X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: לִפְנֵי ואחרֵי - יאיר, מיהו השנאוצר? גילה קצב, האישה שאיתו מוני סביון - לא רק באמריקה מאוצר המקורות, לתפארת המליצה ולא הקלישאה ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
צניחה בפופולריות של לפיד [צילום: פלאש 90]

איפה הקבלות?
לנוכח הסקרים המצביעים על צניחה דרסטית בפופולריות של יאיר לפיד, ומפלגתו יש עתיד, שלח היו"ר מסר מרגיע למצביעיו, כי כפי שהסקרים טעו לפני הבחירות, ולא ניבאו את גודלה של המפלגה, כך יהיה גם בעתיד. האומנם?
נכון שלפיד צחק כל הדרך אל הכנסת והממשלה, כשהוא רכוב על גלי הפייסבוק, ונהנה מאהדה ציבורית רחבה, שהלכה שבי אחר הבלורית יפת התואר שלו וחיוכו הטלוויזיוני המקסים, כמו גם הבטחות השווא שניפק לפוליטיקה חדשה. לא סוד הוא שהיו אלה במידה רבה בחירות תדמית. פייסלוּק כבר אמרנו? אולם כל זה היה יפה עד הבחירות.
עם כל הכבוד ללפיד, אחרי הבחירות, העם לא מסתפק בהבטחות שווא, ולא קונה עוד סיסמאות ותדמית. הוא רוצה קבלות בשטח, ואת אלה למרבה הצער לפיד לא סיפק. גם תדמיתו השתנתה. החיוך התקשורתי פינה מקומו למבט הזועם, לא רק של השנאוצרים המאוכזבים, אלא לא פחות של היו"ר בכבודו ובעצמו (ולא רק אל עדי קול). מתברר שפני הכלב כפני הלפיד הבוער.
אז הגיעה השעה, שהג'וניור יקפל את השטיח האדום שפרש אל כיסא ראש הממשלה, וירד מסולם האשליות.

האישה שאיתו

אין ספק שפרשת קצב העמידה באור הזרקורים לא רק את הנשיא קצב, אלא גם את האישה שאיתו, אשר מתגלה כאישה נאמנה ללא סייג, שהולכת עם בעלה בטוב וברע, אם משפחה למופת המצטיינת בצניעותה.
במצבים כאלה, כשהבעל עבריין, ובפרט כשמדובר בדמות ציבורית, ייתכנו שתי תגובות מצד האישה: גירושים (כוכי מרדכי, זוכרים?), או חיפוי והכחשה טוטלית. נדמה אכן שגילה משתייכת למחנה השני.
ככל שהפיגורה היא נשיאותית, הרי כגודל המעמד, כן גודל הנפילה וגם המבוכה התקשורתית של הגברת הראשונה שהייתה תמיד בצל, ונאלצה הפעם להתמודד בקידמת הבימה עם הפרשה העגומה. אולם בניגוד לתחזיות (וגם החברים שעזבו) לא רק שגילה לא התגרשה מבעלה, אלא הפכה לסמל הלכידות המשפחתית. נאמנות זו ראוייה להערצה רבה.
גם התחזיות על התאבדותו של קצב בכלא התבדו, ככל הנראה לא מעט בזכות האישה המסורה שמאחוריו והמשפחה התומכת.

נורות אזהרה

בחדשות פורסם כי מוני סביון, ישראלי לשעבר שחי בארה"ב, רצח את בנו יהושע, כשנפגש עימו במרכז הקהילתי בניו המפשייר, בנוכחות נציג שירותי הרווחה.
על-פי הדיווחים, הכתובת בהחלט הייתה על הקיר, וכל נורות האזהרה הבהבו, לאחר שהאיש הגרוּש איים לרצוח את בני משפחתו. ובכל זאת, הקירות היו אטומים, וגורמי הרווחה והמשטרה התעלמו מהאזהרות ומגילויי האלימות של האיש בעברו. אחרת לא ברור מדוע בכל זאת התקיימה הפגישה עם בנו, במקום שהאיש המסוכן יבלה מאחורי סורג ובריח.
יתר על כן, השאלה היא מדוע סביון לא עבר בדיקה ביטחונית בכניסה למרכז, וכיצד התקיימה הפגישה למרות שהיה חמוש. יתכן שבאמריקה כמו באמריקה, שֶבָּה השימוש בנשק הוא המוני, למרות שגבה קורבנות רבים, זאת, למרבה הצער כבר שאלה מיותרת. אולם לפחות שנורות האזהרה יהבהבו כאן בארצנו הקטנה, שֶאף היא ידעה מקרי רצח לא מעטים של ילדים בידי הוריהם, על-רקע דומה, והלקחים יילמדו בהתאם, ולא רק משום שמדובר באזרח ישראלי.
ובא לציון גואל.

