X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותן "תנועות מחאה עתידיות" וראשיהן היושבים על הגדר, טועים לחשוב שמיד עם ההודעה הרשמית על הבחירות הקרובות, הם יצאו בהכרזה רשמית על הקמת מפלגה והתמודדות בבחירות, והציבור ימחא להם כפיים
▪  ▪  ▪
משה כחלון. יושב על הגדר? [צילום: פלאש 90]

ברור לחלוטין שבבחירות הקרובות יצוצו לא מעט "מפלגות מחאה" חברתיות, כאלה ואחרות. השאלה היא כמה תנועות ומפלגות ינסו לחדור לואקום ולגרוף קולות של מאות האלפים המאוכזבים וקשי היום, והשאלה המכרעת היא מתי, או ליתר דיוק, למה לא עכשיו?
היועצים, האסטרטגים, ויועצי התקשורת המתוחכמים יותר או פחות, שנישכרו לצורך ליווי אותם מיפלגות, כבר מזמן, מנסים "למשוך זמן" ולטשטש את מועד יציאת התנועות והמפלגות החברתיות לאויר העולם, וגוררות את מנהיגיהם לטעות אסטרטגית חמורה.
הבולט מכולם (נכון לעכשיו) הוא כמובן השר החברתי לשעבר הפופולרי (בזמנו), משה כחלון. כחלון שמזוהה יותר מכל עם "מהפיכת הוזלת הסלולר" שיזם, פרש מהחיים הפוליטים ב-2012, אך הודיע השנה, ממש לא במפתיע, שהוא פורש מהליכוד ויקים מפלגה שתתמודד בבחירות הבאות.
אם לכחלון יש עדיין קרדיט חיובי, זיכרון ואהדה בציבור, (למרות פיספוס הטיימינג, ביציאה רשמית לפעילות גלוייה ופתוחה לציבור, וגיוס רבבות תומכים ומתנדבים, וכניסה לתודעה), אותן "תנועות מחאה עתידיות" וראשיהם היושבים על הגדר, טועים לחשוב שמיד עם ההודעה הרשמית על הבחירות הקרובות, הם יצאו בהכרזה רשמית על הקמת מפלגה והתמודדות בבחירות, והציבור ימחא להם כפיים, טועים ובגדול.
כל יום שעובר בישראל במציאות הקשה מנשוא החברתית כלכלית, מנת חלקם של מאות אלפי משפחות בישראל, מבלי שתנועת מחאה אמיתית קמה ומבשרת על בשורה, ואולי תקווה חדשה לאותם ישראלים שקורסים, עם מעשים בשטח לא רק הצהרות, או פיספוס אסטרטגי וטקטי, של כניסה לואקום שקיים כיום במדינה, בכל התחום החברתי כלכלי, ויצירת תקווה ואלטרנטיבה לציבור הממורמר בצדק במדינה.
אין כמעט תקדים גם בעולם, לתנועה ומיפלגה שפורצת בסערה לתודעה הציבורית והתקשורתית, רק עם ההודעה על בחירות, וגורפת את כל הקופה והאמון של הבוחרים, זה פשוט לא עובד ככה. ואם היו מקרים בודדים של "מטאורים" שכאלה שהבליחו לקראת הבחירות, הם נעלמו בד"כ בבושת פנים, מיד אחרי הבחירות, או מקסימום התפרקו ונעלמו מהתודעה זמן קצר לאחר מכן, והתנדפו לחלוטין בבחירות הבאות, מבלי שהשאירו חותם כלשהו בדרך כלל.
אין קיצורי דרך במהפכות, במחאה חברתית אמיתית, ובחתירה לשינויים חברתיים אמיתיים ולא רק כסיסמה. ללא עבודת שטח בכל רחבי המדינה, בקרב הציבור, ללא קשר מיידי לתאריך הבחירות, ללא "מבט בעיניים" לאנשים ברחוב, במאות ואלפי מיפגשים בהם משמיעים ומאפשרים בעיקר לשמוע את זעקת הציבור המיוסר, חסר האמון במיוחד במערכת הפוליטית, אין כמעט סיכוי כיום למי שמעוניין להתמודד בבחירות במסגרת תנועה חברתית אמיתית, או מפלגה חדשה, לרכוש את אמון אותו ציבור המהווה קהל יעד טבעי לאותו מנהיג מחאה ותנועה.
