X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
פעילות החיזבאללה: בעקבות לחץ סורי ארגון החיזבאללה תקף בכל גזרת הר דוב חייל אחד, תלמיד ישיבה בגדוד צנחנים, חיסל 4 מחבלים שחדרו לכפר רג'ר
▪  ▪  ▪

בדיון הערכת מצב שקיימו הלילה ראשי מערכת הביטחון בראשותו של שר הביטחון, שאול מופז, הוחלט להותיר את הכוננות בבסיסי ומוצבי צה"ל בגבול הצפון ברמה גבוהה, וכי מטוסי צה"ל ימשיכו לסייר בשמי דרום לבנון ובמידת הצורך יתקפו יעדי מחבלים. עוד הוחלט, כי ישראל תגיב באיפוק במידה והחיזבאללה ינצור את האש ולא יבצע פעילות נוספת.
בהתאם להחלטות שהתקבלו, תקף חיל האוויר במהלך הלילה עמדות של החיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי חיל האויר ביצעו כמה גיחות ותקפו עמדות וכמה אתרים מהם נורו רקטות ומרגמות לעבר מוצבי צה"ל וישובי הצפון. החיזבאללה דיווח על כמה נפגעים.
במהלך התקיפות הרס צה"ל מוצב של הארגון, סמוך לכפר רג'ר בגבול ישראל לבנון. בצה"ל מציינים, כי המוצב שנהרס לקח חלק מרכזי בתקיפה בה חדרה חוליית מחבלים אל מוצב צה"ל, תוך פעולת הסחה שכללה ירי תלול-מסלול לעבר שטח ישראל.
"מוצב הארגון חיזבאללה שנהרס הוקם לאחר יציאת כוחות צה"ל מדרום לבנון, במרחק של כ-20 מטרים מצפון לכפר. המוצב שימש לאיסוף מידע מודיעיני על פעילות כוחות צה"ל, להגנה על הכפר ולהכנת תשתית לביצוע פעילות טרור בגזרה ככלל ובכפר רג'ר בפרט. כמו כן, המוצב שימש כנקודת יציאה לפעילויות שונות של מחבלי ארגון החיזבאללה כנגד אזרחי ישראל- תושבי הכפר רג'ר", הודיע דובר צה"ל.
הרקע להתקפה הוא הלחץ על סוריה
במערכת הביטחון רואים בחומרה את אירועי יום ב' (21.11.05). השר מופז ציין בדיון, כי הרקע להתקפה הוא הלחץ על סוריה לקראת פרסום מסקנות ועדת החקירה הבינלאומית בראשות מהליס אשר בדקה את נסיבות ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי.
בדיון הוחלט עוד, כי לתושבי הצפון, אשר נקראו אחר-הצהריים להיכנס למקלטים בעקבות האירועים, יותר לצאת מהם ולחזור לשגרת חיים רגילה.
בשעות הערב קיים השר מופז מסיבת עיתונאים ובה התייחס גם לאירועים בצפון ואמר: "להערכתנו הירי היה יזום. עומדים מאחריו גם הסורים וגם האירנים שמטרתם להפנות את הזרקור מהם לעברנו". מופז ציין מספר פעמים, כי מאחורי ההתלקחות בצפון עומדים אינטרנסים סוריים ואירניים.
סוכל ניסיון לחטיפת חיילים
בהודעת דובר צה"ל שפורסמה בשעות הערב נאמר, כי ההתקפות הקרקעיות של החיזבאללה באזור הכפר רג'ר והר דוב, בשטח ישראל הייתה במטרה לחטוף חיילים. "צה"ל הצליח לסכל ולמנוע את כל ניסיונות החטיפה ולפגוע בחוליות הטרור של החיזבאללה".
