X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנשיא, כל נשיא, קיים פוטנציאל אדיר לרפד את קדנציות נשיאותו במעשים טובים, מקרבים ונשגבים קל וחומר, כשהדבר נוגע לנשיא המדינה רובי ריבלין, שבתפקידו הממלכתי ובפועלו, הינו משרה אווירה חיובית ותחושת נינוחות על קשרי יהודים וערבים בארץ
▪  ▪  ▪
ריבלין. ההשתפנות ממנו והלאה [צילום: AP]

בהיצף סבר הפנים הזועפות והזועמות ובשפך הפרצופים המרצינים, כדי לשוות להם פוזה מאיימת ובשטף הבלוריות המתבדרות במשבי האוויר, המסורקות, המטופחות והספוגות ג'ל סמיך, נערי ובוהק, שצריך ורצוי לצחקק עליהן בקול רם ושבעליהן מופיעים על המרקעים הצבעוניים המרצדים, מחויטים, מעונבים, מחויכים ודשני עונג, ופותחים במסעי התלהמות איומים, שיסויים והפחדות ותוך כדי האווירה המורעלת, הקשה מנשוא והבלתי נינוחה בעליל, השוררת בארץ ואל מול פרץ ההזדעקות, ההזדעזעות, הגזענות, ההוקעות והגינויים.
בכל המבול הזה, היה חסר רק, שלא יהיה נשיא מדינה איכותי, ממלכתי, הומני ואנושי. אדם משכמו ומעלה. עממי, מציאותי, נדיר, חכם ומאוד מוערך. שכן אלמלא כך, המצב היה מדרדר לשפל והיינו כולנו, תופסים אחד בצווארו של השני, משתלחים האחד ברעהו ומתקוטטים עד זוב דם.
הנשיא רובי ריבלין, נצר למשפחה ידועה, מכובדת ומשכילה, הוא ברוב נאורותו, מחשבתו המפוקחת וראייתו נכוחה, מהווה בלם אחרון לפני הזליגה למדרון וההתרסקות הטוטלית. מהיום צריך לשייך אותו לדור הנפילים. מהיום צריך להתייצב לצידו ולתמוך בו ולפאר את פועלו.
הוא אינו מתעסק בהפחדות. ההשתפנות ממנו והלאה. הוא משרה באישיותו ובנוכחותו אווירה חמה ולבבית. מכאן שאפשר להכביר בקילוס מידותיו. הוא מזן האנשים שנוטע בקרב האזרחים רוגע, שלווה, שאננות ונינוחות.
איני יודע מי צד את השני לפני ולפנים - הנשיא את התפקיד או התפקיד הרם את הנשיא. במקרה הזה, נוטה אני להאמין, שהאפשרות השנייה היא הריאלית יותר: התפקיד צד את הנשיא, שהמדינה זקוקה לכמותו. ארץ של ריב ומדון, מדינה משוסעת ורווית קטבים וקוטביות, ארץ של חיכוכים, תככים וניגודים, ארץ שחיים בה, בצוותא, אך בניכור, יהודים וערבים, הייתה משוועת לנשיא שכזה, שיקום, למשל, ויערוך ביקור בכפר קאסם, ביום הזיכרון לטבח הנוראי שבוצע בתושביו לפני עשרות שנים, כשהפצע המדמם עדיין לא הגליד, ויתנצל על העוול ההיסטורי שנעשה.
או שירהיב עוז בנפשו, ויגנה את מבצעי הרצח המבעית בכפר הפלשתיני דומא, שבו נשרפה משפחה שלמה בשנתה, ואבא צעיר ובנו התינוק נשרפו למוות, הם נכחדו וכלו, בדרך הכי אכזרית, כשאם המשפחה ובן נוסף עדיין נלחמים על חייהם ונתונים לסכנה.
הנשיא ריבלין אינו נשיא יהיר, מתנשא, ראוותן או רהבתן. הוא אדם צנוע שהצניעות היא נר לרגליו, ומהסממנים הכי בולטים באישיותו.
דור הנפילים, הוא דור המנהיגים שקורצו מזן אחר, זן נדיר. מנהיגים שהשכילו להתהדר בסבלנות, בסובלנות ובאורך רוח. מנהיגים דגולים מתונים שידעו לנהוג בזולת במלוא הדרת הכבוד. גם אם הם בני לאום אחר ועם אחר ונזהרו במוצא פיהם והם לא זעקו ולא צווחו ולא התלהמו וליבם היה רחב כלפי האחר.
כשאזרח המדינה יודע, שבמשכן הנשיאים דר נשיא כמו הנשיא ריבלין, הוא רגוע יותר, שלו יותר ובטוח יותר. שהרי הוא שם את מבטחו באדם, שיכול להגן עליו ולשמור עליו כשצריך וצריך!
אדם שיודע, שגלום בי ובעמי, מטען תרבותי והיסטורי יקר ערך ושלא יסולא בפז. אדם שיכול להחשיב, להעריך ולכבד את המורשת שלי, את התרבות שלי, את הפולקלור שלי ואת אמונתי ואת שייכותי הלאומית ואת התרומה של עמי לתרבות ולציביליזציה העולמית. אדם שדוגל בסובלנות, בקירוב לבבות, בפשרות היסטוריות ובשלום בין עמים.
כשאני אפגוש אותו, הייתי רוצה שתלווה אותי התחושה, שאני פוגש אדם משכמו ומעלה. אדם שידאג לרפא את פצעיי, ולהוריד מעל גבי חטוטרת איומה ונוראה, שתפחה ותפחה בגין סממני אפליה, גזענות, דחייה ודחיקה לשוליים. ואני אגמול לו בהתאם ואעריך מאוד את פועלו. בגללו ובזכותו, הקיצוניות תהיה ממני והלאה.
אדוני הנשיא, קרב אותי, ברשותך, אל ידידיי, רעיי ומכריי, שרחקו ממני וקרבם אליי. הפגן נחישות ועקביות, ואל תיחת ואל תירא. אדוני הנשיא חרוש, ברשותך, את הארץ, ארץ טובה, לאורך ולרוחב. תתארח בהרבה מקומות: אצל יהודים ואצל ערבים כאחד. ספר לערבים על עמך וסקור בפני יהודים את תולדות עמי ערב. הזכר להם, ליהודים ולערבים כאחד, שהם בני דודים קרובים. כך היו וכך נשארו. כך למעשה אתה מוכיח שהינך נשיא עממי. נשיא שאינו מתנשא.
הגבר, ברשותך, את המעגלים התרבותיים, החברתיים והאנושיים במשכנך, בהשתתפות יהודים וערבים. פעל למען עריכת מפגשים בין יהודים וערבים, בחסות משכן הנשיא. עשה למען חיזוק היצירה הספרותית והאומנותית אצל יהודים וערבים כאחד. שים את הדגש על חשיבות הקשר עם מדינות האזור, עמי האזור ומנהיגי ותושבי המדינות השכנות. מכך יצמחו רק דברים יפים, ראויים וטובים. כך נהגו המנהיגים הדגולים לאורך ההיסטוריה. ואתה, אדוני הנשיא, נועדת והינך בנוי וראוי, להיות מנהיג דגול.

