X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בל תטעו, מאחורי הסירטון המשעשע מתנהל בשנה האחרונה מאבק ענקים בין דונלד טראמפ לבין ענקי התקשורת השמאלנית-קיצונית בארה"ב
▪  ▪  ▪
טראמפ. קרב לחיים ולמוות [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הסירטון שהעלה הנשיא טראמפ לפני ימים ספורים, סירטון בו הוא נראה מכה מישהו שפניו מכוסות בכיתוב CNN, "הולבש" למעשה על-ידי טראמפ על משהו דומה לסירטון זה, הלקוח מליגת ההיאבקות בארה"ב WWE, ליגה בה גם המתאבקים, גם השופטים וגם מפיקי האירוע משתתפים תוך גילוי כישרון בינוני בהצגה של מכות תיאטרליות ומאבק מדומה לצרכי שעשוע.
כל ענקי התקשורת מהזרם המרכזי בארה"ב, החל ברשת ABS ועד ה"וושיננגטון פוסט" עטו מיד על הסירטון וניסו לעורר בצופים סימני שאלה בקשר להתנהגותו של הנשיא.
אולם בל תטעו, מאחורי הסירטון המשעשע מתנהל בשנה האחרונה מאבק ענקים בין דונלד טראמפ לבין ענקי התקשורת השמאלנית-קיצונית בארה"ב. הקרב הוא לחיים ולמוות, להיות או לחדול והוא אינו משעשע כלל ועיקר את הנפשות הפועלות. דונלד טראמפ, כדרכו, מתייחס לקרב הזה ברצינות תהומית והתקשורת המרכזית בארה"ב, שרובה ככולה מאופיינת כשמאלנית קיצונית מתייחסת לקרב זה ברצינות לא פחותה, אפשר לומר אפילו נואשת.
התקשורת המרכזית בארה"ב משקרת והיא בהטיה שמאלנית קיצונית
אין זה מקרה שהזרם המרכזי של התקשורת בארה"ב הוא כולו שמאלני קיצוני, אבל זה לא שהשמאל התארגן במודע בכוונה להשתלט על עמדות הכוח במדינה. השמאלנים בארה"ב (וגם בישראל) מגיעים לעמדות החשובות של התקשורת בגלל דחף פנימי פסיכולוגי. הדחף הזה בא בניסיון לפצות על חולשתם הנפשית. חולשתם הנפשית יוצרת אצלם באופן לא מודע דחף המכוון אותם להשיג שליטה בתחומים רבים ככל האפשר של חייהם. השליטה בתקשורת, כמו גם בתחומים מובילים אחרים, מעניקה להם באופן לא מודע, פיצוי בדמות תחושה של שליטה אמיתית.
לאסונם, בחירתו של הנשיא טראמפ עירערה להם לגמרי את התחושה שהם שולטים בכלל על משהו. גם הדבקת התוויות והפוליטיקלי קורקט ששימשו להם בעבר כלי יעיל להכתבת המציאות ולסתימת פיות הימין לא פועלים משום מה על הנשיא טראמפ. אובדן שליטה - זו הסיבה האמיתית לזעם המטורף של השמאל בארה"ב (ובישראל) על בחירתו של טראמפ.
דוגמה טובה לתחושת השליטה ולשקרים נתנה לאחרונה רשת CNN. בסירטון מביך, שצולם על-ידי מצלמה נסתרת של אתר התחקירים 'פרויקט וריטאס' (Project Veritas) נראה מפיק ה- CNN באטלנטה ג'והן בונפילד (John Bonifield) אומר: "אנחנו מדווחים חדשות מזויפות על קשר בין טראמפ לרוסיה.... כדי לנסות ולהשיג מידרוג (רייטינג) יותר גבוה..... על-פי הוראות שהגיעו ישירות מנשיא רשת ה-סי.אן.אן העולמית ג'ף צוקר".
ב-CNN, שהתבקשו להגיב על הסירטון, נבהלו. מתוך ניסיון לצמצם נזקים נאלצה הרשת להכריז מיד על פיטורי הבכירים שהיו אחראים לייצור חדשות מזויפות ('פייק ניוז') והמציאו קשר מצוץ מהאצבע בין טראמפ לרוסיה. הפיטורים בוצעו באופן מיידי ב-26 ליוני 2017 למניינם – ממש בצמוד למועד שבו פירסם מייסדו של 'פרויקט וריטאס' הלא הוא ג'יימס אוקיף JAMES O’KEEFE, את הסירטון המביך. אבל, לא בטוח שהפיטורים יעזרו לשקם את אמינותה של הרשת השמאלנית הזו.
