X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
האם צריך לפחד מנפתלי בנט? [צילום: פלאש 90]
בחיוכים ובנחישות
המסע של נפתלי בנט לצמרת
במפלגתו עדיין מתקשים לקרוא אותו. אדם שבסיס כוחו בגבעות השומרון, אבל עדיין מעריץ את שמעון פרס. כשבנט היה מגיע ללשכת הנשיא היוצא, הוא נהג להקשיב בשקיקה לדבריו, כותב בפנקס קטן כל רעיון מפי מנהיג מחנה השלום וחוזר מלא השראה. לא משהו שהרב דוב ליאור יראה בעין יפה. נפתלי בנט - פרופיל
החבירה לנתניהו
בנט מכר את עצמו כמעריץ נתניהו וכהזדמנות הטובה ביותר שלו. נתניהו בחן את הרזומה - וקיווה לגדולות. מעולם, נדמה, לא הגיעו בוגרי סיירת מטכ"ל כמותו, למצודת זאב. ודאי שלא סטארטאפיסט מוצלח. ובנו נקרא על שם יוני? אהבה ממבט ראשון. כמורה הביט במבט מצועף בתלמידו הטרי והמוכשר

כיבוש הבית היהודי
בנט מכר חלומות בקצווי ארץ. דיבר את עצמו לדעת. החיוך המפורסם הפך לטרייד מארק בולט. מסרים תוקפניים פלוס חיוך מסווה, שווים תודעה מרוככת. נער הפוסטר החדש של הימין עבד ביום ובליל. ישן בשטח. לן אצל חברים והתקלח במשרדים

קיצוניות במסווה מרוכך
רחבעם זאבי לא הצליח במהלך עשור וחצי לשדרג את השיח סביב הטרנספר מעבר לימין הסהרורי. בנט עשה את זה עם השיח על סיפוח שטחים, בתוך פחות משנה. הוא עקבי וחד, לא מסתיר את עמדותיו הבעייתיות, רק דואג להמשיך ולהציפן בצורה נעימה, מחויכת, פייסבוקית והייטקית

כשהגיע הקרע בין נפתלי בנט לבין בנימין נתניהו, אחרי פחות משנה וחצי של עבודה משותפת בימיו של נתניהו באופוזיציה, נקטע מסלול שעליו פינטז מנהיג "הבית היהודי". בדיעבד, זו הייתה גם הזדמנותו הגדולה ביותר. בנט שאף באמת ובתמים להיצמד לנתניהו לכברת דרך ארוכה. זו הייתה מבחינתו הגשמת חלום. אחרי הכל, הוא היה דמות החיקוי הגדולה שלו, ולראייתו, הוא עצמו ביבי-משופר. בנט משוכנע שהוא נזם הבריאה. שהשכל והתבונה ניתנו בו במנות נדיבות במיוחד. מתוחכם מנתניהו ומליברמן, פיקח מגדעון סער, כריזמטי מיאיר לפיד, ערכי מציפי לבני וערמומי מאהוד ברק.
אכן, מדובר באדם ברוך כשרונות. נחוש ומתוחכם, ממוקד ובעל שליטה עצמית. אבל יש בו גם צד ילדותי. מעין פעוט מתקתק, שהקיף עצמו בשרשרת עוללים פרועים. לשכת שר הכלכלה, למשל, פועלת כסוג של גנון, שלעיתים נראה גם כמחוסר גנן או גננת. התחושה של רבים בסביבה הזו, היא שהם חלק מקמפיין מתמשך, לא משרתי ציבור בעבודת מטה מסודרת. הכל, נדמה, הוא בשם הנראות.
במהלך השבועות האחרונים שוחחנו עם עשרות אנשים שליוו את בנט בשלבים השונים של חייו. עם כאלה הנושאים ונותנים עמו ברמה יומיומית. צפינו באינספור הסרטונים והפוסטים שהעלה לרשת. קשה להתפלא מדוע עיתונאים רבים חושדים בו ובכוונותיו, ומדוע גורמים רבים שבאים איתו במגע, אינם תופשים אותו כאמין. וכל הזמן חוזרים לנתניהו. מסלול חייו של בנט, האמביציה הפוליטית שלו, שיטותיו; כולם מובילים להשוואה עם תאומו-הבוגר והמנוגד, ראש הממשלה. אותו אחד שבנט מקווה להחליף יום אחד בתפקיד.

