X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז תלייתו של המן ברצף יומיומי הנביטו זרעיו בעולם כולו ואין אמת בהירה וחותכת מהקביעה כי "בכל דור ודור קם עלינו המן לכלותנו". שנאת היהודים היא תופעה שנחקרה ותיחקר עוד רבות אך אין המכחיש את קיומה
▪  ▪  ▪
אירן. המן המודרני [צילום: משרד ההגנה האירני]

בזמן שכולנו עסוקים בהשמצות הדדיות ובחלוקה עצמית למחנות שונים מגיע חג פורים ומזכיר לכולנו את ששכחנו, הדחקנו, הכחשנו וכגון אלה כי המן הרשע עדיין כאן. הוא כידוע לא מבחין בדקויות ההבדל בין המחנות שיצרו להם לעצמם היהודים. כחובב יהודים מושבע יקבל המן בברכה ובשמחה רבה למשרפותיו יהודים מכל המחנות: המחנה הציוני, המחנה הדתי, המחנה הלאומי ושומו שמיים אפילו יהודים ממחנה השלום.
מגוון המפלגות בבחירות הקרובות מראה בברור כי היהודים בארץ ישראל חלוקים בדיעותיהם בעניינים רבים ושונים. ואין טבעי ואף ראוי מכך שהרי ניווט ספינה כישראל באוקיאנוס ערב המקיף אותה מכל עבר אינו דבר פשוט. זה חושב כי ראוי לשוט בכוון זה על-מנת לעגון בחוף מבטחים ואחר חולק עליו וממליץ על דרך אחרת. זה שם מבטחו באלוהים ואחר כלל לא מכיר בקיומו. זה סבור שיש להקצות יותר משאבים לרווחת נוסעי הספינה ואחר סבור כי ראשית לכל ביטחונה של הספינה גם אם על חשבון נוחות נוסעיה.
והנה חג מלא שמחה כפורים נמהל בעצב התזכורת העגומה - המן עוד כאן.
למעשה מאז תלייתו ברצף יומיומי הנביטו זרעיו בעולם כולו ואין אמת בהירה וחותכת מהקביעה כי "בכל דור ודור קם עלינו המן לכלותינו". שנאת היהודים היא תופעה שנחקרה ותחקר עוד רבות אך אין המכחיש את קיומה. אין גם מי שיערער על העובדה כי שנאה זו ותהייה סיבתה אשר תהא מצמיחה בקרב העמים מנהיגים "המנים" שאימצו את חזון השמדת היהודים כאידיאולוגיה. המן המאה העשרים הטלר מחה מעל פני האדמה שליש מהעם היהודי במימוש אידיאולוגי כזה. דורי דורות של טיפוח שנאה ליהודים בקרב עמי אירופה בכלל והעם הגרמני בפרט אפשרו לאידיאולוגיה זו להתקבל בברכה והסכמה טבעית למעט חריגים שוליים.
היהודים במדינת היהודים ישראל זוכים ליחס מועדף אצל אלה ששנאת היהודים היא עיקר עבורם. המן המודרני רואה בהקמת מדינת היהודים צעד מבורך למימוש האידיאולוגיה שלו. בעוד שהטלר היה צריך להמציא את המושג הקשה להמחשה של "היהדות הבינלאומית", מדבר המן המודרני על מדינת היהודים. קל יותר להאשים מדינה בכל תלאות העולם מאשר גוף ערטילאי כמו "יהדות בינלאומית" וקל יותר למחות מעל פני האדמה מדינה זעירה כישראל. כל עבודת ריכוז היהודים בגטאות לקראת שילוחם אל המוות מיותרת בעיני המן המודרני. הנה מיליוני יהודים מרצונם החופשי התיישבו בגטו אחד גדול שאף אינו מצריך שילוח אלא השמדה ומחיקה בלבד.
מנהיגי אירן שאימצו את אידיאולוגיית השמדת היהודים אומרים זאת במילים פשוטות וברורות: זמנו של גטו ישראל קצוב ואחת דינו: להימחק מעל פני האדמה.
וכפי שהיה בלתי אפשרי להאמין כי הגרמנים יקצו את מיטב משאביהם בראש ובראשונה להריגת יהודים כך גם עתה מסרבים רובנו להאמין כי המן התורן, אירן, פועל יומיום ומקצה משאבים יקרים למשימה לה הוא חותר ועליה הוא מצהיר בגלוי . בתמימותנו אנו נוטים להאמין שהעולם השתנה ושואה נוספת לא תבוא. נוטים אנו להאמין כי ניתן להגיע ל"הסכם" עם המן ומסרבים להכיר בכך כי שום הסכם אינו יכול לרצות אידיאולוגיה ובמיוחד את אידיאולוגיית המן.
פורים בפתח ובהמולת השמחה נזכור כי חייבים אנו לזכור - המן עוד כאן.

תאריך:  03/03/2015   |   עודכן:  03/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המן עוד כאן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קוראים לזה חוק הטבע מס 1
אהרון שחר  |  3/03/15 11:02
 
- לא יכול להיות שלא הבנת
יעקב עמר  |  3/03/15 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ציפי לידר
מי אמר שבדיחה היא תמיד גסה?    מקבץ מקרי וקטן של בדיחות, סיפורי חוכמה וחידוד מאוצר חכמינו (ממאגר מוחי הקודח) יוכיח שלא. בדיחות עם ריח אקטואליה, חוכמה ומוסר השכל    מתכּוֹן לבריאות: צחוק טוב - הכל טוב    לא רק לפורים    לגזור ולשמור
ציפי לידר
מה בין מרים לאסתר    מנהיגוּת על רגל אחת    אסתר המנהיגה    אסתר הפסיכולוגית    אסתר הנצחית    דרמה בשש מערכות    המגילה ונשף המסכות    מבנה סיפור בתוך סיפור    וגם: אירוניה במגילה
רבקה-תפארת חקק
חניאל פרבר
חג הפורים ממחיש לנו את אהבת ה' אלינו, אהבה זו גורמת לנו לאהוב אותו ולשמוח באהבתו אותנו ולהתחבר למצוותיו מתוך שמחה ואהבה
ד"ר סוזי קגן
גם מבוגרים צריכים לנצל את פורים לבילוי, השתטות והנאה    בחירת התחפושת על-ידי הילד יכולה ללמד אותנו על תפיסתו או רצונו של הילד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il