X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
שי ניצן פרקליט המדינה משרד המשפטים
בלוג/אתר רשימות מעקב
אגרת מיוחדת מטעם פרקליט המדינה בנושא גזר הדין בפרשת הולילנד, שהופצה לכלל פרקליטי המדינה [י"ג באייר תשע"ד, 13.05.2014]
▪  ▪  ▪
שי ניצן

"לכל הפרקליטים והפרקליטות שלום רב!
כידוע, בית המשפט גזר היום את עונשם של מרבית הנאשמים בפרשת הולילנד, שהיא אחת מפרשות השחיתות הגדולות עמן נאלצו המשטרה והפרקליטות להתמודד עד היום.
בין נאשמים אלה, גם אישים מוכרים ופרנסי ציבור, לרבות אנשי עסקים, פקידים בכירים ואנשי שלטון וממשל, ובכללם אף ראש ממשלת ישראל לשעבר.
העמדתם לדין והרשעתם של בכירים אלה אינה עניין של מה בכך, ואיננה דבר מובן מאליו; קל וחומר, שליחתם לנשיאה בעונשי מאסר ממושכים.
בהיבט זה, עמדה היום מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל בהצלחה בעוד מבחן מכונן לעקרונות הבסיסיים של שלטון החוק והשוויון בפני החוק. לא בכל מדינה בעולם יש בתי משפט ומנגנוני חקירה ותביעה עצמאיים, הפועלים בלא מורא – למעט מורא הדין, גם מול הבכירים, המקושרים והחזקים ביותר.
בהתאם, ביום זה כולנו יכולים להתגאות בהשתייכותנו לפרקליטות, אשר הציבה לה כאחת ממטרותיה להביא לביעור השחיתות הציבורית לצד מטרות חשובות אחרות כהגברת הביטחון האישי של אזרחי המדינה, הגנה על נכסי המדינה ועוד.
אני בטוח כי גם בלבכם - כבלבי - התעוררה היום תחושה לא קלה עת נחשפו בפנינו בקלונם מנהיגים ואישים מובילים המוכרים לכולנו. הרשעתם ושליחתם של אישים אלה למאסר ודאי איננה מעוררת שמחה או נחת. עם זאת, היא מובילה אותנו לתקווה כי פרשה זו תגרום להקטנה משמעותית של הסיכוי שעבירות דומות לאלה יעברו בעתיד.
עובר לשלב הטיעונים לעונש, הוחלט לאחר כמה דיונים מעמיקים ויסודיים שקיימנו, לטעון לעונשים שיעלו בקנה אחד עם העובדות שהוכחו ויהלמו את חומרת העבירות שבוצעו, ושבגינן הרשיע בית המשפט את הנאשמים – איש כפי חלקו ובהתאם לנסיבותיו האישיות. בכך, ביטאה הפרקליטות את אמונתה הבסיסית שבפרשת שחיתות כה בוטה וחמורה, העונש הראוי הוא שנות מאסר משמעותיות לצד קנסות כבדים.
אכן, בפנינו ככל הנראה עוד כברת דרך מסוימת בכל הקשור לטיפול בפרשה זו וספיחיה; אולם, בסופו של יום, אנו סבורים שתוצאת פסק הדין, וטיפולן היעיל של רשויות אכיפת החוק בפרשה – המשטרה והפרקליטות כאחד - יתרמו תרומתן לביעור תופעות פסולות ומסוכנות לסדרי השלטון והחברה.
אבקש להביע הערכתי פעם נוספת לצוות התביעה שניהל את התיק - בראשות יהונתן תדמור ובהנהגתה של פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה – ליאת בן ארי. הצוות פעל במסירות, בחריצות, בנאמנות, ביעילות, ומעל לכל – בדרכה של הפרקליטות: יושר, הגינות וחתירה לחקר האמת, תוך התעלמות מכל רעשי הרקע מחוץ לאולם בית המשפט, שהם זרים להליך הפלילי. כבר אמרתי בהזדמנות אחרת: זו דרכנו, כך חונכנו, כך אנו נוהגים וכך ננהג גם בעתיד.
בצדק זכה צוות זה לשבחים גם מבית המשפט.
אפשר שבמאבק המתמשך בשחיתות יש לעיתים תחושה של עליות ומורדות, אבל דבר אחד אנו מבטיחים לעצמנו: רפיון ידיים לא יהיה.
הפרקליטות תמשיך לקיים חובתה, בעקביות, בנחישות ובמקצועיות, ולא נהסס לטפל בתופעות של שחיתות בכפפות ברזל, בכל מקום שבו תימצאנה – יהא מעמדם של המעורבים אשר יהא.
אנו תקווה כי המסר שיצא מבית המשפט בפרשה זו, כמו בפרשות שחיתות אחרות שאירעו בתקופה האחרונה ושהסתיימו בהרשעה, יחלחל לכל שדרות החברה הישראלית, וישמש תמרור אזהרה מרתיע לכל הפועלים במרחב הציבורי, משני צידי המתרס – הן עובדי הציבור והן מי שנזקקים לשירותיהם.
מעבר לכל האמור לעיל, אוסיף כי גזר הדין שניתן היום עוד יילמד במלואו, על כל היבטיו, בצורה הפרטנית והמקצועית ביותר.
בברכה

תאריך:  13/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
המערכה האחרונה במחוזי: גזירת עונשיהם של זקן, לופוליאנסקי ופיינר    הערעורים לעליון יוגשו בתוך חודש וחצי, ויידונו לא לפני סוף השנה    העליון גם יחליט האם לעכב את ריצוי העונשים    וברקע יעמדו הפרשות הנוספות בהן מעורב אהוד אולמרט
איתמר לוין
על העונשים הכבדים הנוספים שיספוג אולמרט, מדוע עונשו של שטרית הוא החמור ביותר, כיצד פעל עקרון אחידות הענישה ומהן האמירות העקרוניות החשובות של רוזן
איתמר לוין
קורא לשנות את התיקון הקובע כיצד לגזור עונש: "עונשו של אדם אינו צריך להיות שכלול וסיכום מתמטי של סך שקלול המסגרות המבניות הנתונות בתיקון החוק"
איתמר לוין
אומר על אולמרט ושטרית: הריקבון שגרמו במעשיהם לא נותר בשטח הסגור. הוא תסס והרקיב כאמור סביבתו, ועל כן ראויים המה לעונשים שיהא בהם כדי לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה
איתמר לוין
לצד זאת מציין רוזן, כי דני דנקנר הפך ל"שבר כלי" מבחינת מעמדו הכלכלי    אומר על שמחיוף: לא יוכל לחזור לתפקיד ציבורי ויתקשה מאוד לפתוח חיים מקצועיים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il