X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המחזה מתאר מצבים שכל אחד מכיר באיזשהו אופן [צילום: יוסי צבקר]
מוטב מאוחר
מחזהו האחרון שכתב הסופר והמחזאי היהודי-אמריקני לארי גלבארט לפני מותו ב-2009 היה "מוטב מאוחר" תיאטרון הספריה מעלה ל-20 הצגות בלבד את ההצגה בליהוק ובבימוי שעושים את ההצגה לפנינה תיאטרלית קלאסיקה מעודנת

כשמזמנים יחדיו שלושה שחקנים ותיקים ומעולים כמו רבקה מיכאלי, אלברט כהן ואלכס אנסקי, עם שחקן צעיר שסיים ב-2011 את בית צבי - אסף בן לולו, הרי המיקס הזה, עם הקסם של האשף גלבארט עושה את הדבר. רבקה מיכאלי, כאישה שמזמינה את בעלה לשעבר שמחלים מהתקף לב, לביתה, בו היא חיה כבר 30 שנה עם הגבר שבעטיו התגרשה מהראשון, מזמינה בכך את הבעיות.
מכיוון שהמחזה עוסק באנשי תרבות (אלכס אנסקי, הבעל השני, הוא מוסיקאי הכותב לסרטים), הרי את המריבות והוויכוחים אנו כמעט ברוב הזמן צופים בטונים תרבותיים. ואין כמו אלכס אנסקי לאלגנטיות, שנינות, ושארם. רבקה מיכאלי, באיפוק ובטקט, מצליחה לנווט את שלושת הגברים בבית, ולהצליח להכניס לביתה את הבעל שנטשה כדי שיחלים אצלה, ללא הרבה מהמורות.
אך מתחת לפני השטח הכל רותח. וגם אם הבן (אסף בן לולו המקסים) מהבעל הראשון, אלברט כהן) לא רואה את הצעד של אמא בעין יפה - הוא לכאורה משלים עם זה. אלברט כהן, שחקן קלאסי "צ'כובי", מצליח לרכוש את ליבו ולאט לאט, גורם לו גם לפתוח את סגור ליבו, והצעיר מגלה את המשבר שחל בנישואיו שלו.
הפינג-פונג בדיאלוגים בין הגיבורים הוא מלאכת מחשבת של אחד מהמחזאים והסופרים המוערכים ביותר, שזכה באין ספור פרסים ("אמי", "טוני" ועוד) על כתיבתו לסדרה "מאש", וכן לאין ספור תוכניות של גדולי הכוכבים בהוליווד, ולסרטים נודעים.
ליהודי יליד שיקגו, בן להורים שהגיעו לארה"ב מלטביה ופולין, יש את הכשרון של כל גדולי הקומיקאים וכותבי המחזות היהודים, שיודעים איך לדגדג בהצלחה את חושי הצופים, אך לא בוולגריות אליה הורגלנו כיום, במיוחד בתוכניות הריאליטי הנפסדות, אלה בצורה מעודנת, רגישה, שמתאימה לקהל תרבותי ברמה. לכך תורם תרגומו הרגיש והכה עכשווי של אבי קורן, שמעניק לצופה תחושה, שהמחזה נכתב זה עתה.
ואת כל אלה, ניווט בטוב טעם הבימאי הוותיק יצחק שאולי (מערוץ הטלוויזיה הלימודית ומתיאטרון היידישפיל, בין היתר) לכדי יצירה מעודנת, ממש קלאסית. שלושת הוותיקים מראים לנו מה זאת הצגה איכותית, בלי סיינס פיקשן, רצח או אלימות. וגם כשמי מהם (אנסקי) מתפרץ בזעם - זה טבעי ולא עובר את הגבול. עיצוב הבמה המינימליסטי של אבי שכוי יפה, פונקציונלי, ומחליף תוך שניות חללים ומיקום על-ידי הזזת כמה כיסאות או פרטים אחרים בעיצוב.
המוזיקה המקורית שמלווה את ההצגה נכתבה על-ידי אפי שושני הידוע; את התלבושות הכה מחמיאות לכולם, שרבקה'לה נראית בהם זוהרת, עיצבה דנה בלינר קרן, ואת התאורה המדויקת עיצב פרננדו מאיחייקר.
המחזה מתאר מצבים שכל אחד מכיר באיזה שהוא אופן, ונוגע בכך ללב כולם. זה כואב אבל גם מצחיק. לא בצחוקים פרועים, אבל עם המון חיוכים. ולבסוף - כשהזוג משלים בתום חילוקי הדעות והמריבות - זה מוכיח שמוטב מאוחר מאשר בכלל לא. "בלעדי אשתי וההפרעות שלה, כשאני כותב מוזיקה - לא הייתי יכול ליצור", מתוודה ליאו, הבעל הנוכחי. והאהבה לעולם נשארת.

המחזה עוסק באנשי תרבות [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  10/11/2013   |   עודכן:  10/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלכס אנסקי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
קארל קראוס ותיאודור הרצל - שני קטבים של יהדות וינה האוסטרו-הונגרית
נחמן פביאן
טורקיה מתגלה כגשר רעוע בין אסיה לאירופה
יואב יצחק
הנשיא שמעון פרס פורש ביולי 2014    במפלגות הליכוד, ישראל ביתנו ויש עתיד מחפשים אישה שמועמדותה תוצג לנשיאות
סופיה רון-מוריה
ליברמן חוזר לכנסת כמנצח ומכין לראש הממשלה יציבות פוליטית הכרוכה עם קואליציה בלתי אפשרית לניהול. נתניהו ישרוד כמעט עד סוף הקדנציה, אבל יסבול    בנט שקד ואורבך מובילים את הסקרים הפנימיים בבית היהודי    מי השר שב-2005 יצא נגד החלטת הממשלה
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן פעל יחד עם עו"ד רן רייכמן בניגוד לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ובניגוד לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין כאשר רכש לעצמו פרסומת עצמית בתוכנית "שאלה משפטית" בערוץ 2    הרכישה בוצעה בדרך של מרמה והונאה    לרשימה זו מצורפות שתי חשבוניות מכוחן חויב ושילם עו"ד כהן לחברת מדיו שיווק ותוכן בע"מ    שידור התוכנית "שאלה משפטית" נמשך למרות העבירות הפליליות שביצע יוסי כהן, לרבות עבירות מין נגד צעירות בעת עבודתן במשרדו    המשך יבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il