X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועידת הגליל ה-7 שנערכה בשבוע שעבר בטבריה בעלות מוערכת של כמה מאות אלפי שקלים, מיותרת כקודמותיה ומהווה בזבוז מיותר ומקומם של כספי ציבור היא לא תקדם ולא מסוגלת לקדם את הגליל
▪  ▪  ▪
מה יקדם את הגליל? [צילום: איתמר לוין]

ביום שלישי (31.12.13) נערכה בטבריה ועידת הגליל השביעית. במשך מספר ימים רב לקראת ועידה זו, שודרה ברדיו בקול ישראל ויתכן מאוד שגם ברשתות אחרות, מדי יום ביומו ואף כמה פעמים ביום, תשדיר מטעם המשרד לפיתוח הנגב והגליל הקורא לציבור לבוא לוועידה וכך נאמר בתשדיר: בואו לוועידת הגליל, המשרד לפיתוח הנגב הגליל, בראשותו של השר סילבן שלום, מזמין אתכם לוועידת הגליל השביעית שתערך בטבריה, כדי לשמוע על בית-הספר לרפואה שנפתח ועל תנופת הפיתוח וכדומה. הנוסח המדויק של התשדיר אינו ברשותי, אבל זהו פחות או יותר נוסח הדברים ששודרו בתשדיר זה.
מי ששומע את התשדיר וניתן להשיגו באדיבות קול ישראל, לא יכול שלא להבחין כי מדובר בתשדיר יחצנות שהפיק אותו כנראה, משרד יחסי-ציבור או דובר, הבא לפאר ולהאדיר העומדים בראש המשרד לפיתוח הנגב והגליל על חשבון משלם המיסים הישראלי. וזאת לדעת הפקת ותשלום עבור שידור התשדיר השכם והערב במשך מספר ימים לא מועט יכול להגיע לסכומים לא מבוטלים.
המקומם בעניין זה הוא שמדובר בתשדיר מיותר המהווה בזבוז כספי ציבור, שכן ההשתתפות בוועידה אינה מיועדת לציבור הרחב העממי, אלא מיועדת לבעלי תפקידים הקשורים בגליל כגון: מנכ"לי משרדי ומוסדות ממשלה, מנהלי מחוזות, ראשי ואנשי רשויות מקומיות.
דוברים, יחצנים ומקורבים למיניהם. המשתתפים בוועידה הוזמנו לרוב באמצעות האימייל או באמצעות הזמנות אישיות בטלפון ולכן התשדיר הקורא לציבור הרחב "בואו לוועידת הגליל" ששודר ברדיו לקראת הוועידה השכם והערב מדי יום - הוא מיותר ולדעתי שערורייתי ומהווה לדעתי בזבוז כספי ציבור.
גם ועידת הגליל עצמה הוא לדעתי סוג של בזבוז כספי ציבור. היא לא תקדם ולא מסוגלת לקדם את הגליל ומהווה מפגש חברתי-פוליטי על חשבון משלם המיסים הישראלי. בעיקר היא משמשת עבור הממשלה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל למפגש יחצני עם תקשורת ועיתונאים וצלמים כדי לפאר את "העשייה ותנופת הפיתוח בגליל" (נפתח חדר תקשורת מיוחד בוועידה) רבים מהדוברים בוועידה פיארו בנאומיהם את עשיית הממשלה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל ובעיקר את עשייתו האישית של השר סילבן שלום לפיתוח הנגב והגליל וברקע הוקרנו סרטונים המתארים בעיקר את "ההישגים בפיתוח הגליל".
אגב, בדף הפייסבוק האישי של סילבן שלום, הופיע טופס הרשמה לוועידה ולא מעט מהמשתתפים בוועידה היו אנשיו של סילבן שלום, פעילי הסניפים או כאלה המזוהם עימו.
להערכתי, עלות הפקת וארגון האירוע, מסתכמת בכמה מאות שקלים: תשלום עבור ההוצאות הבאות: הפקת האירוע, ארוחת הצהריים למאות איש, תשלום הוצאות לעיתונאים שהנחו בטקס, ובהם: גדי סוקניק, אורלי וילנאי, רינו צרור, הוצאות סדרנים, אבטחת ראש הממשלה ועוד כהנה וכהנה.
הינה כמה עובדות אמיתיות על הגליל שלא מספיק הובלטו בוועידה גליל זו: מספר דורשי העבודה גבוה בגליל ביותר מ-100% מאשר במרכז, סך-הכל קיימת הגירה שלילית בגליל, כלומר כמות העוזבים אותו גדולה על המצטרפים, רמת החינוך והבריאות נמוכה בחלק גדול מהישובים בגליל, בהשוואה למרכז. בגליל גם חיים פחות, כשנתיים-שלוש פחות מהממוצע הארצי.
רק תוכנית כוללת אמיתית שתיקבע בתיאום בין משרדי ממשלה והקצאת כספים משמעותיים לשיפור החינוך, הבריאות, והתעסוקה, והבאת אוכלוסיות חזקות ולא אוכלוסיות חלשות, תקדם את הגליל.
למען ההגינות יאמר, שהשר סילבן שלום ואנשיו, עושים לא מעט למען קידום ופיתוח הגליל, אולם אין די בכך. ועידות הגליל והנגב הנערכות בקביעות מדי שנה, הכוללות נאומים וסרטים יפים וארוחות צהריים מפנקות, לא יפתרו את הבעיות האמיתיות באזורים אלה. הוועידות הללו מיותרות, עולות כסף ומהוות בזבוז כסף ציבור שעדיף להשקיעו בחינוך, בריאות, רווחה ועוד. הגיע הזמן לבטלן. ראוי שמבקר המדינה יבדוק לעומק את הנעשה בוועידות אלה ויפרסם כמה הן עולות לנו.

תאריך:  06/01/2014   |   עודכן:  06/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דיין
אז מה עושים כאשר הטמפרטורות צונחות לחמישים מעלות מתחת לאפס? איך מתרצים זאת? פשוט: בהתחממות הגלובאלית... הסופות מאפשרות לחלק גם בין ימין פוליטי לשמאל פוליטי במונחים אמריקנים
ציפורה בראבי
פעם, מזמן, עמד נתניהו על במה בביטחון והודיע לנו שהם מ-פ-ח-ד-י-ם! אבל היום נראה שהכל מפחיד אותו - ארגוני השמאל (זכויות האדם בלע"ז), קרי, אובמה, מנהיגות אירופה, הפלשתינים וגם בוז'י; כן, גם הוא. דרוש מנהיג
יעקב אסתרליס
אף על-פי שמדינות הנפט תרמו מיליארדים בכל קצוות תבל למען התפשטות האיסלאם, הן ככל הנראה לא תיארו לעצמן איזו מפלצת תיווצר בעקבות התרומות הללו
אורי סויסה
ממשלת ישראל הימנית לכאורה דואגת למצוא חן בעיני הממשל האמריקני וכל אחד דואג לעצמו
ינון הדאיה
ישנם מספר מקרים מרכזיים בהם עובד יכול להתפטר ולקבל פיצויי פיטורים    להלן פירוט שיסייע לכם לדעת - האם מגיע לכם כסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il