X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צפיתי לפני שעה קלה בתוכנית "המקור", (באינטרנט), בתחקירם של רביב דרוקר וענת גורן, על הד"ר אורלי אינס, והגיהינום שעברה לטענתה עם צמרת המשטרה, כל הסיפור היה די מזעזע, אם כי חלק מהתובנות שלי אינן מקבילות לתובנות של רביב וענת, בייחוד בכל הקשור לפרטים המציצניים
▪  ▪  ▪
אורלי אינס-קניג. דיווח מציצני [צילום: פלאש 90]

אכן תוכנית מזעזעת, על צמרת משטרה וצמרת שלטון חולה, על הפקרות מינית של בכירים במערכת אכיפת החוק.
נושא אחד מרכזי הפריע לי בתוכנית, והיא חשיפת ילדים בכלל והילדים הקטינים של הד"ר' אינס בפרט לפרטים בפרשה שלא פורסמו עדיין, ובייחוד התיאור של פרטי הפרטים המציצניים על דפוסי ההתנהגות המינית של הבכירים.
התיאור הזה כחלק מסרט דוקומנטרי על הפרשה הוא לטעמי גורם רייטינג ממדרגה ראשונה, אך רחוק מאוד מלשרת את צרכיהם של ילדים בכלל וילדי אורלי אינס בפרט.
עוד במהלך הצפייה נזכרתי שהד"ר אינס הגישה לבית המשפט בקשה להטיל חסיון על הדיונים (דלתיים סגורות) בתביעת לשון הרע נגד עיתון זה ועיתונים רבים אחרים, על-מנת להגן על שמה ועל-מנת להן על ילדיה, ואז בחיפוש קל ברשת מצאתי את החלטתה של השופטת חיות מבית משפט העליון הדוחה את הבקשה, משם אני מבקש להביא בקצרה את התובנות שלי מהחלטת הדחייה, התובנות הן ריכוז להבנתי של מסקנות מערכת המשפט בפרשה כפי שהובעו על-ידי בתי המשפט מחוזי והעליון:
  • הד"ר אורלי אינס בחרה באומץ לב בחשיפה, ולפיכך בקשתה לחסיון מפתיעה.
  • קיימת מישה של חוסר תום לב בהגשת כתב תביעה פומבי, ובקשת חיסיון מאוחר יותר כך שאם כתבי ההגנה והדיון לא יתפרסמו (לאחר שכתב התביעה פורסם) תיפגע באופן משמעותי זכותם של הנתבעים להתגונן בפומבי מפני התביעה.
  • כאשר צד מבקש דלתיים סגורות הוא ניתן להחלה כאשר רב הנסתר על הנגלה ובפרשה זו הנגלה הוא רב מאד, בעיקר באינטרנט.
  • בפרשה היבטים רבים ומרכזיים שאין להם כל תשתית דיון בדלתים סגורות, כמו התנהלות של פקידים בכירים מול ספקים בכירים, ניגוד עניינים, ניהול פרויקטים לאומיים וכיו"ב.
  • הציפייה של הד"ר אינס לקבל הגנה של בית משפט על שמה ועל ילדיה, מפרסומים אישיים התנהגותיים משמיצים יכולה לבוא על פתרונה בבקשות ספציפיות בדיונים ספציפיים, או בעניינם של מסמכים ספציפיים וכך ניתן לאזן באורח מיטבי בין זכות הציבור לדעת,חובת מערכת המשפט לידע,וחובת מערכת המשפט לשמור על זכויות הד"ר אינס וזכויות ילדיה.
ומה אנו רואים בתוכנית? דיווח מציצני, הכולל שמות של אברי מין, בהקשר של תקיפה מינית, תיאורים מילוליים ספציפיים של תקיפות מיניות, תיאור של התנהגות של בכירים בהקשרים של אברי המין שלהם ושל אחרים, בקיצור, כל מה שקטינים לא אמורים לשמוע בתוכנית דוקומנטרית אלעק בטלוויזיה, ודאי לא ילדיה של המתלוננת, ומפיה של המתלוננת. כל מה שסופר בתוכנית בהקשרים המציצניים האלה אשר לטעמי הם על סף של הטרדה מינית של הצופים, בעיקר הקטינים שבהם, לא סופר עד כה, ודאי לא מפיה של המתלוננת וודאי לטעמי שעל-פי החלטת בית המשפט, הוא היה אף שוקל להטיל עליהם צו איסור פרסום לו היה מתבקש לעשות כן בהליך, במטרה להגן על ילדיה ועל שמה.
והתוכנית הזו לא שודרה בשתיים בלילה, היא משודרת דרך קבע בשעה 21:00, היכן הזהירות של המערכת? איפה המספריים של העורך הסופי? היכן האחריות של הד"ר אינס, האם הרייטינג הוא מהות הכל?
אין לי כל רצון לשפוט את הד"ר אינס, עניינה נדון כעת בבית המשפט, בתביעה שלה נגד שורה של אמצעי תקשורת, עם זאת חובה עלי לציין כי הרגשתי היא שבכל שלב, הקורבנות שלה משתלטת עליה עוד ועוד, וגורמת לה להיות קורבן גדול יותר ויותר, לטעמי התכנים המציצניים האלה יועילו אולי למערכת ולרייטינג, אך יקשו מאוד על ההליך השיפוטי ועל ההגנה על שמה וילדיה במהלכו.
זאת ועוד אנו רואים אותה משוחחת עם חברותיה, רואים גם שיחה עם האם של אחת החברות, רואים שיחה עם ילדיה, והמראיין אף משוחח עם בעלה, רואים שיחה עם ראש עיריית אילת, אך לא ראינו אף שיחה עורך דין.
לאישה או לאיש היוצאים למלחמת עולם נגד הרשויות, חושפים עצמה קבל עם ועולם לעיני מצלמות הטלוויזיה לפני כמה שנים וכעת חוזרים אלינו עם תיאורים פומביים מצמררים על התנהגות מינית של בכירים, ובמקביל מצפים להגנה על שמם ועל ילדיהם, לא יכולים לזוז לטעמי ללא עורך דין צמוד צמוד והיעדרו של עורך דין צמוד, או פעולה בניגוד להמלצותיו הם ודאי פתח ענק להגברת תחושת הקורבנות, ולהסתבכות עוד ועוד במערבולת שנוצרת עקב חוסר הריסון וחוסר הבקרה על הפעולות והתגובות.
בדיקה מעמקה יותר גילתה לי שהד"ר אינס הייתה או עדיין מיוצגת על-ידי משרד רונאל פישר, משרד אשר חוה משבר קשה לאחרונה עקב החשדות לפלילים שהופנו כלפי ראש המשרד, כך שגם לנושא זה קיבלתי תשובה, תשובה שאיננה מסיעת לתחושת הקורבנות של הד"ר אינס, אך תשובה.