גם מפקד פיקוד הצפון, האלוף אודי אדם ציין בתדריך שקיים, כי מטרת החיזבאללה בהתקפות הייתה לחטוף חיילים באזור הכפר רג`ר. הוא ציין כי המחבלים עשו שימוש בכל אמצעי הנשק והאמל"ח אשר עמדו לרשותם, אך הכוחות הצליחו לבלום את ההתקפה ולמנוע מהם לבצע את רצונם. "לאירוע זה לא קדמה שום פעולה מצידנו. מדובר בהתקפה מתוכננת היטב של ארגון הטרור 'חיזבאללה'. זה אירוע ש'חיזבאללה' תכנן זמן רב, אך היקף ומורכבות כזו לא ראינו הרבה זמן", הדגיש האלוף.
תקריות חמורות בגבול הצפון
בהתנגשות עם חיילי צה"ל חוסלו ארבעה מאנשי החיזבאללה בשתי תקריות חמורות ליד הכפר רג'ר בגבול הצפון ובסמוך למוצב "גלדיולה" של צה"ל הנמצא על קו הגבול. חייל אחד, תלמיד ישיבה בגדוד צנחנים, רב"ט דוד מרקוביץ, הוא שחיסל את הארבעה כאשר הסתער עליהם.
ההיתקלויות התרחשו במקביל לכך שאנשי הארגון פתחו בשעות הצהריים (ב') בירי פצצות מרגמה וטילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל בכל גזרת הר דוב ואזור חוות שבעא. נמסר, כי המחבלים ניסו לפרוץ לכפר באמצעות אופנועים וטרקטרונים.
תשעה חיילים נפצעו;
תקיפות עומק בלבנון
בעקבות הירי התפתחו בגיזרה חילופי אש בין חיילי צה"ל למחבלים. מטוסי חיל האוויר ביצעו מספר תקיפות עומק, בהן הופצץ מבנה הידוע כמפקדה של החיזבאללה, וכן מספר צירי תנועה וגישה למוצבי החיזבאללה באיזור. עוד דווח, כי המטוסים תקפו גם במרג' עיון ובאל-ח'יאם. בעקבות ההפצצות דיווחו גורמים בלבנון כי נגרמו הפסקות חשמל.
גם כוחות קרקעיים השיבו אש - ירי ארטילריה וטנקים. בצה"ל עידכנו כי ישנם לפחות 9 חיילי צה"ל שנפגעו בתקריות השונות ופונו לבתי חולים. מבתי החולים נמסר, כי שני חיילים נפצעו באורח קשה ואחרים באורח קל עד בינוני. אחד הפצועים הינו קצין שנפצע באורח קשה אך בהמשך מצבו הוטב והוא הוגדר כפצוע באורח בינוני. גם שני שוטרי מג"ב נפצעו. משטרת ישראל הודיעה, כי התקבל דיווח לפיו מספר ישראלים נפצעו בכפר רג'ר.
המחבלים ניסו לחדור לכפר רג'ר
כפר רג'ר נמצא על הגבול הישראלי-לבנוני. חלקו האחד פתוח ללבנון ואילו חלקו השני פתוח לישראל. במרכז הכפר מוצבת גדר גבול ושער מעברו נמצאים חיילי צה"ל. המחבלים נכנסו לחלק הלבנוני של הכפר וניסו לפרוץ לחלק הישראלי שלו.
בשעות הערב הודיעו גורמי חיזבאללה, כי במהלך הפעילות בכפר רג'ר נהרגו שלושה מאנשי הארגון. הם הוסיפו כי תקפו שיבעה מוצבים של צה"ל בגזרת הר דוב בטילים ופצצות. אחד מבכירי הארגון אמר לרשת הטלוויזיה של הארגון: "מה שקרה אין לו קשר לחטיפת חיילים. זו הגנה על שטח לבנון מפני תוקפנות ישראלית". בארגון ציינו, כי מדובר בתגובה על חדירת רכב צבאי ישראלי לשטח לבנון.
