X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוסע כבן 60 ביקש מנערים להפסיק לעשן בתוך אוטובוס הנערים הגיבו באלימות מזעזע? לא בטוח, כותרת זו כבר לא מפתיעה אף אחד, בקלות אפשר לדלג מעליה בסדר היום הישראלי
▪  ▪  ▪
די לאלימות [צילום: AP]

"ביום חמישי האחרון, עלו שני צעירים לאוטובוס, התיישבו, הציתו סיגריות והחלו לעשן, זאת למורת רוחם של הנהג והנוסעים. נהג האוטובוס פנה לצעירים וביקש מהם לכבות את הסיגריות או לסיים את נסיעתם ולרדת. השניים לא אהבו את היחס שקיבלו מציבור הנוסעים והנהג, החלו להתקרב אליו, תוך כדי קללות ואיימו לפגוע בו. נוסע כבן 60 שהבחין בנעשה, נעמד וחסם את דרכם בניסיון למנוע את תקיפתו של הנהג. הנערים בתגובה תקפו את הנוסע, דחפו אותו אל מחוץ לאוטובוס, שברו את ידו ולאחר-מכן נמלטו מהמקום". (ישראל היום 20.12.15)
זה כבר לא מפתיע ואולי אף לא שמעתם על האירוע כלל בחדשות. כל שבוע מתרחשים אירועים רבים מעין אלו. פעם זה רגימת אבנים על שוטרים, קמח וביצים על שכנים, דקירה פה, דקירה שם, וכן אפילו רצח.
נראה שלא לחינם ולא סתם כבר לא שומעים בזעזוע על כל אירוע כזה. מסתבר שיש גם אינטרס למישהו להעלים מהנושא עין. דוח מבקר המדינה בנושא השלטון המקומי, מתייחס לתופעת האלימות במרחב הציבורי ועל אופן הטיפול של הרשויות המקומיות בתופעה ומאמציהן לצמצמה. הוא קובע, כי צריכת אלכוהול, אלימות, עבריינות והתנהגות אנטי-חברתית, נתפשות כיום כאיום על החברה הישראלית. עוד הוא מציין, כי בשל התגברות תופעות הבריונות והאלימות בקרב צעירים ובני-נוער, על אחריותו של המשרד לביטחון פנים להתמודד עם אותן תופעות.
הוקמה תוכנית ברמה ארצית "עיר ללא אלימות" להתמודדות עם כלל סוגי האלימות, אלימות במשפחה, אלימות בכבישים, אלימות בקרב מתבגרים, אלימות בבתי-ספר ואלימות עבריינית, תוך זיהוי מכנים משותפים ובניית פתרונות לתופעות השונות, שיתוף פעולה בין גורמים מהמגזרים השונים, וגיוס כל המערכות המתמודדות עם הנושא (חינוך, רווחה, משטרה, בריאות) במטרה לפתור את בעיות האלימות בעיר. סיירת הורים בגנים ציבוריים, שיטור משולב, פעילויות הסברה בבתי-הספר וכו'. ישנם פרויקטים נוספים בתוך הערים כדי לתת מענה איכותי לנוער, מדריכים, בתי נוער, וכדומה.
נשמע יפה! ואפילו יפה מאוד! המדינה מתקצבת פרויקטים לטובת העניין. כל הגורמים הרלוונטיים מתאגדים יחדיו למניעת אלימות. יחד - נמנע - אלימות!
יש רק בעיה אחת קטנה. דיבורים לחוד ומעשים לחוד. ישנם עיריות ומועצות מקומיות, שמעדיפות להעלים עין. נוח להם שיש רוב של נוער איכותי בעיר ואותו לפרסם ולהציג החוצה כתמונה על המצב בעיר, את ציוני הבגרות הגבוהים, אחוזי הגיוס לשירות קרבי וטייס. אלו מקומות שמתהדרים ב"נוער איכותי", "מלח הארץ!" ואמירות מעין "אצלנו אין בעיות של אלימות". אלו אותם מקומות שמעדיפים לטאטא את המצב הקיים מתחת לשטיח, ולהפנות את התקציבים הקיימים לטובת פרויקטים אחרים שמציגים ומשווקים את העיר והנוער בצורה נהדרת!
ומה עם הנוער הבעייתי? אלו? מי ידאג להם? שידאגו לעצמם. בשנים האחרונות אני עדה לניסיונות חוזרים וכושלים של אנשי מקצוע טובי לבב עם חזון ורצון לפעולה להקמת תוכניות ביצוע נגד האלימות, שנתקלים במקלות בגלגלים שוב ושוב על-ידי אותן עיריות ולשכות שמעדיפות להציג את הדברים אחרת.
אני קוראת לאותן עיריות ומועצות, לשים את הדברים על השולחן, להפסיק לייפות את המציאות. יש כאן בעיה לאומית שלא חולפת על-אף מגזר או יישוב בארץ. לאפשר את התקציבים לטובת פרויקטים למניעה וטיפול בבעיה. תנו לאנשים הטובים לפעול, עודדו אותם, תקצבו אותם. יש דברים שאסור להזניח.

הכותבת היא סטודנטית לתואר ראשון באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  23/12/2015   |   עודכן:  23/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש דברים שאסור להזניח
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מנסיון אישי מסכימה ביותר
דפנה 5555  |  23/12/15 12:46
2
האוטובוס היה ריק
כבש 44  |  24/12/15 10:51
 
- עישון באוטובוס
בנצי 25  |  24/12/15 14:02
3
שכחת רק
אלימות השלטון  |  24/12/15 14:43
4
חזיריאל הפכה לחזיריה
אהרון שחר  |  25/12/15 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי צבי
קשה להשאר אדיש נגד ההסתה המתמשכת לפני ומאז קום המדינה נגד החרדים, בני הישיבות, ובהמשך נגד המתנחלים
יובל לובנשטיין
על-פי קצב ההתנהלות הנוכחי של מר לוי, אשר שכח כנראה מהיכן בא ומי הם לקוחותיו, שכח כבר מזמן את העממיות והחמלה וממשיך לתמרן את עובדיו על-מנת להעשיר את קופתו
מנחם רהט
על-פי קריטריונים של מוסר יהודי ובינלאומי, צבא המקריב חיי חייליו לשווא, הוא ממש בלתי מוסרי
רבקה שפק ליסק
אני נימנית על התומכים בפתרון של שתי מדינות ובסיום הכיבוש    כמו-כן, מעולם לא תמכתי בהתנחלויות    אבל, הכיבוש בעיני הוא מה שהגדיר צ'רצ'יל כ"הכרח בל-יגונה", כי אינני רואה, לצערי, רצון מצד הרשות הפלשתינית בעבר ובהווה לעשות את הוויתורים הדרושים כדי להגיע להסכם
מרדכי ליפמן
"חייבים לעשות משהו לפני שהגז יוריד את הוצאות האנרגיה ואת יוקר המחיה, חייבים לעצור את המהלך לפני שהתעשיה תקבל גז זול וכך תוכל לייצר יותר, לייצא יותר, להעסיק יותר עובדים ואף להעלות את שכרם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il