X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה שעוד לא הבנו שבכוחנו לשנות עוולות וחוסר צדק, ולא הפנמנו שאסור לנו לסמוך על הנבחרים ל"שלטון", ושזכותנו לבקר, להתקומם ולמחות, ובעיקר לדעת
▪  ▪  ▪
נתניהו. "לקחיהו" [צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
1.2 מיליון שקל לניקיון, 480 אלף למזון

הוא עושה צחוק מהעבודה
שולמית קיסרי
לא ידוע על ראש מדינה אחד במדינות המפותחות היוצא לעשרות נסיעות ופגישות מחוץ לארצו, במהלך תקופת כהונתו, בחברת אשתו בקביעות וללא יוצא מן הכלל. אבל יש ראש מדינה אחד יוצא דופן - בנימין נתניהו שמו - שנוהג אחרת
לרשימה המלאה

נכחתי בפגישה בין ישראלי חוזר לבין ישראלי שגר פה תמיד. גילגלנו שיחה;
החוזר: אני מדבר על השפע באמריקה. זה שפע!
המקומי: אין הבדל בין אמריקה וישראל, גם פה יש שפע, לא חסר פה כלום!
החוזר: נכון. יש כאן הכל, אבל אנשים יוצאים מהסופר עם עגלה מלאה שעלתה להם יותר מ-1,000 שקל... באמריקה אותה עגלה תעלה להם 100 דולר. זה שפע!
כולם שתקו. לא היה כוח לוויכוחים. שקענו במחשבות.
להלן, אחזור ואפרט את מה שעניין כל אחד מהישראלים בימים האחרונים. בין השאר, שתי שערוריות, כל אחת מהן סמלית לחיינו, קובעת את הרגשתנו כאזרחים וכבני אדם, מכבידה על קיומנו, כיסנו ונפשנו שמחוברים ביניהם, מדגישה את חוסר האונים שלנו וגם את רפיוננו האופייני כאזרחים במדינה "חדשה". עוד לא הבנו שבכוחנו לשנות עוולות, חוסר צדק, שאסור לנו לסמוך על הנבחרים ל"שלטון", שזכותנו לבקר, להתקומם ולמחות, ובעיקר - לדעת!
שבועות והגבינות
מכיוון שעסקנו בחג השבועות, ששינה את אופיו מחג הביכורים, הטבע, תנובת האדמה ומתן תורה, והפך לחג הגבינות, נתקלנו שוב בשערורייה הלאומית: יוקר המחיה! אני מאלה שחושבים שחג ואוכל הולכים יחד, שאוכל (ויין) מחבר משפחות, משמח לבב אנוש, הופך גם את חג הטבע לחג משפחתי וישראלי, כלומר שילוב של ארוחת חג ומאכליה המיוחדים עם טיול ברחבי ישראל.
שוב נתקלנו בזוועה ששמה מחירי מוצרי החלב. בארץ זבת חלב ודבש, מי שרוצה לחגוג עם גבינות מתנובת הארץ צריך הרבה כסף. תנובת החלב מיועדת לעשירים בלבד ומנפחת את הכיסים של שלוש או ארבע חברות השולטות פה בשוק. שום דבר לא השתנה מאז "מחאת הקוטג'", רק נעשה גרוע יותר. גבינות הן אוכל לעשירים כמו סטייק פילה. למה? בגלל התנהלות השלטון וכוחן של משפחות הכסף.
לקחיהו והוצאות המחיה
השערורייה המסמלת יותר מכל את מצב האזרחים בישראל, אלה שצריכים לשלם מכיסם את עלות מחדלי השלטון והניהול הכושל, אלה שיוקר המחיה שלהם עולה על כל יוקר בכל המדינות המפותחות, אלה שמרחו אותם כל הקדנציה הקודמת באגדות ההצלחה הכלכלית הישראלית, אלה שהאמינו שאנחנו מעל העולם כולו; השערורייה של האזרחים שסמכו על ראש הממשלה ובחרו בו פעם שלישית!; שהביטו לכיוון אחר כאשר סיפרו להם על רמת החיים של בזבוז כספי הציבור על-ידי ראש הממשלה ובני ביתו. האחריות נופלת אך ורק על ראש הממשלה לבדו. הוא שנבחר, הוא שמבזבז, אשתו ובניו מקבלים הכל כמובן מאליו וחוגגים כמו אצל דיקטטורים ידועים לשמצה בהיסטוריה.
ראש הממשלה, שחברתי סילבי קשת קוראת לו "לקחיהו", תאבונו עולה משנה לשנה. אין גבול לבזבזנות ואין שום ביקורת עצמית של הנבחר לראשות הממשלה. שישאל את עצמו האם מה שהוא מבזבז בבית חייב להיות כולו על חשבון האזרחים?, הניקיון המטורף, הפרחים, אמניות האיפור, מעצבי השיער, שלל הבגדים והנעליים, הוצאות הבתים הפרטיים, הגלידה, ארוחות השפים, חשבונות החשמל, וכל חשבון ההוצאות הביתי, הכל באי-שקיפות, בלי לדווח לאזרחים המשלמים את החשבון בלי להטיל ספק ש"מגיע" ללקחיהו כל השפע הזה. זאת מבלי לדבר על הוצאות האבטחה הענקיות, המיטה הזוגית בטיסות והנסיעות בהרכב משפחתי כפול לכל נסיעה.
כבר בדקנו: אין תופעה כזו בעולם הבלתי דיקטטורי. משפחת אובמה משלמת את מזונה מכיסה הפרטי ואם צריך, הם אוכלים סנדוויצ'ים לארוחת ערב ואף אזרח אמריקני לא היה מסכים לשלם את הוצאות הבתים הפרטיים של אובמה. כך גם אצל ראש ממשלת בריטניה. הכל שקוף. האזרח יודע כמה מוציאים שם על חשבונו של האזרח. שם אין חריגה ואין תחושת בזבוז ענקי. רק לקחיהו לא מוציא לירה אחת מכיסו הפרטי וגם סירב לפרסם את חשבון ההוצאות לידיעת הציבור.
אולי ראש הממשלה ייזהר עכשיו קצת יותר בהוצאות על חשבוננו? אולי ייחקק חוק חדש שאנחנו לא משלמים את כל הוצאות שני הבתים הפרטיים של משפחת הבזבזנים? אולי גם משפחה זו, שלא מכירה את מחירי המזון בישראל, תתחיל מחוסר ברירה ותחת לחץ ציבורי להפסיק לבזבז את כספנו על אוכל. אנחנו, שמצווים לצמצם כי נועדנו לשלם חובות המדינה של מיליארדי דולרים, אחרי ששיקרו אותנו משך שנים שאנחנו הכי מצליחים בכלכלה והכי במצב צמיחה לעומת העולם הדועך. הכל שקרים.
אני, שאין לי מהלכים בשלטון, הערתי את ההערות שלי באתר זה בענייני ראש הממשלה והבעתי דעתי על תפקודו, חטפתי כאן, במשך ארבע השנים שאני כותבת את טורי הצנוע, טוקבקים של חכמי הליכוד המגיבים באתר זה. המגיבים סיפרו לי שאני לא מבינה כלום. היו ששלחו אותי למטבח וקינחו באינסוף עלבונות אישיים. והשוביניזם חגג בהתלהמות נגדי. בינתיים ראש ממשלה חוגג את הקדנציה השלישית, הבזבזנית והמתייהרת כמו קודמותיה ויותר. מתי תלמדו לא לבחור בו שוב?

