X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש טעם בפרסום מסקנות הדוח על א-דורה ואין ספק שהמחברים ראויים, אך עצוב שמדינת ישראל אינה מתכננת ומוציאה לפועל קמפיין של ממש
▪  ▪  ▪
א-דורה. מאוחר מדי לתקן את הנזק התדמיתי
עידן יוסף
בסוף הסרטון א-דורה נראה חי

תעשיית השקרים הפלשתינית
דרור אידר
הדוח הרשמי של ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא הדיווח של רשת "פראנס 2" הצרפתית על פרשת מוחמד א-דורה, מרוכך מדי, ומגיע באיחור ניכר, אבל עדיף על פני אוזלת היד של ממשלות ישראל בעבר לנוכח תעשיית השקרים הפלשתינית ("פאליווד")
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  אבא, אימא, קמע

הדוח המרתק שהופק בראשותו של יוסי קופרווסר על הנער מוחמד א-דורה שנורה או לא נורה על-ידי חיילי צה"ל מהווה דוגמה יוצאת דופן וחריגה לניהול מצב משברי. יש כאן לכאורה סתירה בהגדרה, שכן מצב משברי אין טיבו להימשך זמן כה רב. לכל ידוע כי הפלשתינים יצרו באירוע זה צריבה תודעתית משמעותית שנוצלה היטב במגוון דרכים עד שהפכה לנרטיב. וכבר כאן מתחילה המורכבות. נהוג הרי לומר על משברים שהפעילות בשעות הראשונות ובימים הראשונים היא מכרעת להמשך.
תקשורתית - נראה היה שמדינת ישראל עושה את המעשה הנכון ביותר. התנצלות ופעולה מיידית מהווה דפוס פעולה חיוני ומרכיב שהוכיח את עצמו לא פעם בניהול משברים. ובכל זאת, מתברר שהמידע לא היה שלם והמתנצלים טעו. יתרה מזו, הפעולה המתועדת העצימה את א-דורה והפכה אותו לסמל.
גרסה באוויר ושלב הקיבעון
בשלב זה אנחנו מגיעים לאתגר נוסף קלאסי בניהול משברים - גרסה באוויר. הפלשתינים ידעו להביא בעוצמה רבה את הגרסה שלהם באוויר וקיבעו נרטיב שהיה קשה מאוד להעמיד כנגדו אלטרנטיבה. אין ספק שכאן פעלו לרעתנו ההבנה השגויה של קברניטי צה"ל ומשרד הביטחון שנוהגים לקטלג את הפעילות התקשורתית בעדיפות נמוכה יחסית במקום לייחס לה מקום של סיירת.
בשלב קיבעון הנרטיב כל פעילות אחרת הופכת קשה, מאתגרת וכמעט בלתי אפשרית. האם עדיין יש טעם במצב כזה להעלות גרסה משלנו? האם יש טעם במצב כזה בחקר האמת? האם יש בכלל דרך להפוך את התמונה על פיה? כמובן שככל שהזמן מתרחק הסיכויים קטנים ואופסים ומוטב שהמאמצים הרבים שהושקעו בבילוש, מיזו"פ (מלשון מז"פ) וחקירה היו מתבצעים בעוצמות ובמהירויות אחרות לפני שנים רבות ולא כעת. אולי, אם כך, אין טעם כלל במאמץ הזה. רבים העלו ספק בכך במיוחד על-רקע הספקנות בדיווחים בעולם.
התשובה היא שיש טעם. טעם זה נובע מכך שעשרות ספיחים ומשפטים של הפרשה עדיין מתרחשים. כמובן שאינני בקיא בפרטים על-מנת לגבש דעה משמעותית כיצד הייתי נוהג ומה הייתי עושה, אולם יש הערה אחת שראויה ל'השמעה' והיא שלמרבה הצער אין פה בעצם קמפיין (אולי יש ואני לא יודע).
הנה, למשל, מרכיבים של קמפיין:
1.
את מירב המאמצים, מירב הכוח ומירב המרץ והמשאבים היה חשוב להניח בידיהם של חוקרים, מומחים וגורמים בעלי שם ומוניטין בינלאומיים. דוח שנכתב על-ידי ישראלים, ספרו של נחמן שי, שהוא מעניין אך חסר ערך הסברתי, וכל פעילות שנעשתה בשמה הרשמי של ישראל - מתרחקים מכללי המשחק הברורים שבעזרתם ניתן להילחם את המלחמה.
2. יתרה מזו, אין טעם אמיתי להתחיל בקמפיין מעין זה אם לא הוכנו לו כל הכלים המתאימים - חומר משפטי לתביעות נגד, יזמות פוליטית, עבודת ניו מדיה, סרט תיעודי וכל הכללים הברורים של קמפיין תקשורתי הסברתי ופוליטי בינלאומי כדת וכדין עם סיכויי מיצוי מקסימליים.
כל אלה כמובן, מתוכננים כתשתית ומנגנים כתזמורת ולא נזרקים לאוויר בבחינת "נראה מה יהיה עכשיו".
אין לי כמובן כל טענה נגד מכיני הדוח או אלה המנסים בכל כוחם להוביל את המערכה. להפך, אני מברך אותם על אומץ ליבם. אני משוכנע שקופרווסר, ותיקאי ואחרים הם אנשים מעולים ועשו כמיטב יכולתם בכוח הדל שניתן ולא ניתן להם.
עצוב לי שמדינה בעלת עוצמות ומוסר כישראל אשר מגיעה אל טכנולוגיית-על מובילה בחשיבה יצירתית, בוחרת להציב את האירוע הזה, אם הוא אכן מבוים ומהווה מעשה מירמה, בסדר עדיפויות כה נמוך. נדמה לי שזה עצוב לכל דעה פוליטית, מקצה הימין ועד קצה השמאל.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי, מנהל קמפיינים ומשברים תקשורתיים, ומנכ"ל חב' אסטרטגיה ערכית העוסקת בתחום זה בישראל ובעולם.
תאריך:  23/05/2013   |   עודכן:  23/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מוחמד א-דורה  נחמן שי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוחמד א-דורה - משבר שחוגג בר-מצווה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יוסף דוריאל הגיב נכון מיד
ירון זכאי 1  |  26/05/13 22:42
 
