X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: נשבעו אמונים לפלשתין? דניאל מעוז - הגלשת וגם רצחת? פרס על אי-אלימות למה לא? האם הסמארטפון יקר יותר מתינוק שנשכח באוטו? טור בניחוח יהודי חסידי ולקינוח: פסוקו
▪  ▪  ▪
דניאל מעוז בבית המשפט. גלש ורצח [צילום: פלאש 90]
מי שוכח ילד?!
כיצד הורים מסוגלים לשכוח את ילדם ברכב, כאילו מדובר היה בחפץ, שכל שיחת פלאפון מסוגלת להסיח דעתם ממנו. חמור מכך, אפילו ארנק או סמארטפון הם יחזיקו צמוד אליהם, ולמרבה האבסורד יש להם פחות סיכוי להישכח מילדם שהוא יצור אנושי חי, בשר מבשרם. לאן הגענו?

האם חברי הכנסת של המפלגות הערביות נשבעו אמונים לפרלמנט של מדינת פלשתין? לפחות כך נראה לפי פעילותם בשטח. אז אחרי חנין זועבי והמרמרה קיבלנו את השתתפותם של ח"כים ערבים בהפגנה בוואדי ערה נגד הריסת מבנים בלתי חוקיים באזור ובגיזרה הבדואית.
דומה שכנציגי בית המחוקקים היה עליהם להיאבק נגד הפרת החוק הסדרתית במגזר הערבי. במקום זה הם תומכים בכל ההפגנות נגד המדינה, ואף לא מחו נגד יידוי אבנים בשוטרים. הגדיל לעשות ח"כ באסל גטאס, שקרא להפוך את המקום לכיכר תחריר. אתם שומעים טוב? ועוד לא אמרנו מילה על החרמת הגיוס לצה"ל של הערבים הנוצרים.
השאלה היא מה הם עושים עדיין בכנסת ישראל, שאליה נשבעו אמונים. הגיעה השעה שיילכו לעזה. ובא לציון גואל.
אנרכיה ברשת
חקירת המשטרה העלתה כי הרוצח דניאל מעוז הסתייע, בין היתר, באתר המצמרר של האינטרנט "איך לרצוח את הוריך מבלי להיתפס".
עם כל הכבוד לחופש הביטוי, השאלה היא כיצד מאפשרים לאתר קטלני מסוג זה לפעול? האם אין שום גבולות אנושיים למִרשתת? האם הכל פרוץ לכל פסיכופת מהליגה הנמוכה ביותר, בדומה למעוז? ומדוע אין אכיפה משטרתית בינלאומית על סגירת אתרים שפלים דוגמת אתר זה, המעודד לרצח כפול של מולידיך, ועוד להימלט מזרועות החוק?
האומנם הגלשת וגם רצחת, גם ירשת ולא נתפסת?
תגמול חיובי
ח"כ מאיר פורוש, מיהדות התורה, טוען שראוי לתגמל את בתי הספר הנקיים מאלימות. ובעצם למה לא? בדיוק כפי שמחלקים פרסים לעובדים או לחיילים מצטיינים (ולדעתי יש לתת פרסי עידוד גם לנהגים מצטיינים), כך ראוי להזרים משאבים כספיים מיוחדים לבתי ספר לא אלימים, כגמול על התנהגות נאותה. ראוי היה אפוא שמשרד החינוך, הנושא את הדגל החינוכי, יאמץ את הרעיון.
אז למה בכל זאת שר החינוך, שי פירון, מתנגד? האם משום שהמציע הוא ח"כ חרדי? ואולי משום שאז תתגלה האמת העירומה, הפער ברמת האלימות בין בתי הספר החרדיים, החפים ממנה, ויכולים לשמש מודל חיובי בנושא, לבתי הספר הכלליים שבהם האלימות גואה.
יתר על כן, פירון דבֵק בדעתו השמרנית שיש לתגבר את התקצוב לבתי הספר החלשים, שהם מקור האלימות. האומנם? דומני שלא צריך להיות שר כדי לדעת שהאלימות היא כבר מזמן נחלתם של בני הטובים (שרבים מהם נמנים על מצביעי מפלגתו), לא פחות מתלמידי האוכלוסיות החלשות. אז כדאי שתתעדכן כבוד השר.