לתפארת המליצה

צודק מי שכתב, שגם פתגם יפה ועתיק ימים עלול להישחק מרוב שימוש ולהפוך לקלישאה. אולם דומני, כי בניגוד לדעתו, כלל זה אינו חל על התנ"ך, ספר הספרים הנצחי, ועל חוכמת חז"ל.
מתוקף מהותם הנצחית, אימרות המקרא ופתגמי החכמים, תוקפם לעולם אינו פג. הם תמיד ישארו עסיסיים, מבריקים וחיוניים, כשלֵיחָם אף פעם לא נָס. זאת לא רק מבחינה מילולית וציורית, או מטאפורית, אלא בעיקר בגלל משמעותם ואמיתוּתם (בדוּק ומנוּסֶה!).
ותודה לכותב שריענן לקוראים בטורו העיתונאי, גם אם מתוך שלא לִשְמָה, אחדים מהם, המהווים כדבריו טיפה בים. במיוחד ראוי הוא לשבח על שהעמיד את הביטוי 'איש באמונתו יחיה' על מקורו הנכון (לא איש, כי אם צדיק).
אם לא די לרשימת הניבים והביטויים ממקורותינו שהציג הכותב לתפארת הקלישאה (לטעמוֹ, כמובן), ראוי להוסיף עליהם, איך לא, את הביטוי המקראי העוצמתי 'הכצעקתה', למשל, ואת פתגם חז"ל "הפוסל - במומו פוסל" (כמה פשוט, כמה נכון). והשאר, לֵך וּלְמַד ('ואידך זיל גמוֹר' במקורו הארמי, מכירים?).

פסוקו

בנימין נתניהו מרבה לצטט בנאומיו, כמיטב המסורת, פסוקי תנ"ך ואימרות חז"ל. אך, מתברר, שאינו מקפיד על כשרות. כשהציעו לו בפולין תפריט כשר, ולא כשר, בחר הראש (לא ניחשתם?), בתפריט הלא כשר.
אדוני ראש הממשלה, שכחת שאינך בבית, אלא בשליחות לאומית?

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
מפתיע לגלות, שבניגוד למתקפת השמאל כנגד הרב שמואל אליהו, על שאסר על השכרת דירות לערבים בעירו, יש בשמאל שתומכים בעמדות דומות של ראש עיריית נצרת עילית
דרור אידר
"התנחלויות במקום שכונות" אינן מספיקות לנחום ברנע; את זה טחן עשרות שנים עד שהאמירה השקרית הזאת הפכה מושכל ראשון, כמו הנרטיב הפלשתיני המומצא. מבחינת ברנע מדובר ב"התנחלויות במקום מחקר, במקום היי-טק, במקום תעשיה"
ד"ר מהרן פרהדיאן
אימא שלי עשתה מעשה דומה למה שעשתה רוזה פארקס ב-1955 כאשר לא נכנעה לתכתיבי החרדים בעת ישיבתה באוטובוס. ההבדל בין השתיים נובע בגיבוי שקיבלה פארקס מהמערכת המשפטית בארה"ב, לעומת כניעתה של מערכת המשפט הישראלית
יוסי ברנע
הספר בוחן הן את המיזוג משנת 1961 שבין הציונים הכלליים למפלגה הפוגרסיבית, שיצר את המפלגה הליברלית והן את המיזוג בינה לחירות שיצר את גח"ל, ולבסוף את הקמת הליכוד ב-1973
יוסי אחימאיר
ממשלתנו משחקת לידיהם של הפלשתינים ולידיו של המתווך האמריקני. הנכונות לשחרר רוצחים, תוך פגיעה ברגשות קרובי הנרצחים, רק מעודדת את הפלשתינים להציג עוד ועוד תביעות, להעלות עוד ועוד קובלנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il