X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: רצח אביטל קורח: איפה הייתה המשטרה? מה המשותף בין אולמרט, הירשזון קצב ואשכנזי? כולם אישים ממלכתיים בפלילים דרך הכיס: שכחת פעוט ברכב? - תשלם תאונות פגע וברח - שושן ברבי כמשל רועי פלד עמותה של איש אחד ולקינוח על חוד הלשון
▪  ▪  ▪
תאונת פגע וברח בת"א [צילום: משטרת ישראל]

תסמונת הרצח
הרצח של אביטל רוקח בידי בעלה היה צפוי מראש. הכתובת הייתה על הקיר, וכל הנורות הבהבו חזק. אז איך זה שהמשטרה, אשר למרבה הצער מורגלת ברצח נשים, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית, לא למדה לקח?
דומה שלא צריך להיות שוטר או חוקר כדי לעמוד על התסמונת של רצח נשים בידי בני זוגן. בדרך כלל מדובר בבני זוג פרודים או גרושים, כאשר הבעל מקנא לאשתו. לבעל עבר אלים, ולרוב קדמו לרצח תלונות של האישה על אלימותו. הבעל נעצר ומשוחרר בתנאים מגבילים או מורחק מהבית, אך מפר אותם ורוצח את אשתו.
מדוע תסמונת מוּכרת זו לא עמדה לעיני המשטרה, וזו שיחררה את הבעל, למרות תלונות האישה ומשפחתה, במקום להחזיקו במעצר כדי להציל את חיי האישה? מה עוד צריך לקרות כדי שהמשטרה תשַנה את דפוסי הפעולה? על הכנסת לעגן זאת בחוק. מדי שנה נרצחות עשרות נשים. די לרצח!
הפעם הראשונה
בכלי התקשורת הובלטה העובדה בפרשת אשכנזי, שזו הפעם הראשונה שמוגש כתב אישום נגד רמטכ"ל. למרבה הצער בשנים האחרונות הוגשו יותר מדי כתבי אישום נגד דמויות ממלכתיות, שחצו כל קו אדום בתחום השחיתות ועבירות אחרות, בפעם הראשונה.
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שעדיין בהליכים משפטיים, זוכרים? ואחרים שכבר בילו מאחורי סורג ובריח, דוגמת שר האוצר הירשזון, ואיך לא הנשיא לשעבר, משה קצב? ועוד לא הזכרנו את פרשת האי היווני של שר הביטחון המנוח אריק שרון וראשי עיריות שעמדו לדין. לאן הגענו?
אולי הגיעה השעה להקים בבתי הסוהר אגף ק' (קלון) מיוחד לאסירים ממלכתיים, כדי שהעם יראה את חומרת התופעה ויקיא אותה ממנו. והבכירים יראו ויִיראו, כי כגודל המעמד כן גודל הבושה.
השיכחה הקטלנית
לאחרונה שוב היינו עדים לשיכחה של פעוט ברכב (בניגוד לעמיתו שניצל), שהתבררה כקטלנית. למרבה הצער יואב שפיגלמן לא לבד. עשרות פעוטות סיימו את חייהם בשנים האחרונות במחנק ברכב. האם זהו ה'סמוך' הישראלי הנודע, והאמונה ש'לי זה לא יקרה', שגורמים להורים לשכוח את ילדיהם ברכב?
מכל מקום נראה שבקמפיינים המוצלחים של משרד התחבורה (בכיכובה של סוּפר ננו דליות) לא די. לא סוד הוא שהישראלי לומד דברים בדרך ה'קשה' העוברת דרך הכיס. לכן יש להטיל בחוק קנסות כבדים על שוכחי פעוטות ברכב, וגם ענישה במאסר עשוייה להרתיע ולמנוע את המוות המיותר הזה.