כפי שידוע בעולם השיווק, חברה שמנצלת דווקא את עונת השפל ברעש התקשורתי, או ליתר דיוק את "השקט התקשורתי", והיעדר מתחרים ומפרסמים למוצר שהיא משווקת, זוכה לחשיפה ואפקטיביות גדולה הרבה יותר, מפרסום בתקופות של גאות, כשכולם מפרסמים ומופיעים בתקשורת.
יש כמה שרואים עצמם כפוטנציאל "להביא את הבשורה" של המחאה, מלבד כחלון כמובן, כמו דפני ליף, שעושב עבודת שטח בשקט בדרך כלל. ספק אם זה יספיק לליף כדי למשוך את ההמונים בבוא עת הבחירות לצידה, ולזכות בקולותיהם בקלפי.
סביר להניח, כמו בבחירות האחרונות, שאותם "ציידי כוכבים אלקטורלים" סקאוטים, כמו בספורט, יעבירו למפלגות ולמנהיגיהם כמה שמות "חמים", וינסו לרכוש אותם למיפלגתם, בהבטחות כאלה ואחרות, כפי שקרה ככל הניראה גם במקרים של איציק שמול וסתיו שפיר. השניים שגרמו לדעת רבים, נזק אדיר לאמון בתנועת המחאה של 2011, שנאמו כמה נאומים בכיכרות מלווים באמנים ומופעים לציבור, ונעלמו ביום שלאחר הבחירות לספסלים האחוריים של המיפלגה אליה הצטרפו.
הטיפ הכי משמעותי שאני יכול לתת לכל מי שחושב להיכנס לחיים הפוליטיים והציבוריים במדינה, כדי לנסות ליצור שינוי חברתי כלכלי אמיתי עם סיכויי הצלחה טובים, זה לא לחכות להכרזה על הבחירות.
דווקא עכשיו, כן עכשיו, להודיע על הכוונה להתמודד, להתחיל בהכנות ובפעילות אינטנסיבית, כאילו הבחירות מתקיימות ממש בקרוב.

הכותב הוא מומחה לתקשורת שיווקית ויחסי ציבור.
תאריך:  23/11/2014   |   עודכן:  23/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגות המחאה ממתינות לגונג הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הצניעות, ויש (קצת)
אהרון שחר  |  23/11/14 22:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
נסים גבאי
עיזבו את מקום העבודה. עיזבו את הבית והמשפחה. בטלו טיולים ונופשים וצאו לרחובות. צאו לרחובות עם פחים – והשמיעו קול. צאו לרחובות עם רמקולים – ודרשו מכל 120 המושחתים לפנות כיסאם
עמי דור-און
דבר אחד צריך להיות ברור למי שעומד מאחורי הקמפיין האנטי ישראלי שחלק מן התקשורת הישראלית מנסה לעודד - סוף האמת לצאת לאור. ועד שהאמת תיחשף על כל רבדיה, גורמיה ומי מטפח את המשך קיומה, ראוי שכולנו נתייחס לסיפור האנונימי הזה, אמתי או בדוי, כעוד גימיק תקשורתי קצר-מועד
עמי דור-און
כניעה למצב המייאש הקיים איננה יכולה להיות אופציה. ומי יודע אולי יתמזל מזלם של אזרחי ישראל הזקוקים לדיור, ולקראת הבחירות המוקדמות העומדות בשער, יקום יזם עצמאי, או אפילו פוליטי, יניף את דגל מרד מצוקת הדיור ואת פתרונה האפשרי, ויזכה בכול הקופה
רון בריימן
טוב יעשה ראש הממשלה נתניהו אם במקום להתעסק בהוזלת המילקי כדי להתחרות במילקי הברלינאי, יאמץ את גישתו הערכית של יצחק רבין, ישלול את תופעת ה"נפולת של נמושות" ויירתם לעידוד העלייה ארצה במקום להיגרר אחרי אווירת "ליורדים הידד", בניצוחה של תקשורת רדודה ובלתי אחראית
עופר וולפסון
במלאת שלוש שנים להגשת "דוח טרכטנברג" לממשלה, קובע מחקר חדש כי המלצות מרכזיות מתוכו עדיין תקועות    המחאה החברתית מתה מזמן, ופתרונות - אין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il