X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נוכחותו של פוטין בטקס באושוויץ אומנם תהווה תזכורת בלתי נעימה לזהותם של משחררי המחנות, עובדה שחברי האיחוד האירופי ומדינות מזרח-אירופה מעדיפים לשכוח
▪  ▪  ▪
הזמנתו תהיה הדרך הראוייה לציון 70 שנה לשחרור אושוויץ על ידי הצבא האדום [צילום: AP]

לא עבר זמן רב עד שרוממות הרוח שחשו כה רבים בעולם נוכח מצעד הסולידריות בפריז בהשתתפותם של למעלה ממיליון בני אדם - התפוגגה. היה רק צריך להביט מקרוב בשתי השורות הראשונות של הצועדים כדי להבין, שעם כל הכבוד והערכה לפריזאים שבאו לחלוק כבוד לקורבנות המתקפות בעירם ולהביע סולידריות עמם, הרי שבין ראשי המדינות והמכובדים שנכחו היו כמה שרקורד כיבוד זכויות-האדם של מדיניותיהם היה אמור לשלול אוטומטית את השתתפותם במצעד, וודאי את מקומם בין הצועדים המובילים. מחמוד עבאס, מלך ירדן עבדאללה השני, ראש ממשלת טורקיה אהמט דבוטאולו ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הם כמה מהדוגמאות הבולטות לכך.
כמה אירוני, שממש כשחשבתי על הנושא, התקשר אלי עיתונאי וביקש את תגובתי לידיעה כי ולדימיר פוטין לא קיבל "הזמנה דיפלומטית מלאה" מפולין להשתתף בטקס לציון 70 שנה לשחרור מחנה המוות אושוויץ-בירקנאו שייערך ב-27 בינואר, שבו ישתתפו מנהיגים רבים ממדינות העולם, ועל כן החליט שלא להשתתף. שלא כמו אותם מנהיגים זרים חסרי הערך במצעד המחאה בפריז, שאין להם שום קבלות ראויות לשמן בתחומים של חופש הביטוי וחופש הדת, הרי שהנשיא הרוסי הוא אורח חשוב במיוחד באירועים הבאים לציין את שחרורו של הגדול מבין ששת מחנות ההשמדה של הנאצים שבו נרצחו כ-1.3 מיליון בני אדם, שמתוכם כ-1.1 מיליון היו יהודים.
אחרי ככלות הכל היה זה הצבא האדום ששיחרר את אושוויץ, ולמעשה שם קץ לרצח ההמוני במחנה שהפך אחד הסמלים של השואה. היו אלה הכוחות הסובייטיים שמילאו תפקיד כה חשוב בתבוסה הסופית של הרייך השלישי, שלולא תרומתם הכבירה והקרבתם, מי יודע כמה זמן עוד הייתה נמשכת מלחמת העולם השנייה ועם אלו תוצאות מחרידות. במילים אחרות, אם מישהו ראוי להיות נוכח בטקס היובל לשחרור - זהו ולדימיר פוטין.
הנימוק לאי-הזמנתו הוא לכאורה המתח העכשווי בין האיחוד האירופי ובין רוסיה בעניין הסיפוח של חצי-האי קרים ותמיכתה של רוסיה במורדים במזרח אוקראינה, מה שאכן מהווה בעיה רצינית. אך ברקע של ההחלטה ייתכן שיש סיבה אידיאולוגית הקשורה ישירות לוויכוח המר על ההיסטוריה של מלה"ע השנייה והשואה הניטש בין רוסיה ובין ארצות מזרח-אירופה הקומוניסטיות-לשעבר. מאז צירופן של המדינות הבלטיות ושל ארצות רבות במזרח אירופה לאיחוד האירופי ולנאט"ו, היינו עדים למסע שיטתי לגימוד ייחודיותה של השואה ולקידומה של הבדייה בדבר השקילות שבין פשעיהם של הנאצים ובין אלה של הקומוניסטים. המניע לקמפיין הזה הוא ברור, נוכח שיתוף הפעולה של מרבית מדינות מזרח-אירופה עם הנאצים, שמשמעותו השתתפותן פעילה ברצח המונים. אם ניתן לדמוקרטיות החדשות הללו לבחור כיצד למתג את עצמן - כמדינות מבצעות פשעים או כקורבנות - ברור מה הן מעדיפות. במקום להתעמת ביושר עם עבר השואה שלהם רווי הדם, הן בוחרות להדגיש את סבלן תחת שלטון הסובייטים והקומוניסטים ולפאר את לוחמי החופש שלהם נגד הקומוניזם, גם אם הם רצחו המוני יהודים בתקופת השואה.
נוכחותו של פוטין בטקס באושוויץ אומנם יהווה תזכורת "בלתי נעימה" לזהותם של משחררי המחנות, עובדה שחברי האיחוד האירופי ומדינות מזרח-אירופה מעדיפים לשכוח. אך זו תהיה הדרך הראוייה לציין את יובל ה-70 לשחרור אושוויץ. ביום הזה על המסר להיות כי הדרך היחידה שבאמצעותה הובס הרייך השלישי היה שיתוף פעולה בין כל הכוחות האנטי-נאציים, שזמנית הניחו בצד את חילוקי הדעות האידיאולוגיים ביניהם על-מנת להתגבר על האיום הקיומי שהציבה לעולם גרמניה הנאצית. זה צריך להיות הלקח שעלינו ליישם גם כלפי האיום הנוכחי על העולם המערבי שמציב האיסלאם הג'יהאדיסטי.

אתר מגזין "מראה"
תאריך:  24/01/2015   |   עודכן:  24/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להזמין את פוטין לאושוויץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכותב אפרים זורוף צודק !!
מוטי 31   |  24/01/15 13:24
2
יחי הצבא האדום
איקס  |  27/01/15 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
נחמה אלמוג
האפליקציה כוללת שורה של סיפורים שכתבו אנשים שחיו באותה התקופה    מדי יום יפורסם "קול" חדש, וכן קובץ אודיו שבועי
יוסף כהן-אלרן
אם ק. צטניק כתב על מחנות ההשמדה, ואם אהרון אפלפלד מתאר את האימה, שניהם במובהק ובפרוזה עברית, הרי שיעקב ברזילי, בספר שיריו "השכן מברגן בלזן", כמו בספרי שיריו האחרים חושף בשוּרותיו את התוך העשֵן והצורב שמצוי בו ואינו מרפה, והוא מטיח בפני השמים ומכריז כי זה היה "בשנת שבתון של אלוהים"
איתמר לוין
קבוצה של אקדמאים וסטודנטים יהודים וערבים דורשים מראש הרש"פ להוריד מהאתר הרשמי שלו את ספרו מכחיש השואה, בו הוא מאשים את התנועה הציונית בשיתוף פעולה עם הנאצים
יפה לורנצי
איתמר לוין
הספר "לחיות וללמוד" מתעד את אחד הגילויים המרשימים ביותר של עמידה יהודית בשואה: המשך החינוך של בני הנוער, גם כאשר ברחובות נערמו גופותיהם של המתים ברעב
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ג'יבליה זה פה  /  יובל ברנדשטטר
אישה בלי ראש - האם הייתם מאמינים?  /  אורנה ליברמן
שנאת העצמי ופתרונה  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il