X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הקרבות נגד אשכנזי, העסקים חובקי העולם, המחשבות על קאמבק, הקשרים עם העיתונאים, הספר המתבשל, התחקירים המאיימים
▪  ▪  ▪
אהוד ברק ונילי [צילום: פלאש 90]
הג'וב השוויצרי
כשפרש מן הפוליטיקה הציע לו יוליוס בר, בנק ההשקעות הפרטיות השוויצרי הענק המכונה גם "הבנק היהודי", לשתף פעולה. קבוצת יוליוס בר היא מהמובילות בשוויץ. עם חוג לקוחותיה נמנים מגה-עשירים מכל העולם: יורשים, יזמים, פוליטיקאים בכירים וידוענים מקצווי תבל. כולם הגיעו כדי ליהנות מהשירות הדיסקרטי שמציעה המערכת השוויצרית ללקוחותיה

   רשימות קודמות
  המסע של נפתלי בנט לצמרת
  המנוע השקט של בוז'י
  אלף הזהויות של אביגדור ליברמן

הטרקלין, חדר האירוח המשותף לדיירי מגדל G המפואר במרכז תל אביב שבו מתגוררים אהוד ונילי ברק, מעוצב באלגנטיות קרירה. פינות ישיבה ספורות. כורסאות וספות בהירות. דלפק זהוב לכיבוד קל. מכונת קפה. קומקום. ופסנתר לבן. חדרי אירוח כאלה משרתים דיירים העובדים מן הבית. אנשים המעוניינים לבדל את חייהם העסקיים מן האינטימיות שבדירה שלמעלה. ניתן לערוך בהם פגישות עסקיות עם מי שאינך מעוניין לשתפו בסגנון חייך. מי שלא תרצה, שידווח אחר כך על הנוף האורבני הנשקף מן הקומה הגבוהה בה אתה חי. שלא יתהה האם לסוכנת הבית שלך יש רישיון עבודה. אהוד ברק מנהל את ישיבות העבודה הישראליות שלו בחדר האירוח המשותף הזה. אין לו משרד קבוע אחר בישראל, כרגע. לא יועצים, לא עוזרים וגם לא אנליסטים בשכר קבוע. במסמכים ששיגר לבורסה האמריקנית דיווח כי כתובתו היא: השדרה השלישית במנהטן, פינת רחוב 54, קומה 19. בכתובת הזו רשומה גם קבוצת החברות של קולומבוסנובה (COLUMBUSNOVA) שבשיתוף עמה הוא פועל. המדינה מכסה את עלות אחזקת משרדיהם של ראשי ממשלה בדימוס. שמעון פרס התמקם במשך שנים מטרים מהדירה הנוכחית של ברק, בבית אמות משפט. גם לרבין, לנתניהו, לשמיר ולאולמרט היה. וגם הוא, ברק, החזיק פעם לשכה ענקית באחד מהמגדלים היוקרתיים ברחוב הארבעה בתל אביב. משם ניהל את עסקיו בעשור שעבר. אבל הפעם? רק פינת ישיבה בחדר האירוח של דיירי מגדל G.
ובכל זאת, יועצת אחת מלווה אותו בכל אשר ילך. והיא גם עוזרת אישית, מנהלת ושותפה לכל מהלכיו: רעייתו, נילי פריאל-ברק. מנהלת את סדר היום; עורכת את יומן הפגישות; מתאמת נסיעות, פגישות ואירועים. וישנו, כמובן, גם עו"ד דורון כהן, אחיה של רעייתו הקודמת, נאווה, המלווה אותו ולעתים גם שותף בפעילותו העסקית. "קרדו - פיתוח עסקים בע"מ" באמצעותה פעלו השניים באתנחתה הקודמת של ברק מהחיים הפוליטיים, עדיין פעילה והיא רשומה אצל עורך דין ברמת גן. מי שהיה חתנו, זיו לוטנברג, ניהל בעבר את השקעות הנדל"ן שחשב לבצע עם שותפים, אך הורחק מעסקיו, זה מכבר, בעקבות גירושיו מבתו הבכורה, עו"ד מיכל ברק. בתו הצעירה, ענת, מתגוררת בניו-יורק עם בעלה הצ'לן, יועד ניר, וארבעת ילדיהם. והאמצעית, יעל, מהנדסת תעשיה החיה בארץ. "הוא סבא נהדר קשור מאוד לנכדים", מספרים בסביבתו.