בתפר שבין האתוס החילוני לשייכות הדתית

צל"ש או טר"ש?
בנט ביקש לצאת לקורס קצינים, לא ויתר. היה מוכן לעקור ליחידה אחרת. המוצא נמצא ב"מגלן". אמרו אליו אז שהוא משימתי מדי. מתמקד במטרה ומדלג על האנשים שבדרך. “כשנפתלי רוצה משהו, הוא משיג אותו, גם באופן חסר עכבות”

הוא נולד ב-1972. בן זקונים. שפת אמו אנגלית-אמריקנית. הוריו עלו לישראל מארצות הברית לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים. בשיא האופוריה. אחרי מלחמת יום כיפור, הועסק ג'ים בנט, האב, כגייס תרומות עבור הטכניון. והמשפחה, על שלושת בניה עקרה בעקבותיו לקנדה. לג'ים בנט היה מוניטין של איש מכירות כריזמטי. בנט ירש ממנו את התכונה הזו, וכמו פטרונו לשעבר נתניהו, הוא רואה בה כנדבך חשוב באישיותו הפוליטית. בנט, כמו נתניהו, התחנך חליפות, בישראל ובאמריקה. כך השכיל להתאים עצמו למציאות משתנה. להתמודד עם זרות. לאמץ את צבעי הסביבה. הוריו סיפרו שהמשפחה כולה החלה לחזור בתשובה, רק משום שלמד בגן ילדים דתי בקנדה, בחסות חב"ד. היה צריך לחבוש כיפה. להתפלל. לשמור על כשרות. והוא הדביק בזה את כולם.
אחרי תקופה נוספת בניו ג'רזי, המשפחה חזרה לחיפה. נפתלי התבגר על הכרמל. ביתם ניצב בשולי נחל אחוזה, עצי אורן עטפו את הבית והחורש נגע בחצר הבית. בחורף זרמו מעיינות מים חיים אל הוואדי. רקפות זעירות בצבצו מן הסלעים. אבל לחורש של הר הכרמל היו גם פנים אחרים.
יום אחד, כשהיה בן עשר, נודע כי אחת הנערות בשכונה, נעלמה ולא שבה. דפנה כרמון אומנם הייתה מבוגרת ממנו, חיילת, אך היעלמותה ריתקה את דמיונם של כל ילדי הכרמל. גם שלו. השטח הוצף במאות שוטרים ואנשי תקשורת, שתרו אחר רמזים אפשריים למה שאירע לה. הם כולם, ילדי הכרמל, עקבו אחר כל זה בבעתה. חלקי הגופה נמצאו אחרי כחודש, באחד היערות הסמוכים. שני החשודים שנעצרו שוחררו בשל מחסור בראיות. התיק נותר פתוח. שנה אחר כך נעלם הנער דני כץ. גם הוא תושב הכרמל. הפצע נפתח. ההר הוצף בשוטרים. חיפשו רמזים ועקבות. הגופה אותרה במערה באזור סכנין, עם סימני חנק ועדויות לתקיפה מינית. חמישה מתושבי הכפרים הערביים באזור הורשעו ברצח. שניים מהם הורשעו גם בחטיפתה ובאינוסה של דפנה כרמון. אלא שברבות השנים התגייסו פנסיונרים של השב"כ וקרימינולוגים כדי לסייע לאתר את הרוצחים האמיתיים. לשחרר את החמישה מן הכלא. הניסיונות כשלו. המתח בין ערבים ויהודים, כשברקע כל הזמן מלחמת לבנון השנייה והמאבק נגד פינוי ימית, פרנסו שיחות חצר רבות בקרב חניכי בני עקיבא בכרמל באותה התקופה.
בני עקיבא חינכה את ילדיה למסירות לאומית. לתפישתם את עצמם כערכיים מן החילוניים שסביב. מורמים מאותם אוכלי פיגולים ומעשני סמים. ציונים ודתיים. גאולה לצד עבודה. דמויות החיקוי התערבבו, חילונים לצד דתיים: מאיר הר-ציון, אריאל שרון, רפאל איתן; וגם חנן פורת, זאב חבר (זמביש), הרב משה לוינגר. כולם סוערים, עם אלמנט אנרכיסטי. עליהם, אין מורה החוק. החניך נפתלי בנט נהג לספר שעל המדף בחדרו, היו ספריהם של מאיר הר-ציון ויוני נתניהו ("מכתבי יוני"). האתוס חילוני, הערכים דתיים.
הוא למד בתיכון הדתי של חיפה, "ישיבת יבנה". מוסד מתון יחסית, רחוק מאחרים, ששימשו בתי גידול לתנועת ההתנחלות בשטחים. רק מאוחר יותר בחייו, כשחיזר אחר המתנחלים, דאג שתמונת הרב קוק תבצבץ ברקע צילומי הוידאו שלו ביוטיוב.
ביום השנה הקודם למותו של יוני נתניהו שחזר את ילדותו בצל המיתוס של גיבור אנטבה. סיפר שבעת המסעות הצבאיים, בעת שהיבלות עלו ברגליו והוא נפצע והתקשה להמשיך, נזכר בקטעים מ"מכתבי יוני". חש בגיבור אנטבה מהלך לצידו. לא פחות. גם לבנו הראשון קרא יהונתן, על שם הלוחם הנערץ עליו.
הוא התגייס לצה"ל בקיץ 1990. כמו יוני וביבי, שאף לסיירת מטכ"ל, וגם הגיע אליה. לצוות שלו, "צוות גיורא", הדביקו אז את השם, "צוות הדוסים". רמז לחריגותו - ארבעה חיילים חובשי כיפה. בהם עמנואל מורנו שנהרג שנים רבות אחר כך, במלחמת לבנון השנייה. רמזים בדבר פעילויות ממושכות מעבר לקווי האויב פוזרו עם מותו. ותמונתו נאסרה לפרסום גם לאחר שנקבר. בנט ביקש לצאת לקורס קצינים, על-אף שהיחידה לא נזקקה לקצינים נוספים. הוא לא ויתר. היה מוכן לעקור ליחידה אחרת, העיקר לזכות בדרגות קצונה ולפקד על חיילים. המוצא נמצא לו ביחידת ציידי הטילים, מגלן. טל רוסו הובא לפקד על היחידה, שהייתה אז במצב קשה במיוחד. רוסו מינה את בנט למפקד פלוגה מבצעית, ליווה את צמיחתו המקצועית בשטח. אמרו אז על בנט שהוא משימתי מדי. מתמקד במטרה ומדלג על האנשים שבדרך. "כשנפתלי רוצה משהו, הוא משיג אותו, גם באופן חסר עכבות". ההערכות הללו ליוו אותו, בכל אשר פנה, מאז ועד היום.

