X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
נאום מבקר המדינה במליאת כינוס שדרות לחברה ולידידות 2014 [ג' בכסלו תשע"ה, 25.11.2014]
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
תפקיד חשוב
אני סבור שיש למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור תפקיד חשוב נוסף והוא ההגנה וקידום זכויות האדם במדינת ישראל. על מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לבחון האם הגופים המבוקרים מגשימים את זכויות האדם החוקתיות אשר מעוגנות בחוקי היסוד במדינת ישראל

הנחלת הצורך בהנפת שני הדגלים - יש להנחיל את הצורך להניף שני דגלים - הביטחוני והחברתי, לאותו גובה.
הכרה בלכידות ובביטחון החברתי כמרכיבים מובילים בגיבוש החוסן הלאומי. מקומה המרכזי של הפריפריה ו'עוטף עזה' בכללה, בשיח הציבורי ובסדר היום הלאומי.
עקרון הנפה של שני דגלים במקביל מלווה אותי מעת כניסתי לתפקיד, אולם בהתאם למהותו של תפקיד מבקר המדינה, אני מניף את דגל הביטחון האזרחי - ההגנה על טוהר המידות בשירות הציבורי, מאבק בשחיתות הציבורית, וצמצום החסמים והביורוקרטיה, וזאת במקביל לדגל החברתי.
כפי שציינתי לא אחת, שני דגלים אלו משלימים זה את זה. לצד המאבק בשחיתות חברה אשר הולכת רק לפי מידת הדין, אף אם לא ידבק בה רבב של שחיתות היא איננה חברה צודקת. חברה צודקת הינה חברה המפנה מבט גם לעבר "האנשים השקופים" החיים בקרבה. חברה צודקת הינה חברה ששוקלת גם שיקולים שאינם בהכרח מנויים בסעיף זה או אחר בספר חוקיה, אלא שיקולים מוסריים, יהודיים ואוניברסליים. חובתי כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, להיות פה לציבורים אלו בחברה הישראלית, ואני רואה חשיבות גדולה בקיומו של פורום המכובד הזה.
כמו-כן, לאחר למעלה משנתיים בתפקידי, אני משוכנע יותר מתמיד כי מבקר המדינה הוא אחד המוסדות החשובים ביותר מבין המוסדות האמונים על שמירת אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל.
אני נוהג להמשיל את מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ל"לוחם", בשני התחומים.
מבקר המדינה לוחם בשחיתות ציבורית, מבקר המדינה לוחם בביורוקרטיה וביהירות של הפקידות הממשלתית ולוחם בהיעדר שקיפות. בהקשר זה שבתי וציינתי לא אחת כי על עובדי הציבור לרומם את מידת השירותיות ועליהם להתייחס אל האזרחים כאל לקוחות ולא כאל נתינים. זאת הן מתפישת עובדי הציבור כנאמני הציבור, והן מאחר שריבוי חסמים וקשיות עורף של עובדי ציבור נחשבת בעיני כשחיתות שלטונית. למשל תופעת להמאכערים.
במקביל, מבקר המדינה לוחם למען חברה צודקת ושוויונית בה ישנה הגנה על השכבות החלשות והנזקקים, מבקר המדינה לוחם בשם כל אזרח ואזרח אשר נפגע במישרין בידי רשות ציבורית ופועל לתיקון המצב.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור כנציב זכויות האדם - נציב תלונות הציבור מקבל כ-16,000 תלונות בשנה, בנוסף לכ-7,000 תלונות שאני מקבל כמבקר המדינה.
בעידן החוקתי בו אנו נמצאים, אני סבור שיש למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור תפקיד חשוב נוסף והוא ההגנה וקידום זכויות האדם במדינת ישראל.
במסגרת עבודתו מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור צריך לבחון האם פעולות הגופים המבוקרים והגופים הנילונים נעשות בהתאם לדיני זכויות האדם במובנם הרחב. עליו לבחון האם הגופים המבוקרים מגשימים את זכויות האדם החוקתיות אשר מעוגנות בחוקי היסוד במדינת ישראל.
לאור היקפה הרחב של ביקורת המדינה, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור אינו מצטמצם רק לשאלה האם פעולה זו אחרת של הרשות המבצעת פוגעת בזכויות אדם באופן בלתי מידתי. מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור אינו פועל רק בתוך שאלת החוקתיות. לביקורת המדינה יש אחריות ליצור רשות מנהלית נבונה יותר, הפועלת ברגישות ובצדק כלפי הפרט. רשות מנהלית אשר מגשימה בצורה ראויה את ערכי הדמוקרטיה. על כן, מבקר המדינה יכול לומר את דעתו גם בתוך "מתחם המידתיות". כלומר, המבקר יכול לומר לרשות המבצעת כי פעולתה פוגעת בזכויות אדם באופן מידתי וחוקתי, אולם יכולת לשקול בחירה בדרך פעולה אחרת יעילה ומועילה יותר להגשמת זכויות האדם. דרך פעולה אשר מיטיבה את ההגנה על זכויות האדם החוקתיות ובה בעת מגשימה את התכלית הציבורית שעמדה ביסוד הפעולה המנהלית הפוגעת.
צדק חברתי כולל, להשקפתי, גם את הגברת ההגנה על חושפי השחיתויות, וכן יצירת מנגנון צודק של גביית מיסים, הרחבת בסיס הדיווח ומלחמה חסרת פשרות בהון השחור. להוריד מחירים זה לא רק ע"י צווים אלא גם ע"י מאבק בהון השחור, שגורם לעליית מחירים.

