X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההוצאות האחרונות להורג של בני הערובה היפנים הן חלק ממהלך של דאעש שנועד להחזירו לתודעה הציבורית ולייצר לו לפחות מראית עין של ארגון מנצח. למרות התבוסות בשדה הקרב, ארגון זה לא חוסל עד כה וככל הנראה לא יחוסל גם בעתיד הקרוב
▪  ▪  ▪
דעאש. שיטות לוחמה שאינן מוכרות למערב [צילום: YouTube]

טקס שריפתו המזוויע של הטייס הירדני, מועז אל כסאסבה, שנפל בשבי דאעש, הפיכתו ללפיד חי בוער, כאשר הליך שריפה זה מתועד ומופץ לתחנות תקשורת בעולם, בידי משרד יחסי הציבור של דאעש, מבהיר היטב סוד חולשתו של המערב ובמקביל - ממחיש עוצמת ארגון דאעש, המשאיר מדינות המערב, נתונה לחסדי ארגון מרצחים אכזרי זה.
כפי שמתוארים דברים ב"ויקיפדיה", הרי המדינה האיסלאמית (בערבית: الدولة الاسلامية, תעתיק מדויק: אלדולה אלאיסלאמיה) הידועה גם בשם דאעש (בערבית: داعش, ראשי תיבות של الدولة الاسلامية في العراق والشام, תעתיק מדויק: אלדולה אלאיסלאמיה פי אלעראק ואלשאם, "המדינה האיסלאמית בעירק ובשאם" או: "המדינה האיסלאמית בעירק ובלבנט"‏; ראשי התיבות באנגלית: ISIS‏ או ISIL‏ - Islamic State of Iraq and Syria/Levant).
ארגון טרור רצחני
מדובר בארגון טרור איסלאמי סוני, שהתפצל מארגון אל-קאעידה, ופועל בסוריה ובעירק, המגדיר עצמו כח'ליפות איסלאמית סונית. ארגון זה הוקם בעירק ב-2003 כאיגוד של קבוצות איסלאמיות קיצוניות. ב-2004 הארגון הצטרף לארגון אל-קאעידה המרכזי באפגניסטן, ונודע כאל-קאעידה בעירק. ב-2014, בעקבות חילוקי דעות בין ההנהגה המרכזית של אל-קאעידה למפקדים של הארגון בשטח, הם התנתקו מאל-קאעידה והפכו לארגון עצמאי בשם דאעש.
מנהיג הארגון הינו אבו בכר אל-בגדדי. הארגון השתתף בלחימה בסוריה‏ ובסוף יוני 2014 הכריז על הקמת ח'ליפות איסלאמית עצמאית בשטחים שבשליטתו וקיצר שמו למדינה האיסלאמית‏. השינוי מלמד על השאיפות שאינן מוגבלות עוד מבחינה גאוגרפית. עודה הכריז הוא שכל המוסלמים בעולם חייבים לציית לאל-בגדדי, שהוכרז כח'ליפה.
שהארגון מפרסם במרשתת סרטונים בהם מוצגים אנשיו עורפים ראשיהם של קורבנות, שנחטפו על-ידי הארגון והורגים אזרחים חפים מפשע וחיילים בעירק ובסוריה. זרוע התקשורת של המדינה האיסלאמית שהוקמה בתחילת 2014, ששמה: "אל-חיאת", אחראית לפרסומים במרשתת, הפצת סרטונים, כולל של עריפת ראשים, ועיתונות דוגמת המגזין "דאביק" (Dabiq). זרוע זו היא זו שפרסמה טקס שריפתו המזוויע של הטייס הירדני. מרבית תחנות הטלוויזיה וכלי התקשורת האלקטרוניים סירבו ליטול חלק במסע יחסי הציבור של הארגון ולא פרסמו טקס שריפת הטייס הירדני. עם זאת נתן לראות סרט זה, שהופץ בידי במרשתת. נראה, כי למדינות המערב אין מענה לארגון דאעש.
שיטות הפעולה והלוחמה, בהם נוהג דאעש, הינן שיטות פעולה ולוחמה, שאינן מוכרות למערב. המערב קיבל, תחילה, בתדהמה, קיומו של ארגון זה, שהתפשט במהירות וכבש שטחים רבים - בעיקר במזרח התיכון ובארצות ערביות דוגמת סוריה, כורדיסטן ועירק, במטרה לכונן ח'ליפות איסלאמית בשטחים שכבש. במקביל, סופג הארגון - לאחרונה - מהלומות צבאיות וכלכליות. בל נשכח שחלק ניכר מעוצמתו הכלכלית וחיותו של ארגון זה, הינו הנפט שמוכר הוא במחירי רצפה, מבארות הנפט שמהן שואב הוא נפט גזול, בשטחים שכבר הוא. אחת מהלקוחות הטובים והקבועים של הארגון, הינה מדינת טורקיה, הצורכת - בעקביות - נפט גזול, במחירי שפל ומציאה שרוכשת היא מהארגון.