ריח האקזיט נישא באוויר

אקזיט מצומצם
בנט משווק קרוב לעשור את סיפור האקזיט כחלק אינהרנטי בדמותו המצליחנית. צירוף הספרות 145 (מיליון דולר) נאמר פעם, ועוד פעם, ועוד פעם. אבל חלקו היה צנוע בהרבה. 3.5 מיליון דולר. סכום מכובד, כמובן. אבל לא גיל שוויד

1996 היא שנת מפתח בסיפורנו. המדינה עדיין המומה מרצח רבין, ומחליפו שמעון פרס מתכונן לבחירות, לא מעלה בעתדו שהבחור הצעיר שטיפח בעבר, בנימין נתניהו, יכהו שוק על ירך. בתל אביב וירושלים התפוצצו מתחבלים מתאבדים, ובצפון ירה חיזבאללה. פרס החליט להוציא את צה"ל למבצע "ענבי זעם". בנט השתתף בו עם חייליו. אחר כך התגאה על האופן שבו הצליח לכבוש את יעדיו בתוך יום, ולא ביומיים שהוקצבו לכך. אריק שרון דור 2, אם תרצו. אבל כמו שסיפר עיתונאי "ליברל" שלום ירושלמי, בנט היה מעורב גם בטעות הטרגית שקיצרה את ימי ענבי זעם; וגם חיסלה לפרס את הבחירות. פרשת כפר קאנא, בה נורו פגזים ופגעו בריכוז פליטים ואנשי או"ם. יותר ממאה אזרחים נהרגו. המבצע קוצר, אבל בנט רתח. הפוליטיקאים מאלצים את הצבא לפעול בהתאם לאינטרסים הזרים שלהם. היה צריך, לדעתו, להמשיך ולהפציץ את השטח באש כבדה. אבל הוא היה רק מפקד זוטר, איש לא היה מעוניין בעצותיו. התסכול כילה בו כל חלקה טובה. "ירידת המתח" הורגשה אצלו היטב. הוא מיעט להגיע ונערך לשחרור. במילואים התקדם עד לדרגת רב סרן, מסלול צבאי ארוך טווח, לא היה חלק מתוכניותיו.

