X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשל אובמה שוב מוכיח את הנאיביות שלו בכל הקשור למזרח התיכון, הפעם - בנוגע לנשק הכימי בסוריה שלוש הערות על חזית עזה: למה החמאס שומר על השקט, האם חיל האוויר יכול לטפל בו לבדו, מה משמעות נפילת המזל"ט ברצועה
▪  ▪  ▪
עכשיו הוא מאמין לאסד [צילום: AP]

דרוכים ומחכים

במהלך ביקורו אצל חמשת חיילי צה"ל שנפצעו בגבול עזה הדגיש שר הביטחון, משה יעלון, כי תופעת המנהרות מדאיגה וכי חמאס שומר על שקט אך מכין את עצמו לחידוש האלימות באמצעים שונים.
לחמאס אין שום סיבה לעשות משהו עכשיו. הוא פשוט יכול לשבת בשקט ולחכות לרגע המתאים. הרגע המתאים הזה יכול לבוא אם וכאשר המו"מ מול הפלשתינים ייתקע, למרות שאני לא מאמין שאפילו אם המו"מ ייתקע, חמאס יפעל. המו"מ מתנהל מול הרשות ונציגיה, קרי אש"ף. חמאס מחוץ לעסק ואין לו שום סיבה להכניס את עצמו לבלגן הזה.
החמאס כן יפעל אם דעת הקהל בעזה תתלהט וראשי חמאס ירגישו שמעמדם שוב מתערער. כאשר חמאס מראה את כוחו, זה לא רק בתור פעולה נגד ישראל; זה גם להראות למבקריו שהוא עדיין יכול לעשות את העבודה ולפגוע בישראל. נכון לעכשיו, לחמאס אין סיבה לפעול נגד ישראל, אבל בזמן הזה הוא ממשיך להתחמש (למרות שזה נעשה יותר קשה) וממשיך לאמן את אנשיו תוך שימוש בשיטות פעולה של דומיו בצפון, חיזבאללה.

חפש את המטמון

גורמי ממשל רשמיים בארה"ב אמרו, כי הם בספק שהמשטר הסורי באמת ייפטר מכל המלאי של הנשק הכימי שבידיו. לפי גורמים אלו, המידע המודיעיני שבידם קשור לאחזקת מלאי ואמצעים שיאפשרו לסוריה להשתמש שוב בנשק כימי אם תבחר בכך. לדעת אותם גורמים, המשטר הסורי מחזיק בנשק זה בגלל מה שהוא רואה כאיום מצד ישראל.
ניתן לראות, כי הנאיביות של הממשל האמריקני איננה רק ביחסיה של ארה"ב מול האירנים, אלא גם בסוריה. האם ניתן היה להעלות על הדעת שאסד באמת ייפטר מכל הנשק הכימי שלו? אסד מרגיש שהוא חייב את הנשק הזה כדי להגן על עצמו, וגם כדי להעמיד עצמו כשחקן רציני במערכת המקומית. אבל עכשיו, לאחר שישנו תיעוד של השמדת הנשק הכימי בסוריה, אפילו אם יתקבל מידע חדש המעיד על קיומו של נשק זה במדינה - יהיה הרבה יותר קשה לפעול נגד המשטר.
הדרך היחידה שבה ניתן יהיה לדעת שהנשק עדיין קיים אצל אסד, היא אם הוא יעשה בו שימוש, וגם זה לא בטוח. אסד יכול לטעון, כי הוא השמיד את הנשק הכימי כמו שהקהילה הבינלאומית ביקשה, והמורדים הם אלו שמשתמשים בנשק הכימי. מה שעוד יקשה על העובדה זה הגב שאסד מקבל מרוסיה. רוסיה תמנע כל פעולה בנושא נגד אסד, בטענה שארה"ב רק מחפשת דרכים לפגוע בסוריה, וכנראה גם תזכיר את היציאה למלחמה בעירק בעקבות הטענה של הימצאות נשק גרעיני במדינה, נשק שמעולם לא נמצא.
הנאיביות של ממשל אובמה ממשיכה להביא את העולם בכלל והמזרח התיכון בפרט לבעיות מתמשכות, כאשר מה שכונה "ציר הרשע" ממשיך לפעול בדרכים הרבה יותר מתוחכמות שמציגות אותו בעיני ברק אובמה כציר השלום.

האיש בכלוב המתכת

עם פתיחת משפטו ביום שני, דחה הנשיא המצרי לשעבר, מוחמד מורסי, את הטענות נגדו, תוך הצהרה שהוא הנשיא החוקי של מצרים. למרות שזה אולי לא נשמע הגיוני, מורסי צודק. הוא הנשיא הראשון לאחר יותר מחצי מאה שנבחר במצרים בבחירות דמוקרטיות. העם המצרי היה צריך להשכיל ולדעת מה הוא הולך לקבל אם יבחר במורסי. הבעיה היא שאחרי כל-כך הרבה שנים, המצרים לא יודעים איך לפעול בדמוקרטיה. מה שהם צריכים עכשיו זו דמות חזקה ודומיננטית. הבעיה עם דמויות כאלו, שהן יכולות להביא לדיקטטורה מהר מאוד.