השמועות שנגדו והקנאות לפרטיות
[צילום: פלאש 90]

חי במטוסים
כל ניסיון לעקוב אחר פעילותו של ברק ברחבי העולם מסתיים בסחרחורת. האיש זז כל הזמן. טס ממדינה למדינה, עובר מיבשת ליבשת, מחברה לחברה, וכמעט אף פעם לא נמצא בישראל. נילי ואהוד ברק מגיעים הביתה, לתל אביב, בדרך כלל אחת לחודש. כשברק מגיע הוא מתרווח בביתו, קובע כמה פגישות, ומקפיד לצאת להליכות בוקר, מלווה במאבטחים, ממגדל G לכיוון חוף הים של תל אביב, לבוש טרנינג ואוזניות תחובות לאוזניו

"אני לא עובד בישראל", הסביר לאילה חסון בראיון הדרמטי שנתן לאחרונה באולפן 'יומן', ואכן הוא נעדר רוב הזמן מן הארץ. עם זאת, ברקולוגים ותיקים טוענים שדווקא חלק מהראיון הזה בא לאותת, שאינו "עובד בישראל" - עדיין, ושכשזה ישתנה אולי בקרוב, כדאי לצמרת העסקית המקומית לדבר איתו. ברק חושב שהביקורת האפשרית סביב הכנסתו העצומה בדולרים והחיים במחלקות העסקים של מיטב חברות התעופה, פחותה מזו שהייתה עלולה להיות סביב קשרים מניבים באלפיון הכחול-לבן.
'ידיעות אחרונות', ועוד נחזור לכך בהמשך, נתפס במשפחת ברק-פריאל כאחד האחראים העיקריים למצבו הפוליטי העגום. ברק סומן על-ידי המו"ל ארנון (נוני) מוזס, הם טוענים, לפני אלף דורות ומאז שותים את דמו בכפית. והדברים הגיעו לידי כך שכל זכויותיו ויתרונותיו התאדו ונותרו רק החסרונות והחבורות והרחקתו, גירושו, מהציבוריות הישראלית. איפה חי עכשיו אהוד ברק? במה הוא עובד? האם מתגעגע לביצה החמימה בקריה? האם מקום עבודתו וחייו מושפע משיקולי מס? ומדוע בחר לחיות יותר באוויר, במטוסים, מאשר על הקרקע?
הטינה, הריחוק והחשדנות כלפיו הכתיבו את אופיין של רוב השיחות שניהלנו אודותיו לצרכי התחקיר. הוא התרחק גם מרוב מי שהיו יועציו, עוזריו ודובריו. המעטים שנותרו אינם מעודכנים באמת בצעדיו. אחרים תוקפים, חושפים ומרכלים כמו אוהבים-מאוכזבים מדממים ומצולקים. מטפחים את הבקורת כלפיו. מחזקים את שדבק בו. כשאת מתקשרת לאהוד אולמרט ומבקשת את עזרתו בעניין זה או אחר הוא ייענה ברצון, ויבטיח לנסות. אחר כך יתקשר וידווח מה וכמה הצליח, הם אומרים. וכשאת מתקשרת לאהוד ברק? ספק אם בכלל יענה לטלפון. הוא עסוק. אין לו זמן. והכי טוב שתבין ש"תם זמנך" וכן, "יאללה ביי". לכן אהוד אולמרט כה חביב, גם עתה, בקהילה הפוליטית-תקשורתית. וזו גם הסיבה שהוויית "אקירוב" של ברק נתפסה עד לא מכבר, כבזויה, מהעניבות והעטים של אולמרט. על-אף ההבדל העקרוני ביניהן. וזהו גם אחד ההסברים לקלות הבלתי נסבלת שבה מופצות שמועות וחשדות נוראיים על-אודותיו - בעיקר סביב מערכת קבלת ההחלטות שניהל בעת שכיהן כשר ביטחון. מדוע, למשל, החליט לרכוש צוללת שישית לחיל הים למרות המלצות תקיפות נגד של הצמרת הביטחונית? מי בכלל צריך צוללת שישית? או הבחירה ברכש מטוסי האימון מתוצרת איטליה. רכילות וספקולציות סביב העסקות האלה, מפרנסות היטב את מועדון ההון-פוליטיקה-ביטחון בישראל.
כך למשל, בין ההקלטות שפרסם ערוץ 10 של שיחותיה של שולה זקן עם אהוד אולמרט, שם האשים האחרון: " הוא רק מתוך קנאה, רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי A8, אז המטורף הזה רצה. אבל הוא יגמור בבית סוהר. תזכרי מה שאני אומר לך שולה... היה אצלי ראש המוסד...כולם באים אלי... הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. אין עסקת נשק שישראל עושה. כולם מדברים על זה... (את הכסף) הוא מחביא....בשווייץ או באיזשהו...משרד עורכי דין וכו' הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו לא מופיע". תגובת ברק: "זוהי איוולת שאינה ראויה לתגובה ובטח בימים אלו. אין תופסים אדם בשעת צער". אך אם תשאלו גורמים שונים במערכות התקשורת, הביטחון והפוליטיקה, בין השאר בסביבתו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, חקירה משטרתית היא רק עניין של זמן. עד כמה זו מציאות ועד כמה משאלת לב? שוב, תלוי את מי שואלים. חקירה, בכל מקרה, לא נפתחה עד כה ככל הידוע. אין אקדח מעשן. אין נתיב כסף. יש בעיקר סימני שאלה. מתנגדי עסקת הצוללת השישית מגרמניה מציינים למשל את עלויות העתק - 400 מיליון אירו לרכישה, 25 מיליון אירו לתחזוק שנתי, על-פי ההערכות. למה לעזאזל צריכים את זה, הם שואלים, כשכל בר דעת יאמר לך שזה מיותר? יותר מדי אינטרסים, יותר מדי חשדות.
אתה יודע, אמרתי לאחד ממבקריו, נדמה לי שהוא הרבה פחות עשיר ממה שנדמה לך. את טועה, ענה, הוא הרבה יותר עשיר ממה שנדמה לך. אבל האמת היא, שלמרות הרינונים, אהוד ברק לא טייקון. הוא אינו עוסק בניהול וגם לא לווה כספים לרכישת קונצרנים. אלא משקיע, כפי שנציג בהמשך, ביוזמות עסקיות בתחומי התמחותו. הוא יועץ לתאגידים, לבנקים ולקרנות גידור. מרצה, מנתח, "פותח דלתות" ומשדך בין גורמים עסקיים לביטחוניים ולפוליטיים. חשוב לזכור שגם תנאי הפרישה שלו הם חלומיים בכל קנה מידה. שכר הרמטכ"ל מוצמד לשכר נשיא בית המשפט העליון, כ-80 אלף שקל בחודש. קרי: כמיליון שקל בשנה. הפנסיה שלו תצמח לעולם ותעלה ותפרח. שכר בכירי הבכירים הללו, קופות החיסכון שלהם והתנאים הסוציאליים הנלווים אליהם - לעולם חוסן. וזוהי, על כן, אחת ההשקעות הטובות שעשה ברק מעולם. לצד, כמובן, הדירה באקירוב. בראיון שהעניק לגידי וייץ אמר פעם: "האם הרכוש שלי הוא כמה מיליוני דולרים? ברור שכן. הדירה הזאת לבד שווה כך (הראיון התקיים באקירוב). ואני לא מתבייש בזה. במשך חמש-שש שנים לא הייתי איש ציבור".

