X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה משתף פעולה עם יוזמה רוסית לפיקוח בינלאומי שלא הניב פירות בצפון קוריאה ואירן, ובמקום פעולה מידית מסכים ללוח זמנים ארוך המשחק לידי רוסיה וסוריה
▪  ▪  ▪
ברק אובמה, ולדימיר פוטין. תפישת עולם שגויה [צילום: AP]

ללא שום קשר לישראל, תשתית נשק בלתי-קונבנציונאלי בידי משטרים פורעי-חוק כגון אסד, האחים המוסלמים או אל-קאעידה, תאיץ את הפצתו, תהפוך איומים טקטיים לאסטרטגיים, תעניק רוח גבית להתגרענות ולמגלומניה של אירן, תחמיר איומים קיומיים על ירדן, סעודיה ומדינות ערביות מפיקות נפט ופרו-אמריקניות נוספות, תקל על העברת נשק בלתי-קונבנציונאלי לארגוני טרור מוסלמים אנטי-אמריקנים ותעניק אדרנלין לעשרות תאי טרור רדומים בארה"ב. לכן, תשתית נשק בלתי-קונבנציונאלית בסוריה מהווה איום ברור ומידי לאינטרסים כלכליים וביטחוניים אמריקנים.
אבל, תפישת עולם שגוייה של הנשיא אובמה מכרסמת בתדמית האסטרטגית של ארה"ב ומעניקה רוח-גבית לצונאמי הערבי.
לדוגמה, מאז כניסתו לבית הלבן דבק אובמה במדיניות רב-לאומית הרואה באו"ם את עושה-המשחק הבינלאומי על חשבון מדיניות עצמאית של ארה"ב. אובמה מסתייג מהגאווה האמריקנית על ייחודיות מוסרית, צבאית ומנהיגותית, מתנצל על עוולות אמריקניות ומבטיח "להנהיג מאחור". אבל, נוכח האתגר הסורי נותרה ארה"ב מבודדת.
בתגובה, הכריז אובמה על יוזמה צבאית עצמאית של ארה"ב אשר - בניגוד להכרזת מלחמה - אינה זקוקה לאישור הקונגרס. אך מיד חזר בו והעביר את האחריות לקונגרס. הוא משעבד את עצמאות ההחלטה האמריקנית ליוזמה רב-לאומית בהנהגת רוסיה: בעלת-ברית וספק נשק עיקרי של סוריה ואירן; המכשול העיקרי לסנקציות אפקטיביות נגד אירן והיריב החמור ביותר של ארה"ב באו"ם וברחבי העולם. אובמה משתף פעולה עם יוזמה רוסית לפיקוח בינלאומי שלא הניב פירות בצפון קוריאה ואירן, ובמקום פעולה מידית מסכים ללוח זמנים ארוך המשחק לידי רוסיה וסוריה.
ב-6 לספטמבר אמרה סמנתה-פאואר, שגרירת ארה"ב לאו"ם ויועצת קרובה של אובמה, כי ציפתה שאירן ורוסיה יפנו עורף לאסד. רדידות פאואר נחשפה על-ידי היועץ לביטחון לאומי של המנהיג העליון האירני, חאמנאי: "התקפה על סוריה תפורש כמתקפה על אירן", ועל-ידי תגבור המחויבות הצבאית הרוסית לסוריה ואירן. ב-3 לספטמבר טען מזכיר המדינה, קארי, בפני וועדות הקונגרס שהמתינות גוברת בקרב מתנגדי אסד. קארי גם ראה בצונאמי הערבי את "המעבר לדמוקרטיה" ונמנה על מיעוט בוושינגטון שטען - עד להתלקחות מלחמת האזרחים - שאסד אמין, קונסטרוקטיבי ושואף שלום.
בניגוד לשאיפות אסד המוגבלות לגבולות סוריה, שאיפות האחים המוסלמים ואל-קאעידה מתפרשות על פני העולם המוסלמי ומשם ל"עולם הכופרים". שני הארגונים הם גופי טרור אנטי-אמריקנים, מונחי-שריעה, אנטי-דמוקרטים, חסרי-סובלנות כלפי מוסלמים ו"כופרים". ככל שנחלש משטר ערבי דיקטטורי-צבאי, כן מתחזק הטרור המוסלמי. אבל, אובמה וראש ה-CIA ויועצו הקרוב, ג'ון ברנן, אינם מכירים בטרור ג'יהדיסטי מכיוון "שג'יהאד הוא תהליך לטיהור הנפש".
כדי להשמיד את תשתית הנשק הבלתי-קונבנציונלי בסוריה יש להימנע משגיאות העבר, לגבש מדיניות אמריקנית הנובעת מהמציאות המורכבת במזרח התיכון ולא מהרהורי-לב פשטניים, ולנקוט בפעולה צבאית, ממוקדת ומסיבית שאינה משועבדת לאינטרסים מנוגדים של רוסיה ומרבית חברות האו"מ.
גמר חתימה טובה וחג סוכות שמח.

תאריך:  17/09/2013   |   עודכן:  17/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מתקפה בסוריה
מתי דוד
האם עבור הגיגים של נאומי חזון נאיבים בברלין, פראג וקהיר? האם עבור החלום של מנהיגות העולם הנאור שילחם בטרור? האם עבור פייסנות והתקפלות לטובת האיסלאם הקיצוני? האם עבור שחקן במה ששיחק מנהיג של מעצמה?
מרק בריל
איציק וולף
סוריה פרסמה הודעת ברכה רשמית ראשונה על ההסכם שהושג בין ארצות הברית לרוסיה    "זהו ניצחון עבור סוריה ועבור ידידיה הרוסים"    המורדים זועמים על ארצות הברית: הודיעה שתפציץ וכשהגיע רגע האמת - היא פחדה
איציק וולף
התייחס להסכם הרוסי-אמריקני לפירוק סוריה מנשק כימי: ייבחן במבחן התוצאה כמו המאמצים למנוע מאירן נשק גרעיני    "על ההנהגה להבטיח קיום מדינת ישראל ולעתים לבחור בין רע לרע יותר"
איציק וולף
העיתון הלבנוני אל מוסתקבל מדווח על שיירות של משאיות הנושאות חומרים לייצור נשק כימי    הזמן הרב שנותן ההסכם האמריקני-רוסי למשטר אסד עלול להעניק לו שהות לפיזור נוסף של הנשק הכימי ולהסתרתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il