X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר זוג נמנע מטעמים כלכליים בלבד מחתונה דתית, לא יחול עליו חוק יחסי ממון ועליו להוכיח שחלים בעניינו התנאים של ידועים בציבור
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לא ניתן להחיל את חוק יחסי ממון על זוג שנמנע מלהינשא בטקס דתי מטעמים כלכליים בלבד, ולא שינה את הסטטוס האישי שלו במשרד הפנים. כך קבע לאחרונה בית המשפט למשפחה בתל אביב.
בתיק זה הגישה האישה, שנישאה לנתבע בנישואין אזרחיים לפני מספר שנים, תביעה לחלוקת הרכוש בהתאם לחוק יחסי ממון. חוק זה חל על בני זוג שנישאו לאחר 1.1.1974. בתגובה, הגיש הנתבע בקשה למחוק את התביעה, בטענה שהם לא נישאו בנישואין דתיים, ולא שינו את הסטטוס האישי שלהם במשרד הפנים - ועל כן לא ניתן להחיל עליהם את חוק יחסי ממון.
להחלת החוק על בני זוג ישנה משמעות כלכלית של ממש, שכן החוק קובע חלוקה שווה של מחצית הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים בעת עריכת איזון משאבים, ללא צורך בחובת הוכחה כלשהי.
השופטת אסתר ז'יטניצקי-רקובר בחנה את נסיבות המקרה ומצאה, כי לא הייתה כל מניעה דתית שמנעה מבני הזוג להינשא כדת משה וישראל (כלומר: לא מדובר במקרה בו מי מבני הזוג אינו יהודי, או נשוי לאחר, או שמדובר בכהן וגרושה). בני הזוג בחרו שלא להינשא, וכן שלא להירשם נשואים זה לזו - ממניעים כלכליים בלבד. האישה רצתה להמשיך ולקבל גמלת אלמנת צה"ל, והנתבע - מטעמי מיסוי. במקרה שכזה, אף שנערך טקס נישואין, ואף שהסביבה ראתה אותם כזוג נשוי - הם לא יכולים להיחשב כנשואים הלכה למעשה, ועל כן חוק יחסי ממון לא יחול עליהם.
לפיכך, מעמדם של הצדדים הוא כשל ידועים בציבור. על-פי הפסיקה, על-מנת לקבל זכאות לרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים אצל ידועים בציבור - עליהם להוכיח, כי קיים שיתוף ברכוש מסוג זה (כלומר: את תחולת הלכת השיתוף עליהם), בניגוד לחוק יחסי ממון החל כאמור אוטומטית על בני זוג שנישאו לאחר 1.1.1974 וקובע חלוקה שווה.
מדובר בפסק דין חשוב, שכן הוא קובע נטל הוכחה שונה בכל הנוגע לחלוקת רכוש בין בני זוג שנישאו בנישואין דתיים, לבין אלו שנישאו בנישואין אזרחיים ולא שינו את הסטטוס האישי שלהם.

תמ"ש 47130-10-11
תאריך:  12/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלכלה וממון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלחלה וחלום
אהרון שחר  |  12/07/15 08:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים עוג'ר
תאונות דרכים לא קורות מעצמן, הן נגרמות על-ידי בני אדם, תמיד זה מלווה בחוסר זהירות, חוסר אכפתיות, וזלזול בחיי אדם. זה לא מכת גורל, ניתן להוריד ולצמצם את מכת תאונות הדרכים עד לממדי אפס אחוזים, וזה הוכח בצה"ל
אפרים הלפרין
גופי החקירה ואכיפת החוק אשר הוכיחו את אזלת ידם כאשר חפרפרת או כמה חפרפרות פעלו לכאורה תחת מרבצם המנומנם, זקוקים ודאי לעצה טובה איך לגלות את עיקר המוגלה, אז בואו נעזור להם עם שיטת ההיקש
אפרים הלפרין
סלחו לי אבל אנחנו מדינה מטומטמת. כאשר צה"ל יורה והורג ישראלים העוברים לעזה, אנו לא בסדר, וכאשר נותנים לעבור כרצונם את הגבול, אנו גם לא בסדר. בקיצור אנו חבורת כסילים מזוכיסטים השבויה בידי תקשורת עוינת שאפילו את דברי נציג הממשלה למשפחות מקליטה ומפרסמת
אפרים הלפרין
מפלגת לפיד לא מסתדרת עם כך שח"כ ליצמן החרדי מנהל את הבריאות בכמה רמות טוב מהשרה הקודמת, והיא עותרת לבג"ץ בטענה שההסדר של מינוי ליצמן כסגן שר הפועל בפועל כשר הוא פסול, האמנם?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שבת - להחזיר את הכבוד הלאומי האבוד    הקהילה הלהט"בית המיליטנטית    עשור להינתקות    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il