הכתבה המלאה מתפרסמת במגזין "ליברל". לרישום לקבלת גליון היכרות חינם
תאריך:  28/11/2014   |   עודכן:  28/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב גלעדי  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אודי רקנאטי  אילה חסון-נשר  איתן הבר  ארז וינר  ארנון מוזס / Arnon  Mozes  בג"צ קול העם  בן כספית  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גידי וייץ  גלי צה"ל  דן מרגלית  הוצאת עיתון הארץ בע"מ  חופש הביטוי  חיים רמון  חיל הים  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודית (ג'ודי) שלום-ניר-מוזס  יואב גלנט / Yoav Galant  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  ירון איתן  ירון דקל / Yaron Dekel  ישראל היום  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מחלקה ראשונה / First Class  מיכאל צ'רנוי  מיכה פרידמן  ממשלת ישראל / Israel Government  מתן וילנאי / Matan Vilnai  נתן אשל  עמי איילון  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  ש. פרידמן ושות', משרד עורכי דין / S. Friedman & Co, Law Office  שולה זקן / Shula Zaken  שלדון גארי אדלסון / Sheldon Gary  Adelson  שלום שמחון  שמעון פרס / Shimon Peres
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חייו של האזרח אהוד ברק
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
לרגע חשבתי שיואב יצחק גייס
קורא1  |  28/11/14 18:16
2
אולמרט הגנב העליל על ברק
ברבר ותיק  |  29/11/14 07:59
3
נמאס נמאס נמאס נמאס נמאס נמאס  ל"ת
נמאס נמאס נמאס   |  29/11/14 08:14
4
סליחה. זה "תחקיר"???
jdt  |  29/11/14 14:10
5
אולי ההמלצות נגד הצוללות?
אורי פ  |  29/11/14 16:33
6
אשתו מסובבת אותו על אצבע קטנה
חשדנית  |  29/11/14 18:00
 