- תגובה לתגובתו של ירון זכאי 1 ל
יום טוב סמיה  |  4/08/13 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
כאשר אדם פותח לבו ומשרה סביבו אווירה וכוח של נתינה ושל עזרה, אז כל הסובבים אותו מתברכים ונפתח ליבם גם כן לעזור ולתת
שושנה ויג
אני כותב שירים מגיל 12 ומעולם לא חדלתי מכתיבת שירים    כלומר, אולי לא פרסמתי ספר במשך 20 שנה, אבל בהחלט כתבתי ואני כותב כל הזמן הזה, ובעידן המרשתת גם מפרסם באתרים שונים ובפייסבוק כמה משיריי    משורר זה לא מקצוע אלא תכונת אופי, אדם נולד עם תכונות אופי של משורר
שבתאי עזריאל
אין ספק שרצח באמצעות סכין/ אקדח וכו', זו אלימות. אבל רק רגע... מי אמר שצריך נשק להרוג אדם? האם הפעלת לחץ והבאת אדם לייאוש עד שהוא מתאבד, אינה אלימות? הרי התוצאה זהה. מצא את ההבדלים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ברק הירשזון כמשל?    מסע הֶרג בבנק - אמריקה כבר כאן?    ח"כ אראל מרגלית והביקורת הפוליטית    המיטה המעופפת והמכונה המשומנת במשרדי הממשלה    להקת האוטיסטים כערוץ תקשורת    ולקינוח: התנצלות? לא, תודה
עו"ד צבי שוב, עו"ד אביטל חי אדרי
המחוזי ת"א: שלטון החוק הינו עיקרון יסוד בשיטתנו המשפטית, שקיומו הכרחי על-מנת לקיים חברה תקינה ומתפקדת. למרבה הצער, וככל שהדבר נוגע לתכנון ולבנייה, אי כיבוד החוק איננו בגדר תופעה נדירה יזמים ואנשים פרטיים רואים לנגד עיניהם את הרווח הפוטנציאלי העצום שיוכלו להפיק מבנייה בלתי חוקית - ומתפתים לרמוס את החוק על-מנת להשיגו. וזאת קבע בית המשפט, יש למגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il