X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שקרנים, עזרה, שיעור היסטוריה, שימור, סריקה והנצחה חנוכה שמח
▪  ▪  ▪
אין טרור [צילום: פלאש 90]

א. אין גל טרור
כרגיל, מערכת הביטחון על כל זרועותיה ממשיכה לשקר לציבור ולנבחריו. כעת היא מספרת, שבחודשים האחרונים אין גל של טרור ביהודה ובשומרון.
הציבור מאמין לשקרנים המדופלמים - כמו הליטאי, שראה ג'יראפה בגן החיות.
התפרעות בשער בית-אל, זריקת אבנים בירושלים, רצח בעפולה וכו'. זה מזכיר לי את העצומה, שקיבלתי, שדרשה לשחרר את הרוצח מעפולה לפני שמדינת ישראל תשקיע בו ברוב טמטומה הון תועפות, ותשחררו עם כמה תאריםן אקדמאיים, מפוטם ומרוצה בעסקת הטירוף הבאה עלינו לרעה.
נשאלת השאלה הלא-נחמדה: למה הצליח הרוצח להגיע לבית-החולים, ולא חוסל במקום על-ידי מי שעצרו אותו?!
ב. מגבית
מיכאל אזולאי ביקר את החלטותיו של פקיד במשרד הביטחון - זכותו הטבעית של אזרח, אך לא במדמנה, המתיימרת להיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
המערכת לאכיפת שלטון האוליגרכיה באמצעות החוק העמידה אותו לדין בסעיף, שכמעט אי-אפשר להתגונן נגדו - העלבת עובד ציבור. אזולאי הורשע; כמובן, כנהוג במדינה, שמגִנה על לבלריה אך אינה טורחת להגן על אזרחיה.
כעת עורכים ידידיו בעמותה "מגן לעורף" מגבית כדי לשלם את הקנס (5,000ש"ח), שהשיתה עליו השופטת.
ג. מה עשה האלוף במלחמה?
מאז אמצע שנות השבעים מתנהל הרחק מהעין ויכוח מר על מה שאירע בזירת ים-סוף של חיל הים במלחמת יום הכיפורים. זאב אלמוג, מפקד הזירה במלחמה, שמונה בינתיים למפקד חיל הים, פרסם את גרסתו, שבה הדיר לחלוטין את אלוף אברהם בוצר ("צ'יטה"), אז המפקד הקודם של החיל, שהלך לעולמו לפני כשנה וחצי.
לגרסת אלמוג יש עוררים רבים - מקרב מפקדיו ופקודיו. באתר עמותת בוגרי בית-הספר הימי בעכו, השומרת על מורשת החיל, פורסם מחקר של תא"ל (מיל') אלי רהב, המפריך את גרסת אלמוג לאחר עיון במסמכים רבים וראיונות.
"לדברי מפקדי-משנה בזירה, היה נתק בתקשורת אישית בין אלמוג לתלם [מפקד חיל הים] ... לכן לא הייתה לתלם סבלנות אליו, והקשר בין המטה לזירה נעשה באמצעות הרמי"ם [ראש מחלקת ים], תא"ל צבי תירוש" - מפרט המחקר. "לבוצר היה ניסיון קודם בפיקוד על הזירה ... תא"ל גבי נוה, שהיה ראש הלשכה של תלם במלחמה, אומר, ש"בוצר נשלח לזירה כדי שנוכחותו לא תהווה לחץ על תלם כלשונו, 'שלא יהיו שני מפקדים במצפ"י [מוצב הפיקוד הימי]'".
נראה, כי בוצר נשלח להיות מפקד בכיר למבצעים ההתקפיים של חיל הים בזירה. "מעיון בספר קד"מי מח"י [דיונים קדם-מבצעיים של מפקד חיל הים] נראה, שמפקד חיל הים נתן חשיבות לביצוע מבצע הנחיתה ["אור ירוק" בחוף המערבי של ים סוף, שלא בוצע, כידוע], והיה משוכנע כי על מפקד הזירה הקבוע להתרכז בנחיתה באופן בלעדי. למחשבה, שניצל הזדמנות להוציא את מפקד הזירה הקבוע [אלמוג] ממעגל ההחלטות, אין סימוכין בספר הקד"מים".
ובכל זאת מקשה רהב - מה חשיבות העניין?
והוא משיב, "... המלחמה היא המבחן העליון של הלוחם וחשוב לדעת מה עשה בה. פיקוד על הכוח הימי בזירה, הנמצאת במגננה ומעבר למתקפה, אינו מהלך סרק.
"ככל שלומדים את סגנון עבודתו של בוצר מתגבר היחס החיובי [אליו]. בוצר ידע את החומר, מיעט בדיבור והבין את מה שמדברים איתו. בוצר דרש הרבה מאחרים אך לא את מה שלא קיים בעצמו. יחסו של בוצר לפָקודים היה הוגן: דורש מה שצריך ונותן מה שמגיע, ואומר את האמת בפרצוף, ולא מניפולציה של כזבים, הפחדה והתחשבנות". והוא מסכם את מחקרו - "אלוף אברהם בוצר קיבל בשמונה באוקטובר את הפיקוד על החזית הימית בזירת ים סוף ... בשישה-עשר באוקטובר חזר למטה [חיל הים] כיועץ למפקד חיל הים בנושא פעילות צי הסוחר.
"לסיכום, האלוף אברהם בוצר פיקד על זירת ים סוף בשמונה ימים קריטיים למצב הלחימה. הופעתו חיזקה את המערך הלוחם של חיל הים, ואפשרה לפתוח מתקפה בזירת ים סוף. מרבית פעולות התקיפה היזומות נעשו בתקופת פיקודו. הכחשת תפקודו מהווה עוול לאינטליגנציה ומראה על איכות ירודה של המכחישים".
