X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בוז'י מעולם לא היה באמת "ילד" [צילום: פלאש 90]
פרופיל: יצחק הרצוג
המנוע השקט של בוז'י
יצחק הרצוג מאמין בעבודת שטח. שומר על קשר עם קבלני הקולות, מטפח פעילים. השקיע ממון רב, ושעות רבות עוד יותר, כדי להגיע למקומות הראשונים בפריימריז לרשימה. המיקום, לא קובע בהכרח את בכירותך. אבל הוא הישגי - וגם אובססיבי
ההסתבכות
שנות האלפיים הכתימו את היורשים לבית הרצוג. האח הגדול יואל הורשע בצרפת בפרשת שוחד, במסגרת ניהול עסקיו של נסים גאון, ובוז'י, שתק בחקירות ב"פרשת העמותות", עד שהתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות

השנים בניו-יורק
באחד הימים הוזמנה ז'קלין אונסיס (קנדי) לארוחת ערב רשמית. אורה ביקשה שיצחצחו מחדש את הפעמון הקטן, שבו נהגה לצלצל כדי לקרוא למגישה מן המטבח. הרצוג: "הייתי המום. קנדי, יפהפייה ואלגנטית עמדה מולי בגודל מלא. הייתי בן 16. ברכי רעדו"

ההיכרות עם מיכל
חבריו של בוז'י לקמפוס רצו להפוך את הפוליטיקה הסטודנטיאלית לקרש קפיצה לפוליטיקה הארצית. הם, יצחק ומיכל, צפו בכל זה מן הצד. אורה, אמו, תפסה את מיכל לשיחה: את יודעת שבוז'י נועד לפוליטיקה, אמרה ...את מוכנה לחיים כאלה?

אפיזודה עיתונאית
דב יודקובסקי זימן את האציל הצעיר, הציע לו לכתוב ברשת המקומונים. בוז'י סיקר ב"על השרון" סכסוכי שכנים וחתם בשם בדוי, "צחי השרוני". היחיד, שסעד עם המו"לים שלו על שולחן נשיא המדינה. מעולם לא דיבר על כך