הארגון לא יחוסל בעתיד הקרוב
נכון הוא הדבר, כי בתקופה האחרונה סובל הארגון מתבוסות בשדה הקרב, ויתכן שזו הסיבה שהוא מוציא תסכולו במעשים ברוטאליים ואכזריים באופן יוצא דופן - אפילו ביחס למעשים אחרים שלו, כפי שכותב דברים בעניין זה, הפרשן, אבי יששכרוף. ייתכן גם, כי הטייס הירדני שילם כבר לפני כחודש המחיר של המהלומות שסופג הארגון בעירק, בכורדיסטן ובסוריה, גם בזירה הכלכלית. אפילו נקבל גישת יששכרוף, לפיה ההוצאות האחרונות להורג של בני הערובה היפנים הם חלק ממהלך של דאעש שנועד להחזירו לתודעה הציבורית ולייצר לו לפחות מראית עין של ארגון מנצח, הרי לא ניתן להתעלם מכך, כי ארגון זה לא חוסל, עד כה וככל הנראה, לא יחוסל, גם בעתיד הקרוב.
אין כל ספק, כי שלב כיבוש השטחים של הארגון נבלם - בעיקר בעירק. בכובאני, שבאזור הכורדי של סוריה, הובסו אנשי הארגון ואיבדו חלק ניכר מיוקרתם, עקב כך. המיליציות כורדיות הוכיחו שרוח לחימה ומיעוט אמצעי לחימה, בשילוב סיוע אווירי שוטף של מטוסי הקואליציה הבינלאומית, מאפשרים בלימת התקדמות הארגון והבסתו. עם זאת, לא לעולם חוסן. נכון הוא הדבר, כי הכורדים, מצפון לעיר מוסול שבעירק, פתחו במתקפה על הארגון, לאחר נצחונם עליו, בכובאני וכיבושה, על ידם. נכון גם שהכורדים כבשו כפרים רבים בקרבת מוסול והם מתקרבים אליה, מכיוון צפון. עם זאת המציאות המלחמתית הוכיחה - עד כה - כי לא ניתן לנצח מלחמות, אך ורק בלוחמה בדרך של הפצצות - ואפילו מאסיביות - מן האוויר. מלחמה מוכרעת, אך ורק באמצעות קרבות יבשתיים.
כיום, מצליחות מיליציות שיעיות, יחד עם צבא עירק, בקרבות שמנהלות הן עם הארגון, מדרום למוסול, במחוז דיאלה. מיליציות אלה מנחילות לארגון מפלות צבאיות והן מתקרבות למוסול, מדרום. מליציות אלה, הנעזרות בסיוע אמריקני ואירני, מגרשות - אגב התקדמותם הצבאית - אלפי סונים מבתיהם. פעולות גירוש אלה מבוצעות, על ידן, כנקמה על פגיעת הארגון באחיהם השיעים, בארצות בהן שלט הוא ושולט בהן, עדיין.
חרף כל השמחה בלב, נוכח המפלות הצבאיות שסופג הארגון, הרי הדרך להבסתו ולחיסולו המוחלט, עדיין רחוקה - רחוקה מאוד. הארגון ששינה שיטות הפעולה שלו בעקבות מתקפות האוויר של כוחות הקואליציה הבינלאומית עליו כך שהוא מתבסס בשהות בתוככי הערים, רקה שבסוריה ומוסול בעירק. ארגון זה יודע היטב, כי כוחות הקואליציה הבינלאומית, לא יעזו, לעולם, להפציץ מהאוויר ערים מיושבות אלה, תוך פגיעה בתושבים, חפים מפשע. פעולות הלוחמה של הארגון הפכו לפעולות של ארגון גרילה, תוך שאנשיו מסווים עצמם לאזרחים והוא פועל בקבוצות לוחמה קטנות מהעבר. הפגיעה בבתי-הזיקוק ובמיכלי הדלק, בהתקפות מן האוויר, צמצמו, במידה ניכרת, הכנסותיו של ארגון זה, ממכירת נפט ולחץ בינלאומי שמפעילות מדינות הקואליציה על טורקיה, גרם לצמצום רכישות הנפשט שלה, מהארגון. יודגש, כי הטורקים רוכשים - עדיין - נפט מהארגון, אך בכמות פחותה יותר מבעבר.
לצערנו, אין אנו שותפים להערכות מצב של פרשנים, דוגמת אבי יששכרוף, לפיהן נוכח דלדול האמצעים שברשות הארגון והקשיים שבשדה הקרב, קשה לראות כיצד יוכלו בקרוב אנשי הארגון להראות ש"המדינה האיסלאמית" היא, לא יותר מאשר תופעה חולפת, בהיסטוריה רוויית הדמים של המזרח התיכון. לדעתנו, יש לפעול נגד ארגון הפועל באמצעים בלתי שגרתיים ובלתי מקובלים, באותן שיטות בלתי שגרתיות ובלתי מקובלות, בעליל.