התוכנית של טראמפ לריסוק התקשורת השמאלנית
מי שרוצה להסתפק במשיכת כתפיים ובספקנות לגבי נכונות הצעדים של טראמפ יכול לסיים ולקרוא כאן. אולם, מי שרוצה להתבונן עמוק יותר יוכל לזהות שהכל, כמו דברים רבים אצל טראמפ, מתוכנן מראש ומתנהל בדיוק כפי שטראמפ תיכנן עוד לפני הבחירות ב-2016.
הסימן המיידי לכוונותיו ארוכות הטווח של טראמפ היה במסעות הבחירות (rally) שלו ברחבי ארה"ב. מיד בתחילת מסע הבחירות, הקפיד טראמפ בכל אירוע, לגנות את חד הצדדיות של אמצעי התקשורת, להצביע על הצלמים ולגחך אותם כשהם מכבים את המצלמות בעת שהוא מלגלג עליהם. טראמפ גם חשף בפני עשרות אלפי שומעיו באולמות הרבים את ה"טריקים" שבהם משתמשות הרשתות השונות כדי שחס וחלילה לא יראו את האולמות המלאים. כך למשל הוא נהג להתבדח שוב ושוב שטוב יהיה אם תהיינה נגדו הפרעות בתוך הכינוס, משום שאז אין לרשתות ברירה והן חייבות לצלם את המהומה ואת הקהל הרב שהגיע לשמוע אותו. תורים ארוכים עם אלפי איש השתרכו בכל מקום בו הוא קיים כינוס בחירות, אבל התקשורת האמריקנית דאגה להסתיר זאת מפני הבוחרים. בכל מקום בו הוא נשא את דבריו דאג טראמפ להסביר כיצד התקשורת השמאלנית מוציאה דברים מהקשרם וכשהוא אומר דבר-מה משמעותי, התקשורת חותכת את המשפט כך שתיווצר כותרת שהיא ההפך ממה שהתכוון לו.
טראמפ דאג לגנות בנאומיו ולהגחיך לפחות כ-3 פעמים את התקשורת הכתובה והדיגיטלית וזאת בכל אסיפת בחירות, ובכל מפגש פומבי עם ציבור. זה לא היה מקרי או ספונטני. כמובן, בכל מפגש כזה הוא לא שכח גם לצרף מידע מלעיג על ירידת התפוצה והרייטינג של כל אחד מענקי התקשורת.
לאן הולך טראמפ?
הכיוון של טראמפ ברור.
טראמפ ידע מראש שכאשר ייבחר לנשיאות יהיה נתון למתקפה חסרת פשרות ועכבות מצד אילי התקשורת השמאלניים. הוא הרי מכיר היטב את כולם ואת מניעיהם הפסיכולוגיים והכלכליים. לפיכך החליט טראמפ לרסק מראש את האמינות של אמצעי התקשורת ולהוריד את המידרוג שלהם ובכך לרושש אותם. אמצעי התקשורת השמאלניים של ארה"ב עדיין מאמינים שיצליחו לרסן את טראמפ בתיוגים רגשיים, באכיפת פוליטיקלי קורקט, באמירות שהוא "עובר את הגבול" ובניסיונות איפיונו כמשוגע או הזוי. אבל טראמפ, כמו טראמפ, לא ישאיר שבויים חיים במלחמה הזאת, ימשיך לעקוף את התקשורת באמצעי תקשורת עצמאיים כמו הטוויטר, הפייסבוק, יקיים ראיונות תכופים, ימשיך בתדרוכים ישירים לציבור האמריקני, ולא יפסיק לקיים מסעות למפגש עם בוחריו בכל רחבי ארה"ב.
תחזית לעתיד
תחזיתי היא שבמסגרת מהלכו המחושב של טראמפ לריסוק מבורך של התקשורת השמאלנית, הוא לא יירתע, לא יפסיק את התבטאויותיו הבוטות וישאיר את התקשורת השמאלנית חסרת אונים לנוכח התעלמותו מהתיוגים שהיא מנסה להדביק אותו בהם כגון שנאת נשים, וולגריות, גזענות, דריסת 'כללי' פוליטיקלי קורקט ואפילו אהבת רוסיה. טראמפ לא ימתן את מהלכיו ובסופם יתרסקו כמה ענקי תקשורת שמאלניים ובלתי אמינים לגדלים שפויים יותר ובכך יפנו מקום גם לרשתות תקשורת חדשות, אמינות יותר. אם זה יקרה תתנוסס על מיטות בית החולים של רשתות התקשורת הכתובה והדיגיטלית בארה"ב הכתובת "שיקרה את עצמה למצב חולני".
אולי התקשורת הישראלית, שגם היא בעיקרה שמאלנית קיצונית, תלמד מזה משהו...

