X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
תיאוריית קונספירציה נוספת של עיתונאי "מקור ראשון" אמנון לורד מתנפצת אל מול העובדות
▪  ▪  ▪
אמנון לורד. חיבה לתיאוריות קונספירציה [צילום: מרים צחי]

רשן "מקור ראשון" אמנון לורד התייחס הבוקר במאמר הדעה המרכזי בעיתון לעמיתיו שמעבר למתרס הפוליטי. "עיתון 'הארץ'", כתב לורד, "עוסק אך ורק בדמורליזציה ובערבוב השכל של האליטה הישראלית כדי לשלול מהקוראים שלו כל יכולת לראות תמונה ברורה של בהירות מוסרית. הוא ממלא תפקיד.
"אחד השותפים הבכירים בעיתון, ליאוניד נייבזלין, אמר בתחילת השבוע, בעקבות מאמר החרקירי המוסרי של גדעון לוי, כי הוא אינו מתערב בתוכני העיתון", הוסיף לורד. "זו הייתה אמירה כאילו משכנעת, עד שנזכרנו בצורת הכיסוי של 'הארץ' בנוגע לנשיא רוסיה פוטין. מאז תחילת רדיפת ההומואים ברוסיה, כיבוש קרים והדסטביליזציה של אוקראינה - מכסה 'הארץ' על פשעי פוטין יותר מאשר מכסה אותו עיתונאית. והנה, הפלת מטוס נוסעים על-ידי גורמים המופעלים בידי רוסיה, הקופסה השחורה מועברת למוסקבה, ובדיווחי האון-ליין של 'הארץ' אין למעשה דיווחים על הפעולה שהפכה למשבר עולמי. מעניין באמת מי כן משפיע על התכנים ב'הארץ'".
זו אינה הפעם הראשונה שלורד טוען לסיקור מוטה של הארץ את רוסיה בשל בעלותו החלקית של נבזלין על העיתון. בתחילת השנה טען לורד כי בהארץ מסקרים את מעשיו של פוטין בכפפות של משי בשל האינטרסים העסקיים והאישיים של נבזלין ברוסיה. כעדות לכך ציין שבאותה תקופה לא פורסם בעיתון ולו מאמר מערכת אחד ואף לא מאמר פובליציסטי של כותב בולט בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. עורך הארץ אלוף בן הסביר באותה הזדמנות כי העיתון נמנע עקרונית מפרסום מאמרי מערכת בעניינים בינלאומיים, אולם נראה שאת לורד לא הצליח לשכנע.
גם הפעם נאחז לורד בסיקור מוטה לכאורה של הארץ. לטענתו, "בדיווחי האון-ליין של 'הארץ' אין למעשה דיווחים על הפעולה שהפכה למשבר עולמי". אולם חרף קביעה זו, בדיקה בארכיון המקוון מעלה כי בפועל פירסם אתר האינטרנט של הארץ שלל דיווחים, פרשנויות, תגובות, ידיעות, עידכונים, פרסומים, כתבות, חדשות והסברים על הפלת מטוס הנוסעים המלזי מעל שמי אוקראינה. למעשה, נכון לשעת כתיבת שורות אלו, באתר הארץ התפרסמו יותר אייטמים על הפלת המטוס מאשר באתר nrg, הזרוע המקוונת של "מקור ראשון".
בתשובה לפניית "העין השביעית" מסר לורד כי המאמר שפורסם הבוקר ב"מקור ראשון" התפרסם באתר nrg כבר ביום שישי בצהריים והסביר: "בחמישי ובשישי בבוקר ראיתי [ב'הארץ'] התעלמות מהנושא". לורד חזר על עמדתו כי הארץ אינו מכסה את שליט רוסיה כראוי. "זה מה שקורה כשאוליגרך שמסובך עם פוטין מממן עיתון", טען.
עם זאת, קשה להבין כיצד ראה לורד התעלמות מהפלת המטוס המלזי בהארץ טרם כתיבת רשימתו. בשעות הערב של יום חמישי, כשהחלו הידיעות על הפלת המטוס לצאת מאוקראינה, הופיעה הידיעה במיקום מרכזי בדף הבית של הארץ. הכותרת הראשית באתר הוקדשה למבצע "צוק איתן", אולם הדיווח על המטוס שהופל היה לכותרת הראשונה בדף הבית מתחת לדיווחים על המבצע הצבאי. הידיעה על המטוס התנוססה במיקום מרכזי זה במשך כמה שעות עד שעברה לראש טור הצד בדף הבית, שם נותרה עד לשעות הבוקר של יום שישי. גם עורכי עמוד הבית של אתר nrg, יש לציין, לא מיקמו את הידיעה על הפלת המטוס בכותרת הראשית שלו.
דומה כי ללורד חיבה לתיאוריות קונספירציה. לפני כחודשיים, לאחר הרג שני הנערים הפלשתינים בביתוניא, טען לורד כי צילומי האירוע בוימו, והעלה את האפשרות כי השניים "נהרגו" לצורכי תעמולה, כדי להסיט את תשומת הלב מתקיפת פלשתינים את העיתונאי אבי יששכרוף. לורד התעלם מהעובדה כי תקיפת יששכרוף באה למחרת הרג הנערים.
לפני שבועיים השווה לורד בין רצח הנער מוחמד אבו-חדיר לעלילות הדם ההיסטוריות וטען כי האירוע נועד למעשה לשמש תירוץ להפגנות אלימות של ערבים נגד יהודים. "האמת היא שרצח שלושת הנערים גירה את צמאון הדם הערבי", טען.

תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוסים באים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב עובד ב"עין השביעית"
אחד ועוד אחד  |  22/07/14 19:00
2
לא ברור לי מדוע אתה
שוחר-שלום  |  23/07/14 09:56
 
- כי צריך לדאוג לפרנסה
אחד ועוד אחד  |  23/07/14 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת תמר אברהמי במונולוג מלא הומור, שמאחוריו מסתתרת מציאות קשה של כתבי טענות שגויים, לשון מתלהמת וטעות נפוצה בדמות התעלמות מחולשה בקייס
פרופ' ארנון כהן
הטיפול באקנה הינו טיפול מקומי, בכדורים או במנורות    הטיפול ביבלות הוויראליות הינו תרופתי או באמצעות צריבה בחנקן נוזלי    הטיפול באקזמה הינו באמצעות סטרואידים מקומיים ולעיתים יש צורך בכדורים    לא ניתן לרפא פסוריאזיס
רמי רומנובסקי
צוות של רשת אלן קאר מציג מספר טיפים איך להתמודד במצבי לחץ עם הפסקת עישון ו"הרצון" להדליק סיגריה?
מאיר רוזנברג
הצלחתו של השף תבוא לידי ביטוי אם יצליח לשמור על "המשולש הקדוש" משביעות רצון הלקוח, עמידה בעלויות המזון ועמידה בתקציב כוח אדם    השף צריך להיות יצירתי ובעל תכונות שיביאו אותו להצלחה על בסיס קבוע ולא נקודתי
נורית לוי
איך ההורים יכולים ליהנות מהעובדה שהילדים קמים מאוחר, ללא הכנת מערכת וכריכים בבוקר, ללא טלפונים מבית-הספר ובכלל ליהנות מעצם העובדה שקיץ והילדים בחופשה
רשימות נוספות
למה אפשר לצפות מעיתונאי  /  אורן פרסיקו
ללא כוונה להקניט  /  אורן פרסיקו
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
הרחק מהקריה ומהבור שבה  /  אורן פרסיקו
"לעתים קרובות לא אמרנו את האמת"  /  רפי מן
ידיד המערכת  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il