X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציבור בישראל מרותק היום לתופעות של שנאה. מרותק אך הן מאוסות בעיניו: שנאה לכל מה שמריח ישראליות. שנאה לציונות. שנאה לצה"ל, שנאה לממשלה וכמובן שנאה לביבי בתפקידו כראש הממשלה ולכל מי שיבוא במקומו - יש להניח
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. המולך הוא הרייטינג [צילום: פלאש 90]
דגל הדמוקרטיה
לא בכדי אנו עדים בשנים האחרונות למבול של עצומות, גילויי דעת, פשקווילים, שרובם ככולם יזום על-ידי גופים ועמותות המצויות בצד שמאל של המפה הפוליטית, גופים הממומנים ביד רחבה על-ידי גורמים וממשלות בחו"ל. השמאל שאמור היה לשאת את דגל הדמוקרטיה, הוא הנושא היום את שמה לשווא.

שני גלגולים עבר המושג 'ציונות', בימי חלדה הקצרצרים של המדינה. בתחילה הייתה כמובן הציונות זו שהקימה את המדינה. קלטה עליה ענקית, ארגנה נכון את צבאה, והשתיתה את משקה הרופס על פעילות פיתוח אדירה. באותו זמן ממש גרמו פרשנויות שונות של המושג הזה ליצירת עולם שבו הייתה שליטה לנושאים מרכזיים כמו מלחמות הקיום מול האויב הערבי. עולם של סיוטים ביטחוניים, פחדים דמויי שואה. בשל ויכוחים פוליטיים נחצו קיבוצים על משפחותיהם. מאבקים חברתיים נוסח ימי סטאלין וברית המועצות שלטו בכיפה.
בתום התקופה הזאת דימו רבים כי עידן חדש הגיע. החברה הישראלית ירדה סופסוף מהבריקאדות. המושג 'ציונות' הפך להיות גורם לעווית של צחוק. התפיסה הכוללת שכבשה את הציבור, הייתה כי הוא שייך כבר לעולם אחר. עולם העבר. הישראליות, כך חזו המבקרים, עוברת לעידן של גישה מעשית. בלתי אידיאולוגית בעליל. את החינוך נטו יספק משרד החינוך. אין צורך בתנועות נוער, בוודאי לא כשהן מתוקצבות ע"י הממשלה. יש צורך בחיפוש פתרונות מעשיים לכל דבר. הלאה האידיאולוגיה.
גופים ארגוניים שהיו מושרשים עמוק מאוד בהוויה הישראלית כמו ההסתדרות הכללית עברו שינויים מרחיקי לכת. אנשים שהניפו את דגל הפרגמאטיות, האי - אידיאולוגיה, כמו חיים רמון, ניתקו אותה, מחבל הטבור שלה - קופת חולים הכללית (ינואר 1994). נחקק חוק ביטוח בריאות לכל. ההסתדרות הפכה באחת לאיגוד מקצועי נטו. במקביל בוצעה הפרטה מרחיקת לכת בקיבוצים. בעשרות מהם הפכו חבריהם, מקימי היישוב ובוניו, הגימלאים, לנטל על קהילתם/חברתם. אלה מהם שלא יכלו לעמוד במעמסה הכספית הגוברת, עברו תהליך הפרטה כואב, המצוי עדיין בעיצומו. תהליך זה בישר שינויים מופלגים גם במפה הפוליטית. ובכלל זה את תחילת התדרדרותה של מפלגת העבודה. מפ"ם נמחקה. אחדות העבודה נמחקה. העלמותן, והצטרפות הפירורים שנשארו מהן למפלגת שמאל מדיני אנטי חברתי מובהקת כמרץ, הייתה סממן נוסף של התהליך הדה-אידיאולוגיזציה. נעלמו כל נושאי הדגל ונשללו כל התקציבים. באין כסף ותקציבים אין גם פעילות רעיונית. מי שהיו נושאי הדגל הבינו כבר אז כי ציונות היא עולם הולך ונעלם.
אלא שהתחליף התברר מהר מאוד כגרוע יותר. הציבור בישראל מרותק היום לתופעות של שנאה. מרותק אך הן מאוסות בעיניו: שנאה לכל מה שמריח ישראליות. שנאה לציונות. שנאה לצה"ל, שנאה לממשלה וכמובן שנאה לביבי בתפקידו כראש הממשלה (ולכל מי שיבוא במקומו - יש להניח). ברמות הנמוכות יותר, שנאה לארגונים הנושאים את שם הציונות, ויש - אבוי קמצוץ של אידיאולוגיה במעשיהם. ההסתדרות הציונית, הקק"ל, קרן היסוד. אווירה זו נתמכת מרצון או שלא מרצון על-ידי התקשורת האלקטרונית והכתובה. המולך הוא הרייטינג. מולך זה שורף באש ומכלה את כל האידיאולוגיות.
