X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מבצע חומת מגן עורר את תשומת הלב העולמית ומשך אליו את מיטב השדרים והעיתונאים של רשתות התקשורת הזרות. עיקר הסיקור התקשורתי מתמקד בפן הצבאי וההומני של הלחימה. הכתבים מדווחים על מצב הפצועים, והעולם כולו מתמקד בעתידו של הצד "החלש", כביכול, ובראשו מצבו הפיסי של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת.
אולם כתבת העיתון וושינגטון טיימס, דונה די-מארקו, בחרה דווקא להתמקד בפאן התיירותי-כלכלי המעיב לא פחות על מצבה של ישראל. שם המאמר שהתפרסם: התיירות הישראלית סובלת. במאמר מסקרת הכתבת את המכה האנושה שספג ענף התיירות בישראל, ובעיקר תחום התיירות הנכנסת [ענף אליו יש לי נגיעה אישית, מ.ל.].
במסגרת המאמר היא נותנת ביטוי לצעדים הנעשים מצד אנשי עסקים בישראל, במטרה לשרוד בשטח. "במצב של היום, מרבית האנשים מפחדים לטייל בירושלים ובחלקים נוספים של המדינה", היא מצטטת את דוד לוי, מנהל חברת הנסיעות גולד קרפט תיירות בתל אביב. לוי כמו אנשי עסקים רבים אחרים בישראל, היה צריך לצמצם את מספר כלי הרכב של החברה, לחסוך כמה שיותר בהוצאות ולפטר שישה מעובדי החברה, המנוהלת כיום על-ידי שני עובדים בלבד.
המצב הקשה אינו פוסח גם על תחום המסעדנות ובתי המלון בארץ. על-פי הנתונים שאספה דימארקו מידיעות אחרונות, מאז תחילת המאבק נסגרו רק בירושלים כ-20 מסעדות וארבעה בתי מלון. ממשרד התיירות דווח על כניסה של 1.2 מיליון כניסות של תיירים לשטחה של ישראל, ירידה של 54% משנת 2000.
המצב הקשה נובע בעיקר נוכח גל הפיגועים המתמשך, אשר גורם לישראלים רבים להישאר בבתיהם, אך גם הממשל האמריקני תורם לכך לא פחות. בתחילת השבוע הוזהרו אזרחי אמריקה להתרחק מישראל, בשל המתרחש באזורה. חברות נסיעות אמריקניות הפסיקו לשווק טיולים לישראל. "אף אחד לא מגיע, ואף אחד לא שואל", אמר סוקט סצ'רר, בעל מרכז נסיעות קתולי, המציע טיולים מאורגנים עבור קתולים וקבוצות דתיות אחרות.
הירידה בנסיעות לישראל החלה באוקטובר 2000, בעקבות ההתקפה על המשחתת האמריקנית בתימן. חברות הנסיעות עצמן אינן מסתמכות רק על מכירת חבילות טיולים לישראל, המהוות כ-10% מכלל העסק.
הטיולים לישראל תופסים כשליש מהפעילות של חברות הנסיעות בלונג איילנד וניו יורק. על-מנת לפצות על הנזק, משווקות החברות טיולים לאזורים כגון ספרד ופורטוגל. "נוכח המצב הפכפך בישראל, לא ניתן לקיים עסק הנשען בלעדית על טיולים לישראל", ציין סצ'רר.
לנו רק נותר לקוות שכל הרעה תחלוף במהרה, והתיירים ישובו לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה.

תאריך:  07/04/2002   |   עודכן:  08/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
ד"ר אורי מילשטיין
הפלשתינים השכילו לפעול על-פי שילוב קטלני: פיגועי התאבדות, טכנולוגיה מודרנית, ואמצעי לחימה מתקדמים; הם ניצלו את אמצעי התקשורת בישראל, ארגונים כמו "בצלם" ובג"צ, ועתה הם מנצלים, בתיחכום רב, את התרבות הליברלית-הומניסטית, על-מנת לקעקע אותה; כדי לחסל את הטרור, צריך להקים מועצה חדשה לביטחון לאומי
רון בריימן
אם בכלל יש מקום ואפשרות להפרדה בתוך ארץ צרה המהווה יחידה גיאו-פוליטית אחת, יש לבצעה סביב ערי הטרור ולא סביב ערי ישראל
עמוס באר
התערוכה ה-12 היא הגדולה מסוגה שנערכה עד כה בישראל, ומוכיחה כי היצרנים הזרים מכירים בחשיבות השוק המקומי; כרטיסי כניסה נמכרו מחירים גבוהים
ד"ר אורי מילשטיין
ההרג של ישראלים על-ידי פלשתינים במהלך מרס, מוביל לשתי מסקנות:
א. אחרי כמעט שנה וחצי של לחימת טרור, ואנטי-טרור, של מלחמה בעצימות נמוכה מול הרשות הפלשתינית, ידם של הפלשתינים היתה על העליונה;
ב. ממשלות ישראל לא התכוננו כהלכה לקראת שדה הקרב העתידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il