X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מאות אנשים, אישי ציבור ומעריצים עוברים משעות הבוקר המוקדמות ליד ארונה של הזמרת שושנה דמארי המוצב באולם תיאטרון הקמארי בתל אביב
▪  ▪  ▪
   ענבל אביב
שושנה דמארי תובא למנוחות ביום שישי

   ענבל אביב, עומר שיקלר
שושנה דמארי הלכה לעולמה

   ענבל אביב, עידן יוסף
נקטפה שושנת תימן

   מחלקה ראשונה
אולמרט: היא היתה מופת לאהבת האדם

נפרדים משושנה. מאות אנשים עברו משעות הבוקר ליד ארונה של הזמרת הנערצת שושנה דמארי, שנפטרה ביום שני השבוע. הארון הוצב הבוקר (שישי, 17.2.06) בתיאטרון הקאמרי בתל אביב, כשהוא עטוף בדגל ישראל ופרחי כלניות רבים מקיפים אותו. רבים לא הצליחו להיכנס לאולם וצפו במתרחש מעל מסכי טלוויזיה שהוצבו באולם הכניסה לתיאטרון.
בשעה 12:00 החל באולם טקס אשכבה בהשתתפות נשיא המדינה, משה קצב, הרב הראשי יונה מצגר, שרים, חברי כנסת, אנשי תרבות ורוח. אמנים רבים שרו משיריה. בין האמנים שהופיעו בטקס: חיים חפר, עידן רייכל עימו שיתפה השנה פעולה, בועז שרעבי, מירי מסיקה, ירדנה ארזי אשר תשיר את "עגילי דמאר" וכן אמנים נוספים. ביתה של דמארי שרה את השיר "היו לילות".
השחקנית גילה אלמגור הנחתה את הטקס ואמרה בנימה אישית: "באנו לכאן כדי להיפרד. חבריך הקיפו אותך בבית החולים עד אשר עצמת את עיניך היפות. לכאן, משעות הבוקר המוקדמות באו מכל רחבי הארץ אנשים רבים כדי ללוות אותך". היא המשיכה וציינה: "לא היתה כאן אחת כמוך". היא פנתה ליושב במרומים וביקשה כי יניח לנו לתקופת מה לאחר שלקח מאיתנו שורה של יוצרים ואתה לקח את הזמרת הראשית.
"היום הזה כולנו מבכים את מותה"
נשיא המדינה, משה קצב עלה להספיד את דמארי ואמר: "מאז נודע על מותה של שושנה העם התעטף בכאב וביגון". הוא ציין, כי היא הייתה אחת מהזמרות המובילות בישראל ושקולה ליווה את מדינת ישראל לכל אורך שנות קיומה של המדינה, מאז הקמתה. "שיריה הרבים של שושנה מתעדים את מסעה מתימן לישראל. קולה העצום, החם והמרטיט הוא ביטוי לקהילה שעלתה מתימן". הוא הדגיש, כי דמארי עיצבה את התרבות העברית והישראלית.
"שיריה הם אבן דרך בתרבות הישראלית... תולדות חייה, הצלחותיה, הם למעשה פרק בתולדות העם היהודי", אמר וציין כי הייתה שגרירה מצויינת לישראל בהופעותיה בפני קהילות יהודיות בכל העולם וכן בפני יושבי מחנות העקורים בקפריסין וניצולי השואה. "היום הזה כולנו מבכים את מותה של מלכת הזמר הישראלי. קולה נדם אבל בוודאי יימשיך להדהד בקירבנו עוד דורות רבים", הוא הוסיף.
פרס: שושנה היא פיסגה בחיינו
רה"מ לשעבר שמעון פרס, אמר כי "עוד אין לנו גבולות ואין לנו חוקה, אין לנו יסודות אבל יש לנו פסגות. הפסגות נוצרו עוד לפני היסודות. שושנה היא פיסגה בחיינו, פיסגה של אמנות, של אהבה, של רגש". הוא המשיך וציין, כי "שושנה לא באה מעולם האופנה. היא באה מעולם האגדה. היא התלבשה כמו אגדה כמו שהייתה". לדבריו, היא חיברה את התרבות הישראלית "היא שרה גם שבזי וגם אלתרמן ואנחנו ראינו בזה קישור ישיר לשירת דוד".
הרב מצגר: הייתה לה נשמה שהתחברה עם כולם
הרב הראשי לישראל, יונה מצגר נשא דברים לזיכרה. "חוכמתה של שושנה הייתה לא רק בקולה. בגיל שנה עלתה לישראל. אביה היה מורי, הוא היה רב והיה מלמד. היא הייתה בת ישראל כשרה. היא למדה לקרוא כתב רש"י. ידעה לקרוא את התורה מכל צידי הספר. היא הייתה שושנה עם רוח יהודית".
הוא הדגיש, כי באישיותה הייתה אדם טוב שלא הסכים לדבר באופן שלילי על אדם כלשהו. "הייתה לה נשמה שהתחברה עם כולם. שכנתה בת ה- 10 הייתה חברתה הטובה. היא אף פעם לא באה בגאון ובגאווה וסיפרה מי היה בביתה. כולם מצאו אצלה אוזן קשובה - ילדים ומבוגרים".
אישי ציבור רבים, בינהם ח"כ בנימין נתניהו, ח"כ יוסף לפיד, שמעון פרס, אהוד ברק, שלמה (צ'יץ) להט ועוד הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לאולם הקמארי וחלפו ליד ארונה. מעריצים רבים הגיעו גם כן כדי לחלוק כבוד אחרון לזמרת אשר ליוותה את ישראל עוד מימי טרום הקמת המדינה. שיריה של דמארי ליוו את המדינה לאורך כל השנים. בשנת 1988 זכתה בפרס ישראל בשל מפעל חייה.
יפה ירקוני: "זהו היום הקשה ביותר בחיי"
יפה ירקוני, אשר ביקשה לא לשוחח עם נציגי התקשורת הסכימה לומר כי "זהו היום הקשה ביותר בחיי". הזמר בועז שרעבי אשר שר בדואט עם דמארי את הלהיט "לשיר איתך" עלה לבמה והניח זר פרחים גדול לצד ארונה. רפי קדישזון ניגן בפסנתר שלל שירים מהרפרטואר הגדול של דמארי וכן שירים נוספים אשר ליוו את מדינת ישראל לארוך עשרות השנים. הקהל הרחב הצטרך באופן ספונטני בשירה.
לאחר סיום טקס האשכבה ייצא מסע הלוויה, אשר בסופו תיקבר בבית העלמין "טרומפלדור" בתל אביב. חלקת הקבר נרכשה עבור דמארי על-ידי כמה מחבריה.
דמארי בת ה- 83 נפטרה ביום ב' השבוע בבית החולים איכילוב בתל אביב מסיבוכים של דלקת ריאות חריפה. היא אושפזה ביום שישי שעבר בבית החולים ומצבה הידרדר במהירות. נמסר כי היא סבלה מקריסת מערכות הנשימה ולא הגיבה לטיפול שניתן לה.