דווקא המוסדות הפוליטייים המסונפים לשמאל הצליחו להתעשת. להתגבר, אם גם בדרך נפתלת ועל גבול החוק, על המחסור בכספים. דווקא השמאל הצליח להכניס את האקדמיה, התרבות ובמיוחד התקשורת בישראל, לדפוסים של "קולקטיביות רעיונית", זו הידועה לשמצה עוד מתקופת השומר הצעיר. אבל בגלגולה החדש לחלוטין. והנה הפלא ופלא, דפוס חשיבה זה, שהינו גם יבוא בינלאומי וגם תוצרת הארץ, הפך, דווקא בשנים האחרונות, למיינסטרים של התרבות העכשווית, ואף כבש את ביהמ"ש העליון. נפלאות הן דרכי ה"פוליטיקלי קורקט" במדינת ישראל ומוזר לציין כי בחשבון העובר ושב של התרבות הישראלית, צלחה ההשתלטות הזו.
בחבורת המקטרגים שרובם ככולם באים מהשמאל הפוליטי אנו מוצאים שחקנים כיצחק נוי ("אני אחביא ערבים אצלי בבוידעם", "נתניהו מסתובב בעולם עם בריסטולים כמו יו"ר ועדת קישוט ולא מבין כמה שהוא נלעג"), אנשי רוח, סופרים ומשוררים כנתן זך ("בני עדות המזרח באים מהמערות"), אנשי תקשורת (יוסי שריד, גדעון לוי "הרעים לטייס"). בעוד הימין נחבא אל הכלים, השמאל הוא זה המעז. הקרב ניטש בעיקר במתחם האשכנזי. לשמאל הפוליטי קרע בלתי ניתן לאיחוי עם הציבור הספרדי, כפי שקרה בדרום תל אביב. עכשיו, כשהוא משוחרר מדאגה לנושאי מימון וכספים, הבאים בחלקם הגדול מבחוץ, הפרהסיה האשכנזית היא במתו העיקרית.
לא בכדי אנו עדים בשנים האחרונות למבול של עצומות, גילויי דעת, פשקווילים, שרובם ככולם יזום על-ידי גופים ועמותות המצויות בצד שמאל של המפה הפוליטית, גופים הממומנים ביד רחבה על-ידי גורמים וממשלות בחו"ל. השמאל שאמור היה לשאת את דגל הדמוקרטיה, הוא הנושא היום את שמה לשווא.
והנה האחיזה הזו של השמאל ביסודותיה של הפוליטיקה הישראלית, דווקא היא הייתה בבחינת הזרמת דם חדש לעורקיו העייפים של הימין. תופעה זו מורגשת במיוחד במדיות החברתיות. כאן הימין הוא השולט בכיפה. כאן ניתן כר נרחב לתמיכה בצה"ל, לדחיית המניפולציות של אבו מאזן ובהתייצבות ברורה לצד תושבי דרום תל אביב במאבקם במהגרי העבודה.
השינוי מתקרב לאט אבל בטוח. שנים לאחר שנוצר השינוי במפה הפוליטית. הוא גורר עתה אחריו את השינוי במיין סטרים, גם במרחב האשכנזי. כאשר לימין רוב קבוע ומוחלט בכנסת ובמוסדות ציבוריים אחרים, דרכו סלולה. אומנם יש עיכובים, הבג"ץ למשל. אבל דפוסי החשיבה של החברה הישראלית בתהליכי שינוי. היא נעה אט אט ימינה. להבשלת התהליך ידרשו עוד שנים, אולם היא תגיע מהר מכפי שחושבים.

תאריך:  21/10/2014   |   עודכן:  21/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנפלאות התקינות הפוליטית הישראלית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יהודים שונאים את עצמם לפני
סמך  |  21/10/14 14:32
2
יואב יצחק - הרי אתה בין
machinery  |  21/10/14 21:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    זדון, הפתעה, בורחים בלבד, מסל"ם    שבת שלום
עמוס אריכא
בלילה שחלף נשבר שיא נוסף בגל האנטישמיות המרתיעה הפוקד ומתעצם בארצות-הברית. אם הלחץ הגובר על בית האופרה לבלום את העלאת היצירה הזאת לא עשה את שלו, הרי ניתן לראות בכך הוכחה עגומה ומדאיגה על ירידת כוח ההשפעה המיוחס ליהודי ארצות-הברית במאבק הסזיפי לבלימת אנטישמיות
איתן קלינסקי
כשחרב הפיטורים מאיימת על מפרנסים של מאתיים משפחות בערד, זה הזמן שהממשלה תהיה להם כתובת. על ממשלה ועל שר הכלכלה מוטלת החובה להיות להם למשענת. הממשלה ובמיוחד שר הכלכלה חייבים לגלות רגישות ואחריות כלפי ההון האנושי
בעז שפירא
מנהיגינו אבדו יכולת התמודדות אמיתית עם האתגר אותו מציב בפנינו האויב הערבי. במקום להנהיג מדיניות תקיפה של הרתעה, תחת פעולה כוחנית נגד המחבלים והרוצחים, כחלופה עלובה לשלטון החוק ולהשלטתו בכל רחבי ארצנו, בוחרת הממשלה על זרועותיה הארוכות לטאטא מתחת לשטיח, "למרוח" ולהסתיר
איתן קלינסקי
בישראל נפרצו כל מחסומי המחקר. מספר התלמידים הזכאים להקלות כאלו או אחרות הוא פי שלושה מהקביעה המקסימליסטית של המחקר המדעי. תלמיד זכאי להקלה רק לאחר, שיש לו אישור ממוסד, שערך את האבחנות הדרושות. כאן אנחנו נכנסים לשדה מוקשים של כסף. עוד כסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il