X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון ISIL היה החממה של הרוצח מבריסל

קיצוני מדי עבור אל-קאעידה

סוריה הופכת להיות דמויית-אפגניסטן: לוחמי ג'יהאד קיצוניים עושים בה את ה"התמחות" שלהם ולאחר מכן פונים לביצוע פיגועים מחוצה לה. 3,000 מהם הגיעו מאירופה לארגון ISIL, המסוכן שבארגונים מסוג זה
▪  ▪  ▪
אל-בגדדי. דמות מסתורית

מלחמת האזרחים בסוריה נהיית דומה יותר ויותר למלחמה בין אפגניסטן לבריה"מ. סוריה הפכה לאבן שואבת עבור צעירים שרוצים להגיע ולא בהכרח להפיל את משטרו של בשאר אסד, אלא להילחם למען האיסלאם.
אחד הארגונים הקיצוניים שפועלים כעת בסוריה הוא ארגון דאעש, ראשי תיבות בערבית של "המדינה האיסלאמית של עירק והלבנט" (ISIL - Islamic State of Iraq and the Levant). ארגון זה הוא גלגול של אל-קאעידה בעירק, שהוקם עם הפלישה האמריקנית למדינה. הארגון עבר גלגולים רבים מאז, ועם תחילת מעורבותו במלחמת האזרחים בסוריה הגיע לגלגלו הנוכחי.
בדצמבר 2013 השתלט הארגון על הערים רמאדי ופאלוג'ה שבמערב עירק. מאז, כוחות הביטחון במדינה נלחמים לשחרור מוחלט של ערים אלו משליטת הארגון. הארגון ממשיך להתעצם בעירק, ולאחרונה פתח במערכה נגד העיר מוסול שבצפון המדינה. פעולותיו של הארגון כוללות פיגועי התאבדות, מטעני צד, התקפות צבאיות וירי ארטילרי.
עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, נשלח לשם מטעם אל-קאעידה מוחמד אל-ג'ולאני, שייסד במדינה את ארגון ג'בהת אל-נוסרה. לאחר זמן מה, גם גורמים מארגון דאעש הגיעו למדינה, ומנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי הכריז את איחוד בין הארגונים והקמת ISIL. מנהיג אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי, התנגד לאיחוד והכריז שהוא בטל. לאחר זמן מה, החל הארגון להילחם לא רק נגד אסד, אלא גם גורמי אופוזיציה שונים, ביניהם ג'בהת אל-נוסרה.
בשל הגברת קיצוניותו של הארגון, הודיע זוואהירי בתחילת פברואר 2014, כי אל-קאעידה מסיר את אחריותו מארגון ISIL. אל-קאעידה הכריז, כי אין לו שום קשר לארגון והוא לא אחראי לפעולותיו. כך נוצר מצב, בו ISIL הוא קיצוני מדי מבחינת אל-קאעידה - מה שכמובן אומר רבות על מידת הפנאטיות והמסוכנות שלו.
בגדדי הוא בעצמו דמות מסתורית, שידוע עליה פרטים מעטים מאוד. לפי הדיווחים הוא נולד בשנת 1971, והוא בעל תואר בלימודי איסלאם מאוניברסיטת בגדד. דיווחים אחרים אומרים שהיה פרופסור בנושא השריעה לפני שהפך למטיף סלפי. הוא נכלא על-ידי כוחות אמריקנים בכלא בוקא בשנת 2005, ושוחרר כמה שנים לאחר מכן. בגדדי מונה למנהיג הארגון בשנת 2010, לאחר מותו של המנהיג הקודם.
בכתבה שפורסמה שבוע בעבר ב"דיילי סטאר" בלבנון, בגדדי הוגדר כגורם הג'יהאדיסטי המשפיע ביותר בעולם כיום. לפי ריצ'ארד בארט משירות המודיעין הבריטי (MI6), מנהיג אל-קאעידה אל-זוואהירי נמצא בגבול אפגניסטן-פקיסטן ומדי פעם שולח קלטות ווידאו. לעומת זאת, בגדדי פועל בשטח, כובש ערים, מגייס אנשים ללא הגבלה ואחראי למעשי טבח בסוריה ועירק. ההערכה המדאיגה של בארט היא שבארגון יש כעת כ-12,000 לוחמים זרים, כאשר 3,000 מהם הגיעו ממדינות מערביות.
ארגון קיצוני זה שהולך ומתחזק מיום-ליום, יכול להפוך לבעיה משמעותית למדינות המערב, הרבה יותר מאל-קאעידה בזמנו. חזרתם של לוחמים זרים אלו לבתיהם שבמדינות המערב, אמורה להטריד ממשלות רבות. לוחמים אלו, שרכשו ידע צבאי תוך שילוב של אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית, עלולים לבצע פיגועים נגד מטרות יהודיות-ישראליות ברחבי העולם, כמו מטרות ממשל מערביות. דוגמה לכך כבר ניתן היה לראות בפיגוע בבריסל, שבו המפגע נלחם במשך שנה בשורות הארגון בסוריה. חזרתם הביתה של לוחמים זרים מערביים, תביא לכך שהפיגוע בבריסל יהיה רק יריית הפתיחה.

תאריך:  08/06/2014   |   עודכן:  08/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיצוני מדי עבור אל-קאעידה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמנת האנושות
אהרון שחר  |  10/06/14 00:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אפוד
התחדשות עירונית היא דרך להגדיל את היצע הדירות בשוק, בלי להגדיל את כמות הקרקעות
רון בריימן
ישראל חייבת להקפיא את הבנייה הערבית ביהודה ובשומרון, ואת עיר הדגל שלה - רוואבי. ישראל צריכה לבנות ולא רק "לאשר ניירות"
נסים גבאי
לראות את המושחתים הללו מחזיקים בכל אוצרות המדינה כאילו היו נחלתם הפרטית, מכתירים איש את רעהו כמו כת סודית שזר לא יצליח לחדור אליה – והכל מגובה בחוקים חיצוניים שההמון מחוץ למחנה חייב לתמוך ולחזקם שוב ושוב, הוא תרחיש שחייב להיפסק
מרק בריל
ישראל זקוקה לועדות המאשרות מינויים בכירים כפי שמקובל בארה"ב. הדיונים צריכים להיות גלויים לציבור ומשודרים באונליין. כך הציבור יתרשם מי התעטש פעמיים במקום לענות על שאלה מביכה
אהוד פרלסמן
ממשלת האחדות הציונית שהקים נתניהו השלימה כבר למעלה משנה של כהונה, וסיכום ביניים מצדיק את החלטתו של נתניהו להעדיף את השמאל על החרדים, החלטה שתרמה לאיחוי הקרע שבין הימין לשמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il