X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בזמן שצה"ל פועל בשטח וכיפת ברזל מגנה על ערינו, דוברינו ושגרירנו, הרשמיים והלא-רשמיים, יוצאים לחזית ההסברה עולמית חמושים בשפה האנגלית. החדשה היא בכך שגם אזרחים ישראל יכולים לתרום בתחום חשוב זה. כל מה שצריך הוא חיבור לאינטרנט ואנגלית ברמה טובה
▪  ▪  ▪
הסברה לישראל. עם אנגלית טובה אפשר לתרום [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

בשנים האחרונות, המלחמות של ישראל אינן מתרחשות בשדה הקרב בלבד אלא גם במסכי הטלוויזיה באמצעות המדיה הבינלאומית, ברשת ובפורמים שונים בהם הקרב על תודעת אזרחי העולם הוא קשה ומורכב. הנשק הבסיסי ללוחמה "בשטחים" אלה הוא, כמובן, השפה האנגלית. אומנם הפלשתינים בונים את אסטרטגיית התעמולה שלהם בעת עימות על האמירה המפורסמת "תמונה טובה מאלף מילים", אך אם כבר ישראל נדרשת להחזיר אלף מילים, שתהיינה לפחות מילים ברורות ונכונות שכל העולם יוכל להבין.
ההכרה בחשיבות השפה האנגלית ב"חזית" הזאת היא קודם כל בצה"ל. בזמן שתת-אלוף מוטי אלמוז הסביר לנו, אזרחי מדינת ישראל, על ההתקדמות של חיילנו במבצע צוק איתן, שליחיו דוברי האנגלית היו אלה שהופיעו מול המצלמות של CNN, אל ג'זירה, RT ועוד. סגן אלוף פיטר לרנר הוא יליד אנגליה ובעל קריירה ארוכה ביחסי ציבור ובמדיה בצה"ל,בעוד שהקולגה שלו, סגן ליבי וייס, ילידת ארה"ב וראש דסק צפון אמריקה, מטפלת בעיקר במדיה האמריקנית.
דובר משרד החוץ וראש הממשלה הוא מרק רגב, יליד אוסטרליה, מופיע לעיתים תכופות במדיה הבינלאומית, ומבוקש מאוד על-ידי הרשתות הזרות BBC,SKY, CNN ואחרות בעת שני המבצעים האחרונים בעזה, עופרת יצוקה וצוק איתן.
זירה נוספת להעברת מסרים ממלכתיים לעולם היא האומות המיוחדות (האו"ם),שם נמצאת רשימה מכובדת של שגרירים ישראלים דוברי אנגלית אשר שירתו את ההסברה הישראלית היטב לפי שהתקדמו לתפקידים בכירים אף יותר במערכת הפוליטית בארץ. השגריר הנוכחי הוא רון פרושאור, ששירת כשגריר ישראל בבריטניה לפני המנוי לאו"ם. ד"ר דורי גולד, יליד ארה"ב שהיה שגרירנו באו"ם בסוף שנות ה-90, עדיין משמש יועץ בכיר וכפרשן בנושאים פוליטיים-אסטרטגיים ומופיע במדיה האמריקנית. עם זאת, שני השגרירים הישראלים המפורסמים ביותר באו"ם היו חיים הרצוג בין השנים 1975-78, שהפך לימים לנשיאה השישי של מדינת ישראל, ובנימין נתניהו, ראש הממשלה הנוכחי, שכיהן באו"ם בין 1984-88. שניהם, כמובן, דוברי אנגלית. מה שמוכר כאחד הנאומים הגדולים שראה האו"ם מאז ומעולם, הייתה התגובה של חיים הרצוג להחלטת האו"ם בנובמבר 1975 להשוואות את הציונות לגזענות. את הנאום הנרגש הוא סיים בקריעת נייר ההחלטה האומללה על הבמה, מול הפורום למחיאות הכפיים של הקהל.
חזית נוספת וחדשה יחסית, אך מקום בו בעלי ידע טוב באנגלית לוקחים חלק פעיל בהפצת ההסברה ישראלית בעולם היא הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר וכדומה. במהלך מבצע צוק איתן, יהודים ותומכי ישראל בכל העולם העלו סטטוסים, תמונות, קליפים, הערות ותגובות, והשתתפו בדיונים שונים ומגוונים ברשת. מאמציהם של אזרחים מן השורה בארץ ובחו"ל שנרתמו לקרב על תודעת העולם, התווספו למערכות ההסברה הממלכתיות של צה"ל ומשרד החוץ, וסייעו רבות לאזן את התמונה המעוות שהפלשתינים ניסו לייצר בדעת הקהל.
המסקנה היא ברורה. בזמן שצה"ל פועל בשטח וכיפת ברזל מגנה על ערינו, דוברנו ושגרירנו, הרשמיים והלא-רשמיים, יוצאים לחזית ההסברה עולמית חמושים בשפה האנגלית. החדשה היא בכך שגם אזרחים ישראל יכולים לתרום בתחום חשוב זה. כל מה שצריך הוא חיבור לאינטרנט ואנגלית ברמה טובה. כמו כל אימון לקראת פעילות צבאית, צריך לצחצח את האנגלית ולחדד אותה ולכוון אותה למטרה.

הכותב הוא מנטור לאנגלית לבכירים, לאנשי עסקים ולמנהלים.
תאריך:  10/02/2015   |   עודכן:  10/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלית כחלק אינטגרלי ממערך ההגנה של ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות
אהרון שחר  |  10/02/15 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
במצע של בל"ד יש לא רק ניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית, אלא גם דמגוגיה והולכת שולל והונאה. המונח "מדינת כל אזרחיה" הוא מונח מכובס למזימה לחיסול מדינת היהודים. אם לזה לא קוראים גזענות המתחזה לדמוקרטיה - איני יודעת גזענות מהי
דרור אידר
בידיעות מדמיינים שגנבנו להם את המדינה    תפסתם מונופול על הדמוקרטיה - בדיחה. הפלורליזם שלכם הוא חד-ממדי ומגיע עד לרגע שבו אתם מאותגרים בידי הצד השני    וגם: ברנע אינו משוחרר מאידיאולוגיה ומפוליטיזציה    אבדה לכם הבושה!
ליאור רזניק
במערכת הבחירות הזאת, בדומה למערכות בחירות בעבר, אנו עדים לטיעונים כאלו ואחרים שבאים ממחנה השמאל, טיעונים שפעמים רבות הם צביעות ותו לא
יורם אטינגר
הקשר האסטרטגי ישראל-ארה"ב אינו חד-סטרי (ארה"ב מעניקה וישראל מקבלת) אלא דו-סטרי לתועלת הדדית של שני הצדדים
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
בשני פסקי דין פסקו בתי משפט מחוזיים, כי ה"פול" יכסה נהג שלא היה לו רישיון ישראלי - משום שגבה את הפרמיה, אך לא טרח להעמידו על כך שרישיון זר אינו מספיק לצורך הבטחת הכיסוי הביטוחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il