   רשימות קודמות
  אלף הזהויות של אביגדור ליברמן

אמרו עליו שנולד עם כפית זהב בפיו. לא מדויק. יצחק "בוז'י" הרצוג נולד עם כל הסרוויס. חרסינה, זהב ויהלומים עם אלף קראט. סבו, יצחק (אייזק) הלוי הרצוג היה הרב הראשי לישראל. איש ישיבת מרכז הרב - בית היוצר של תנועת המתנחלים, בהמשך. מחממות הגידול של נפתלי בנט. אביו, האלוף במיל. חיים הרצוג, היה פוליטיקאי, פרשן צבאי נערץ ופרקליט צמרת. חברו הקרוב של שמעון פרס ושותפו לאינספור טריקים פוליטיים. גם עסקיים. מה שהיום מכנים: הון, שלטון ועיתון. וגם ביטחון. הרצוג האב היה מכונה עסקית משוכללת, פלאית, של איש אחד. הוא ה"הרצוג" מהאימפריה של משרדי עורכי הדין בישראל, "הרצוג פוקס נאמן". והנה לכם הקבלה. הרצוג האב הקים את המשרד ב-1972 (ראו מסגרת) ואז חזר לפעילות ציבורית, כשראשו נקי מדאגות כלכליות. בנו המשיך את דרכו, כמעט באותה הדרך. אבל הבן, כמו שאר שאריו של האב, כבר אינם נהנים מהכנסות המשרד. אורה הרצוג, אמו, אישה קשוחה. דומיננטית. למדה פיסיקה ומתמטיקה. קצינה בחיל המדע. רהוטה. עד לא מכבר, גם שחקנית גולף מבוקשת. היו ימים, שלאישה הזו, אי-אפשר היה לומר את המילה לא.
יצחק, השלישי לבית אורה וחיים, נולד בשנת 1960 בצהלה. "יפה כמו בובה", סיפרה אימו. היא כינתה את התינוק "בובה'לה ז'וז'ו", הכינוי קוצר, הפך לבוז'י. כינוי מוזר, לא גברי במיוחד. פניו עדינות, גזרתו צנומה, קולו עדין וגבוה. לא פוליטיקאי ממוצע.
הוא מתגורר עתה בבית ילדותו. המקום שופץ לפני שנים אחדות. העיצוב מאופק. הדשא גזום היטב. הפריחה הסגלגלה מן העץ פזורה בנינוחות בחצר. ככה נראה "כסף ישן". מופנם. עם קצת בלגן על השולחן העתיק, מבית סבא. צהלה של ילדותו חרוטה בזכרונו ככפר קטן. רומנטי. בתים חד קומתיים. דרכים צרות. ללא מדרכות. מכולת אחת - "החנות", בה קנה כילד קרטיב לימון וקסטה בקיצים החמים. חנות בגדים אחת - "אתא". "החנות של אנוך" - למחברות ועטים. ובכל יום בארבע מכרו פלאפל, בדוכן הנייד, שחנה בכיכר ליד בנק אוצר החייל. הילדים של אורה, לא נראו יותר מדי ליד דוכן הפלאפל, כמובן.
בשישי אחר-הצהריים רחצו את ה"ווליאנטים", המכוניות האמריקניות שסיפק להם צה"ל, על הכביש. בשבת - נפגשו בבריכה. האלופים עזר ויצמן, משה דיין, יצחק "חקה" חופי, אריאל שרון; וגם ראש השב"כ, יוסף הרמלין. כולם ריכלו, בלחש, על הפרשיות האחרונות שהביא "העולם הזה" על חברם דיין. המחנכת בכיתה א' הייתה גאולה בן-אליעזר, בתו של דוד בן-גוריון. הרצוג האב כבר מזמן לא היה במדים אז, הוא עשה לביתו, בעיקר בשליחותו של הטייקון היהודי-בריטי סר אייזק וולפסון.
זכרון ילדות: 1967. מלחמת ששת הימים. הרצוג האב הוא הפרשן הצבאי של קול ישראל. טרום עידן הטלוויזיה, הוא זכה ל-101 אחוזי רייטינג. אנשים הסתובבו עם טרנזיזטורים - כדי שלא לפספס את המהדורות של הרצוג. אורה והילדים חופרים שוחה בחצר. השכן מסייע. זו תהייה שוחה משותפת לשני הבתים. וכשהפגזים הירדנים הגיעו ממערב השומרון עד לאזור - הם כולם הסתתרו בשוחה, תעלה בעומק מטר וחצי, שסביבה הונחו שקי חול. בתום המלחמה הופיעו השכנים-הגנרלים, באלבומי ניצחון מרהיבים. דיין, מוטה גור, עוזי נרקיס. הפורטרטים שלהם הוטבעו במחזיקי מפתחות. אספנים החליפו "שני הרצוג" ב"אחד רבין", ולהפך. דיין היה אלוהים. רבין שמשון הגיבור. והרצוג - הפסיכולוג של העם. רגיש ואמין. מושא הערצה. משפחת הרצוג, שיצאה מן השטייטעל הפולני העני לבלפסט האירית ואז לישראל, רק דור וחצי קודם לכן. הייתה כבר אצולת אמת בהתהוות. עכשיו, "התנהגו בהתאם". הילדים נדרשו לאיפוק. החולצות גוהצו בהידור. הייתה הכרת מעמד. ורגישות פטרוניסטית לזולת. הדם הכחול ביותר, שצברים סמוקים יכולים לקבל. אבל היה לזה גם מחיר כבד מבחינתם. בוז'י, אם תרצו, מעולם לא היה באמת "ילד".