גילוי נאות: ידוע לי שיואב יצחק והאתר נתבעים על-פי חוק איסור לשון הרע על יד הד"ר אורלי אינס בפרשה, הנני מצהיר שמלבד העובדה שאני שולח במייל או דרך ממשק ייעודי באתר מאמרים פרי עטי, ללא כל תמורה כספית, ולעיתיים פונה לצורך תיקונים, אין לי כל קשר מכל סוג ומין עם האתר, המערכת או עם מר יצחק, אינני מכיר את יואב יצחק, אלא כמו כל אדם מתוכניות אקראיות בהן הוא מופיע בטלוויזיה או ממאמרים שיואב יצחק מפרסם באתר.
תאריך:  09/02/2015   |   עודכן:  09/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוהים שמור לי על הילדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היא מזכירה לי את אודליה כרמון
אהוד פרלסמן  |  9/02/15 16:06
2
מה הפסדנו
בנצי 25  |  9/02/15 19:55
 
- עדיף לחפש פורנו באינטרנט
אהרון שחר  |  10/02/15 10:03
3
סליחה, מין ממוסד אינו הפקרות
סניל  |  10/02/15 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
האיש שלפני מספר שנים שוטט בכפרי ערביי ישראל ומכר את עצמו כ"איש שלום" והצטלם בחברת אנשי התנועה האיסלאמית מהתנועה הצפונית הפך לבן בריתם של מרזל, בן-גביר, בן-ארי וחבריהם
אביתר בן-צדף
השדר הפופולרי בריאן ויליאמס, שהודה בדיווח שקרי מהפלישה האמריקנית לעירק, בשנת 2003, הפסיק להגיש את חדשות הערב של NBC    הוא איבד את הבסיס לעבודה העיתונאית - אמינותו    זה לא יקרה בתקשורת הישראלית, שמדווחת שקרים בוטים מבלי למצמץ
ד"ר שאול ברטל
הסיכום המשותף של פעולות ההתנגדות בכל האתרים, הן של חמאס והן של הג'יהאד האיסלאמי, מעיד על התחזקות הקשר בין ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, לד"ר רמצ'אן שלח, ראש ארגון הג'יהאד האיסלאמי. מי שעומדת מאחורי הקשר המשותף בין שני הארגונים היא אירן
אפרים הלפרין
אני לא אלך אחרי אנשים שהמסר שלהם הוא רק לא, דובוני לא-לא יש מספיק, אין צורך בארגון של דובוני לא-לא, אני לא אלך אחרי אנשים שלא מספרים מה התוכניות שלהם
דוד סנדובסקי
הביטחון והיציבות הגלובליים מצויים בסיכונים מתעצמים בגלל העברת עיקר ליבת הפעילות האנושית לרשתות הסייבר. נוצרו סיכוני מלחמות, טרור ושיבוש יציבויות ותשתיות בעימותים בהיקפים ובממדים חסרי תקדים. על הקהילה הבינלאומית להתארגן לחתימה על אמנות בינלאומיות מורכבות מָסְדירות, ולהקים ארגונים אשר יָקדימו תרופה למכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il