לפתוח בלוחמה כימית וביולוגית נגד הארגון
ככל שדעתנו תשמע, בהקשר ובהדבק דברים זה, סבורים אנחנו, כי שיטות הרצח וההריגה שמפעיל הארגון, תוך שאין הוא "דופק חשבון לאף אחד", שהגיעו לשיאן בשריפתו הפומבית, האכזרית והמזוויעה של הטייס הירדני, מצדיקות פעולות לוחמה ואחרות בלתי הומאניות, בעליל נגד ארגון המרצחים דאעש, שגבולות, ככלל וגבולות מוסר, בפרט, אינן, כלל וכלל, חלק ממכלול התנהלותו השגרתית והיומיומית.
אין כל מניעה לפתוח בלוחמה כימית וביולוגית נגד ארגון מרצחים זה, למרות שמרבית מדינות הקואליציה אם לא כולן חתומות על אמנה למניעת שימוש והפצת נשק ביולוגי וכימי. אם לא היה חשש מגרימת נזק אזורי, בעקבות הטלת פצצת אטום ע אנשי הארגון, במקום מושבם, לחפים מפשע, המתגוררים סמוך למקום מושב זה, לא היינו שוללים גם הצעה לפעול נגד ארגון זה ואנשיו, בדרך של הטלת פצצות אטום עליהם ובלבד שהדבר יביא לחיסולם המיידי ויפה - יפה שעה אחת קודם.
הפתגם הצרפתי הקובע, כי במלחמה נוהגים, כפי שנוהגים במלחמה, נכון וישים, ביתר שאת, בכל הקשור למלחמתו של העולם התרבותי - ובראשן מדינות המערב נגד פריצי החיות שמונה הארגון. פריצי חיות אלה, איבדו מזמן כל צלם אנוש. לפעמים, מותר לשבור הכלים ואפילו הדבר "נוגד מוסר" ובלבד להביא לחיסולו המוחלט של ארגון טירור רצחני זה. אם לא יחוסל ארגון המרצחים הקרוי דאעש, באופן מוחלט, יביא ארגון זה לחיסולו ולהשמדתו של העולם המערבי, תוך מספר שנים.
זו היא, בקצרה ועל רגע אחת, כל התפישה והמשנה הסדורה האידיאולוגית, העומדת מאחורי תפישת העולם של ארגון מרצחים הזה, השואף לכונן ח'ליפות איסלאמית, לא רק במזרח התיכון ובאפריקה, אלא גם - באירופה כולה. רעיון הח'ליפות האיסלאמית חייב להיקבר, במדינות בהן שולט הארגון כיום ואפילו במחיר שימוש בנשק כימי ביולוגי - ואפילו בנשק אטומי - ככל שלא ייפגעו, כתוצאה מכך, חפים מפשע. לעתים יש לעשות שימוש בנשק יום הדין, כדי למנוע מימוש רעיון יום הדין והשבתנו - על כורחנו ושלא ברצוננו - לימי צאלח א דין, שפסו, גזו ונעלמו מן העולם, זה מכבר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  05/02/2015   |   עודכן:  05/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
ירדן זועמת על רצח הטייס מועז כסאסבה בידי אנשי דאעש ומבטיחה נקמה ומלחמת חורמה באחראים לרצח. מדיניות הקואליציה הלוחמת בדאעש נכשלה ודרושה מערכה יבשתית נרחבת נגדו כדי להכריעו
אריאל י. לוין
דאעש נעשה עוד יותר ברוטאלי כדי להישאר בכותרות, ויש מי שחושבים שכדאי להם להיות מזוהים עימו. מה שאומר, שהקואליציה נגד הארגון צריכה להבין שהבעיה היא האידיאולוגיה - לה שותפים ארגונים נוספים
עידן יוסף
עאידה תומא-סולימאן מהרשימה המשותפת טוענת כי מציאות גזענית ומדיניות מפלה המנסה לעוות את הזהות הלאומית של הערבים גורמת לצעירי המגזר להצטרף למדינה האיסלאמית
עידן יוסף
בעקבות פרסום סרטון הוצאתו להורג של הטייס הירדני השבוי תוציא ירדן להורג מספר ג'יהאדיסטים, בראשם המחבלת שדאעש דרש את שחרורה    המלך עבדאללה קטע ביקור בארה"ב
עידן יוסף
מועז אל-קסאסבה שהוחזק על-ידי ארגון המדינה האיסלאמית נרצח    הצבא הירדני הודיע על מותו, לאחר שהארגון הפיץ את סרטון הרצח
רשימות נוספות
ירדן ויפן ממתינות למידע על גורל חטופי דאעש  /  עופר וולפסון
עשרות נהרגו בסיני במתקפות דאעש   /  עידן יוסף
דאעש רצח אחד מהשבויים היפניים  /  איציק וולף
לא רק המלחמה שלה  /  יורם שוייצר
העולם הערבי מסרב להסתכל במראה  /  מנשה שאול
הטרור מנצח  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il