X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דרכו של יואב יצחק במערכה הזאת חשפה אותו כלוחם בעל משקל במערכה הזאת שלעיתים היא מייאשת צריך אדם כוחות-נפש מיוחדים בכדי לעמוד מול לחצים של אנשים המחליטים על דרכי התקיימותנו מזה שנים שהוא נכנס לעבי הקורה ומנגד תקשורת שברובה חנפה, עמד כתף-אל-כתף עם אריה אבנרי
▪  ▪  ▪
זהו גם יומם של עיתונאים אחדים [צילום: פלאש 90]

בית-ספר למשפט קיים לעין-כל השופט המחוזי דוד רוזן במשך שנתיים. בית-ספר לכל שופטי ישראל איך וכיצד מנהלים משפט ומעמידים עורכי-דין פוערי לוע נגסני, "המומים", כעדותם המגוחכת והמשפילה אותם.
כאזרח ישראלי שאכפת לו ממה שקורה כאן, אינני מסוגל להבין את המקצוע של עריכת-דין שגורם לאנשים נבונים לתת את מיטבם לכאלה שהם יודעים היטב כי אינם אלה אלא מין זן מאוס של מכרסמי יסודות המדינה. אינני מעכל גם את תגובותיהם היהירות שעות אחדות לאחר ההלם שתקף אותם, כי הם יהפכו את הפסיקה על פניה - בערעור.
במשך שנים רבות הולכת ומסתאבת המערכת המשפטית, נעשית כלי שרת, ממש כך, בידי עורכי-דין שהתמחו במלאכת-תעתועים, ומושכים משפטים שאפשר לסיימם במחי יום אחד לפתלתלות מוטרפת הנמשכת שנים ארוכות עד שלעיתים גם הנשמה יוצאת ואיש אינו רואה צדקו. המשפט הזה של הולילנד יכול להיהפך מעתה צומת שינוי שישפיע על פניה הקשישים מעייפות של המערכת המשפטית כולה, ויצעיר ימיה כקדם.
שערו בנפשכם שכבוד השופט המחוזי דוד רוזן היה כשופטים אחרים נכנע בהרכנת ראש ומוסר בפני עורכי הדין הרהבתנים של חשודי פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה, הולילנד, לקיים ישיבה וחצי, נו, נעשה לו טובה, שתי ישיבות בשבוע. במקרה אומלל שכזה היה הסיפור הטראגי נמשך עוד שנים...
אינני יודע עד כמה המשפט הקלאסי "יש שופטים בירושלים", תופס באמת נפח ממשי במציאות שלנו. אבל דוד רוזן הוכיח - יש ויש שופט בתל אביב. מאז תחילת המשפט הזה עקבתי אחריו כרבים אחרים, ולמדתי להוקיר את השופט הזה שמקום שמור לו בכס בית המשפט העליון בירושלים לחזקו, ולהוכיח בכך שאכן שופט כמותו הוא דוגמה ומופת.
לא אעריך בדברי על ניהול המשפט שלדעתי ימקד תשומת-ליבו של העולם המשפטי שנים רבות. האיש ראוי לתודה על ששפך על ראש כולנו מנכס תבונתו.
אסכם נקודה זו באומרי, כי אילו לפני שנים רבות היה בא ואומר לי מאן-דהו, כי יום יבוא וישבו בכלא נשיא, ראש ממשלה, שר אוצר, שר פנים, ושורה של חברי-כנסת, הייתי צוחק ועונה לו שיחפש מייד סעד נפשי. איש לא העלה בדעתו שהאליטה של הון ושלטון היא בעצם הקרקע ממנה יונקת מאפיה לכל דבר, מסוכנת פי כמה מארגוני פשע הצומחים מבריונים עלובים.
אבל זה לא רק יומו של דוד רוזן בלבד. זהו גם יומם של עיתונאים אחדים שעשו לילותיהם לימיהם בחקירת "עלילות הנבל אולמרט" במשך שנים רבות. הם היו בודדים. הם היו מותקפים. הם הושמצו ואף אוימו - והם לא הרפו. בין הקומץ הזה נמצאים העיתונאי והחוקר בעל ההישגים יואב יצחק והאתר שלו ניוז 1, והעיתונאי והחוקר הנדיר אריה אבנרי, שפעולותיו בתחום היו מגובים על-ידי התנועה הציבורית למלחמה בשחיתות, אומ"ץ, שחבריה עשו ועושים במלאכה לבלימת שיטפון הביוב הקטלני הזה.
אריה אבנרי ויואב יצחק כבר חורשים את הקרקע הזאת עשרות שנים. לא סתם אני נוקב כעת כראשון בשמו של אריה אבנרי. הוא הקדים גם בשנים לא מעטות את יואב יצחק. אני עוקב כ-50 שנה אחרי פעילותו העיתונאית של אבנרי, וקצת פחות מזה כלוחם נמרץ ועקשן בשחיתות שראה ורואה בה אויב מסוכן ביותר לחברה בישראל. מי שיהיה מעוניין יכול למצוא מאמרים רבים של שני עיתונאים אלה שעמדו על טיבו של אהוד אולמרט לפני שנים רבות.
אריה אבנרי גילה כבר את שיטת "השעיר לעזאזל" ששירתה להפליא את אהוד אולמרט שנים רבות, כאשר תמיד העלה על המזבח מישהו מבין מקורביו. כבר לפני שנים הוא כינה את אולמרט "מגה-מושחת", וכמעט היה גם הוא עצמו כפרקליט המדינה לשעבר משה לדור, יעד לתליין הנודע מירושלים, חברו ואוהבו של אולמרט, אחד בשם אמנון דנקנר.
דרכו של יואב יצחק במערכה הזאת חשפה אותו כלוחם בעל משקל במערכה הזאת שלעיתים היא מייאשת. צריך אדם כוחות-נפש מיוחדים בכדי לעמוד מול לחצים של אנשים המחליטים על דרכי התקיימותנו. מזה שנים שהוא נכנס לעבי הקורה ומנגד תקשורת שברובה חנפה, עמד כתף-אל-כתף עם אריה אבנרי.
עיתונאים כאלה, הם אסכולה עיתונאית מזן מיוחד. בלעדיהם אין עיתונות ראויה. הם שומרי הדמוקרטיה האמיתיים. איש איננו חף משגיאות. גם הם נתפשים לטעויות, אבל הסיכום שלהם מעצב אנשים שראויים לתודה שלמה ביום שכזה. ואם מדובר על הענקת "פרס ישראל" ל"מפעל חיים", הרי לפניכם שני מועמדים ראויים ויותר מכך.
אתר ניוז 1 הקים גם מערכת המורכבת מעיתונאים ועורכים מוכשרים ומקצועיים, ויצר מערכת ושיטת עבודה שהיא מעידה על העתיד המצפה לעיתונות החוקרת ברשת.
ואי-אפשר לסיים רשימה כזאת בלי בלי להכיר בערך עבודתה של פרקליטות המדינה וכל אלה שעשו שם מלאכתם נאמנה. להכרת-תודה מיוחדת ראוי משה לדור. הוא קרא היטב את המפה ובנחישות של משרת ציבור מן המעלה הראשונה, לא היסס מלבצע מהלכים שאיש הגון ומשפטן מעולה חייב לעשותם. היום בא על שכרו. קצירו העלה בסלו הילולים. אלה הגיעו לו מכל הזנים.