הפעוט הוא לא חפץ
בעקבות שיכחת התינוקת ברכב, שהסתיימה במותה, ומקרים טרגיים דומים שאירעו בעבר, הוצע להשתמש באמצעי זיכרון טכנולוגיים ובאמצעים טכניים אחרים למניעת התופעה.
אולם דומני כי מעֵבר לפתרונות הטכניים מדובר בסוגייה עקרונית וחינוכית ממדרגה ראשונה שיש בה כדי להדאיג את כל הגורמים הנוגעים בדבר בפרט, ואת החברה הישראלית בכלל. עם כל הכבוד לעידן הטכנולוגי, השאלה היא כיצד הורים מסוגלים לשכוח את ילדם ברכב, כאילו מדובר היה בחפץ, שכל שיחת פלאפון מסוגלת להסיח דעתם ממנו. חמור מכך, אפילו ארנק או סמארטפון הם יחזיקו צמוד אליהם, ולמרבה האבסורד יש להם פחות סיכוי להישכח מילדם שהוא יצור אנושי חי, בשר מבשרם. לאן הגענו?
סניגורן של ישראל?
כמו תמיד, טורו העיתונאי של ידידיה מאיר, הרווי בניחוח יהודי, הוא מרתק, מקורי ובעל סקופים חדשניים בעיקר בכל הקשור לעולם היהדות. דומה שעל-פי תפיסת החסידוּת הכותב מלקט ניצוצות יהודיים במחוזות רחוקים ביותר ואצל ידוענים המזוהים כחילונים למהדרין, ודן אותם לכף זכות.
רוצים דוגמאות? בבקשה. השיינקאים והשירה החסידית, החילונים והסליחות בכותל, הזיקה היהודית של ענת גוב, ציפי לבני וחלת ויזניץ' המיתולוגית, ואיך לא, אמנון דנקנר וזיקתו ההדוקה לחזנות ולעיר הקודש ירושלים. האם העיתונאי הנכבד הוא ניצוץ של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב, סניגורן של ישראל, בעולם התקשורת של דורנו?
והפעם - אחרי הבלטת התווית היהודית אצל יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ואצל בוגרי התיכון הרוסיים 'קול רינה' - על הכוונת נשיא המדינה בכבודו ובעצמו, הרחק מזרקורי חגיגות הוועידה המתוקשרות והראוותניות, בנאום יהודי כמיטב המסורת במסיבת שבע ברכות חרדית. ובכל זאת, אסיים בנקודת ביקורת. הנשיא מדבר על חשיבות הרוח, לעומת עולם החומר. אז איך זה שהוא שיאן הבזבזנות בתולדות מוסד הנשיאוּת הישראלי?
פסוקו: לאחל עד מאה ועשרים לפרס? קטן עליו.

תאריך:  05/07/2013   |   עודכן:  05/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
חוויה ישראלית: ועדה ממשלתית על טריפ, בוחרים רב ראשי לחילונים ואנחנו על המדד
אהרון שחר
מה ההבדל בין כלכלה לשוד? מצא את ההבדלים: כלכלה היא שוד גלובאלי מתוחכם ברמה פנטסטית, ובהתאם גם התוצאה: סכומים פנטסטים נשדדים בצורה חלקה ומושלמת ללא הפרעה
עמית עוז
ההפיכה במצרים היא תולדה של המהפכה שהוביל העם שראה בעיניים כלות כיצד חלומותיו הדמוקרטיים מתנפצים לרסיסים
הרב יאשיהו יוסף פינטו
על האדם להיזהר ולהקפיד שכל רכושו וכל ממונו יהיו ממקום טהור, נקי וקדוש, ומזיעת אפו, ולא ממון אשר אינו מגיע לו
ד"ר יעל ברנדר-אילן
בעוד קבלת החלטות ביחיד נגועה בהטיות רבות, קבלת החלטות בקבוצה נגועה בכניעה ללחץ חברתי. עלינו להיות מודעים ולמצוא את הכלים שיעזרו לנו לחמוק מהטיות אלו.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il