X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא צבא שיש לו מדינה אלא מדינה שאין לה משאבים ובצר לה נותנת לצבא את המפתח לבניית יחידות דיור על-מנת שהן תממנה במקומה את הקמת הבסיסים החדשים
▪  ▪  ▪
הכניסה למחנה סירקין.

במאמר מאתמול (יום ג', 30.7.13) תוקף אביב לביא את הצבא על כך שהוא בונה שכונה של 18,000 יח"ד על אדמת הבסיס הצבאי שבכפר סירקין. ועל כך יוצא קצפו כאילו הצבא עושה במדינה כאוות נפשו ומחליט היכן ומתי לבנות בתים כאילו אין תכנון, ליית דין וליית דיין. כתנא דמסייע הוא מגייס את עיריית פתח תקוה שאינה מעונינת כביכול בשכונה החדשה ורוצה דוקא בשטח ירוק.
ולהלן העובדות לאשורן: במסגרת ההערכות מחדש של בסיסי צה"ל במרכז הארץ הוחלט על-ידי רשויות התכנון להעביר את הבסיסים לנגב. במסגרת זו ירוכזו כל בסיסי ההדרכה ברמת חובב ויתנו דחיפה רבתי לפיתוח הנגב ועצירת ההשתלטות העוינת של הבדואים על האדמות.
  • חלק מהמטכ"ל או מה שקרוי הקריה בתל אביב פונה, כאשר הסטת המבנים במקום שנשארו מימי הטמפלרים הוזזו במבצע הנדסי מורכב והשטח שנותר יאפשר בניית רבי קומות לתפארת תל אביב.
  • על-מנת לבצע את העברת הבסיסים צריכים כסף ונשאלת השאלה מהיכן יגיע. משרד הביטחון הגיע להבנות והסכמים עם האוצר ומנהל מקרקעי ישראל שאת המימון יעשו על-ידי בניית יחידות דיור שהן תממנה את הבסיסים החדשים.
  • השטח של סירקין הוא אפס קצהו ועל נקודה זו לצאת בהכרזה מהסוג של אביב זוהי הגזמה רבתי.
  • עיריות ככלל אינן מתכננות את שטחיהן אלא ועדות התכנון השונות ברמות השונות החל בוועדה המקומית שעוסקת בעקר בהוצאת התרי בניה וקידום תוכניות בניין עיר קטנות. ועדות התכנון המחוזיות העוסקות ברמה גבוהה יותר ומביאות שיקולים תכנוניים אחרים וועדת התכנון הארצית העוסקת באשור תוכניות כמו תמא 35 הנוגעות לכל הארץ.
  • אם הכתב הנכבד (שאני מאד מעריך על פעולותיו בתחום איכות הסביבה) היה בודק קצת לעומק היה נוכח לדעת כי ועדת התכנון העליונה הקצתה במסגרת תמ"א 35 כ3000- דונם למטרת אזור נופש מטרופוליני שהוא מיועד בראש וראשונה להוות ראה ירוקה ומקום בילוי לתושבי פתח תקוה שאינם משופעים בכך. שטח זה נמצא בקו אוירי במרחק של כ 4 קלומטר מהמחנה הנדון. בתא השטח שבין מגשימים בדרום, כביש 40 (פתח תקוה לוד) במזרח, כפר מעש במערב וכביש מכבית בצפון.
  • בשטח זה יש 700 דונם השייכים מוניציפאלית לעיר פתח תקוה שלא עשתה דבר על-מנת לפתחו.
  • המדינה באוילותה נגררה אחרי מחאת האוהלים ומיהרה להקצות 17 מתחמים ובהם עשרות אלפי דונמים לטובת בניה רוויה במרכז המרכזי של הארץ דהיינו פתח תקוה כפר סבא ועוד. כל זה על חשבון שטחים חקלאיים פתוחים וירוקים.במקום לצאת כנגד זה יוצא אביב כנגד מחנה סירקין.
  • במקום לעודד את הבניה בפריפריה על-ידי מתן מענקים הם לוקחים אדמות חקלאיות במרכז.
לסיכום
לא צבא שיש לו מדינה אלא מדינה שאין לה משאבים ובצר לה נותנת לצבא את המפתח לבניית יחידות דיור על-מנת שהן תממנה במקומה את הקמת הבסיסים החדשים.
תכנון גרוע אין כאן כי השכונה שליד - עמישב לדוגמה גם היא כוללת עשרות אלפי תושבים. אף אחד לא קבע מה הגודל האופטימלי של פתח תקוה וגידולה המואץ רק הדגים עד כמה היא רחוקה ממיצוי הפוטנציאל הגלום בה.

תאריך:  31/07/2013   |   עודכן:  31/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב לביא
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אתה החמצה פוליטית, שאול. שטייניץ אמר עליך בעבר שאין לך שכל, ואתה בתגובה החלטת להוכיח לו שהוא צודק. כדי לרענן את זכרונך שאול, הלכתי לארכיון...
איתן קלינסקי
חלוצם של הקולות החדשים בימין האידיאולוגי הוא אורי אליצור, מי שהיה שנים לא מעטות יד ימינו של בנימין נתניהו בלשכתו    אורי אליצור כבר יותר משש שנים משמיע קולות אחרים מעל כל במה במאבקו נגד חזון של שתי מדינות לשני עמים
אבנר זילברמן
הפוליטיקאים, שחלק גדול מהם הוא תוצר תרבות זו וחלק אחר בגלל אופורטוניזם או רצון לשרוד, מאמצים בשמחה תרבות זו    וכך אנו מקבלים התעסקות ציבורית וטיפול פוליטי מסיבי בכל החריג והשונה ללא קשר לתרומתו לרוב החברה בישראל, ויחד עם זה קיבלנו את תופעת ה"זכותי" ו"מגיע לי" לכל פרט חריג, ורק מה שנשאר מכל שנשפך לפרטים החריגים מגיע לרוב הדומם
איתמר לוין
הכיס של שרה ובנימין נתניהו הוא אחד. כאשר שרה נתניהו משלמת לעו"ד יוסי כהן שכר טירחה סמלי, המשמעות היא שראש הממשלה מקבל ממנו הטבה משמעותית. לכך עלולים להיות היבטים פליליים חמורים, שאותם רק המשטרה יכולה וחייבת לבדוק באופן מיידי
הרב אליהו קאופמן
"חוק נהרי" לא כפה דברים חדשים על עם ישראל. "חוק נהרי" לא ביקש להוסיף תקציבים מיותרים לציבור שלא קיים או להוסיף תקציבים לציבור מסוים בלבד. "חוק נהרי" רק ביקש שמי שאינו רוצה להתבולל בנוכרים יוכל להיות מתוקצב באופן שווה בחינוך העתיק בעולם - החינוך היהודי כמו כל השאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il