תאריך:  16/05/2013   |   עודכן:  16/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סילבי קשת
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שום דבר לא משתנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שולמית- את צריכה לבוא בטענות..
מומחה לשום-כלום  |  16/05/13 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
המצב הקשה הביא אותנו לצאת לרחובות ולצעוק שחייב להיות בישראל צדק חברתי, ושימת הלב המיוחדת הופנתה למחירי הדיור הבלתי נסבלים. מה שקרה מאז ידוע ורשום בספר דברי הימים לעולמי עד: מחירי הדיור קפצו לפחות פי שניים. את התוצאה לא צריך לנבא, רק להמתין...
נרי אבנרי
המומחיות של הסניגור מתמקדת בשיווק טיפוסים נאלחים. הסניגור דב ויסגלס מנסה למכור לנו את מרשו הנאלח שרון כ"אנושי וצנוע" לעומת נתניהו הנהנתן. הלכתי לארכיון...
הרצל חקק
על ספריה של ורדה גנזך "מעפר באת ואל עפר תשוב", הוצאת אופיר, 2009, 428 עמודים ועל הספר "התיאטרון הוא קסם של מקום" - וכמובן התרגום של הרומן לאנגלית תחת השם In Bbetween Two Homelands
אברהם הללי
מוכנות לקראת הבאות    טהרת המחנה    מודה ועוזב ירוחם והיחס לגר    הַגְּאֻלָּה והחליצה
אלכסנדר ס. שכטמן
יוזמת משרד החינוך, אשר זכתה לתמיכתו של שר החינוך החדש, הרב שי פירון, לצמצום בחינות הבגרות, נראית כחיובית ומטיבה עם התלמידים בטווח הקצר, אבל במבט לטווח הארוך, השלכותיה של זו יהיו הרסניות הרבה יותר הן כלפי תלמידים והן כלפי החברה הישראלית בכללותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il