X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תומר מישלי מנהל מרכז זוחלים מדרשת שדה בוקר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רק רבע מהמינים של עקרבים הנפוצים בארץ מסוכנים לבני אדם, 17 מתוכם מסוגלים להזריק את הארס, שנמצא באזור הבטן האחורית שלהם (בזנב) על-ידי העוקץ שנמצא בקצהו
▪  ▪  ▪
לעקרבים יש דם קר [צילום: פלאש 90]

בימים האחרונים נפגעו מספר ילדים מעקיצות של עקרבים צהובים בדרום הארץ. מדובר במקרים של פגיעה על-ידי אחד מסוגי העקרבים המסוכנים בעולם, דבר שגרם גם למצבם הקשה של הילדים.
לפי הסטטיסטיקה, מדובר בכ-30 מקרים של היפגעות מעקרבים בעונה. לעקרבים, כמו לנחשים, יש "דם קר", אין להם יכולת לווסת את חום גופם לטמפרטורה קבועה כמו בני האדם וכמו רוב בעלי-החיים ולכן הם תלויים בטמפרטורת הסביבה. זו הסיבה שהם פעילים במיוחד בימי הקיץ.
רק רבע מהמינים של עקרבים הנפוצים בארץ מסוכנים לבני אדם, 17 מתוכם מסוגלים להזריק את הארס, שנמצא באזור הבטן האחורית שלהם (בזנב) על-ידי העוקץ שנמצא בקצהו.
כיצד נמנעים?
  • כאשר מטיילים בימים חמים אלה, יש להימנע מלהפוך אבנים או מכניסה לצמחייה סבוכה;
  • רצוי להצטייד בנעליים גבוהות;
  • אחרי מנוחה קצרה או לינה בשטח, חובה לבדוק את התיקים ואת הנעליים או כל דבר אחר שעלול לאפשר מקום מסתור לעקרב;
מפגש פתאומי עם עקרב עלול להסתיים בעקיצה. מובא בגמרא במסכת סנהדרין: שלושה באין בהיסח הדעת, אלו הן: משיח, מציאה ועקרב. מדוע נבחר דווקא העקרב מכל המזיקים? כי הוא הכי שכיח ונמצא אפילו בבתי מגורים.
מה עושים במקרה של פגיעה?
יש להרגיע את האדם שנעקץ במידת האפשר, לקבע את המקום על-מנת למנוע תנועות מיותרות שימריצו את מחזור הדם ויפזרו את הארס, לקרר את מקום העקיצה, לצלם את העקרב (מאוד חשוב על-מנת להתאים טיפול) ולהתפנות באופן מיידי לבית-החולים. ככל שההגעה לבית-החולים תהיה מהירה יותר, כן סיכויי ההחלמה גדולים יותר.
ניתנים גם משככי כאבים המקלים על הסבל, ונוגדנים המונעים התפשטות הארס. עקיצה מעקרב צהוב עלולה להביא לקריסת מערכות אצל ילדים.
איך ניתן לזהות שילד נעקץ?
כאשר מדובר בפעוט שלא מבטא את עצמו או ילד שנכנס להיסטריה וצורח במקום להסביר מה קרה? לשים לב לתסמינים: הזעה מוגברת, בחילות או הקאות, הפרשת ריר, קשיי נשימה.
מה אסור לעשות:
זה לא כמו בסרטים. בשום אופן אין למצוץ את הארס, אין לחתוך את מקום העקיצה או ללחוץ עליו. זה הכל עניין של הסברה: בדיוק לשם כך קיים מרכז הזוחלים במדרשת שדה בוקר. שם תוכלו ללמוד על הזוחלים השונים, לשמוע הסברים מפורטים ולדעת ממה להיזהר. במקום קיים אוסף של זוחלים אשר הוקם למטרות חינוכיות. במרכז מינים רבים של זוחלים - בעיקר מינים מדבריים של נחשים ומטרתו להביא להכרה של הציבור הרחב עם המינים השונים של הזוחלים אותם ניתן למצוא במרחב ולשפר את יחסי הציבור של בעל חיים זה. הנחשים הובאו למקום מגני חיות שונים, או שנמצאו פצועים בשטח, טופלו והובאו למקום משלא ניתן היה לשחרר אותם לחופשי. ניתן לבקר בודדים, קבוצות ומשפחות.

תאריך:  16/07/2017   |   עודכן:  19/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
אנשים מלאי עוצמה ומרשימים בנוכחותם, טובים בארגון וניהול, בוסים טבעיים, רחבי לב, גאים ובעלי אגו חזק ביותר, בעלי כריזמה מרשימה ויכולת ביטוי מעולה, נעים להיות במחיצתם, חמים לזולת, יודעים ליהנות מהחיים
אלי אלון
בימים אלה מלאו 68 שנים לרצח שומרי הכרם בבנימינה. אירוע רצח זה שהתרחש כשנה לאחר הקמת המדינה נשכח עם השנים כמעט לגמרי וידוע רק למתי מעט. סביב מצבותיהם של שומרי הכרם שנרצחו קיימת תעלומה שעדין לא נפתרה והובררה דיה ועל כך בהמשך הכתבה
יורם דורי
זכיתי להצצה אל נבכי מרכז התיעוד של ההעפלה לישראל פתחה לי צוהר מרגש לעברי ולימדה אותי עוד משהו על דרך התלאות שעבר אבי בדרך לישראל. על התנאים הנוראים באונייה, על קבלת הפנים הכל כך לא אנושית של הבריטים למי שנמלטו בעור שיניהם מזוועות הנאצים, על הריסוס בדי.די. טי ועל השתלבותו המהירה בחברה הישראלית
דוד סנדובסקי
ספריות, אקדמיות ומוסדות שימור מורשת, הם גופים של ידע    מנגישים כמויות ידע ומידע עצומות לציבור הרחב
יהודה קונפורטס
כמה פרויקטי מחשוב שבוצעו במשרד הכונס הקלו את התהליכים המבוצעים שם ושיפרו את השירות לאזרח    וגם: הפריימריז במפלגת העבודה מוכיחים שהגיע הזמן שגם מערכת הבחירות הארצית תתנהל בצורה ממוחשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il