תאריך:  17/02/2006   |   עודכן:  17/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג
קפטן הפועל ת"א קיבל הבהרה מהמאמן המיועד כי יהיה הראשון שאיתו ייחתם חוזה המשך חדש וצפוי להשתכר בכמיליון דולר    קיים גם סיכום עקרוני עם עבאס סואן, גם עומר גולן בתכניות של גרנט
מערכת טלספורט
חצי גמר גביע המדינה: הצהובים התפרקו על הגליל כבר ברבע הראשון, חניכיו של עמיאל היו חסרי אונים מול המכונה הצהובה שתפגוש את הפועל ירושלים בגמר
עומר שיקלר, שלומי דיאז
כתובות נאצה נגד הנביא מוחמד נכתבו שוב הלילה על קירות מסגד בנבי אליאס    רוססו גם ביום א'    יש דין: מחיקת כתובות אינה מחליפה אכיפת חוק יעילה
עידן יוסף
החברה קדישא ת"א "מחפשת" מנכ"ל חדש    ברשימת הדרישות לתפקיד, מגבלות רבות    בין היתר, יתמודדו המועמדים מול מ"מ מנכ"ל מכהן    החברה קדישא: "יש גירעון אקטוארי, איננו מקיימים מכרז אלא חיפוש. אנו רוצים מנכ"ל קבוע"
אסף גדות
סקר שנערך לאחרונה בארה"ב מראה כי ישנו גידול חד במספר האנשים שנכנסים לאינטרנט "סתם בשביל הכיף" ובלי סיבה מסויימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il