פרס לדורסים
למרבה הצער אנו עדים לעלייה בתאונות פגע וברח. רק לאחרונה נהרגה נערה בתאונה זו. ומה הפלא? קלוּת הענישה הבלתי נסבלת לנהגים הדורסים אינה מהווה גורם הרתעה ואף נדמית כפרס להם. אין מדובר רק בצעירה לי זיתוני, שדורסיה הם אזרחי צרפת, אלא במקרים רבים נוספים. ושושן ברבי כמשל.
האיש נהג בשיכרות ודרס למוות שלוש נשים בתאונת פגע וברח, ולמרות תאונה חמורה זו, על מרכיביה הקטלניים, קיבל דומני חצי שנת מאסר בלבד. לאן הגענו? על הכנסת לקבוע בחוק עונשי מינימום חמורים לנהגים דורסים בכלל, ולנמלטים בפרט. די לקטל בכבישים!
עמותה של איש אחד
מדהים איך אדם אחד מרים עמותה להנצחתה של לי זיתוני ז"ל, שנדרסה למוות בתאונת פגע וברח, ולעשיית משפט צדק עם דורסיה, אזרחי צרפת, ומעלה אותה לתודעה הלאומית והבינלאומית. רועי פלד, כל הכבוד וברכת יישר כוח על פועלך בלי הפסקה, במשך שנתיים וחצי, למענה בפרט, ולמען טחנות הצדק בכלל. עשית את המעשה הנכון, והפכת את לי כסמל למלחמה בתאונות פגע וברח, שהפכו למכת מדינה.
לאחר שדורסי לי נמלטו לצרפת, וניסו לחמוק בכל דרך מזרע החוק, במקרה הזה חשובה עצם העמדתם למשפט שם בקרוב, כפי שפורסם בכלי התקשורת. המאבק מתברר לא היה לשווא. ויש לקוות שיבואו על עונשם כדין. ובא לציון גואל.
על חוד הלשון
חגי הימים הנוראים: חגים אל על
נס חנוכה: מַהֲפָּח השֶמן
ולהבדיל - קידום צבאי: מחיִל אל חיִל
בורסת תכשיטים: גולדי הון
גרביונים: הטובים לטַייץ'

תאריך:  08/09/2014   |   עודכן:  08/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החטא ועונשו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש אחד גדול!!!!
הקשקוש  |  8/09/14 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
הפעם לא מפשלים אפילו בדבר אחד, אנחנו רוצים פעולה מושלמת. תעשה את זה בשקט, תן לאנשים לברבר, כל הביקורת עליך תיעלם. הצלת את המדינה, הצלת את העולם, קנית את מקומך. ביבי, עם ישראל מחזיק לך אצבעות, תציל אותנו
עו"ד דוד סנדובסקי
מבצע "צוק איתן" הסתיים ללא הכרעה. הסטגנציה הכלכלית והמדינית חוגגת. המסקנה: נחוץ מנהיג חלופי, החלטי ונחוש מנוגד לנתניהו
ישראל רוזנבלט
הפוליטיקאי שבוודאי יודע שבערוץ 10 תמיד היה מטרה קבועה ליותר חיצי לגלוג מאשר נתניהו, הוא צבר אתמול בקמפיין הבחירות שלו, כמה נקודות עלובות. אפילו החמאס הופתע מהגילויים
עמוס גלבוע
האם נתניהו היה יכול לפעול כמו אובמה שסירב לשלם כדי להציל את חיי פולי, לו הייתה ברירה דומה לגבי גלעד שליט? לא! יש הבדל ערכי תהומי בינינו לבין ארה"ב. ובו בזמן המערב "הנאור" מושך בכתפיו מול הזוועות בסוריה, ומתעורר פתאום מול תמונה אחת בה אדם לבן, אזרח ארה"ב (שהוקרב למעשה על-ידה) נשחט מול המצלמות
מתי דוד
הסכסוכים המדממים ביותר שהיו ושעדיין מתחוללים בעולם הערבי והמוסלמי, התרחשו ללא שום קשר לישראל. הזעזועים שגורם האיסלאם הקיצוני הם סכנה לעולם החופשי המערבי, וגם לעולם הערבי, ללא שום קשר לסכסוך הישראלי-פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il