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  27/07/2014   |   עודכן:  27/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסע של נפתלי בנט לצמרת
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
רונית, את מנסה לתפוס כותרת על
הניה  |  27/07/14 18:57
2
השנאה הפתולוגית של ורדי
jdt  |  27/07/14 22:14
 
- ורדי בשירות ליברמן נגד בנט
השכל הישר  |  28/07/14 03:13
3
עלילה בדיונית, זה מה שיש כאן
סיפורי פופציק  |  28/07/14 01:35
4
בזבוז זמן
דר יוסף מנחם  |  28/07/14 04:17
5
בנט יכה חזק יותר משרון
מבשרת   |  28/07/14 05:56
 
- אכן את צודקת , אבל אחד גדול
מסעודה לייבוביץ   |  28/07/14 09:25
6
קראו את קשקושיה על בוז'יק
וליברמן  |  28/07/14 07:00
7
רונית ורדי ? אכן "חוקרת"... ל"ת
שונאת ביבי מוצהרת  |  28/07/14 07:10
8
מי את רונית ורדי
מאמר מגעיל  |  28/07/14 07:28
9
כתבה רדודה ברמת תלמידת תיכון ל"ת
עיתונאית אלק  |  28/07/14 07:35
10
עזית הכלבה הצנחנית!!!! ל"ת
sam-g  |  28/07/14 08:16
11
החשיפה לשמש מטהרת
אלון פלג  |  28/07/14 08:22
 
- לשם כך תודה לאל הגולשים עושים
עושים עבודה מעולה  |  28/07/14 11:02
12
"המאמר" הזה הוא הוכחה חותכת
שבנט מפחיד:  |  28/07/14 08:32
13
לסיירת מטכ"ל לא מתקבלים
ללא פנקס אדום  |  28/07/14 08:41
 
- ערימה כזו שלזבל נאצי -לא ראיתי ל"ת
הדודה קלרה  |  28/07/14 09:27
14
לא הייתי קונה ממנו עגבניה!!!!! ל"ת
הדודה קלרה  |  28/07/14 08:42
 
- דודה קלרה אינך יודעת עד כמה את
צודקת, כל האמת   |  28/07/14 09:40
 
- מה,הצ'ק של ביבי בדרך??
הרווחת אותו !!!!!  |  28/07/14 11:01
 
- כמה טיפשות וטמטום אפשר לכתוב
שום טובות הנאה  |  28/07/14 15:04
 
- בנ"ט = ב-לון נ-פוח ט-מבל ל"ת
מומחה לר"ת  |  28/07/14 11:23
15
מי זה בנט אני יודע.אבל ל"ת
מי זו רונית ורדי?  |  28/07/14 08:53
 
- היא כלום שתופס טרמפים ל"ת
קלאודיה קול  |  28/07/14 09:29
16
התפקיד של בנט
מן הצד  |  28/07/14 11:21
17
אין זה חשוב מה כותבת בעלת
המאמר הזה,  |  28/07/14 12:08
18
לא ברור איך את יודעת מיהו בנט ל"ת
בעיני עצמו  |  28/07/14 12:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
קומדיה איטלקית על תורת הנסתר וחיי אהבה במשבר – לאן נעלמה האישה בכלוב הקסמים – בית צבי
עידן יוסף
למה עד היום לא נסלל אפילו ס"מ מהקו האדום? חברת נת"ע בהתנהלותה השלומיאלית מבצעת סדרה של טעויות אומללות המעמידות בספק את היתכנות הקמת קו הרכבת הקלה בגוש-דן    News1 מציג: התכנון החובבני וחוסר ההיגיון הכלכלי שעלולים להתברר כבכייה לדורות
יואב יצחק
זילכה מסתיר מבעלי המניות של קווינקו, כמו גם מרשות ניירות ערך, מידע מהותי ביותר על הוויתורים בהם זכה באופן אישי במסגרת ההסכם עליו חתם בין קווינקו לבין קלאב הוטל    עיקרו: ויתור על טענות מצד קלאב הוטל, כולל על כספים שגנב זילכה באופן אישי מקזינו פאלאס ברומניה    זילכה עבר על החוק בהסתירו מידע זה ובשל זאת שלא ביקש ולא קיבל היתר מוקדם להסכם פשרה המזכה אותו באופן אישי בוויתורים על כספים שגנב אישית
ג'קי חוגי
מציאות החיים בעזה הייתה עגומה עוד לפני מבצע "צוק איתן": מיזמי הבנייה ברצועה הופסקו, חקלאים הוגבלו בעיבוד אדמותיהם, הפסקות חשמל התרחשו מדי יום והמחסור במים הביא לשתיית מי תהום מזוהמים
טובה ספרא
אנחנו ממשיכים להיות פגיעים, לא להאמין להבטחות של המתווכים מטעם עצמם. רק מדינת ישראל צריכה להוביל את התהליך. ימים טובים לטפל בנכסים משותפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il