תאריך:  25/08/2015   |   עודכן:  25/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא כבקשתך
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
נפלה טעות
אהרון שחר  |  25/08/15 10:33
 
- הערבים/אסלם מרוצים מאוד
ל-אהרון שחר  |  25/08/15 12:04
 
- מה שהתקשורת השמאלנית מסתירה
מגיב ותיק  |  25/08/15 13:48
 
- אינפורמציה חשובה ביותר! להעביר ל"ת
לכל העולם.  |  26/08/15 07:54
2
ערבים רוצים לחסל את היהודים
ישע.   |  25/08/15 11:17
3
הכתבה הזו הינה דברי אירוניה
רשימה צבועה?  |  25/08/15 11:37
4
"היהודי המרושע שורף תינוקות"
ל-אהרון שחר  |  25/08/15 16:26
5
אוי רובן רובן
כבש 44  |  25/08/15 17:13
6
מעתה שימך
כבש 44  |  25/08/15 17:23
7
לרובי ריבלין: חזור בך מהכרזתך
האומללה !  |  26/08/15 06:12
 
- אומללה מביתן 38 של מרכז הליכוד
הניה  |  26/08/15 08:49
 
- תגובה אופיינית של סמולציקית
מצוייה  |  26/08/15 09:07
8
מחשבה מחוץ לקופסא
שרלוק הולמס  |  26/08/15 06:31
9
0404.co.il כפי שכתב מגיב ותיק  ל"ת
להניה  |  26/08/15 09:13
10
לפניכם מידע שמסתובב ברשת -
נוסף ל'מגיב ותיק'  |  26/08/15 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
מדינת ישראל להלכה היא מדינה דמוקרטית שבה יש רוב המקבל את ההחלטות ומיעוטים הנהנים מזכויות שוות, ומה שחל על הרוב חל גם על המיעוט, אומנם בחריגות כאלה ואחרות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מצפצף, יורים ברגלנו, מוסרי ובדיה
איתמר לוין
החלטתו של בית המשפט העליון לאשר את פסק דינו של השופט דוד רוזן בפרשת דודו ואנונו, שזורה במרכיבים רבים הדומים ואפילו זהים לפסק דינו בפרשת הולילנד. חוץ מזה, השופט סלים ג'ובראן - העומד בראש ההרכב בתיק הולילנד - הצטרף בהסכמה לפסק הדין בתיק ואנונו
עמי דור-און
אהוד ברק בורח מאחריות כדי שיצליח לחזור למעמד בכיר בפוליטיקה. גם אם ידאג להוציא לאור עוד הרבה ספרים "מטעם" שיהללו אותו תוך כדי חשיפת סודות מדינה, אופציית השיבה למחוזות החפץ השלטוניים מוטלת בספק
איתן קלינסקי
אני מסתייג מקביעה, שעציר מנהלי יוכל לקבל את חרותו רק אם יוכח שנגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך    העותר מוחמד עלאן מבקש רק בקשה אחת, לעמוד למשפט כדי להוכיח את חפותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il