כיפה על הראש וקולות מלחמה
[צילום: פלאש 90]

האצולה ומחירה
הילדים נדרשו לאיפוק. החולצות גוהצו בהידור. הייתה הכרת מעמד. הדם הכחול ביותר, שצברים סמוקים יכולים לקבל. אבל היה לזה גם מחיר כבד מבחינתם. בוז'י, אם תרצו, מעולם לא היה באמת "ילד"

אבא חיים למד במרכז הרב, אחר כך בישיבת האליטה האשכנזית חברון. אבל בבגרותו, הוא לא חבש כיפה, ואימא אורה לא עטתה שביס. מתוך כבוד למסורת הסבא, הם שיגרו את ילדיהם למערכת החינוך של הציונות הדתית. בוז'י - במרד ראשון (וכנראה אחרון שערך) סירב להיפרד מהחברים בצהלה. חבריו, ילדי השכונה, הפגינו בפתח מול ביתה של משפחת הרצוג. "שחררו את בוז'י". לשווא. חיים הסביר שזו הבטחה שנתן לאביו. "ככה החלטנו", סיכמה אורה את העניין.
וכך, בכל בוקר בשש בבוקר, גם הילד בוז'י היה יוצא באוטובוס לבית הספר בלב תל אביב. תפילת הבוקר נפתחה בשבע, על השעון. המחנכים היו מחמירים. אחר כך המשיך בטבעיות לתיכון צייטלין התל אביבי, מרכז הבורגנות הציונית-דתית בעיר העברית. כתיכוניסטים עברו בו הנגיד יעקב פרנקל, השופטים אליקים רובינשטיין ומנחם פינקלשטיין, האלוף יעקב עמידרור, השרים שאול יהלום וזבולון אורלב. והעיתונאי גונן גינת (ישראל היום). כולם, לא במקרה, מזוהים עם עמדות ימניות. בוז'י עצמו, מספר: "נשארתי אדם מאוד מאמין". אבל ילדיו, על-פי האבולוציה החילונית התל אביבית הקלישאתית כמעט, כבר פקדו גן ילדים אנתרופוסופי, ואת בית הספר לטבע. בוז'י: "הממסד הדתי הקצין. התאבן. הושחת. זה הם שהשתנו. לא אנחנו".
1973, אסון מלחמת יום כיפור, שנעלה את שערי גן עדן. גם צאצאי אצולת צפון תל אביב היו בהרוגים. השכול נגע בכל בית. חבר שנפל. בן משפחה שנפצע, או נעדר. או שחזר מוכה והלום. אחיה של ד"ר אורה טננבוים (קורן), היה אחד הנעדרים המפורסמים של המלחמה ההיא. ידין טננבוים, נצר למשפחת סלומון, היה חלילן שעתידו לפניו. הוריו היו מבעלי חברת "טבע". ד"ר אורה קורן: "הוא נעדר במשך שנה. ואנחנו עשינו הכל כדי למצאו. אבי טס למצרים, פעם אחר פעם, כדי לנסות לאתרו. להבין מה אירע. אני זוכרת שבכל אותה תקופה הייתי המון אצל בוז'י בבית. ימים שלמים. ימים נוראים. עברנו מהבית שלהם אלינו. כדי להשתתף בתורנויות הטלפון, שלא נפספס אף שיחה. שאבנו המון ניחומים וכוח מתמיכתם.
"במהלך אותה השנה - היינו בני 13. בוז'י חגג בר מצווה. אבל האירוע נערך בצל האבל. ביתי, משפחתי ושקט. אורה הרצוג הגיעה אלינו מספר ימים קודם לכן. לעולם לא אשכח את דבריה: אני מבינה שלא תוכלו להגיע. אבל אורהל'ה, היא אמרה, תרצי להצטרף לבוז'י אחר כך? תפתחו יחד את המתנות ותאכלו עוגות. אמרתי שכן". המלחין היהודי-אמריקני המפורסם ליאונרד ברנשטיין ("סיפור הפרברים") כתב אחר כך יצירה לזכר הנעדר. "מעולם לא הכרתי את ידין טננבוים", כתב, "אולם אני מיטיב להכיר את רוחו". הפרמיירה נערכה בברכת הסולטן בירושלים. המנצח - ליאונרד ברנשטיין. הסולן - החלילן ז'אן פייר רמפל. התזמורת הפילהרמונית הישראלית. וכל השכונה בכתה. חיים הרצוג, האב, סיפר על הימים ההם, באוטוביוגרפיה שלו: "מייק (מיכאל "מייק" הרצוג, אחיו של בוז'י, ר"ו). הצמיח זקן פרוע והיה מותש ופגוע בעליל. ביסודו של דבר היה הלום קרב... לעולם לא אשכח את שובו מהחזית. כשפתחתי את הדלת, הוא כשל פנימה ואמר חרישית, אבא, מלחמה זה דבר נורא".
השנה שאחרי יום כיפור הייתה גם בסימן משבר כלכלי. שנתו הראשונה של משרד "הרצוג פוקס נאמן". שנה לא טובה. נדרשו השנתיים הבאות לשקם ולשגשג, ואז, יצא "המסביר הלאומי" הרצוג, על אשתו וילדיו, לשליחות ציבורית בניו-יורק. שגריר ישראל באו"ם.

