X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
איש אשכולות. פרופ' יובל שחר [צילום: באדיבות דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון]
יובל המבלבל
פרופסור יובל שחר הוא חוקר מדופלם בתחומי מחקר מגוונים וגם קוסם שמתמחה בלהטוטי קלפים תופתעו לגלות מה עוד מסתתר מאחורי גלימתו
פרויקט Mobiguide
מטרת הפרויקט היא לטפל באורח אוטומטי מרחוק בחולים כרוניים תוך שימוש בחיישנים ביו-רפואיים על גוף החולה ובביתו, בטלפון הנייד החכם של החולה, וברשת מחשבים ובסיסי ידע רפואיים ברחבי אירופה

פרופסור יובל שחר הוא איש אשכולות. הוא רופא וחוקר מחשבים המתמחה בתחום הבינה המלאכותית, שחקן ברידג' ברמה מקצועית, פרופסור-יועץ באוניברסיטת סטנפורד, ובנוסף לכל אלה גם מרצה מוערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
זאת ועוד: כשנחה עליו הרוח הוא מניח בצד את הנוסחאות המורכבות ומציג מיומנות מדהימה בתחום שמצית את הדמיון - תחום הקסמים. נא להפנים: פרופ' שחר הוא קוסם שמתמחה בלהטוטי קלפים, התמחות שהקנתה לו מקום של כבוד באיגוד הקוסמים הישראלי. סיפורו המופלא הופיע לראשונה ב'אבג', העיתון הרשמי של אוניברסיטת בן-גוריון.
נחשפנו לכישוריו המיוחדים בעיצומו של מבצע "צוק איתן", כשהגיע לשמרטפייה הממוגנת באחת מקומות המרתף של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הקוסם בעל הגלימה האקדמית רומם את רוחם של עשרות הילדים ששהו בשמרטפייה בימים הקשים ההם. את השמרטפייה הפעילו עובדות האגף למשאבי אנוש בסיוע סטודנטים מן היחידה למעורבות חברתית ומפרויקט החונכות (פר"ח).
"אני יובל, ואני קוסם! רוצים לראות הופעה של קוסם?" הוא שאל רטורית בהתחלת הופעתו. "כן!", ענו הילדים בפה גדול ונתנו את האות לתחילתו של מסע מופלא.
אחד הילדים חמד לו לצון וביקש מן הקוסם הלא-שגרתי להעלים אותו. בקשתו נדחתה בנימוס: "ואם לא תרצה לחזור? מה יגידו אז ההורים?".
יובל נדבק ב"חיידק הקלפים" עוד בהיותו ילד, ומאז הקפיד להתאמן מספר שעות ביום בעת לימודיו בתיכון ובשנים שלמד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים ומדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן. הוא זכה להופיע גם בארמונו של מלך שוודיה כשהיה בשטוקהולם במסגרת חילופי סטודנטים לרפואה. מדי פעם עסק בתחביבו גם בשתים-עשרה השנים שחי בארה"ב, שם השלים תואר שני ותואר שלישי במדעי המחשב עם התמחות בבינה מלאכותית ברפואה באוניברסיטות ייל וסטנפורד. הוא נשאר בארה"ב כחבר סגל במחלקות לרפואה ולמדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה.
"ביקרתי בטירת הקוסמים בהוליווד, לוס אנג'לס, שם שהה, כאמן הבית, הקוסם הכי גדול באמריקה", הוא נזכר. להטוטיו המיוחדים של הקוסם, שיובל קרא את כל ספריו, נצרבו בתודעתו של הפרופסור מבירת הנגב.
"איפה המלכה-לב?"
למי שטרם נחשף להופעתו הקסומה נספר כיצד הוציא יובל חפיסת קלפים ושלף ממנה שני ג'וקרים ומלכה-לב. הטריק הקלאסי הוא גרסת קוסמים של תעלול שרמאי-רחוב בכל העולם אוהבים אותו: Three card Monte. כל מה שהצופה צריך הוא לנחש איפה מסתתרת המלכה. יובל שם בכף ידו את שלושת הקלפים, שני הג'וקרים למעלה והמלכה למטה, ושאל: "איפה המלכה-לב?" למטה, כמובן, זה ברור לגמרי. הוא פתח אז את הקלף התחתון ביותר, אבל הוא היה ג'וקר, כמובן. ושוב החליק את שלושת הקלפים לכף ידו: ג'וקר למטה, ג'וקר למעלה, מלכה-לב באמצע. לכאורה, ברור כשמש. אבל שחר שלף את הקלף האמצעי, וגם הוא היה ג'וקר. הוא המשיך ללהטט בקלפים בווירטואוזיות. העלים את המלכה-לב ופרש בזה אחר זה שלושה ג'וקרים, ואחרי שנייה העלים את שלושת הג'וקרים וחשף, בזו אחר זו, שלוש מלכות-לב טריות ורעננות. את הסוף המפתיע לא נספר לקוראים - הם מוזמנים להופעה הבאה!