תמה הסאגה, אך לא נשלמה, להערכתי.
ד. חוות הנוי תישמר
"חוות הנוי" בפאתי מדרשת רופין בעמק חפר תישמר בידי הציבור ועבור הציבור - הודיעו מנהלי החווה בתום מאבק ציבורי נרחב.
המועצה לשימור אתרים הודיעה על תמיכתה בשימור מכלול חוות הנוי - הגן הבוטני והמבנים ההיסטוריים שלה - ועל התנגדותה לנגיסה במרחב החווה. רני אידן, ראש המועצה האזורית עמק חפר, התערב אישית, והמועצה האזורית אישרה את העקרונות להצלת חוות הנוי. במסגרת זו ויתרו היזמים על שטחי חוות הנוי, והחווה תישמר, כשהיא בבעלות ציבורית, כדי להבטיח שמכלול החווה יהיה מרכז בוטני סביבתי והיסטורי.
ה. מוטרד
ברט פרלוצקי, סטיריקן רפובליקני יהודי אמריקני, כתב באתר שלו: "... אני מקווה בכנות שכשיילך הנשיא אובמה לבדיקתו הרפואית השנתית, יבצעו הרופאים סריקה במוחו.
"משהו מאוד לא-תקין באדם, שנראה מוטרד מיהודי, שבונה בית בישראל, הרבה יותר מאשר ממוסלמי, שבונה פצצה גרעינית באירן ...".
ו. הנצחה
פלנדריה שבבלגיה הייתה, כידוע, שדה לקרבות נוראיים במלחמת העולם הראשונה. עתה החליטו הבריטים להקים בלונדון גן זיכרון ללוחמים במלחמת העולם הראשונה, וממשלת בלגיה שלחה להם יותר משבעים שקים של אדמה, שנאספה מבתי-העלמין הצבאיים בפלנדריה.
השקים הועברו ללונדון בפריגטה הבלגית לואיס מארי, ונפרקו בחרדת קודש אל הסיירת הקלה בלפסט הבריטית, שמושבתת בנמל לונדון.
ז. סוף-סוף
מחלף דרור, המחבר את כביש 4 עם כביש 553, ייפתח לתנועה בשעה טובה בשבוע הבא - הודיעה החברה הישראלית לדרכים (לשעבר - מע"ץ).
חדי-עין מתושבי השרון זוכרים, שהחברה הודיעה כבר לפני כארבעה חודשים על פתיחה חלקית של המחלף, ואפילו העמידה שלטים מאירי-עיניים על כך. בתחילה שונה בהם התאריך, ואחר כך הם כוסו כליל.
מפגע תחבורתי חמור ביותר יחוסל, אי"ה, או סביר יותר - יעבור לצומת אחר (הדסים, או רעננה-מרכז, כבקשתכם).
מעניין מתי ייפול האסימון אצל ראשי המדינה, שיבינו שתשתית הנה חלופה נכונה למחדל החמור של אי-פיתוח תחבורה ציבורית במדינה.
ח. הנאה צרופה
בתחילת חנוכה השתרכתי בפקקים אל כפר-שמריהו, כדי לשמוע קונצרט של אנסמבל קולי טריטונוס (מנצח ומנהל אמנותי - אבי כהן-טריקה) בביצוע קאמרי של רקויאם (K 626) של וולפאנג אמדאוס מוצארט ושל גלוריה של אנטוניו לוצ'ו ויואלדי.
ביצוע מושלם של האנסמבל, של הסולנים ושל הנגנים עשה את הערב לעונג רב.

תאריך:  01/12/2013   |   עודכן:  01/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיגים קצרים בנושאים גדולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא שמעתי אף פעם ירוקים נזעקים
אוהבי הטבע  |  1/12/13 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
הערבים תמיד ירצו מתנות מהיאהוד - כי זה "שלהם מימים ימימה", מששת ימי בראשית, למרות שלא הוכיחו בבית המשפט בעלות אפילו על דונם ממאות האלפים שהוקצו להם
מנשה שאול
וגם על חג העצמאות בלבנון ועל אשרות כניסה לגן עדן    לבנון היא זירת קרבות, פיגועים וטרור, זירת התגוששות בין שיעים לסונים
אפרים הלפרין
תלמד מחברך למפלגה השר פירון, אשר זורק את הספרים והמחברות מבתי הספר, זורק את הבחינות, זורק את החופש הגדול, ומביא במקומם IPAD, זורק את המורים ומביא במקומם סטודנטים צעירים ומחנכים בוגרים, כי אתם יודעים כבר הכל, ומה שלא יודעים – שולפים את ה SMART PHONE ומגגלים
משה חסדאי
רחבעם הגדיר את מרד המכבים כמרד דתי לאומי, מרד של מעטים מול רבים, מלחמת שחרור של עם כבוש הלוחם לחירותו ומנצח על-אף נחיתותו הצבאית, אבל עם איתן ברוחו ונכון להקריב
ירון זכאי
נשאלת השאלה מה ניתן לאירן תמורת הבטחתה שלא לתקוף את אמריקה בטילים שהיא מפתחת ובראשי הנפץ הגרעיניים שתשלים פיתוחם ללא הפרעה כיוון שאין עליהם כלל דיון
רשימות נוספות
בזמן שלא הסתכלנו  /  אריאל י. לוין
מחדל המסתננים - בראשו של נתניהו  /  יוסי בלום
אירן - כן מסוכנת לישראל   /  יוסי בלום הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il