X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להיות נכה צה"ל זוהי מכה שנופלת עלייך כרעם ביום בהיר, הלוואי וקושי זה היה היחידי בחייהם של הנכים על-פי עדויות ושיחות עם נכי צה"ל ישנם קשיים רבים מול אגף השיקום של משרד הביטחון - קשיים שאינם צריכים להערם על אותם אנשים שמסרו את גופם למען מדינתנו
▪  ▪  ▪
נכי צה"ל זקוקים לאזרחי המדינה [צילום: פלאש 90]

בתאריך ה-31.7.12 מת מפצעיו עקיבא מפיעי, נכה צה"ל. לאחר שהצית את עצמו. מפיעי, בן 45, ככל הנראה שפך על עצמו בקבוק בנזין והצית עצמו באש. הוא ביצע את המעשה בתחנת אוטובוס סמוך לאזור התעשיה ביהוד, צוות של מגן דוד אדום פינה אותו לשיבא במצב קשה, כשהוא סובל מכוויות קשות ב-80% מגופו.
בגיל 23, בעת שירות מילואים, נפצע מפיעי בתאונה בצאלים. בעקבות התאונה אושפז בבית-החולים סורוקה בבאר שבע, שם שכב ארבעה חודשים מחוסר הכרה. חתונתו, שהייתה אמורה להתקיים חודש לאחר התאונה, בוטלה. בהמשך עבר במשך כחצי שנה הליך שיקום. בני המשפחה הוסיפו, כי לאחר מאבק ממושך, הוכר כנכה צה"ל.
בשנים האחרונות ביקש להשתייך למסגרת שיקומית, אך לא זכה לכך. אחיו סיפר, כי עקיבא שקע בדיכאון עמוק וניסה לשים קץ לחייו בכמה הזדמנויות.
עקיבא זכה למעט מאוד תשומת לב בחייו הקצרים וסיים את חייו בקול דממה דקה. נשחק בגלגלי הביורוקרטיה ולא קיבל את החיבוק שהגיע לו כנכה צה"ל, כמי ששירת בנפשו ובגופו את מחיר הישראליות. עצוב להתבונן בסופו של אדם שמעולם לא יכולנו להכיר אלמלא בחר במוות אכזרי ולהפוך לאבוקה של מרד, כעס, תסכול וייאוש.
מפיעי אינו היחיד שהשמיע טענות נגד יחס הממשלה לנכי צה"ל. צוות שמינתה ועדת החוץ והביטחון לבחינת תפקוד אגף השיקום מצא, כי מתוך 150 נכים שנשאלו, רק אחד ציין לטובה את תפקוד אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, שמטפל כיום ביותר מ-56 אלף נכים.
מדוח שפרסם אגף השיקום במרס 2012 עלה, כי 70% מהתלונות על אפליה או ליקוי בטיב השירות בחודשים האחרונים, נמצאו מוצדקות וכי שיעור הפונים למוקד הטלפוני שניתקו לאחר שהתייאשו מההמתנה למענה עומד על 10%.
נכה צה"ל, מרגע פגיעתו בשירות הצבאי, מצוי בעולם של חוקים ונהלים משמעותיים ביותר עבורו. ההתנהלות של נכה צה"ל החל מהתביעה להיכלל תחת קטגוריית נכי צה"ל, דרך הקביעה של דרגת הנכות, ועד הזכויות להם זכאי כל נכה צה"ל, נעשית מול אגף השיקום במשרד הביטחון. זוהי התמודדות מורכבת, הנעשית בכלים אותם מן הסתם לא הכיר אף נכה צה"ל, עד לרגע פציעתו.
נכי צה"ל מביאים דוגמאות רבות לביורוקרטיה מסובכת שמונעת מהם טיפולים רפואיים ומוסיפים כי משרד הביטחון נוקט במדיניות מכוונת הפוגעת בתנאיהם בשל שיקולי תקציב.
למשל, קטועי גפיים ממתינים קרוב לשנה להחלפת פרוטזות והלומי קרב נדרשים לוותר על טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, בנוסף הקצבאות לא עודכנו בהתאם לעליית המחירים במשק.
עלינו להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי ולהביא לפעילות חיובית של אגף השיקום כלפי הנכים, הן ברמת הזכויות, הטיפול והציוד הרפואי, והן ברמת היחס לנכי צה"ל שהולך ומתדרדר בשנים האחרונות.
בעבר חייל ידע שאם הוא הולך למלחמה וחס וחלילה נהרג, משרד הביטחון יטפל במשפחתו בצורה הראויה ביותר, ואם ייפצע הוא יקבל את הטיפול המסור ביותר. לצערנו, היום זה לא קורה, והסכנה הטמונה בכך היא שחיילים יתחילו לעשות חישובים כדאיים טרם יציאתם לקרב.
נכי צה"ל זקוקים לאזרחי המדינה. זה אינו מאבק של נכי צה"ל בלבד, זה חייב להיות מאבק ציבורי ומוסרי של כלל אזרחי המדינה. מפחיד לחשוב איזו התעללות יעבור בן-משפחה שלנו אם גם הוא חלילה יזדקק לאגף שיקום נכים. תפקידנו לזכור, לצעוק את צעקתו של עקיבא, להילחם באדישות הנוראית הזאת, להשמיע את קולם, להיות השופר של עקיבא ז"ל.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  06/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רעות יפת
לכולנו חשובה המדינה ואנו דואגים לביטחונה, אך האם אנחנו כחברה זונחים את האנשים שלא נמצאים בחזית ואת הבעיות "שלהם" מטאטאים מתחת לשטיח?
יצחק מאיר
הוא היה תרבות לשון, הוא השתעשע בפרחי מקורות ומסורת וקטף אותם לעשות מהם זרים, והציע אותם בשפע, אבל איש לא חמד את הזרים האלה
ציפי לידר
בין חנוכה לפרשה: מסלול הקידום של יוסף הצדיק    מדוע חזה את מותו של שר האופים?    מפלס הכינרת הוא נס? התשובה היא כן    מוסיף והולך
יצחק מאיר
ביום בואי לישראל במוצאי פסח התש"ו, במחנה העצירים עתלית, שמעתי ראשונה על אצל ועל לחי ועל הגנה, ובשנה-שנתיים הראשונות לחיי כאן, ספגתי לתוכי את האדווה הגדולה של גבורת בחורים ובחורות, שהדביקו כרוזים בלילות בהם שרו את שירת הגבורה והאמונה והכמיהה לחופש לדרור ושל ההתמודדות הנועזת
מנשה שאול
אדוניס: לחייהם של הערבים בימינו יש כינוי אחד בלבד: מוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il