עמנואל גרטל הוא הבעלים והמנהל של חברה להנדסת מים
תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ ירסק את התקשורת השמאלנית
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
בהצלחה לטראמפ והלוואי עלינו. ל"ת
קורןנאוה טבריה   |  5/07/17 16:55
2
אפרופו הנדסת
באום  |  5/07/17 18:22
3
מי יתן ודברי המאמר הזה יתקיימו
לו יהי!  |  5/07/17 19:46
4
הכותב חייל של משה פייגלין
הנזל וגרטל  |  5/07/17 21:05
 
- מה הקשר?
באום  |  5/07/17 22:20
 
- מה לא ברור פה?
הנזל וגרטל  |  5/07/17 23:40
5
חביבי, נחיה ונראה
אלטע קאקער  |  5/07/17 22:06
 
- מותק, אף אחד לא מתרגש ממך
עמנואל גרטל  |  6/07/17 00:01
6
הלוואי אצלנו ל"ת
מיכל מירושלים  |  5/07/17 22:58
7
במה למגיב 5
מזדהה כיהודי  |  5/07/17 23:06
8
תקשורת שמאלנית קיצונית...
יוריק קרמר  |  5/07/17 23:35
9
שיר הלל לחולה
גו  |  6/07/17 01:53
10
ביבי הנמושה הוא לא טרמפ האמיץ
שבץ חלובצ"ה  |  6/07/17 08:19
11
לא שמאלנית אלא דמוקרט-ליברלית
הגוי..  |  6/07/17 09:05
12
למה
ערב  |  6/07/17 09:22
 
- אתה צודק חלקית
עמנואל גרטל  |  6/07/17 10:31
13
ה-CNN ירדו למקום 13...
עמנואל גרטל  |  7/07/17 13:01
14
הנה, ABC אכלו אותה...
עמנואל גרטל  |  12/07/17 06:29
15
הנה עידכון
עמנואל גרטל  |  11/08/18 05:55
16
והנה מומחה המנבא אותו הדבר
עמנואל גרטל  |  20/07/19 16:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
וברצינות: לראש ממשלה יש אילוצים, ומהם הוא מנסה להיחלץ בעזרת שקרים והבטחות ריקות    אולם האיש שהוא מן המוכשרים, החכמים והמשכילים שיש לנו - חייב הסבר לעצמו ולעמו, לאן מובילה שיטת הכזב, אותו ואתו את המדינה?
יוני בן-מנחם
על-פי גורמים ערבים קטר דוחה את מרבית הדרישות של מדינות ערב ומעבירה את הכדור למגרשן. פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי צפוי גל חדש של סנקציות נגד קטר בימים הקרובים
עמי דור-און
כל מה שדרוש לישראל עכשיו כדי להניע את גלגליה מחדש אל זריחה, אל החזרת הכבוד העצמי נוכח גל שחיתות גואה - זו מנהיגות יציבה ונחושה. לא מנהיגות נגררת הנכנעת ללחצי מיעוט חרדי, מנהיגות האצה השכם והערב ליהנות מטיולים זוגיים ברחבי העולם, אלא מנהיגות בעלת חזון שתדע להתוות את הדרך הנכונה, אף אם תהיה "ארוכה, קשה ורבה"
צבי שוב, עו"ד גלעד שמעון
המחוקק ביקש לקצר את ההליכים בתביעות לשיפוי על תוכניות דרך, אך סיפק פתרון חלקי מאוד שמותיר על-כנן את רוב הסיבות הגורמות לכך שהליכים אלו נמשכים שנים ארוכות
אברהם שרון
אני חשוד מראש, אולי הן מקללות את עצמן, בלבן, שעה שהן עומדות ומבקשות לגמוא אתי דרך, קצרה או ארוכה    אין להן ברירה, אילו היו יכולות היו עולות רק על מכוניות שנהוגות בידי נשים    הן לא יכולות להתיר לעצמן לסנן    אני ברירת המחדל שלהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il