X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מושגים
על הנייר - צבא ענק, ה-11 בגודלו בעולם. בפועל - צבא עם הרבה מאוד ציוד סובייטי מיושן
▪  ▪  ▪
450,000 חיילים פעילים

הצבא המצרי הוא הצבא הגדול ביותר באפריקה ומספר 11 בעולם. מורכב מזרוע ימית, זרוע יבשתית, זרוע אווירית וזרוע נ"מ. לצבא המצרי השפעה גדולה מאוד על כל היבט בחייה של מצרים. הצבא עוסק לא רק בתפקידי לוחמה, אלא יש לו מעורבות עמוקה בפוליטיקה, כלכלה ותחומים נוספים בחייה של מצרים.
ב-1948 נטל הצבא המצרי חלק מרכזי במלחמת העצמאות. הוא פלש לארץ ישראל וכבש את רוב מישור החוף עד אשדוד ובמקביל חדר מזרחה לבאר שבע. בסוף המלחמה נהדף הצבא המצרי אל מעבר לקו הגבול הישראלי כשחטיבה שלו נותרה מכותרת בכיס פלוג'ה, והיא שבה למצרים רק עם סיכום הסכמי שביתת הנשק ב-1949.
על לחימת הכוחות המצריים במלחמת העצמאות העיבו פרשות שחיתות ואספקת ציוד פגום שפגעו בכוחות הלוחמים. פרשות אלו היו אחד הזרזים להתארגנות "הקצינים החופשיים" להפיכה ביולי 1954. רוב הקצינים הללו נטלו חלק במלחמה ונמנו ברובם על מחזור 1938 באקדמיה הצבאית המצרית, שהיה המחזור הראשון בו שולבו קצינים מהשכבות העממיות.
לאחר ההפסד המצרי במלחמת סיני (1956), התעצם תהליך החימוש הסובייטי. לאחר התבוסה המצרית במלחמת ששת הימים, הודח חלק גדול מהפיקוד הבכיר, ובמיוחד הקצינים שהיו מקורביו של שר ההגנה, עבד אל-חכים עאמר, שהואשם בבגידה והתאבד. הנשיא גמאל עבד אל-נאצר מינה במקומם קצינים שנחשבו כמקצועיים יותר, שמשימתם הייתה הבראת הצבא המצרי ממפלת 1967 והכנתו למלחמה שמטרתה הייתה החזרת שטחי סיני למצרים.
שיקום הצבא המצרי נעשה בנשק ובהדרכה של ברית המועצות, שהחזיקה במצרים באותן שנים צוותים גדולים של מדריכים. עם זאת, נעשה מאמץ לגוון את מקורות הנשק ולא להתבסס רק על נשק סובייטי. אחרי המלחמה רכשה מצרים מערכות נשק בריטיות וצרפתיות והמשיך התהליך של קידום קצינים בעלי רמה מקצועית גבוהה. מצרים החלה להסתמך על נשק מערבי כבר בתחילת שנות ה-70, אבל לאחר החתימה עם הסכם שלום עם ישראל הצבא המצרי החל להסתמך יותר על נשק מערבי והתאמן באופן קבוע עם ארה"ב. במהומות במצרים להפלתו של מובארק, ניצב הצבא לאחר היסוס לצד המפגינים.
ציודו של הצבא המצרי כולל כיום 3,600 טנקים, מתוכם 2,700 טנקים אמריקניים חדשים יחסית; 403 מטוסי קרב, ובהם 213 מטוסי אף-16; מספר המסוקים הוא 166, מהם כ-40 מסוקים חדשים יחסית; 20 ספינות קרב וארבע צוללות מיושנות. המספרים המרשימים של הצבא מטעים, שכן חלק ניכר מהציוד הוא מתוצרת סובייטית, כך שהוא מיושן וקשה מאוד להשיג עבורו חלקי חילוף.
הרמטכ"ל המצרי הוא סידקי סובחי, שנותר מאחורי הקלעים באירועים שהובילו להפלתו של הנשיא מוחמד מורסי. בצבא משרתים בפועל 450,000 אלף איש ותקציבו השנתי הוא 5.85 מיליארד דולר.

תאריך:  04/07/2013   |   עודכן:  04/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבא מצרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוסר דיוק גזרות הפלישה מצרי 48
חזקי שנאן  |  12/12/15 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים
מרק בריל
חוסני מובארק, ששלט רק בעזרת הצבא - מבחינת ישראל, היה בסדר. מוחמד מורסי, שנבחר בבחירות - היה לטרף    עניין של איפה ואיפה
עידן יוסף
הצבא משבית את קיני ההתנגדות בקרב האחים המוסלמים להפיכה שביצע    הלילה: 14 הרוגים ומאות פצועים    הנשיא הזמני עדלי מנסור הושבע
איתמר לוין
יועציו של מורסי והאחים המוסלמים טוענים: טנקים נעים לעבר קהיר במסגרת הפיכה צבאית    ארגון הגג של האופוזיציה: הצבא הבהיר שאינו מעוניין לשלוט במדינה    הועלתה הכוננות בכוחות המצריים בסיני וליד רצועת עזה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il