השגחה עליונה

שנה לאחר מבצע "עמוד ענן" דווח, כי 67 רקטות נורו לעבר ישראל, לעומת 317 שיגורים בשנה שלאחר מבצע "עופרת יצוקה". הדבר הזה מביא למחשבה, כי אולי עדיף לבצע רק פעולות אווירית כירורגיות כמו ב"עמוד ענן" ולהימנע מכניסה קרקעית כמו ב"עופרת יצוקה". הבעיה עם מחשבה כזו, שהיא מביאה לתפיסה שרוב הצבא מיותר וצריך רק את חיל האוויר בשטח. תפיסה כזו תביא אנשים להגיד שצריך לסגור חלקים רבים בצה"ל, שהרי הקרבות העתידיים של ישראל הם לא נגד מדינות, אלא נגד ארגונים כמו חמאס. ואם חיל האוויר זה מה שמספיק כדי להילחם בחמאס, אז למה צריך את השאר?
ברור ומובן שזו תפיסה מוטעית לחלוטין. למרות שחיל האוויר הישראלי הוא הטוב באזור וכנראה אחד הטובים בעולם, אי-אפשר לסמוך רק עליו בביצוע פעולות צה"ל. תפיסה כזו אולי יכולה לעזור בלחימה נגד חמאס, אבל לא להרבה זמן. אם יסמכו רק על חיל האוויר, בסוף נקבל מלחמה כמו לבנון השנייה, שעם תחילתה אמר הרמטכ"ל דאז, איש חיל האוויר דן חלוץ, כי החיל יכול לבצע את כל העבודה. לאחר שהתברר שהוא לא הצליח, התברר גם שהחטיבות הקרקעיות לא היו בכשירות המוכנה להתמודד עם המצב שנוצר.

מתנה משמיים

בתחילת השבוע התרסק מזל"ט מסוג "רוכב שמיים" ברצועת עזה. צה"ל מסר, כי מדובר היה בתקלה טכנית שהביאה לנפילת הכלי. מבנה הכוח של הארגונים ברצועה די דומה למבנה הכוח בצבאות רגילים: יש להם חיילים, נשק, מטענים, מודיעין, גורמים ימיים וכדומה. מה שאין להם זה יכולת אווירית.
נפילתו של מזל"ט ברצועה יכולה ללמד הרבה את גורמי הכוח שבה על המערכות המופעלות במזל"ט ואולי אפילו לייצר כמה מהן בעצמם. זה אפשרי כאשר לאותם גורמים יש פטרון מאחוריהם שיכול לעזור להם, והגעה של כלי ישראלי לידי אותו פטרון, גם תשרת אותו כשהוא יידע בדיוק מה יש לישראל, מה יכולות הכלי, איך אפשר לייצר כלים דומים, והכי חשוב מבחינתם: איך אפשר לחסום אלקטרונית את הכלים האלו ולמנוע את פעולתם.

תאריך:  07/11/2013   |   עודכן:  07/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואת נשארת נאיבית שכמותך
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין כאן נאיביות
דאגנית  |  7/11/13 15:52
2
נאיבי שכמותך
מתעניין  |  8/11/13 09:51
3
כילד מתוסכל על כשלונותיו, פולט
אובמה על נתניהו:  |  8/11/13 13:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הפיכה במצרים
איציק וולף
משפטו של הנשיא האיסלאמיסטי המודח הופסק לאחר שזה סירב ללבוש מדי אסיר    מורסי נאשם בהסתה לאלימות, בהרג מפגינים ובקשר עם חמאס    הדיון הבא יתקיים ב-8 בינואר
אריאל י. לוין
אפילו אם בשאר אסד דיבר בצחוק כאשר אמר שמגיע לו פרס נובל לשלום על פירוק הנשק הכימי בארצו, יש לכך משמעויות רציניות    וגם: אם חמאס חופר מנהרות בדרום, מדוע שלא נחשוד שחיזבאללה עושה זאת בצפון?
עופר וולפסון
המשטרה במצרים ירתה גז מדמיע כדי לפזר עימותים בעיר אלכסנדריה בין מתנגדיו ותומכיו של הנשיא האיסלאמי המודח    80 בני אדם נהרגו השבוע ברחבי המדינה
אביתר בן-צדף
מעוכבת מסירת עשרה מסוקי תקיפה אפאצ'י, מטוסים אף-16, מכללים לטנקים מ-1 וטילים ים-ים הארפון - בנוסף לביטול התרגיל הדו-שנתי האמריקני-מצרי    סעודיה ומדינות המפרץ הבטיחו לגנרל אלסיסי סיוע אם יקוצץ הסיוע האמריקני
אריאל י. לוין
לצד ענייני ההווה - אירן, חיזבאללה, חמאס - הנה סיפור שחושף קצין אמריקני בכיר לשעבר. האם במקום חורבן הבית השלישי הייתה עלולה מלחמת יום הכיפורים להוביל למלחמת עולם שלישית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il