על-פי הערכות במערכת הביטחון, ירי פצצות המרגמה, הקטיושות, טילי הנ.ט. והנק"ל לעבר מוצבי צה"ל, בוצע למעשה כפעולת הסחה לתקיפה המרכזית בכפר רג'ר. סמוך לשעה 15:00 החלו המחבלים בהפגזות עזות לעבר מוצבי צה"ל באזור חוות שבעא, סמוך לכפר רג'ר ולמוצב צה"ל הסמוך למטולה. בעקבות ההתקפות הועלתה רמת הכוננות בכל אזור הצפון.
יישובי הצפון נכנסו למקלטים
גורמי ביטחון מסרו, כי תושבי האזור הקרוב לגבול - בהם תושבי מטולה, מעיין ברוך, שניר, שאר יישוב, דן, דפנה ואחרים, קיבלו הנחייה להיכנס למקלטים ולמרחבים מוגנים. בשעה 17:30 החליטו במשטרה ובצה"ל להרחיב את מעגל היישובים, והורו לתושבי היישובים בצפון עמק החולה להיכנס למקלטים מחשש לירי רקטות קטיושה. צירי התנועה מצומת גיבור צפונה ומזרחה נסגרו לתנועה. במקום מוצבים שוטרים.
בשעות הלילה אישרו במערכת הביטחון לתושבים לצאת מהמקלטים ולחזור לשיגרה. בכל היישובים, למעט דפנה, שניר ושאר יישוב יתקיימו מחר לימודים כשיגרה. תושבי שלושת היישובים האלו הונחו להישאר בקרבת המרחבים הממוגנים.
היו התרעות לקראת ההתקפה
כפי שדיווחנו ביום ה', הוחלט בפיקוד צפון להעלות את רמת הכוננות בכל מוצבי צה"ל הנמצאים על גדר המערכת, וזאת בעקבות קבלת מידע מודיעיני על כוונת מחבלי החיזבאללה לתקוף את המוצבים או לנסות לחטוף חיילים. גם לפני שבועות מספר, בתחילת חודש אוקטובר, העלו בצה"ל את הכוננות בגיזרה בשל התרעה דומה.
דיון הערכת מצב בלשכת שר הביטחון
ביום א' קיים שר הביטחון, שאול מופז, דיון ביטחוני ארוך בנושא בשיתוף ראש הממשלה, אריאל שרון, וצמרת מערכת הביטחון. דווח, כי גם הערב יקיים שר הביטחון דיון הערכת מצב מיוחד עם ראשי מערכות הביטחון ובהם הרמטכ"ל, אנשי אמ"ן ועוד.
ב-7.5.05 נהרג סמל ראשון דניס למינוב (21) מבת ים, חייל בסיירת אגוז, במהלך חילופי האש עם ארגון החיזבאללה. בחודש ינואר נהרג קצין צה"ל, סרן שרון אלמקיאס, בן 23 מעתלית, ממטען חבלה שהופעל לעבר רכב ה"האמר" הצבאי בו נסע.

תאריך:  21/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    בחודש אוקטובר נהרגו 33 בני אדם ו-144 נפצעו קשה בתאונות דרכים    במספר התאונות נרשמה ירידה החל בפברואר 2004 ועד אוקטובר 2005
נוה יוסף
במסגרת תוכנית אמרה ז'קונט: "אני מהרהרת בקול רם, מאזיני היקרים, האם לא צריך לתת לילד מכות אחרי שהוא נושך, מכות כואבות"
מירב לוי
כך סוכם בפגישה שנערכה בין ראש העיר, ראשי המועצה לשימור אתרים ומזכ"ל אונסק"ו בישראל
מירב לוי
כך החליט שר הפנים, אופיר פינס    ההחלטה התקבלה לאחר 72 שנה בהן היה מוגדר המתחם כשטח חסר מעמד מוניציפלי
גלית יצחק
מד"א חתם על הסכם עם אוקטפרמה הבינלאומית במסגרתו שירותי הדם של מד"א יספקו עודפי פלסמה שלא נדרשו על-ידי חולים בישראל, לאוקטפרמה, לשם יצור תרופות שונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il