קלרה, שהתפנתה משלומי, הביעה שביעות רצון מהאירוח: "קיבלו אותנו בצורה נפלאה ואנחנו מרגישים בנוח כאן. צריך להתאים את האוכל וסוגי המזון לאנשים בגילנו".
אירמה: "מבוגרים לעיתים רבות חשים בושה לבקש עבורם דברים אישיים. חשוב שבכל מלון תהיה פינה עם מוצרי טואלטיקה ומוצרים אישיים כמו טיטולים, וכך לחסוך להם את הצורך לצאת לקניות בעיר".
עמית, מתנדבת מטעם החמ"ל הירושלמי: "הכל נסמך על התנדבויות, כי המדינה עדיין לא נכנסה מתחת לאלונקה. יש חוסר במתווכי השפה הרוסית והכל נשען על כאלה שאנחנו איתרנו. מתנדבים יוצאים עם מפונים או עצמאית לבתי מרקחת בעיר כדי לקנות להם תרופות. יש רופא אחד על כל המפונים כאן וזה מייצר עומס, ואין כאן נציגים דוברי רוסית מהביטוח הלאומי וזה מעורר תחושות תסכול".
מירב רונן, מנהלת מחלקת הרווחה בעיריית שלומי: "עושים קבלת קהל בכל מלון כדי לנסות להקל במעט. היה חשוב לנו לפנות ראשונים את הקשישים כקהילה, על-מנת שהתחושה תהיה נעימה יותר.
תמי דיסקין ממשרד הרווחה והביטחון החברתי: "המדינה פינתה מפונים ל-380 מלונות, ועוד 620 איש לבתי אבות. בכל בית מלון יש נציג של משרד הרווחה. נכון להיום, אין עדיין רשימה שמית של כל מי שפונה. יש לנו תמונת מצב על מרבית המלונות ובקרוב נכניס לשם מנהלי קהילות. משרד ראש הממשלה מסיים בימים אלה מיפוי גם לפי גיל, ובימים הקרובים נקבל את ה'דאטה'."
בתגובה אמרה היו"ר כהן כי "ככל שאין מיפוי עדיין, לא נדע מהם הצרכים של המפונים. עברו יותר מחמישה שבועות מתחילת המלחמה, ואת תהליך המיפוי היה צריך כבר לסיים. נציג משרד הרווחה הוא לא מנהל-קהילה שמכיר את המפונים".
ברברה לנג ממשרד הבריאות: "גם אם יש רופא אחד במלון, קופות החולים ממשיכות לתת טיפול בקהילה לכולם. בכל מלון יש נציג המשרד ונציגי השירות הסוציאלי שתפקידם לתת מענה".
מיכל, בת לשורד שואה שפונה למלון: "מצבו של אבא הדרדר מאז שפונה מהבית. שכרנו מטפל באופן פרטי באלפי שקלים. פניתי לביטוח הלאומי בבקשה להגדלת שעות הסיוע, אך הם מערימים קשיים במקום להגיע לכאן ופשוט לראות אותו".
יעל הבסי, הקליניקה לזכויות ניצולי שואה: "משרדי ממשלה רבים כמו הביטוח הלאומי סגרו את שעריהם בעקבות המלחמה, והשירות ניתן רק טלפונית. אבל כדי לקבל שירות בטלפון בביטוח הלאומי צריך לקבל קוד שאותו מקבלים רק בהגעה לסניף. חובה לפתוח שוב את סניפי הביטוח הלאומי".
יו״ר הוועדה: ״מהסיור היום מתחדד שוב הצורך במנהל קהילה בכל מקום. כשיש מנהל קהילה, הדברים נעשים בצורה טובה יותר, וזה מוסיף לחוסן שלהם. ולהפך - כשאנשים מרגישים תלושים יש קושי אדיר. בנוסף, גם היום, שישה שבועות מתחילת המלחמה, אין עדיין מנהל מתכלל מטעם הממשלה, וכל עוד מצב זה ימשך, הבעיה והבלאגן לא ייפתרו. כמו-כן, יש להציע מעבר לבתי אבות ודיור מוגן שם יודעים לטפל במצבים מורכבים״.
ביחס לאי-פתיחת סניפי הביטוח הלאומי, אמרה ח״כ כהן כי ״הוועדה דורשת מהביטוח הלאומי לנמק מהי הסיבה. עובדי הביטוח הלאומי חיוניים בדיוק כמו החיילים בעת הזאת. יש לפתוח את הסניפים במהרה״.