תאריך:  01/04/2014   |   עודכן:  01/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט, העיתונאים והפרקליט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסכימה עם כל מילה של אריכא
ש. קיסרי  |  3/04/14 08:37
2
עמוס אריכא ל"ת
ראובן ביברינג  |  3/04/14 13:38
3
עמוס אריכא
ראובן ביברינג  |  3/04/14 13:44
 
- הכתובת למטה - תודה
ע.א.  |  3/04/14 17:50
4
יפה כתבת אריכא, ובאמת שופטים
אולגה גרבוב  |  3/04/14 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הולילנד
ראובן לייב
הרשעת אהוד אולמרט בפרשת הולילנד היא הישג עיתונאי ממעלה ראשונה, הנזקף לזכותו של יואב יצחק, שהיה הראשון לחשיפת מעללי השחיתות, וגם זה שלא נתן מנוח עד לרגע שבית המשפט פסק את דברו
אריה אבנרי
עבירת השוחד הייתה עוגת חוקו של העבריין הסדרתי אהוד אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עיריית ירושלים ושר במשרדי הבריאות, התקשורת והתמ"ת, שאפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות    התעשרותו הגדולה של אולמרט היא מקבלת שוחד שיטתי מאילי הון ומגופים כלכליים שסייע להם בדרך זו או אחרת    על עבריין ותיק ומיומן
משה גולדבלט
מה שאנחנו רוצים לדעת, ללא כל מבוכה או בושה, כמה שכר טירחה שולם עבור ההגנה? מי שילם את שכר הטרחה? והאם יש מקום לחשוד שחלק משכר הטרחה מומן באמצעות טובות הנאה מהקופה הציבורית?
אפרים הלפרין
במסגרת תפקידיו, ההליכים לא עניינו את אולמרט, משום שגם אם הוא זכאי ואחרים אשמים היה זה הוא שאסף סביבו את הרע ויצר את התנאים לכל מה ששמענו מהעדויות בבית המשפט
יואב יצחק
כלי התקשורת שתמכו באולמרט הציגו את הח"מ כאדם הזוי הטעון טיפול    עתה הם מצטרפים למאבק    אולמרט בדרכו לכלא לזמן לא מועט    פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן קיבל החלטה אמיצה, מתחייבת: פתיחת חקירה נגד אהוד אולמרט על-בסיס מידע מפיה של שולה זקן    עכשיו צריך שי ניצן לקבל מענה גם לשאלות הקשות שנותרו בפרשות כרמיה, בנק לאומי ואחרות; ולהוציא משולה זקן: מי האישים מאנשי הפרקליטות והמשטרה שסייעו לאולמרט בשיבוש החקירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il