תאריך:  26/11/2014   |   עודכן:  26/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רואה מתפקידי לקדם זכויות אדם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בפועל ביקורת דחופה על רשלנות ל"ת
שופטים בזכויות אד  |  26/11/14 10:28
2
זכור שגם ליהודים יש זכויות אדם
שאול א.  |  26/11/14 10:43
 
- בעיקר אם הם יהודים ל"ת
גדעון אמיר  |  26/11/14 17:49
3
כבודו יעקב אחר התנהלות ל"ת
המשפטית בפריפרייה  |  26/11/14 13:33
4
צדק לכל - חוץ מעובדי המשרד
מי שהיה שם  |  26/11/14 14:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
יוסי הטוני
על-פי הדוח של ארגון זכויות האדם, היושב בלונדון, ציוד הריגול שנמכר ע"י החברות הללו "הוא כלי מפתח לתפקוד של מדינות המשטרה, העוסקות בחנק חופש ביטוי, מחאה פוליטית ופגיעה בזכויות יסוד אחרות, תוך סיוע של הממשלות הרודניות לשמור על שלטונן הכוחני"
לילה גילברט
האם תהפוך כורדיסטן אי-פעם בית אמיתי לפליטים שמצאו בה מקלט בטוח? האם ישובו יום אחד בבטחה לבתיהם וכפריהם ההרוסים ויגייסו את הכוחות והמשאבים לבנותם מחדש? האם הם יעברו להתגורר במדינות אחרות וינסו להתחיל את חייהם מחדש? קשה לומר
יפעת גדות
על-פי דיווחים, איטליה מוציאה מעל 9 מיליון אירו בחודש על המבצע. היות שבמסגרת 11 החודשים הראשונים שלו ניצלו 866,138 בני אדם, העלות של הצלת חיי אדם אחד היא בסביבות 712 אירו
עידן יוסף
בהתעלם מדיווחים חסרי אמינות של הארגון קבעה הוועדה הבוחרת שבצלם ראוי להערכה מיוחדת על מאבקו המתמשך לקידום זכויות האדם
עידן יוסף
חברת הכנסת קריב מיש עתיד הגישה הסתייגויות להצעת החוק    הצלב האדום: הזנה בכפייה מסכנת את שלמות היחיד ואינה הולמת את כבודו    וינשטיין: החוק המוצע הוא מידתי ומאוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il