X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור קריאתו של הפרלמנט בתאילנד לאסור פונדקאות בתשלום, קבלו מספר טיפים איך תוכלו בכל זאת לבצע תהליכי פונדקאות בחו"ל, ולמה חשוב מאוד לשים לב
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

כיום ניתן לבצע הליכי פונדקאות בכמה וכמה מדינות. עם זאת, לאחרונה עלו לכותרות מקרים רבים בהם מתעוררות בעיות משפטיות וחוקיות בהליכים אלה, אשר בסופו של דבר עלולות ליצור מצב בו לא ניתן יהיה להביא ארצה את הילדים שנולדו בהליכים אלה בחו"ל, ולא ניתן יהיה לרשום אותם כאזרחי ישראל. זוהי תוצאה קשה מאוד לכל המעורבים, ועל כן חשוב להבין את התהליך מהבחינה החוקית והמשפטית וכדי להימנע ממצבים בעייתיים ומורכבים. חשוב לדעת שלא בכל מדינה ניתן לבצע הליכי פונדקאות. כיוון שמדובר בהליכים שצריכים להיות מוסדרים בחוק, יש להבין את המצב המשפטי לגבי הליכים אלה, גם בארץ שבה מתכונים לבצע את ההליכים הללו וגם כאן בארץ.
לפני שמקבלים החלטה לבצע הליכי פונדקאות בחו"ל יש לבצע כמה בדיקות משפטיות מקדימות. בשלב הראשון של הבדיקות יש לוודא שהליך הפונדקאות חוקי באותה מדינה, וכי הוא מוסדר שם במסגרת הוראות חוק ספציפיות וברורות. לא כל מדינה מאשרת את ביצוע הליכי הפונדקאות, ואם ההליך לא מוסדר כחוק - הוא אסור.
בשלב השני צריך לוודא שבאותה מדינה מותר לבצע את הליכי הפונדקאות עבור מי שאינם אזרחים או תושבים שלה. חלק מהמדינות מאפשרות ביצוע הליכים כאלה, לאזרחים או לתושבים של אותה מדינה אך לא עבור אזרחים זרים. משמעות הדבר היא שלא ניתן יהיה להוציא את הילד שנולד בסיומו של התהליך מגבולות אותה מדינה.
בנוסף יש לברר האם קיימת מגבלה על קיום הליכי פונדקאות רק לגבי זוגות נשואים, או שניתן לבצע אותם גם להורים יחידים. ברוב המדינות, כמו בישראל, האפשרות לבצע הליכי פונדקאות קיימת רק לגבי זוגות נשואים. כמו-כן, יש לקבל הבהרה מפורשת שעל-פי החוק באותה מדינה רשאים ההורים להוציא את הילד הנולד מהליכי הפונדקאות לכל מקום בו יחפצו.
אלו הן שאלות בסיסיות ומהותיות ביותר. את התשובות לשאלות הללו ולשאלות נוספות, יש לקבל בכתב מעורך דין מוסמך באותה מדינה. רק לאחר שמקבלים את כל התשובות המוסמכות ועורך דין ישראלי בארץ ראה אותן והן מספקות אותו, ניתן להתקדם לקראת בדיקת החוזים המסדירים את תהליך הפונדקאות עצמו. חשוב לציין, שגם את החוזים צריך לבדוק היטב ולוודא שהם כוללים את כל הנושאים הנדרשים במסגרת הסכמים כאלה.
במקביל להליכים המשפטיים בחו"ל, יש לבצע הליכים משפטיים בארץ כדי לאפשר את הכניסה של התינוק לארץ. לאחר שהאם הפונדקאית נכנסת להריון, יש לפנות לבית המשפט בארץ ולקבל היתר לביצוע בדיקת רקמות. בדיקת הרקמות נועדה למצוא התאמה גנטית לפחות בין אחד מההורים לבין התינוק.
באופן עקרוני ישנן שתי דרישות מרכזיות כדי שניתן יהיה לקבל אישור להכניס את התינוק לארץ. הדרישה האחת מתבססת על חוקיות ההליך באותה מדינה בה הוא מבוצע. את המענה לכך יש להמציא במסגרת חוות דעת משפטית של עו"ד באותה מדינה, שמאשר את חוקיות ההליך וקיומם של התנאים הנדרשים לאישורו על-פי החוק המקומי.
הדרישה השנייה היא קיומה של התאמה גנטית בין אחד מההורים לבין התינוק. בהעדר התאמה גנטית, נשמט הקשר בין ההורים לילד. אם ההורים עדיין מעוניינים בילד, עליהם לבצע אימוץ, שכן מעצם הגדרת התהליך, פונדקאות היא הליך של הריון ממטען גנטי, לפחות חלקי, של מי מההורים המיועדים. חשוב לציין שיש מדינות המאפשרות קיומם של הליכי פונדקאות, אך לא מתירות ביצוע הליכי אימוץ של ילדים מקומיים לאזרחי מדינות אחרות.
לסיכום: הליכי הפונדקאות מורכבים וארוכים מהרבה בחינות, אשר ניתן בהחלט לבצע בכמה מדינות בחו"ל. עם זאת, בשל מורכבות ההליכים, הימשכותם וההשקעה הגדולה המונחת בבסיסם, חשוב מאוד לוודא בצורה הטובה ביותר, כי ההליך מבוצע בדרך הנכונה, על-פי אמות מידה משפטיות ראויות ונכונות, והכל כדי למנוע תוצאות קשות ביותר, אשר בגינן לא ניתן יהיה להכניס ארצה את התינוק.

