X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר מצודק הנשיא כי המגזרים השונים בעם ישראל הינו נושא חיוני לקיומנו העתידי ועכשיו הזמן להתחיל ללבן ברצינות את הסוגיה ולמצוא חלופות. הנשיא לא העלה דבר שאינו ידוע לרבים אך חידוד הצורך לטפל בו מהווה אמירה נכונה ביותר
▪  ▪  ▪
הנשיא ראובן ריבלין. מבין את עמו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אינני נמנה על מצביעי הליכוד ולכן, לפני כשנה, כאשר התמנה רובי ריבלין לנשיא המדינה, לא ידעתי איך להגיב. לא כל דעותיו המדיניות מקובלות עלי אך אמרתי לעצמי - נמתין ונראה.
היום, שנה מאוחר יותר, אני מוצא לנכון לציין שכנראה טעיתי - דבריו של נשיא המדינה על המגזרים השונים של אזרחי ישראל הם כל כך נכונים והגיע הזמן לבחון, לחשוב ולדון איך מתמודדים עם התופעה.
החלום של המנהיגות בעבר היא שבעם ישראל יקום יצור חדש - הישראלי. ישראלי שהוא פרי מיזוג גלויות שיהיו בו כל התכונות הטובות הדרושות לבניית הארץ ושמירתה כמדינה מובילה בעולם בתחומים רבים ככל האפשר. מה שהסתבר עם הזמן כי הישראלי האחד לו ציפו איננו ובמקומו, ישנם ארבעה סוגי ישראלים - חילונים; ציונים דתיים; ערבים וחרדים. הקבוצות אינן זהות בגודלן אך כנראה שתוך זמן קצר כל מגזר יהווה רבע מתושבי המדינה.
אינני נכנס למתן ציונים איזה מגזר טוב יותר, מי זה התורם יותר למדינה, מי זה הפועל להביא אותנו למקום טוב יותר ברשימת העמים ומי זה החשוב יותר. מה שברור שיש ארבעה מגזרים והם שונים זה מזה. הם תמיד יהיו שונים זה מזה שכן החינוך בהם שונה. בכל מגזר החינוך בבית ובבית הספר בנוי על עקרונות שונים וכאשר החינוך שונה, "המוצר המוגמר" - אזרח המדינה, שונה.
השאלה המרכזית היא האם ניתן, בתהליך ממושך, בדרך זו או אחרת "לערבב" את הקבוצות כך שהישראלי העתידי יהיה בו משהו ממספר זרמים, לפחות החלקים הטובים התורמים לחברה טובה יותר. אני די מסופק שכן כל מגזר רואה את דרכו כדרך הנכונה ואפילו הנכונה היחידה ולהגיע למערכת חינוך אחת בנויה על מערכת ערכים אחידה נראה כמשימה אבודה מראש.
אולי הדרך הנכונה צריכה להיות בניית ערוצי הידברות בין הקבוצות תוך נכונות לוויתורים בכל קבוצה והכל על-מנת שלא נגיע למצב הנראה בכל כך הרבה מדינות בהם שבטים שונים, במדינה אחת, נלחמים זה בזה. מלחמות אלו הורסות מדינות ואין צורך להתעמק על-מנת לחפש דוגמאות.
יותר מצודק הנשיא שהנושא חיוני לקיומנו העתידי ועכשיו הזמן להתחיל ללבן ברצינות את הסוגיה ולמצוא חלופות. הנשיא לא העלה דבר שאינו ידוע לרבים אך חידוד הצורך לטפל בו מהווה אמירה נכונה וחשובה ביותר.
מן הסתם, זה הזמן להקים צוות עבודה רציני שיכלול נציגים מכל המגזרים ביחד עם אנשי רוח ואקדמיה, מדינאים ואנשי עסקים ואחרים ולהתחיל להתייחס ברצינות לנושא כי הוא בנפשנו. אולי הגיע זמן לטפל במשהו שאיננו לטווח של מחר בבוקר אלא לטווח היותר רחוק ולא להתעורר בעוד עשור ולומר - "איפה טעינו".
כל הכבוד אדוני הנשיא.

תאריך:  13/06/2015   |   עודכן:  13/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא ריבלין צודק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אופס! חבל"ז. בבל"ת. ל"ת
כתבה מוזמנת כנראה  |  13/06/15 18:26
2
אבל גם אני צודק
אהרון שחר  |  13/06/15 21:54
 
- כל ההבדל הוא בגלל הברית
סניל  |  14/06/15 07:27
3
החונטה האשכנזית האיכותית קיימת
בזכות הפילוג  |  14/06/15 05:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
הפרשות הפליליות מאפילות על הבעיות האמתיות של המדינה. אירן, דאעש, סוריה, החמאס והפלשתינים. הן כולן נעלמו ואינן קיימות עוד. גם בכלכלה הפסקנו להתעניין במחירי הדיור, בצמיחה, באי-השוויון בנטל ועוד. הסיבה היא מאוד פשוטה - לאנשי תקשורתנו קשה להתמודד עם סיקור הבעיות האמתיות
אברהם פכטר
דווקא עכשיו כאשר וירוס האנטישמיות מציף את אירופה ורבים כבר נדבקו ממנו, בא גוף ישראלי כ"שוברים שתיקה" ומוסיף שמן חם למדורה בוערת כדי להלהיט את התבערה. ומה לגבי מעשי הפלשתינים, מה לגבי חטיפה ורצח שלושה נערים צעירים בחברון, מה לגבי הפיגועים, הדקירות והטילים מעזה, האם זה בא לידי ביטוי בתערוכה המוצגת בשוויץ?
חנה עזר
כל אדם בחברה מוזמן לשאול את עצמו - מהי כתיבה בשבילי? התשובה תהיה כרוכה בוודאי ברגשות ולא רק בהבנות מושכלות. מסתבר שכתיבה היא סוג של אמנות, שקשורה לרגש, שמעלה תחושות שהן מעבר למוחשי והרציונאלי, ושזורות בתחושת התרגשות
ראובן לייב
ראש הממשלה ומנהיג הליכוד ניצח, אומנם, בגדול בבחירות, אבל מתקשה לקטוף את הפירות. שלטונו ניצב על כרעי-תרנגולת וגורר עקב כך סחטנות מצד חבריו לסיעה ושותפותיו לקואליציה
יובל ברנדשטטר
תוכנית כחלון היא כולה כוונונים שונים ומשונים של מערכת המיסוי, בלי שום התייחסות לגורמים העיקריים למחסור בביקוש. מדובר בתוכנית המתעלמת מכוחות השוק ומעלה את המיסוי על הדירות הקיימות, כך שנוצר תמריץ לפנות לכלכלה השחורה לשם העלמת מס. זוהי תוכנית שנידונה מראש לכישלון, בדיוק כמו טיפול ביתר לחץ דם עם אנטיביוטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il