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  29/06/2014   |   עודכן:  29/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנוע השקט של בוז'י
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
כמי ששתק בחקירה פלילית
דוד נ  |  29/06/14 15:17
2
שתק בחקירות
אידאי  |  29/06/14 15:52
3
שתק בחקירה כדי לא לשבת בכלא
בוז'יק לכלא  |  29/06/14 22:16
4
האיש הודה בעבריינות
jdt  |  29/06/14 22:17
5
כאילו בוז'י לא ידע מי זה פואד
עזרא מנצור  |  29/06/14 22:36
6
תמיד כדאי לדייק
ברקוביצי  |  29/06/14 22:55
7
הילד הקטן עדיין משחק בגן.
בובו ציפ ציפ  |  29/06/14 23:08
8
כתבה לקקנית ,יגמור כמו פואד
שתק בחקירה פלילית  |  30/06/14 00:35
9
תמך בפואד וגם בשטרית המושחתים
מיקי2  |  30/06/14 07:18
10
מרים קולו ונשמע ממש לא כמנהיג
משה ררר  |  30/06/14 07:21
11
האם נכון שאת הסטאז'
מתמחה  |  30/06/14 08:01
12
מבוקש היסטוריון צבאי
מלחמת החפירות  |  30/06/14 08:26
 
- ויויאן הרצוג
אחד שמכיר......  |  30/06/14 08:52
13
עבריין קטן ועלוב ל"ת
אחד העם 55  |  30/06/14 08:42
14
"העכבר ששאג"-מיקי מאוס בוז'ון,
פלא יועץ  |  30/06/14 08:48
15
נמאס מהנפוטיזם המסואב
גל!2  |  30/06/14 09:38
16
מתי תבדקו את השתיקה האמיתית
של בוז'י בחקירות.  |  30/06/14 10:26
17
יצחק הרצוג, הילד המפונק, עם
הדיבור המפונק -  |  30/06/14 14:33
 
- מה הכוונה מנוע שקט? הגם בוז'י
במתרוממים  |  30/06/14 15:51
18
בעיקר הוא שומר על זכות השתיקה
שאול א.  |  1/07/14 11:55
19
בוזי גם קונה עיתונאים וזה המנו
ב.ל  |  2/07/14 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ערן חדד
הצלקת, סימן או מבנה ויזואלי הנוצר כתוצאה מתהליך ביולוגי של ריפוי פצע בעור, בכל רקמת תאים אחרת
ראובן לייב
בהבדל מעונות קודמות - לא מצליחה תוכנית הריאליטי של ערוץ 2 לנסוק אל על, אם מחמת דריכה במקום, העדר יזמות מצד ההפקה, ואם בשל תחרויות המונדיאל, הנוגסות בה בכל פה
חגית כהן
למה לא הלכתי השנה לשבוע הספר? כי העדפתי להיכלא מרצון ברפובליקת ויימאר
יואב יצחק
מנכ"ל משרד הרווחה מנסה להשתיק את ל'. בכל מחיר. לשם כך הוא עושה מאמץ להיפגש עם אבות גרושים אומללים, בניסיון לשכנעם להתנתק מ-ל' - המובילה מאבק ציבורי נגד בכירים במשרד הרווחה ונגד פקידות סעד, שעיוולו נגדה ונגד גורמים נוספים
יואב יצחק
עו"ד מצקביץ' האמורה לייצג את רשות השידור ניסתה לתמרן את בית המשפט העליון נגד הנהלת הרשות    העמדה שהציגה הפתיעה אפילו את נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ששאל אותה מפורשות: את מי את מייצגת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il