ילדי אוניברסיטת בן-גוריון שהתנדבו למשימות המורכבות חשבו על קלפים ונדהמו לגלות אותם נשלפים מתוך מטפחת אדומה או מופיעים במקומות לא-צפויים. לאחר שנרגעו כל הילדים, שרבים מהם שותפו בקסמים, היה ברור לכולם שלפרופסור שחר יש קלף מנצח.
כשמטה הקסמים והמגבעת מושבתים מפעילות, החיים חוזרים למסלולם הרגיל. השילוב בין פנטזיה ומציאות מתמצה בביוגרפיה המדהימה של הקוסם המלומד.
פרויקט "מוביגייד" השאפתני
שחר וצוות החוקרים העובדים איתו משתמשים בטכנולוגיות של אינטליגנציה מלאכותית כדי לפתח תוכנות-מחשב מורכבות המסוגלות לארגן, לעבד ולנתח כמויות גדולות של נתונים במשך פרקי-זמן ארוכים תוך שימוש בידע רפואי, ואף לתת המלצות לרופאים.
רוב הכלים שפיתחו יובל ותלמידיו משמשים בשנים האחרונות כבסיס לפרויקט "מוביגייד" (MOBIGUIDE) האירופי, הכולל 13 שותפים מחמש מדינות ומנוהל על-ידי שותפת המחקר של יובל, פרופ' מור פלג מאוניברסיטת חיפה. בפרויקט "מוביגייד" מרכז המחקר של יובל באוניברסיטת בן-גוריון הוא השותף האקדמי הבכיר. מטרתו השאפתנית של הפרויקט היא לטפל באורח אוטומטי מרחוק בחולים כרוניים תוך שימוש בחיישנים ביו-רפואיים על גוף החולה ובביתו, בטלפון הנייד החכם של החולה, וברשת מחשבים ובסיסי ידע רפואיים ברחבי אירופה.
לסיכום, פרופ' שחר אומר לנו שהוא רואה את אמצעי המעקב, ההסבר והטיפול שצוותו מפתח כמערכת כלים שיכולה להועיל לרופאים, אך אינה באה במקומם. ואף-על-פי-כן יובל אומר שהוא נהנה תמיד ללמוד או להמציא קסם חדש ולהראות אותו לאנשים, ולהמתיק מעט לילדים את השעות הקשות שהם סגורים במקלטים. והוא די בטוח שלא יוחלף בקרוב על-ידי מחשב.

פורסם במקור: 'אבג' - עיתון אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (גיליון ספטמבר 2014) / בהוצאת המחלקה לפרסומים ודוברות
תאריך:  06/01/2015   |   עודכן:  12/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יובל המבלבל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד לאונ' ולמדינה שהוא כאן  ל"ת
ראובן גרפיט  |  7/01/15 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנדרי מטיאס
התלבשו במספר שכבות בגדים, נקו מרזבים, חזקו עצמים לא יציבים בגינה ואת לוחות הגג, הקפידו לנוע רבות ולא להישאר במצב סטטי, הימנעו מעישון ומשתיית משקאות אלכוהוליים
חיים נוי
ההפקה העולה בבית צבי ברמת גן של "שבועות אמונים" מרהיבה בתצורה ושזורה במשחק משובח של שחקנים צעירים ומוכשרים והתוצאה היא ערב של עונג תרבותי
ד"ר דוד ורסנו
האקלים הישראלי, העבודה המרובה מול המחשב, מבנה העין, שינויים הורמונליים והגורם העיקרי בתקופת החורף, היובש שיוצר המזגן במשרד החמים, גורמים לתופעה כלל לא נעימה - יובש בעיניים
אדלינה קליין
בתוכנית של המפגש הרביעי של נשים כותבות שקיימו אדלינה קליין ופנינה עתיר ב-29.12.14 לנשים כותבות, בכותר ראשון בספריית ראשון-לציון, בחרה אדלינה להציג את ספר השירה של רחל מיפו שראה אור לאחרונה: שירי חברה ומחשבה תחילה ולהביא אותו לדיון כנושא מרכזי של המפגש
חלי ממן
כשהחורף מגיע והטמפרטורות יורדות, החשק לאכול גובר    מבלי לשים לב, אנו עלולים לאכול יותר מאכלים מתוקים, חמים וממלאים, והתוצאה - עלייה במשקל
רשימות נוספות
אבג  
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il