על השולחן לפניו היה מונח פלאפון ישן. אז נשאל לוי למה הוא לא מתקדם לפלאפונים החכמים?
"אם היה לי פלאפון עם ווטסאפ ומיילים, היה לי הרבה יותר קשה לנהל את העסק. יש לי פקידה שקוראת לי מיילים ועוברת עליהם, אם הם חשובים אני מקבל שיחה עם הסבר", כך ענה לוי.
כמובן ששאלת התחרות הגיעה ולוי נשאל כיצד הוא נערך לתחרות עם כל הרשתות החדשות, ביניהן 'קופיקס' (Cofix), שמתכננת להשיק רשת סופרמרקטים שכל מוצריה יימכרו בחמישה שקלים, בעודו נלחם ברשתות השיווק המוכרות והמובילות בשוק כיום. "לי יש אסטרטגיה. אם אני לא מזגזג, אני מצליח. אם אני מיטיב עם הצרכן וממשיך לעזור לו, אני אמשיך לגדול. התחרות רק עוזרת לנו, אם המתחרה יפתח חנות וימכור בחמישה שקלים מוצרים, אני אמכור ב-4.5 ש"ח", טוען לוי.
|
רשת המרכולים " רמי לוי שיווק השקמה", נמצאת בבעלותו של לוי. החברה נסחרת בבורסה החל משנת 2007. החברה עתידה לפתוח את סניפה ה-50 עד לסוף שנת 2015, ובכך להביא לפריסת סניפים ארצית. החברה נסחרת במדד תל אביב 100, בשווי שוק של כ-2.68 מיליארד שקל. ההכנסות בשנת 2013 הסתכמו בכ-3.21 מיליארד שקל, צמיחה של כ-15.8% לעומת 2012. הרווח הנקי בשנת 2013 הסתכם בכ-121.5 מיליון שקל, עלייה של כ-10% לעומת השנה שעברה. נתוני 2014 יתפרסמו בקרוב, וצפויים להעיד על המשך שגשוגה של האימפריה. החברה נכנסה לאחרונה לתחומי פעילות נוספים: סלולר (תחת המותג "רמי לוי תקשורת"), בנייה ("רמי לוי חטיבת הנדל"ן"), ובקרוב מאוד צפויה החברה להיכנס לשוק נוסף, הטלוויזיה.
לאלו תחומים אתה מתכוונן לחדור ולשנות בהם את השוק - כיום אתה בביגוד, מוצרי מזון ונדל"ן. האם נראה אותך גם בדלק, אינטרנט וכולי?
"היום אני מתעסק בסופרים ובתקשורת. ביגוד כמעט ולא, זה העסק של הבת שלי. בנוסף, שוק הטלוויזיה עד סוף מרץ ישתנה. היום 'הקנס' ללקוח הוא כ-300 ש"ח. אצל סלקום 'הקנס' הוא 'רק' 100 ש"ח", מסביר לוי. נחוש וחדור מוטיבציה הוא מסביר על כוונתו להיכנס לשוק הטלוויזיה ומציין כי אצלו יהיה תוכן רב מאשר זה הקיים בסלקום. "כל שוק שאפשר להיכנס אליו, אני אכנס יחד עם האסטרטגיה הייחודית שלי", כך לוי.
לטענת אחד הסטודנטים מהקהל אשר ציין בפני לוי כי אפליקציות רבות מראות כי רשת "רמי לוי שיווק השקמה" אינה הזולה ביותר, הסביר לוי כי הרשת שלו עובדת עם תוכנה מיוחדת אשר בודקת שלוש פעמים בכל יום את מחיר המוצרים אצל המתחרים ומורידה בהתאם לכך את המחירים בכל סניפיו של לוי.
|
בשנים האחרונות עוברת על מדינת ישראל תקופה קשה ומורכבת מבחינה חברתית-כלכלית. הרבה אנשים מסתכלים עליך ותוהים - למה לא לעשות שינוי מבפנים ולהיכנס לפוליטיקה?
"הפוליטיקה שלי היא 5,000 העובדים שאני מעסיק ושני מיליון הלקוחות שאני משרת בחודש. יכול להיות שיבוא יום ואני ארגיש שאני יכול להעביר את השרביט אצלי בעסק, ואז אוכל להשפיע ולהוסיף ממקום אחר. כרגע אני לא בנוי לזה, על-אף ההצעות מכל מיני מפלגות. הציעו לי כל תפקיד וכל מיקום שאני רוצה. עד 2016, אייצר עוד 3,000 מקומות עבודה, ואגדיל את מעגל הלקוחות משניים לשלושה מיליון, זאת באמצעות 30 סניפים חדשים שיוקמו", מפרט לוי.
|
|
|
|
|
"כל החיים אבי לימד אותי וצרב לי בראש שמה שיש לך היום, זה לא מה שיהיה לך מחר. אם לא תעבוד קשה, הכל יכול ללכת לאיבוד. לפני כל קידוש, הוא מזכיר לנו שמה שלפנינו הוא לא טריוויאלי ויש אנשים שאין להם את זה" | |
|
|
|
"אני לא שוכח מאיפה באתי", אמר בבירור לוי, ואז בתו, יפעת לוי, סיפרה על החינוך אותו קיבלה מאביה ועל כך שהיא מודעת שמה שיש לה היום, לא בטוח שיהיה לה מחר, אם לא תעבוד קשה עבור כך. "נכון, לא היה חסר לי כלום, ולא גדלתי כמו שאבא שלי גדל. אבל כל החיים הוא לימד אותי וצרב לי בראש שמה שיש לך היום, זה לא מה שיהיה לך מחר. אם לא תעבוד קשה, הכל יכול ללכת לאיבוד. לפני כל קידוש, הוא מזכיר לנו שמה שלפנינו הוא לא טריוויאלי ויש אנשים שאין להם את זה", ציינה בתו של לוי.
במפגש אפשר היה לראות שחשוב ל רמי לוי להדגיש לסטודנטים כי עבודה קשה, דרך ארץ והגינות הם הכלים הנכונים לצמיחת עסק. לאורך כל האירוע, דיבר בצניעות ובגובה העיניים. הסטודנטים בהחלט השכילו, רשמו לפניהם את הטיפים הקטנים של לוי ויצאו מהדיון עימו מלאי השראה ותקווה שיצליחו ליישם את הדברים בעסק לו הם מייעצים במסגרת התוכנית ואולי גם בעסק שלהם שייפתח ביום מן הימים.
|
|