"יימצא פתרון לשביעות רצון הדיירים" [מן העיתונות בעניין מרפסות גינדי בחדרה שקרסו]
גורמים שונים, בעיקר מהצד של הפטרונים ובעלי הממון במדינת ישראל, מנדבים ברוב טובם הסכמתם ואף תרומתם למען איתור "פתרון לשביעות רצון הדיירים" אשר דירותיהם הוכרזו כמבנים מסוכנים ואישורי האכלוס בוטלו.
אותם דיירים, חלקם דרים בחדר למשפחה במלון בנתניה וחלקם באלתורי מגורים אצל החמות או בכל מקום מאולתר אחר ומקבלים כיסוי סמלי וחלקי להוצאותיהם בפועל בגלל כשלים לא להם.
מאחורי הניסוח הזהיר "לשביעות רצון הדיירים" מסתתרת אמירה של ויתור-מה מצד הדיירים לטובת הגורם שיצר את הכשל ו/או שהיה אחראי לו. שיואילו להסכים, בלית ברירה, לאיזה שהוא פתרון "המניח את הדעת", מבלי לדבר על ירידה מהותית בערך הדירות, אולי גם מבלי לדבר על ההוצאות ואפילו הישירות, הובלות ריהוט ואחסנתו, מגורים חליפיים וכו', ובוודאי שלא לדבר על נזק שאינו בממון.
הייתי ממליץ להחליף את הכותרת ולהעמידה - לא במציאת "פתרון לשביעות רצון הדיירים" - אלא במציאת "פתרון למיצוי זכויות הדיירים", והפער בין שני הפתרונות אינו סמלי, אלא משמעותו - פער של מאות אלפי ש"ח לכל משפחה.
תחשבו על זה.
[גילוי נאות: משרדי
בן עזרא מתכננים ויועצים בע"מ מונה כמומחה בנושא הקונסטרוקציות מטעם הדיירים בבניין 3 א נחל פרת חדרה].