האמור לעיל הוא בבחינת מידע כללי ואינו בא במקום התייעצות ספציפית עם מומחה מקצועי, ביחס לכל מקרה ומקרה.
הכותב עוסק בתחום המעמד האישי ובפונדקאות.
תאריך:  07/12/2014   |   עודכן:  07/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תינוק חוצה גבולות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל-עושים קופה ממצוקה
מכיר  |  7/12/14 09:10
 
- אין הרבה חובות בחיים
עו"ד אברהם אלטלף  |  28/12/14 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן קלינגר
התקנות המוצעות בסדר הדין האזרחי הן יצירת מופת    הדרישה לקצר את כתבי בית הדין והחובה לקיים מו"מ לפני הגשת תביעות, יקצרו את ההליכים וימנעו תביעות סרק
חיים שאולזון
מאבק השליטה הארוך בישיבת פוניבז' מביא מדי יום למחזות איומים של ביזיון בתפילת מעריב - ומי שמכונים "גדולים" יושבים ושותקים. המעשים הללו יהפכו לחיזיון נפוץ כאשר אותם תלמידים יתרגלו לבצע אותם גם מחוץ לישיבה
מאיר אינדור
זה שנים שיש גופים ופוליטיקאים שונים, מימין ומשמאל, שעוסקים בחילוצו של פולארד. רפי איתן לא היה שם גם לא בסתר ובוודאי שלא בגלוי
אלון ששון
נתניהו פועל כפי שפעלה הגוורדיה הוותיקה של מפא"י ההיסטורית, אנשי העלייה השלישית, הדור הוותיק והמייסד של המפלגה - ריענון שורות המפלגה באנשים צעירים, כישרוניים וכריזמטיים הינו דבר הכרחי להמשך שלטונה של המפלגה ולטובתה של המדינה
ארי בוסל
זוהי השעה לחברי הכנסת כולם כאחד לעמוד איתן ולהוכיח את נאמנותם למדינת ישראל ולראש ממשלתה    נשיא ארה"ב אינו טוב ליהודים, וודאי שלא למדינת ישראל. למי שמלכודת הצוף שנפרשת לפניו או לפניה שוגה שהנשיא יעמוד במילתו ויעמוד לצד ישראל, האם שש השנים האחרונות לא הספיקו לכם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il