- אשתו של ברק מסובבת אותו?
שמעון אמסלם  |  29/11/14 22:56
7
80% משונאי ברק מזרחיים שבטיים
סיכום  |  29/11/14 18:57
 
- ברור כשמש שעבריינים מעלילים על
מאבחן עלילות  |  29/11/14 22:47
 
- קשה להתמודד עם האמת-החיים קשים ל"ת
קידי  |  30/11/14 01:19
 
- על עובדות וחסידים שוטים
קידי  |  29/11/14 23:19
 
- ההבדל בין מעלילים לחסידים
שמעון אמסלם  |  30/11/14 09:26
 
- חסיד שוטה ואטום הוא שותף לפשע?
קידי  |  1/12/14 07:38
 
- הכרזת על השמצות על ברק כעובדות
angui tnxko  |  1/12/14 13:53
 
- שיטת "פראבדה" עבדה ועובדת
קידי  |  2/12/14 00:22
8
ברק- נכס לביטחון ישראל
דודי30  |  30/11/14 14:13
9
מתעבת את ברק האבטיפוס של
רחובותית אשכנזיה  |  1/12/14 12:54
10
אנחנו חייבים לו הרבה
ע  |  10/03/16 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מינהל מקרקעי ישראל חתם עם היזם דניאל גרוסברד על חוזה פיתוח, במקום חוזה חכירה, ובכך פטר אותו מתשלום היטל השבחה ב-32 מיליון שקל    המינהל: "טעות משרדית טכנית"    גרוסברד: חוזה הפיתוח תוכנן ונחתם שוב ושוב
טובה ספרא
במציאות המתפתחת יהיה עלינו לעמוד על שלנו מול הלחצים שיגיעו מהעולם ה"נאור"; נתמודד עם העולם מתוך ידיעה שההתנגדויות יחלפו; ההתלכדות אצלנו היא תמיד מול איומים    תוצאות המו"מ עם אירן על עתיד הגרעין לא הפתיעו    שבוע שבו למילים יש כוח; חישבו לפני שתדברו
מגזין הטכניון
טכנולוגיה שפיתחה קבוצה של בוגרי הטכניון מאפשרת לבעלי מוגבלויות להפעיל את הטלפון בתנועות עיניים, ללא צורך במגע
איתן אלחדז
החיים בבית נורית ואורי כהן היו דינמיים, אינטנסיביים ויצירתיים: היא יזמית, שהקימה את ירידי אופנת הנשים 'הוד והדר'; הוא סגן המזכיר הצבאי של שר הביטחון    אבל בערב פסח, לפני כשנה וחצי, נפלו עליהם השמיים - בין יום התברר שנורית חלתה בסרטן    ומאז הם נאבקו במחלה, תוך כדי גידול וטיפול בששת ילדיהם    כשהחלימה לאחרונה, החליטו ליצור מיזם חדש ב'עזר מציון' - 'קהילות מצילות חיים'
דורון שפר
המטרונית בחיפה אמורה הייתה לייעל ולקצר את הנסיעות בעיר, אולם למעלה משנה אחרי שהחלה לפעול טרם ניתן לה תעדוף ברמזורים, הקווים המזינים אינם מתחברים כנדרש למערכת, משך הנסיעה בה ארוך מן המתוכנן אבל מספר המשתתפים במערכת גדול מההערכות המוקדמות
רשימות נוספות
חלום האחד אינו בהכרח סיוט האחר  /  פרופ' ידידיה שטרן
כשהיהודי האתני והיהודי הייעודי יֵשבו סביב שולחן אחד  /  דניאל הרטמן
מרנן ורבנן, מהפך  /  אמנון לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il