה של ישראל להגן על עצמה מי שחשב שצה"ל מבולגן, קיבל תשובה מוחצת
▪  ▪  ▪
גם מדינות המערב יכולות לפעול

נתחיל מהסוף: ההפצצות בסוריה שישראל ביצעה, על-פי פרסומים זרים, הן בראש ובראשונה איתות לאירן.
הדיווחים בסוף השבוע והבוקר (יום א', 5.5.13), לפיהם ישראל הפציצה בסוריה, כמובן בהנחה שהם נכונים, מבטאים עליית מדרגה במצב הנפיץ באיזור. היתרון הגדול של הפצצה כזאת הוא שלא אסד ולא חיזבאללה יגיבו עליה. שהרי אין ודאות רשמית שישראל ביצעה את ההפצצות הללו, ואם אסד או חיזבאללה יפגעו בישראל, הרי שיש לה "אור ירוק" ותמיכה מארה"ב לביצוע פעילות בצפון.
דבר נוסף בקשר לתמיכה מארה"ב: הנשיא אובמה אמר, כי הוא תומך לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני העברת נשק מתוחכם לארגון טרור כמו חיזבאללה. משפט זה סותר את דברי המלעיזים, הטוענים שהיחסים בין ישראל לארה"ב נמצאים בשפל המדרגה, ומראה שיש לנו שותף אמיתי שתומך בנו. דבר שני הוא ההצהרה על "ארגון טרור". בעוד שבאירופה עדיין לא החליטו האם חיזבאללה הוא ארגון טרור או לא, בא אובמה ואומר בריש גלי: מדובר בארגון טרור וזהו. עצם ההתלבטות של מדינות אירופה ביחסן לחיזבאללה, מראה על הצד השני של המטבע: ישראל לא צריכה לסמוך על אירופה.
התנהלותו של בשאר אסד בנושא תמוהה לחלוטין. שהרי אם יש לו טילים מתקדמים וטובים, למה הוא מעביר אותם לידי חיזבאללה? אפשרות ראשונה: הטילים שהועברו לחיזבאללה הם רק חלק קטן ומבוטל ביחס לארסנל שמחזיק אסד והוא לא רואה בהעברה כזו פגיעה ביכולותיו. אפשרות שנייה: אירן לחוצה ומבקשת לחזק את מי שלפי המצב תישאר בעלת בריתה היחידה באיזור. אירן רוצה לנצל את המעבר ששמו סוריה כדי להמשיך ולחמש את חיזבאללה כמה שרק אפשר וכמה שיותר מהר, לפני שמשטרו של אסד יפול.
מתאם ההסברה של צבא סוריה החופשי, לואיי אל-מקדאד, אמר לרשת "אל-ערבייה", כי לפי הדיווחים שהגיעו לידיו, ישראל ביצעה את התקיפה מהמרחב האווירי של סוריה. אם הדיווח הזה נכון, הרי שאל-מקדאד מודיע למערב שיכולת ההגנה האווירית של אסד חלשה והמטוסים הישראלים, שהם למעשה כמו המטוסים המערביים, הצליחו לחדור למרחב האווירי ולתקוף. הרמז: גם מדינות המערב יכולות לבוא לעזרת המורדים ולתקוף בלי חשש שמטוסיהן ייפגעו על-ידי אסד.
עוד הערה - כלפי פנים. התקיפה מצביעה על התנהלות נכונה. לכל מי שאמר שצה"ל מבולגן - וראה העובדה שהשר משה יעלון לא ידע על התרגיל העובדתי בצפון בשבוע שעבר - התקיפות מהוות תשובה גמורה וניצחת. זהו צה"ל במיטבו: החל מהמעקב המודיעיני ועד ביצוע הפעולה הכירורגית של תקיפה מדויקת, והכל בשקט מוחלט.
בשבועות האחרונים עיניה של טהרן היו נשואות לפיונגיאנג, כדי לראות את התנהלות ארה"ב אל מול איומי הגרעין של קוריאה הצפונית. עכשיו אירן צריכה לפזול לעבר ישראל ולישון עם עין אחת פקוחה. הדיבורים האחרונים על תקיפה אפשרית באירן, תרגיל הפתע בצפון ואמירתו של אובמה שזכותה של ישראל להגן על עצמה, צריכים להחסיר פעימה מלבבות הבכירים באירן. עליהם לדעת שאם לא יפסיקו את המירוץ לפצצה גרעינית, הפעם הבאה שהם ישמעו על חיל-האוויר הישראלי עלולה להיות כאשר הוא יגיע אליהם.

תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפציצים בסוריה, מאותתים לאירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיקי גורדוס דיווח על 300 חיילי
מושיקו  |  5/05/13 10:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, הציג בפני בכירים ישראלים סרטון המתעד ניסוי שערכו האמריקנים בדגם החדש של הפצצה חודרת הבונקרים המסוגל לחדור את ביצורי המתקן הגרעיני בפורדו    ארה"ב וישראל יקיימו הערכת מצב משותפת לאחר הבחירות לנשיאות אירן
אריאל י. לוין
הגדר ביהודה ושומרון פרוצה והנזקים ליישובי הסביבה מתרבים    חמאס הופך את בתי הספר למחנות אימון של מחבלים    חיזבאללה כבר אינו ארגון קיקיוני אלא צבא לכל דבר
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי טהרן מתקרבת לקו האדום בשיטתיות    בנט: אולמרט בחר להבעיר מדורה בניו-יורק
עידן יוסף
בכינוס בניו-יורק אמר כי שתי מדינות זה הפתרון היחיד ועורר את מחאת הקהל    על אירן: "האיום האירני אינו כפי שמנסים להציגו"    שטייניץ: "חוסר הקשבה לנתניהו יביא למותם של מיליונים"
ד"ר רון בריימן
אין חדש בהתנהגות המערבית מול תוקפנות מסוכנת ומול כתובות על הקיר. המרשם נרשם במינכן 1938 והביא לנוראה במלחמות. גם ישראל איננה נקייה מתמימות מסוכנת: המרשם נרשם באוסלו 1993 והביא למלחמת אוסלו. השלמה עם תוקפנות ואיומים והטמנת הראש בחול אינן מביאות שלום
רשימות נוספות
ראש אמ"ן לשעבר: אירן עברה את הקו האדום  /  איציק וולף
איום קיומי מצד אירן - תוך חודשים בלבד  /  איציק וולף
הסנאט: נתמוך בישראל אם תתקוף באירן  /  איציק וולף
והעולם עומד מנגד  /  איתמר לוין
סחיטת רעב  /  אריאל י. לוין
היי דרומה לאילת  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il